Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Ihmissuhteet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.03.09, 21:12   #1 (linkki)
_pihalla_
(Vierailija)

kaveri ja ex

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä teidän linjanne on ystävien entisten suhteen? Olen siinä tilanteessa että mulle tosi läheisellä ystävällä ja exälläni oli jotain juttua tässä taannoin..

Mietin nyt että olenko oikeasti tosi pikkusieluinen kun olen loukkaantunut tästä? Vähän taustaa siis, olimme tyypin kanssa yhdessä vuosia, ihan teinistä asti ja olemme edelleen todella läheisiä. Hän on seurustellut tässä välissä, samoin minä. Viime aikoina olen miettinytkin että oliko virhe että erottiin ylipäätään, edelleen viihdymme hyvin yhdessä eikä eroon koskaan liittynyt mitään suurta draamaa vaikka se tietenkin koville otti.

Olen puhunut näistä tunteistani myös ystävälleni. Ystäväni oli nyt sitten huomannut olevansa ihastunut tähän eksään, minulle ei kertonut mitään ja baari-illan aikana (minun ollessa samassa seurueessa..) heillä sitten jotain juttua oli. Ystäväni ei tunnustanut kun kysyin, eksä sitten kertoi että vähän tuli pussailtua.

Minullehan ei kuulu mitä eksäni tekee ja kenen kanssa, mutta kaverini käytös suututtaa melkoisesti. Hän siis tietää tunteeni eksää kohtaan.

Minähän en voi määrätä kuka kenenkin kanssa on ja jos he tosiaan ovat toisilleen ne oikeat niin en myöskään halua olla esteenä sille. Tai haluaisin mutta eihän se niin mene =)

Kaiken lisäksi olen koittanut tässä vatvoa että kannattaako kertoa näistä "uudelleen heränneistä" tunteista eksälle vai vaan toivoa että ne menee ohi? Mutta lähinnä siis kysymys kuuluu että olenko tiukkapipoinen ämmä kun olen suuttunut ystävälleni tästä??
  Vastaa viestiin
01.04.09, 08:13   #2 (linkki)
Bosco
(Vierailija)

Toisten exiin ei kosketa ainakaan minun piireissäni.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 08:20   #3 (linkki)
Asia on menossa tai ohi
(Vierailija)

Jos se on ohi, ei se voi olla enää menossa, eli exäsi on vapailla markkinoilla. Et voi pitää takaovea auki tuolla tavoin. Kävikö nyt niin, että exä kiinnostaa, koska kiinnostaisi muitakin? Mutta sillä perusteella ei kannattane pelkästään aloittaa uudestaan... Kyllä tuo kipu kuuluu normaaleihin pois suremisen vaiheisiin; se on vaan kestettävä, että nyt on toisten vuoro. Näin se elämä menee.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 09:49   #4 (linkki)
never ever.
(Vierailija)

Sama ku joku muukin sanoi, toisten exiin ei kosketa. Jos se ystävyys ja kaveruus on sulle tärkeää, niin silloin pitäisi myös ymmärtää, että sen ystävän eksään ei kosketa. Siitä tulee vain todennäköisesti tälle ystävälle mielipahaa, kun haluaisi unohtaa koko tyypin, ja sitten oma kaveri rupeaa liehittelemään sitä.

Meillä ainakin on kaveripiirissä aina ollut sen verran KUNNIOITUSTA, että toisen entisiin ei kosketa, eikä edes huvita koskea.

Suomessa on paljon vapailla markkinoilla olevia miehiä, joten kyllä aika huonosti menee, jos pitää just takertua siihen kaverin exään.
Mua ainakin ilettää pelkkä ajatuskin.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 09:59   #5 (linkki)
Asia on menossa tai ohi
(Vierailija)

Ei toki mielellään kaverin eksää, totta. Mutta jos sitten ihan oikeasti ihastuvat ja rakastuvat, sittenhän sille ei hirveästi voi. Mutta ihan pelleilyflirttiin ei, siitä olen samaa mieltä. Mutta silti, takaovea ei voi pitää auki ja jahkata, oli seuraava kuka tahansa.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 11:11   #6 (linkki)
ottakee vaan..
(Vierailija)

Jos joku haluaa mun kämäsiä eksiä, niin siitä vaan :D

Toivottavasti tietävät, mihin soppaan lusikkansa työntävät.
Näissä miehissä ei ole mitään ihanaa eikä kehuttavaa.
Pettäviä paskoja kaikki.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 15:58   #7 (linkki)
näin minä.
(Vierailija)

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos rakastuu ystävänsä entiseen, niin asia on silloin täysin ok. Ei kai kukaan niin hullu ja omistushaluinen voi olla, että kieltää toisilta ihmisiltä onnen ihan vain sillä perusteella, ettei nyt itsellä sattunut homma pellittämään sitten loppuviimeksi kumminkaan.

En voisi ottaa itselleni sitä vastuuta, että puuttuisin toisten elämään tuolla tavoin. Sitähän ei koskaan tiedä, jos ihmiset löytävät oikeasti toisistaan ne sielunkumppanit, mennään naimisiin ja perustetaan perhe. Olisinko minä se, joka tämän estää.

Minkäs tunteilleen mitään mahtaa. Kaverisi varmaan ei uskalla kertoa sinulle, että on ihastunut entiseen poikaystävääsi ja entinen häneen. Mutta itse ainakaan en voisi 'kieltää' ketää seurustelemasta tai kiinnostumasta entisistäni. Kuinka voisinkaan.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 16:57   #8 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Tällaiset sotkut on jotai ihan käsittämätöntä..
  Vastaa viestiin
01.04.09, 20:25   #9 (linkki)
Scrab
(Vierailija)

Tulisi todella luuseri olo jos keräilisin kavereiden "jätteitä". Ja entäpä jos kaveri ja "jäte" palaisivatkin yhteen, silloin vasta tyhmäksi itseni tuntisinkin. Eihän sitä ainakaan sille kaverille voi kertoa miltä tuntuu kun hänen nyxänsä jätti minut...
  Vastaa viestiin
02.04.09, 12:09   #10 (linkki)
Kikapoo
(Vierailija)

No mä olen yhdessä bestikseni exän kanssa. He olivat teinivuosina yhdessä vajaa 10 vuotta ja siitä on kulunut nyt sitten taas yli 10 vuotta aikaa. Tosin minä ja tämä silloinen bestikseni emme enää pidä yhteyttä.
Miksi tällainen asia saisi/voisi estää meitä jos kerran olemme onnellisia yhdessä ?

Mutta ehkä asia olisi kipeämpi jos se olisi "tuoreempi" ja jos kyse olisi vain hetken "sekoilusta" tämän uuden kanssa, silloin olisi ehkä kaikkien kannalta järkevää jättää väliin. Mutta mistäs sitä tietää mikä on sekoilua ja mikä muuttuu ajan kanssa vakavammaksi ?
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku