Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Avioero
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
12.12.08, 22:35   #1 (linkki)
Aamu-uni
(Vierailija)

Mitä teen?

Asun avoliitossa 50/50 omistamassamme talossa, joka hankittu pari vuotta sitten ja lähes kokonaan velkaa (yhteensä 100 000). Minä maksan lainan lyhennykset, mies ei siihen pystyisi.

Haluan erota miehestä, mutta hän ei suostu taloa myymään, ei suostu tästä pois lähtemään jolloin minä lunastaisin hänen osuutensa ja laittaisin sitten koko talon myyntiin, eikä suostu/pysty lunastamaan minun osuuttani itselleen (ei saisikaan tuloillaan lainaa puoliskooni, maksuhäiriöitä yms). Haluaisin vain lähteä, mutta mies ei pysty lainaa maksamaan ja minun nimi edelleen papereissa on, joten pakkohan minun olisi maksaa vaikka lähtisinkin. Eli en pysty vuokrallekaan tästä lähtemään.

Henkisesti olen niin poikki, että en jaksa tätä asiaa oikeusteitse lähteä ratkomaan. Puhumalla asiat eivät tämän miehen kanssa korjaannu. Hän vain jatkaa niinku ei mitään.

Mitä mahdollisuuksia minulla on tästä h*stä päästä pois? Haluan vain päästä pois ja aloittaa uuden elämän.
  Vastaa viestiin
13.12.08, 06:58   #2 (linkki)
minä vaan....
(Vierailija)

moikka

Pistäppä sama kysely tolle palstalle. Vaikka se on avioehto palsta. Niin siellä pyörii vakkariin muutama heebo neuvomassa ihmisiä kaikkiin eroihin liittyvissä asioissa. Siis lakipuolenasioissa. Kaikkea ei tietty kannata uskoa, mutta voisit saada neuvoa suuntaa antavasti.

Sitä en tiedä miten saat pakotettua miehen myyntiin. Mutta sen ainakin tiedän, että avoliitossa kaikki mitä olet sinne yhteiseen pesään pistänyt kuuluu myös sinulle. Eli vaikka sitä lainaa teillä lyhennät, saat kyllä omasi takaisin, johan se näkyy tilitiedoissa. Ukkos ei ilmeisesti pääse hyötymään kun vaan hinnannoususta, jollein ole sinne omaa rahaa laittanut, paitsi että tällaisena aikana ei välttistä edes siitäkään.

Täällä käyn itse avioeroa läpi, ja talo on myös menossa myyntiin.
Eli kaikki sympatiat sinulle! Kyllä on helvetillistä aikaa!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000008&conference=450 0000000001733&subcat=2966
  Vastaa viestiin
18.12.08, 11:45   #3 (linkki)
Samassa veneessä
(Vierailija)

Ann

Ei tuossa muu auta kun hankit itsellesi lakimiehen. Minä lähdin yhteisestä talostamme ja lopetin siihen päivään pankin lainojen maksun. Mies jäi taloon ja siten maksoi lyhennyksiä+korkoja kun oli pakko. Toivoin että ei olisi maksanut, sitten olisi pankki alkanut tehdä siirtojaan...Mitään sopua niistä ei ole vielä yli vuodenkaan jälkeen saatu. Asiaani hoitaa lakimies ja pesänjakaja. Lähdin kolmen jo ison lapseni kanssa, ostin kolmion meille täydellä lainalla, josta maksan nyt vain korkoja. Odottelen osituksen valmistumista, pakkomyyntiin talo luultavasti menee kun minkäänlaista sopua mieheni ei suostu tekemään. Ja kun yli vuosi on mennyt, vielä voi mennä toinen mokoma. Lakimies pienentää sinunkin taakkaasi, on puolellasi ja alat toipumaan. Mikset nyt muuttaisi pois, jos kuitenkin meinaisit talon loppupelissä myydä? Meillä on vain tämä yksi elämä. Turhaa kiduttaa itseään talon (rakashan se oma koti aina on)takia. Elämässä pitää aina luopua asioista. Olen ajatellut asian niin että on ihmisillä suurempiakin onnettomuuksia ollut kun kodista luopuminen. Kyllähän se minuakin harmittaa aina joskus, itku tulee silmään. Nyt on taloudellisesti tiukempaa, mutta tilanne helpottuu joku päivä ja sitten palkastakin jää ihan kivasti vaikka matkusteluun. Lakimiehiäkin on moneen junaan, koita valita sellainen sanavalmis ja tiukka tyyppi. Itse otin miehen, ex-olisi nauranut jos olisi joutunut naisen kanssa asiaa hoitamaan. Nyt hoitavat asiaa miesten kesken eikä minun tarvitse olla häneen mitenkään yhteydessä.
  Vastaa viestiin