| |  | |
21.05.09, 12:09
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Millä pääsee agressiivisesta kaverista eroon nätisti?
Eilen tuli viimeinen pisara. Mulla on eräs naispuolinen kaveri (olen itse nainen) jonka kanssa on biletetty toisinaan. Aika hankala ja tosi itsekäs tapaus kaikkineen, mutta yhteyttä on tullut pidettyä. Monesti tämä nainen (32v) suuttuu koko kaveriseurueelle ja saattaa heittää ulos kämpästään kaikki. Hän itse ilmeisesti jotenkin ei tule itsensä kanssa toimeen, näin olen tilanteen tulkinnut.
Kerran laivalla tämä nainen vietti yön putkassa kun alkoi metelöimään ravintolassa niin että h-kunta hoiti hänet säilöön. Onneksi, ei muuten hytissä olisi voinut ollakaan.
Hän kärttää seuraani usein, ja nyt onkin tullut stoppi asialle, en enää jaksa tuota agressiivista lehmää (anteeksi!) katsella. Miten sanoa se hänelle ystävällisesti? Hän on väkivaltainen myös kavereitaan kohtaan ja kaikkea muuta, eli suututtaa häntä en aio. Mutta koska en näe tällaisessa ystävyydessä enää mitään järkeä, haluan tilanteesta ulos. Hänellä on 2 lasta, on yh, en tiedä mitä kaikkea he saavat tuta nahoissaan. Itselläni ei ole lapsia, ja hän on kateellinen minulle siitä kun pääsen vapaasti liikkumaan. No mitä ei ole huolehtinut ehkäisystä! Eilinen hänen pimahtamisensa koski juuri tätä aihetta, jälleen kerran.
Kerran hän on kaatanut oluet minun päälleni, kun olin kuulemma pukeutunut kuin huora. Itse hän kuitenkin vonkaa miehiä useana yönä luokseen, eli kukahan tässä se huora on.
| |
| | |
21.05.09, 13:09
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
sanaa "ei"? Mikä pakko sinun on mennä hänen kanssaan mihinkään. Kyllä ihminen yskän ymmärtää, kun muutaman kerran peräkkäin sanoo, jotta en lähde nyt, ei huvita, on muuta suunniteltuna tms. Kyllä tekosyitä maailmasta löytyy, mieti muutamia valmiiksi.
Sitäpaitsi, tuskin sinullekaan tekee pahaa, jos löydät muuta ajanvietettä kuin kuppilat. Voisit vaikka viihtyä.
| |
| | |
21.05.09, 13:20
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Tee muuta
Keksi tai tee oikeasti muuta kuin ennen. Kun hän soittaa ole aina lähdössä jonnekin muiden kanssa tai keksi muita syitä miksi et voi lähteä hänen kanssaan. Ole aina kovin pahoillasi. Siis hyvin ystävällinen, mutta olet juuri lähdössä X:n kanssa leffaan, kaverille jne. Jos hän myöhemmin kysyy, sano ettei siitä mitään tullutkaan, kun toinen ei päässyt. Jatka tätä linjaa. Ole myös kiireinen, äläkä jää juttelemaan puhelimeen. Voit aivan hyvin sanoa, että ovikello soi juuri tai sukulaisesi on juuri tulossa käymään jne.
| |
| | |
22.05.09, 08:31
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jutussa hämää se, ettei kukaan porukastanne ole laittanut rajoja kaverillesi. Vai onko? Joskus nimittäin sekin voisi auttaa ja parantaa välejä.
Väkivaltaiselle ihmiselle pitää sanoa, ettei käytöksesi vetele ja jos et ole kunnolla en aio olla silloin seurassasikaan. Jos pelkää nyrkkiä voi soittaa puhelimella, mutta minusta on halpamaista kääntää vain selkänsä. Kaverillasi on todellakin ongelma ja olkoot hänen lapsensa sinun silmissäsi millaisia äpäriä tahansa, niin ainoa hyvä tekosi tilanteessa olisi antaa palautetta ja kenties siten auttaa lapsiakin-välillisesti. JOskus yksi sana riittää ja joskus ei, mutta kannattaisi kokeille sitä eitä nyt tosissaan.
| |
| | |
22.05.09, 11:52
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Suoraan
Siis voit kertoa hänelle suoraan millainen raivo hän on! Kysy häneltä eikö tajua olevansa sellainen! Sääli sellaisen lapsia...ties miten vaikuttaa kehitykseen äiden raivohulluus, etkö voisi lapsilta kysellä millainen äiti on, jos hakkaa heitä, ilmoita lastensuojevirastoon.
| |
| | |
22.05.09, 14:42
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Etkä tunne sanaa "ei"? Mikä pakko sinun on mennä hänen kanssaan mihinkään. Kyllä ihminen yskän ymmärtää, kun muutaman kerran peräkkäin sanoo, jotta en lähde nyt, ei huvita, on muuta suunniteltuna tms. Kyllä tekosyitä maailmasta löytyy, mieti muutamia valmiiksi.
Sitäpaitsi, tuskin sinullekaan tekee pahaa, jos löydät muuta ajanvietettä kuin kuppilat. Voisit vaikka viihtyä. | Missä kohdassa AP väittää asuvansa kuppilassa? Saa kai siellä käydä ilman että heti on juoppo?!
| |
| | |
22.05.09, 22:23
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
En usko että on mitään nättiä tapaa.
Vaihda puhelinnumeroa. Jos tässä ihmisessä on mitään järkeä jäljellä niin hän menee varmasti itseensä kun ihmiset ottavat häneen etäisyyttä. Hänellä on varmaan itsellä vaikeaa kun ei osaa sitä muutoin purkaa mutta ei se vaan vetele että käyttää kavereita sylkykuppina.
| |
| | |
31.05.09, 21:32
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sallamaarit En usko että on mitään nättiä tapaa.
Vaihda puhelinnumeroa. Jos tässä ihmisessä on mitään järkeä jäljellä niin hän menee varmasti itseensä kun ihmiset ottavat häneen etäisyyttä. Hänellä on varmaan itsellä vaikeaa kun ei osaa sitä muutoin purkaa mutta ei se vaan vetele että käyttää kavereita sylkykuppina. | Jos vaihtaisin p-numeroa, hän ottaisi vaikka s-postitse yhteyttä ja kysyisi miksi en ole ottanut yhteyttä tai laittanut hänelle uutta puhelinnumeroani, ja silmien pyöritys ynnä raivoaminen perään. Eli tuo on liian radikaali temppu. Pelkään hänen reaktioitaan, tiedän hänen olleen eräille (entisille) ystävilleen agressiivinen, joten en halua historian toistavan itseään.
Vaikeaa hänellä on, enkä tiedä vaikka olisikin joillain lääkityksillä, mutta en ole vielä keksinyt miten päästä hänestä hiljaisesti ja fiksusti eroon. Näin tänään hänet taas, sattumalta tuli kaupassa vastaan ja vetosin johonkin tekosyykiireeseen etten voinut lähteä hänen luokseen kahvittelemaan.
| |
| | |
01.06.09, 10:41
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Sano tai kirjoita + henkivartija
Ei se kiertäminen auta. Pitää sanoa tai sitten vaikka kirjoita ja selitä ettet jaksa olla nyrkkeilysäkkinä.
Jos sanot niin ota siihen paikalle joku henkivartija, joka pystyy pitämään fyysisesti sinun puoliasi ja jolle olet jo kertonut, missä mennään.
Eikä suuttuen vaikka kipua olisikin. Rauhallisesti selittämällä ei anna sitä tunnepalautetta, joka antaa vain vielä ylimääräisen tekosyyn ajatella sinusta pahaa. Muut pienet tekosyyt onnistuu kyllä keksimään sitten ilmankin.
Laitat yksinkertaiset rajat asteittain. Selität kuinka pieni osaa tapaamisista on mukavaa ja missä alkaa jo ahdistaa ja sitten kuvaa kuinka paljon lopusta on pelkkää paskaa. Sitten kysyy, että jos jonkun kanssa jonka se tuntee, on niin paljon paskaa niin, miksi sen kanssa vaihtaa ajatuksia?
Ja kerrot, että et vain enää jaksa. Sanot, että valinta on oikeasti vain sen toisen, mutta jos se kohtelee sinua huonosti niin sitten tietääköön itse, mitä tekee - yksin.
| |
| | |
01.06.09, 11:37
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
*Ystäväsi* tarvitsisi ammattiapua, sillä tuo ei ole enää terveestä persoonasta kertovaa käytöstä, pahemman sortin tunnesäätelyongelma tuo jo on. Mutta itsesi saat kyllä suojella moiselta! Vraudu vain jälkisotkuihin, sillä hän ei ole enää ihan terve. Sano se, ettet enää jaksa, ja jos vain ystävällisesti voit, sano sekin, että kyse ei enää ole terveestä käytöksestä ja toivoisit, että hän hakisi itselleen ammattiapua.
| |
| | |
02.06.09, 15:11
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vaikea tunnesäätelyongelma *Ystäväsi* tarvitsisi ammattiapua, sillä tuo ei ole enää terveestä persoonasta kertovaa käytöstä, pahemman sortin tunnesäätelyongelma tuo jo on. Mutta itsesi saat kyllä suojella moiselta! Vraudu vain jälkisotkuihin, sillä hän ei ole enää ihan terve. Sano se, ettet enää jaksa, ja jos vain ystävällisesti voit, sano sekin, että kyse ei enää ole terveestä käytöksestä ja toivoisit, että hän hakisi itselleen ammattiapua. | Entä jos tämä ongelmapesä on oma pikkusisko. Mihin ei halua katkaista välejään kuitenkaan muttei jaksa olla enää hänen henkisen pahan olon purun kohteena. Älkää neuvoko että patistakaa kallonkutistajalle/psykalle, tulisi varmaan sellainen lataus etten olisi tässä enää näppäilemässä?
| |
| | |
02.06.09, 17:00
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
No jos ainoa jäljelle jäävä kontakti on tuo sähköposti niin ei luulisi olevan vaikeaa olla vastaamatta hänen sähköpostiinsa. Alkaisiko hän päivystää kotisi edessä jos näin kävisi? On todella rankkaa katkaista välit niinkin tylysti (syyllisyys painaa) mutta jos toisena vaihtoehtona on vastapuolen loputon raivoaminen niin voisin itse ymmärtää, miksi joku päätyisi siihen. Tai siis jos "keskustelu" tämän henkilön kanssa tarkoittaisi vain hänen loputonta raivoamistaan ja saman jauhamista, toistuvaa samaa niin harkitsisin silloin edellistä. Tai sitten joku "elämäntilanteeni on juuri muuttunut siten, että olen niin kiireinen, etten ehdi tavata" -välttelylinja. Mielestäni tuollainen selittely kuitenkin vain lykkää asiaa ja vaikuttaa siltä, että olisi hyvä että tosiasiatkin tulisivat esille, eli se, ettet jaksa ko. henkilön käytöstä.
| |
| | |
03.06.09, 11:22
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sallamaarit No jos ainoa jäljelle jäävä kontakti on tuo sähköposti niin ei luulisi olevan vaikeaa olla vastaamatta hänen sähköpostiinsa. Alkaisiko hän päivystää kotisi edessä jos näin kävisi? On todella rankkaa katkaista välit niinkin tylysti (syyllisyys painaa) mutta jos toisena vaihtoehtona on vastapuolen loputon raivoaminen niin voisin itse ymmärtää, miksi joku päätyisi siihen. Tai siis jos "keskustelu" tämän henkilön kanssa tarkoittaisi vain hänen loputonta raivoamistaan ja saman jauhamista, toistuvaa samaa niin harkitsisin silloin edellistä. Tai sitten joku "elämäntilanteeni on juuri muuttunut siten, että olen niin kiireinen, etten ehdi tavata" -välttelylinja. Mielestäni tuollainen selittely kuitenkin vain lykkää asiaa ja vaikuttaa siltä, että olisi hyvä että tosiasiatkin tulisivat esille, eli se, ettet jaksa ko. henkilön käytöstä. | Huomaa ettet tunne ap:n kaverin ihmistyyppiä. Sellaiselle ei todellakaan sanota päin näköä mitään tai voi tapahtua mitä vain.
| |
| | |
03.06.09, 11:35
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kaiken kuullut isosisko Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Vaikea tunnesäätelyongelma *Ystäväsi* tarvitsisi ammattiapua, sillä tuo ei ole enää terveestä persoonasta kertovaa käytöstä, pahemman sortin tunnesäätelyongelma tuo jo on. Mutta itsesi saat kyllä suojella moiselta! Vraudu vain jälkisotkuihin, sillä hän ei ole enää ihan terve. Sano se, ettet enää jaksa, ja jos vain ystävällisesti voit, sano sekin, että kyse ei enää ole terveestä käytöksestä ja toivoisit, että hän hakisi itselleen ammattiapua. | Entä jos tämä ongelmapesä on oma pikkusisko. Mihin ei halua katkaista välejään kuitenkaan muttei jaksa olla enää hänen henkisen pahan olon purun kohteena. Älkää neuvoko että patistakaa kallonkutistajalle/psykalle, tulisi varmaan sellainen lataus etten olisi tässä enää näppäilemässä? | Onko hengenmeno, jos tuollaiselle hommaa lähestymiskiellon?? Taitaisin hommata jo ap:nkin tapauksessa.
| |
| | |
04.06.09, 13:30
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
^ en usko että lähestymiskieltoa saa ihan noin vaan.
| |
| | | | |