| |
29.09.11, 10:30
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2011
| Minun mielestä venäläiset ovat...
Hei PLAZA-väki,
teen parhaillaan päättötyöhöni liittyvän tutkimuksen.
Haluaisin kuulla ajatuksia ja mielipiteitä venäläisistä, aluksi ihan kansana ja mahdollisina likkekumppaneina.
Eli jatkaisitteko lauseen "Minun mielestä venäläiset ovat...."
Terv. Arska
Viimeinen muokkaaja arska_k81; 29.09.11 11:05.
| |
| | |
01.10.11, 21:51
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006 Sijainti: internet, eli netti, kuten nuoret sanovat
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arska_k81 Hei PLAZA-väki,
Haluaisin kuulla ajatuksia ja mielipiteitä venäläisistä, aluksi ihan kansana ja mahdollisina likkekumppaneina.
Terv. Arska | Mitenkä luotettavaksi itse arvioit tällaisen metodin?
| |
| | |
02.10.11, 19:43
|
#3 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja P.Tärkeä Mitenkä luotettavaksi itse arvioit tällaisen metodin? | Melko luotettavaksi.
| |
| | |
02.10.11, 22:20
|
#4 (linkki)
|
|
Olen sallinut itselleni muodostua käsityksen, jonka mukaan ystävämme venäläiset ovat meille armaat naapurit.
Venäläiset, kuten muutkin kansat, ovat yksilöitä, eikä meidän pitäisi heitäkään arvioida nipussa.
Olen vakuuttunut, että menestyksemme tulevaisuudessa on hyvin suuressa määrässä sidoksissa Venäjään. Olen ilahtunut siitä, että meillä on venäläisten kanssa yhä enemmän yhteisiä intressejä erityisesti suomalaisten yritysten laajentaessa menestyksellistä toimintaansa Venäjällä.
Vuotan, että jatkossa matkustelu, kaupankäynti ja muu asiointi rajan ylitse kumpaankin suuntaan helpottuu ja vapautuu.
| |
| | |
03.10.11, 11:49
|
#5 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja P.Tärkeä Olen sallinut itselleni muodostua käsityksen, jonka mukaan ystävämme venäläiset ovat meille armaat naapurit.
Venäläiset, kuten muutkin kansat, ovat yksilöitä, eikä meidän pitäisi heitäkään arvioida nipussa.
Olen vakuuttunut, että menestyksemme tulevaisuudessa on hyvin suuressa määrässä sidoksissa Venäjään. Olen ilahtunut siitä, että meillä on venäläisten kanssa yhä enemmän yhteisiä intressejä erityisesti suomalaisten yritysten laajentaessa menestyksellistä toimintaansa Venäjällä.
Vuotan, että jatkossa matkustelu, kaupankäynti ja muu asiointi rajan ylitse kumpaankin suuntaan helpottuu ja vapautuu. | Kiitos vastauksestanne, tähän mennessä ainoasta vastauksestanne tällä palstalla :(. Hyvää viikonalkua Teille!
| |
| | |
03.10.11, 19:51
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arska_k81 Kiitos vastauksestanne, tähän mennessä ainoasta vastauksestanne tällä palstalla :(. Hyvää viikonalkua Teille! | Niin, siitä metodistasi vielä... tähän mennessä tiedusteluusi on vastannut vain tämän areenan kenties venäläisystävällisin kynäilijä.
| |
| | |
03.10.11, 19:57
|
#7 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja P.Tärkeä Niin, siitä metodistasi vielä... tähän mennessä tiedusteluusi on vastannut vain tämän areenan kenties venäläisystävällisin kynäilijä. | :) totta puhut ja tämäkin jo osoitta jotakin. Teen samalla tutkimuksen venäläisten mielipiteet suomalaisista.... noin 50 vastausta eri puolilta Venäjää. mieleenkiintoista nähdä eroavaisuuden.
No mutta, kaikkea hyvää Teille. )))
| |
| | |
05.10.11, 20:31
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Elostelen ennää pienen puroni alapuolella isoisten lastujaan ihmetellen.
Juuri näistä syistä johtuen, en älynnyt alustajan suurista asioistaan niin sitten yhtikäs mittään.
Huomattavasti enemmän taas älyän vaikkapa tästä vuonna 1053 "Häpeällinen retki Hämeeseen" ja muista vastaavista menneistämme, kuten suomalaisille asetetuista kielloistaan ratsastaen sotia hirvillä vaimojamme, lapsiamme ja omaisuuksiamme suojella ryöstäjiä kohtaan jo ammoisista ajoistamme saakka. Vaikkakin Rurik, tämän nykyisen Vennäinmaan perustaja suomalaisena ilmeisen varmuudella sukuineen edelleen onkin.
Myös minulle on aika ihmeellistä sisäistää mennyttämme aamupäivämme tulevaisuutta mukamas viralliseen ja todelliseen historiikkiin. Hieman samaa, kun värkätään pullosta roiskien silakkalaatikon mausteeksi Cokista ja sitten se komeutensa karamellisoidaan päältä. Ettei vaan ne potut ja silakka siinä maistuisi?
Laitan asialliselle ALUSTAJALLE tässä mietteeni kysymykseensä ja osoitteen, jota ei ole ollut järin kauaa tietääkseni edes muualla esitettynä aiemmin. Ehkä siksi, koska silloinen koko Suomen seutu todellisuudessa alueineen "myytiin" venäläisille? Kyseiseen taisteluun liittyy niin paljon myös muuta suurine jälkeenpäin esiintyvine tärkeine päättäjä-sukuineen, että vain ja ainoastaan alustaja itse asian todenperäisyyttä mielellään tarkistakoon: Kostianvirran taistelu ? Wikipedia
" Puolustajan tehtävä Pälkäneellä oli mahdoton eikä siellä taistelleita ole virheistä juuri syytetty". Ja tämä, miksi venäläisillä oli kolikko voittonsa kunniaksi, jossa on edelleen tämä piirros aivan toisilta suunnilta valitettavasti loistavaan valloitukseensa. Tietääkseni jokainen Sotakorkeakoulun käynyt tunnistaa asian todellisuuden.
Viimeinen muokkaaja Soli; 05.10.11 20:46.
| |
| | |
07.10.11, 09:02
|
#9 (linkki)
| | kiveliön kuningas
Rekisteröitynyt: 03/2010 Sijainti: turku
| Lainaus:
Terv. Arska | Minun mielestäni venäläiset ovat sekoitus skyyteistä,suomensukuisista kansoista,mongoleista,tataareista,ruotsalaisista,b ysanttilaisista ja varmaan vielä monista muista.Ukrainalaiset,jotka lienevät pääosaltaan slaaveja sanovat."ei ole olemassa venäläisiä,on vaan venäjää puhuvia suomalaisia".Tähän perustuen voisi olettaa,että meillä on muutakin yhteistä kun pitkä itärajamme.Luonteeltaan monet venäläiset ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia.Luonnollisesti heitä kalvaa menetettyjen alueiden takaisin saamisen kiima joka näkyy nykyvenäjän ulko ja sisäpolitiikassa.Neuvostoliiton aikana kauppa oli suomen kapitaaleille kulta-aikaa.Nykyvenäläisten kanssa menee tällähetkellä paremmin kuin 90 luvulla N-liiton hajoamisen jälkeen.Tietyntyyppinen epäluulo on varmaan monen suomalaisliikemiehen ajatuksissa.Summasummaarum"nitshevoo,harasoo".Nämä kaksi sanaa(huonosti kirjoitettuna)kuvaavat minun mielestäni veli venäläistä.
| |
| | |
09.10.11, 22:33
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| jänkäjoonas1943
Kerros nyt sitten hieman tarkemmin, miten U.S.S.R aikoinaan omaa Suomeasi kohtaan toimi?
Todellisuudessa et varmuudella osaa edes uneksia. Jos laitan kirjojen ja niiden kirjoittajien nimiä, et varmuudella viis-veisaa edes oikeista asioista. Jos taas haluat tiedustella joistain kirjallisuutemme asioista, mielelläni toimitan omaan lähimpään kirjastoosi vaikka mitä. Ilmeisesti et ole kiinnostunut kirjoista, etkä niihin liittyviin juttuihin ollenkaan.
Uusimmat kirjamme on myös itselleni oman maamme Scandinavian ja Suomemme jutuista lähes täysin lukematta suurien määrien vuoksi.
| |
| | |
11.10.11, 08:00
|
#11 (linkki)
| | kiveliön kuningas
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Soli Kerros nyt sitten hieman tarkemmin, miten U.S.S.R aikoinaan omaa Suomeasi kohtaan toimi?
Todellisuudessa et varmuudella osaa edes uneksia. Jos laitan kirjojen ja niiden kirjoittajien nimiä, et varmuudella viis-veisaa edes oikeista asioista. Jos taas haluat tiedustella joistain kirjallisuutemme asioista, mielelläni toimitan omaan lähimpään kirjastoosi vaikka mitä. Ilmeisesti et ole kiinnostunut kirjoista, etkä niihin liittyviin juttuihin ollenkaan.
Uusimmat kirjamme on myös itselleni oman maamme Scandinavian ja Suomemme jutuista lähes täysin lukematta suurien määrien vuoksi. | Mene sinä hoitoon.
| |
| | |
22.10.11, 21:18
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Lainaus:
Terv. Arska | Heippa-Vaan!
Mielestäni venäläiset ovat vieraanvaraisia,rauhallisia,kestäviä ja kekseliäitä.
Mutta-mutta ; he ovat myös epäsiistejä ja hiukan alkukantaisen tunnottomia.
Yksiytyiset ihmiset ovat erittäin mukavia,mutta suurena joukkona hiukan epämielyttäviä???
Ovatko olleet liian pitkään alistetussa asemassa?
En tiedä mistä moinen on jäänyt kuvaksi venäläisistä.Tein töitä 8-vuotta eräässä firmassa jossa jouduin/pääsin käymään silloisessa NL:ssa ja myöhemmin Venäjällä.
Ukrainalaisia pidin enemmän läsimaalaisina ja siistinpinä.
Vaikka nykyisessä Ukrainassa vaalien häviäjä joutuukin seitsemäksi vuodeksi linnaan,mutta joutuuhan Suomessakin vaalien häviäjä neljäksi vuodeksi hallitukseen.
| |
| | |
24.10.11, 14:35
|
#13 (linkki)
| | kiveliön kuningas
|
Nykyvenäläisiin on vaikuttaneet monet historialliset aikakaudet kuten pitkät ajanjaksot mongolien ja taataarien temmellyskenttänä ja orjuuttamana.Ne ovat ehkä jättäneet tartunnan julmuuksiin.Lisäksi Venäjän pitkä kausi tsaarin yksinvaltiuden alla ja maaorjuus on leimannut heidän liehakoivaa käytöstään.
| |
| | |
29.10.11, 11:42
|
#14 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2006
| Venäläiset eli nevotolittolaiset on epärehellinen Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943 Nykyvenäläisiin on vaikuttaneet monet historialliset aikakaudet kuten pitkät ajanjaksot mongolien ja taataarien temmellyskenttänä ja orjuuttamana.Ne ovat ehkä jättäneet tartunnan julmuuksiin.Lisäksi Venäjän pitkä kausi tsaarin yksinvaltiuden alla ja maaorjuus on leimannut heidän liehakoivaa käytöstään. | Kansa joka pidettiin pimennossa sen huomasi siloin kun votkaa tarjottiin ennen paraati marsija Helsinkiinaamulla kadeksan aikaa marssi alkoi
laumana kuin lamaslauma ja joka toinen sana on valettamenee monta sukupolvee enenko järki puhdistuu.
| |
| | | | |