Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Ihmissuhteet
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
06.09.08, 16:40   #1 (linkki)
fish55
(Vierailija)

Kateellinen

Miten pääsee eroon kateudesta? Olen kateellinen parille suurin piirtein ikäiselleni julkisuuden henkilölle, koska he ovat nättejä ja ovat saavuttaneet vaikka mitä ja heidän elämänsä vaikuttaa täydellisen onnelliselta. Vaikka tekisin mitä, niin minusta ei voi tulla yhtä täydellistä kuin heistä. Aiemmin kadehdin parhaita ystäviäni, mutta nyt kateus on siirtynyt näihin julkkiksiin. Käytän suunnattomasti aikaa ja energiaa tähän kadehtimiseen, mutta vaikka mitä yritän sanoa itselleni, niin kateus ei hälvene. Terapiassakin olen käynyt muista syistä pitkään, mutta ei sielläkään tälle kateudelle ole mitään oikein osattu tehdä. En ole kovin tyytyväinen omaan elämääni, mutta en yhtään tiedä, mikä tekisi minut tyytyväisemmäksi. Jos vaikka tuon kateuden saisi ensi alkuun pois..
  Vastaa viestiin
06.09.08, 16:41   #2 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Ja olen siis 24- vuotias naisihminen.
  Vastaa viestiin
06.09.08, 16:50   #3 (linkki)
Tiitu T.
(Vierailija)

Vähän samaa vikaa...

Nuorempana kadehdin vaikka papukaijaa jos ei muuta ollut kiikarissa!

Sinulla on jo askel paremmassa suunnassa jos et enää kadehdi niinkään kavereitasi, vaan julkkiksia.
Voit olla satavarma että heitä ei kannata kadehtia, se on se julkisivu jota kiilloitettuna ja puunattuna yritetään tuoda esille.
Mutta kuten olemme nähneet, vain harvat porskuttavat "täysillä" vuodesta toiseen.

Ole onnellinen ettei sinun tarvitse varoa keltaista eikä minkään muunkaan väristä lehdistöä, eikä sinua vaanita kännykameroiden kanssa jos vaikka sormi osuisi nenään..tai jotain muuta meille taviksille sallittua.
Mitäs sanot?

Vastaa viestiin
06.09.08, 20:40   #4 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Olisihan sellainen ääretön julkisuus toki ahdistavaa, mutta näistä minun kadehtimista ei koskaan kirjoiteta mitään negatiivista, koska käyttäytyvät niin järkevästi. Jos he olisivat minun tuttaviani, eivätkä julkkiksia, niin varmaan kadehtisin heitä silti, näiden muiden loistavien ominaisuuksien (kauneus, erikoisen hyvät taidot jolla ovat päässeet julkisuuteen, yleinen onnellisuus) takia. Itse julkisuutta en niin kadehdi, vaikka olisihan se kiva osata jotain tähdellistä hommaa niin hyvin, että päätyy tunnetuksi. Elän pääni sisällä aina puoliksi jonkun muun elämää, tai siis kehittelen mielessäni sitä elämää, mitä nämä minun kadehtimat (ainakin lehtien perusteella) elää, ja häviän tietysti vertailussa aina. Tiedän, että tämä on tyhmää ja hyödytöntä ja siksi haluaisinkin päästä tästä eroon..olen kai kehittänyt itselleni pakkomielteen.
  Vastaa viestiin
06.09.08, 23:45   #5 (linkki)
@@@@@@@@@@@
(Vierailija)

Ehkä pakenet itseäsi ja omaa elämääsi keskittymällä ajattelemaan muiden elämää. Jospa yrittäisit löytää itsesi ja oman elämäsi? Kadehdit sitä, mitä luulet toisilla olevan. Sinä et kuitenkaan tiedä, millaista näiden julkkisten elämä on kulissien takana. Näet heidät ja heidän elämänsä täydellisenä ja tunnet häviäväsi vertailussa. Mutta sinä et ole heidän kanssaan vuorokauden ympäriinsä. Sinulla ei ole suoraa yhteyttä heidän ajatuksiinsa. Et voi tietää ovatko he esim. onnellisia. Sinä et voi tietää onko heidän elämänsä parempaa kuin muiden/ sinun. He voivat lehtiartikkeleissa kertoa vain sen minkä haluavat kertoa. Sinun pitäisi omistaa ainutkertainen elämäsi siihen, että miettisit miten sinä tulet onnellisemmaksi/ tyytyväisemmäksi.
  Vastaa viestiin
07.09.08, 08:13   #6 (linkki)
eräs kateellinen
(Vierailija)

Kateus on joskus hyväksikin

Kateellinen ihminen on sairastunut haluamiseen - hän haluaa kaikkea sitä mitä toisilla on - ja jota hän itse todennäköisesti ei voi saada - mutta voi kyllä saavuttaa - jos viitsii nähdä vaivaa asioiden eteen.
Itse olin joskus kateellinen ylioppilaille - niin hullulta kuin tuo kuulostaakin - niin kadehdin joka ikinen vappu heidän valkolakkiiaan.
Kateus meni niin pitkälle, että en kehdannut lähteä ulos vappuna, kun minulla ei ollut tuolloin valkolakkia.
Sitten pohdin tilannettani, että mikä siihen nyt oikein autaisi - ja tulin siihen tulokseen, että minun pitää nähdä se vaiva ja lukea itseni ylioppilaaksi. Niin sitten ryhdyin kateudesta toimeen; ja luin itseni nopeasti ylioppilaaksi ja laudaturin paperitkin vielä sain! Sen jälkeen olen lukenut useita muita tutkintoja - ja olen menestytnyt työelämässä erinomaisesti.
Terve kateus saattaa olla positiivinenkin voima ja auttaa elämässä eteenpäin!
  Vastaa viestiin
08.09.08, 16:46   #7 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Olen kyllä melko varma, että nämä kadehtimani tyypit ovat onnellisia, tai ainakin onnellisempia kuin minä. Monetkin ihmiset kyllä ovat, mutta nämä ovat sen lisäksi vielä erikoisen kauniita ja taitavia. Ja taidot on sellaisia, mitä minä en voi hankkia, esim. filmitähdeksi minusta tuskin on vaikka miten opiskelisin..kaipa ajattelen, että nämä ihmiset on onnellisia tehdessään noita juttuja, ja minua taas ei mikään tee onnelliseksi. Tai kauniimmaksi (meikkiä lukuunottamatta). En tiedä, miksi pakenen omaa elämätöntä elämääni juuri kadehtimisen kautta, voisinhan yhtä hyvin vaikka ihailla jotakuta yli kaiken,josta tulisi itsellekin varmaan hyvä mieli, mutta minä vain kadehdin. En vaan tiedä, miten elää tämän paremmin, kun olen koittanut sitäkin vaihtoehtoa, etten tee yhtään mitään, ja sitten taas tätä, että opiskelen ja harrastelen normaalisti. Mikään vaan ei oikein tunnu miltään, tai anna elämälleni sen kummempaa merkitystä. Näyttäisi siltä, että joillakin on hauskempaa.
  Vastaa viestiin
10.09.08, 19:43   #8 (linkki)
hei ap
(Vierailija)

Tuo on mustaa mielikuvitusta, jota mielesi ruokkii koko ajan alemmaksi. Tuolla voi saada masennuksen jopa aikaiseksi ja sitten ei olekaan mitään toivoa, kun se siihen asti menee. Ole oman elämäsi tähti, sitä voit olla tästä hetkestä lähtien. Voit tehdä pukeutua ja olla niin tyylikäs kuin itse haluat. Mieti sitä mikä sinut saa iloiseksi, kasvosi loistamaan. Ei ulkonäkö ole se juttu, millä tullaan esille tässä elämässä.
Toiveikkuus saa ihmisen kiinnostavaksi.
Pidä kiinni itsestäsi.
  Vastaa viestiin
11.09.08, 13:51   #9 (linkki)
Umpivintti
(Vierailija)

Kaiveles nyt mieles perukoilta kaikki hyvät asiat mitä sulla on elämässäs nyt, on joskus tapahtunut tai tulee tapahtumaan ja ota niistä se positiivinen energia itselles... :) Sä tuskin jaksat aina "elää toisten elämää" ajattelemalla että jos mulla olis sitä ja tätä samalla unohtaen mitä sulla on jo....
Sä voit itse saavuttaa jotain mitä muut kadehtii kunhan uskot itseesi ja unohdat muut :)
Sä luultavasti löydät vastaukset omiin kysymyksiis sisimmästäs kun uskallat antaa itelles luvan ettiä....
  Vastaa viestiin
11.09.08, 18:37   #10 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Taasko näitä.?
  Vastaa viestiin

12.09.08, 18:17   #11 (linkki)
idiootille
(Vierailija)

[viesti moderoitu]
  Vastaa viestiin
17.09.08, 16:57   #12 (linkki)
kuppiteekuppi
(Vierailija)

"Älä kadehdi toiselta hänen iloaan, sillä et tunne hänen suurta suruaan".
  Vastaa viestiin