| |  | | |
09.02.12, 02:19
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Facebook on tuhonnut elämäni
Pyrin pitämään neutraali profiili, en pistä tyhmiä kuvia eikä mitään mautonta. Jos kommentoi tai kirjoitan seinälle laitan aina jotain hauskaa, kiinnostavaa tai joku info jostain asiasta. Sanotaan nyt niin että profiilini on sellainen joka ei sais ketään vihaiseksi, ehkä ei edes jää mieleen.
-minua jatkuvasti poistetaan Facebookin kaverilistoilta
- jos kommentoin jotain kukaan ei vastaa takasin ( vaikka jätin sellainen kommentin joka tarvitsee toinenki kommentti)
- jos kommentoin jotkut poistavat kommenttini
-todella harvoin joku kommentoi minulle tai vastaa
- kukaan ei juttele
En ole vainoharhainen meen toimeen kaikkien kanssa, mutta silti ajan myötä olen huomannut että jotkut tutut välttävät tai käyttäytyvät ihan eri lailla. Olen 100% varma että johtuu FB:stä.
Olen kysynyt kavereilta että onko profiilini omituinen? sanovat että ei ja 2 tyyppiä kerran virnuilivat minulle.
Facebook kaverilistassani on 18-30 vuotiaita, värikkäitä, vauhdikkaita ja sosiaalisia ihmisiä. Jotkut kyllä hieman ylimielisiä mutta silti hauskoja.
Onko kellään samoja kokemuksia?!
| |
| | |
09.02.12, 09:11
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | no Facebook
Kerro mihin Facebookia tarvitaan?
Ihminen tulee mainiosti toimeen ilman facebookin profiilia ja jatkuvaa istumista koneella.
- Ovatko facebook kaverit, niitä oikeita kavereita tai ystäviä? Kuinka moni tuntee henkilökohtaisesti kaikki facebookkaverilistalla olevat kaverinsa?
- miksi koko ajan on kommentoitava asioita, jotka oikeasti eivät edes kuulu kommentoijalle?
- miksi pitää kertoilla kaikki henkilökohtaiset asiansa facebookissa, miksi jatkuvasti pitää kertoa tulemisensa ja menemisensä ja tekemisensä? (Naurettavaa)
- miksi fb:hen pitää laittaa kuvia?
Mihin näiltä facebookissa roikkujita on jääneet ne oikeat ihmissuhteet, joiden kanssa pidetään yhdessä hauskaa harrastetaan, soitellaan, jutellaan, kerrotaan ilot ja surut? Ja vietetään aikaa ihan livenä?
| |
| | |
09.02.12, 10:51
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oletko sama henkilö, joka täällä aiemmin kirjoitteli nimimerkillä "umpklstnt"? Päättelin samoista kirjoitusvirheistä ja samanlaisista sosiaalisista ongelmista... Jos et ole sama, niin suosittelen lukemaan tuon henkilön saamat kommentit.
| |
| | |
09.02.12, 11:25
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
No ei ole kyllä samoja kokemuksia. Ihmiset tuntuvat rakastavan minua verkossa ja livenä. En tiedä miksi. Facebook on 2000-luvun hienoin asia ja se on antanut minulle hyvän kanavan pitää yhteyttä kavereihin laajasti ja myös hyvän kanavan tuoda esiin omia harrastuksia ja ajatuksia.
Käytännössä nykyään facebookiton on tehnyt sosiaalisen itsemurhan. Elämä käy yhä vaikeammaksi tietotekniikkavastaisilla ja säälin niitä jotka eivät pysy mukana kehityksessä.
| |
| | |
10.02.12, 08:21
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari No ei ole kyllä samoja kokemuksia. Ihmiset tuntuvat rakastavan minua verkossa ja livenä. En tiedä miksi. Facebook on 2000-luvun hienoin asia ja se on antanut minulle hyvän kanavan pitää yhteyttä kavereihin laajasti ja myös hyvän kanavan tuoda esiin omia harrastuksia ja ajatuksia.
Käytännössä nykyään facebookiton on tehnyt sosiaalisen itsemurhan. Elämä käy yhä vaikeammaksi tietotekniikkavastaisilla ja säälin niitä jotka eivät pysy mukana kehityksessä. | Onnea ja menestystä. Olen onnistunut saamaan ystäviä (ja kavereita, ne ovat kaksi eri asiaa), kumppanin ja elämän ihan ilman naamakirjaa. Pystyn pitämään heihin yhteyttä ihan ilman naamakirjaa. Saan aikani kulumaan ilman naamakirjaa. Elämäni on onnellista ilman naamakirjaa. Mihin siis tarvitsisin naamakirjaa? En mihinkään.
| |
| | |
10.02.12, 09:33
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari
Käytännössä nykyään facebookiton on tehnyt sosiaalisen itsemurhan. Elämä käy yhä vaikeammaksi tietotekniikkavastaisilla ja säälin niitä jotka eivät pysy mukana kehityksessä. |
Minäkin olen tehnyt "sosiaalisen itsemurhan", koska minä en käytä facebookkia. En käytä nyt enkä tulevaisuudessa. Minä en vain tarvitse sitä omaan hyvinvointiini ja tunnen olevani onnellinen näin...profiilittomana.
En nyt enkä tulevaisuudessa. Minulla on ystäviä (sekä kavereita), jotka on hankittu ihan livenä sosiaalisilla taidoilla ja henkilökemialla. Heihin pidän yhteyttä muulla kuin naamakirjalla.
Minulla on paljon harrastuksia ja ajatuksia vaihdetaan ilman facebookia. Kun minulla on sanottavaa minua myös kuunnellaan, samoin kuuntelen myös toisten mielipititä ja ajatuksia. Hyvin olen ilman sitäkin pysynyt kehityksessä mukana.
Se on hyvä Mestari, että sinut "rakastetaan verkossa"...miten tämä rakkaus osoitetaan; turhilla tyhjänpäiväisillä sanoilla...vai halitaanko, suukotetaan ja hellitään..;))
Minäkään en tarvitse faceböökia mihinkään.
Minne ihmisiltä on kadonneet taidot luoda ihmissuhteita ilman tietotekniikkaa?
| |
| | |
10.02.12, 10:12
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
kommetti sinulle Mestari. Onnea vaan virtuaalielämääsi.
Istut tietsikalla ja päivität sivuja. Pyydät ystäviksesi ihmisiä ja katsot poistaako joku toinen sut ystäväpiiristä. Voi huoh, tylsää, alistavaa ja mahdollistaa jonkun reppanan kiusaamisen.
Mun mielipide on, että naamakirja on sellasten reppanoitten puuhia joilla ei oikeasti ole ystäviä joiden kanssa elää elämää livenä. Sen vuoksi yritetään elää elämää virtuaaliystävien kanssa/ehdoilla.
Itse soitan tai tapaan lähipiiriä, sukulaisia ja ystäviä kasvokkain. Lähipiirin kanssa lähtellään jonkun verran tekstareita. Ulkomaisten kavereitten ja kauempana asuvien sukulaisten kanssa skypetetään, joidenkin kanssa jopa kerran pari viikossa. On mukavampi puhua kun näkee toisen kasvojen ilmeet ja kuulee äänensävyt.
Ollaan aika meneviä ihmisiä. Teemme asioita yhdessä sen sijaan että istuisimme tietokoneella ja keskustelisimme virtuaalisesti keskenämme. Harrastusporukoiden kanssakin skypetetään.
Mulle naamakirja ei anna mitään. Eikä kenellekään mun ystävistä tai sukulaisista. Mun ei tarvitse kertoa asioistani kenellekään satunnaiselle tuttavuudelle.
Ei ole mitään syytä laittaa virtuaalimaailmaan kiertämään kuvia ja juttuja meistä ikiajoiksi.
| |
| | |
10.02.12, 11:45
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei vittu te ootte kujalla. Veikkaisin silti että teillä on käytössä kännykkä lankapuhelimen sijaan ja auto hevosen sijaan. Eihän ennen vanhaan ollut näitä keskustelufoorumeita. Jotenkin kummallisesti te olette saaneet käyttöönne tietotekniikkaa ja tulette puhumaan tänne vaikka voisimme tehdä sen kasvokkain.
Facebookin kanssa saadaan näköjään vielä vähän odotella että saadaan loputkin mukaan. :)
| |
| | |
10.02.12, 11:51
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kun minä tarvitsen pelaajan sulkapalloon, lisää miehiä sählyyn tai soittajan johonkin kokoonpanoon, niin minä pistän yhden viestin joka tavoittaa heti 200 ihmistä. Te sen sijaan alatte soittamaan puhelimella tai jututtamaan naapurin mummoa.
Ettekö te tajua facebookin ylivoimaa ja mahdollisuuksia vaikka koitan vääntää rautalangasta!?!
Luopukaa Jeesuksesta ja ottakaa facebook sydämiinne!
| |
| | |
10.02.12, 12:26
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Mutta kysyttäköön kuitenkin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari Kun minä tarvitsen pelaajan sulkapalloon, lisää miehiä sählyyn tai soittajan johonkin kokoonpanoon, niin minä pistän yhden viestin joka tavoittaa heti 200 ihmistä. Te sen sijaan alatte soittamaan puhelimella tai jututtamaan naapurin mummoa.
Ettekö te tajua facebookin ylivoimaa ja mahdollisuuksia vaikka koitan vääntää rautalangasta!?!
Luopukaa Jeesuksesta ja ottakaa facebook sydämiinne! | Eikö Suomi enää olekaaN VAPAA MAA?
Eikö jokainen voikaan vapaasti MUODOSTAA KÄSITYKSIÄÄN?
Mihin on hukkunut AJATUKSEN- JA SANANVAPAUS?
Oikeuttaako virtuaalinen viestintä HALVEKSIMAAN TOISIA MIELIPITEITTEN PERUSTEELLA?
| |
| | |
10.02.12, 12:34
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Mutta kysyttäköön kuitenkin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari Kun minä tarvitsen pelaajan sulkapalloon, lisää miehiä sählyyn tai soittajan johonkin kokoonpanoon, niin minä pistän yhden viestin joka tavoittaa heti 200 ihmistä. Te sen sijaan alatte soittamaan puhelimella tai jututtamaan naapurin mummoa.
Luopukaa Jeesuksesta ja ottakaa facebook sydämiinne! | Eikö Suomi enää olekaaN VAPAA MAA?
Eikö jokainen voikaan vapaasti MUODOSTAA KÄSITYKSIÄÄN?
Mihin on hukkunut AJATUKSEN- JA SANANVAPAUS?
Oikeuttaako virtuaalinen viestintä HALVEKSIMAAN TOISIA MIELIPITEITTEN PERUSTEELLA?
Eikö jokainen enää olekaan OMAN ELÄMÄNSÄ PARAS ASIANTUNTIJA?
Onko ihmisen (homo sapiens) napa kasvanut niin suureksi, ettei SEN TAKAA NÄY ENÄÄ MITÄÄN/MIHINKÄÄN?
Jos joku todella tarvitsee kyseistä järjestelmää, käyttäköön sitä ja olkoon onnellinen, että sellainen on käytettävissä.
Jos taas ei tarvitse, olkoon onnellinen siitä.
Mutta miksi ihmeessä pitää mestaroida toisten tarpeita ja elämää?
| |
| | |
10.02.12, 13:00
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
mun ei tarvitse kysellä 200 ihmiseltä tuleeko hän pelamaan sählyä, futista tai mitään muutakaan aktiviteettia. Meillä on sovitut vuorot ja jokainen tulee paikalle erikseen kysymättä ja pyytämättä. Jos on kipeenä, näpyttää tekstarin koutsille. Kertaakaan 10 vuoteen ei ole sattunut sellasta tilannetta että matsit olis jäänyt pelaamatta.
Oisko syynä se, että meillä on sitä mitä sanotaan vastuuntunnoksi. Jos jotain luvataan tai sovitaan, niin sillon ollaan paikalla kun on kerran luvattu.
Ei mun tarvitse omia tekemisiä tietsikalla päivittää koko maailmalle sekunti sekunnilta.
Mutta ole hyvä vaan teet Mestari juuri niinkuin itsellesi on parasta.
Niin minäkin teen.
| |
| | |
10.02.12, 13:05
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari No ei ole kyllä samoja kokemuksia. Ihmiset tuntuvat rakastavan minua verkossa ja livenä. En tiedä miksi. Facebook on 2000-luvun hienoin asia ja se on antanut minulle hyvän kanavan pitää yhteyttä kavereihin laajasti ja myös hyvän kanavan tuoda esiin omia harrastuksia ja ajatuksia.
Käytännössä nykyään facebookiton on tehnyt sosiaalisen itsemurhan. Elämä käy yhä vaikeammaksi tietotekniikkavastaisilla ja säälin niitä jotka eivät pysy mukana kehityksessä. | Jaaaaaaaa, vai niiiiin......
No kun joka tapauksessa laittaisin ne joulukirjeet, kun aito viesti on sentään aito viesti sähköiseen verrattuna, niin ei sitten tulisi säästöä edes postimerkeissä. Tänä vuonna niitä lähti vähän toistasataa, ja kyllä, juurikin ihan tutuille ihmisille, kavereille ja ystäville, joiden kanssa ollaan vuoden aikana tekemisissä paljon myös muuten, jutellaan asioitamme ja vietetään aikaa yhdessä. Etäisempien kanssa, siis kilometreissä, toki myös puhelimessa ja sähköpostikirjeinä.
Ongelma on se, ettei meinaa jäädä tarpeeksi voimia sanoa "Ei, haluan välillä olla itsekseni ihan rauhassa." Ja harrastuksiakin kyllä on, monta ja mielenkiintoisia. Siis elämässä on OIKEASTI sisältöä. Ihan livenä! :)
Säälin ihmisiä, joilta facebook vie ajan ja elämän. Minä en ole siihen vielä ensimmäiseen vajaaseen viiteenkymppiin ehtinyt, eikä ole siihen kyllä mitään tarvettakaan. Harrasteilta ja ihmisiltä toki olisi vielä aamuyön tunteja joku vapaana, mutta taidanpa katsoa silloin taas mieluummin unia, se riittää 'virtuaalitodellisuudekseni'.
| |
| | |
10.02.12, 14:11
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihmisillä on joku pakkomielle hyökätä facebookia vastaan, vähän kuten AP kirjoitti facebookin tuhonneen hänen elämänsä. Pientä ylireagointia. :D
Minulla on muutama kaveri ja ystävä, joka ei työnsä tai muun syyn takia ole facebookissa. Minua harmittaa heidän puolestaan se että he jäävät ulos kaikesta hauskasta sisällöstä ja kuvista. He joutuvat kyselemään mitä on sovittu jostain tapahtumasta kun eivät itse nää facebookia. He ovat pelkän puhelimen varassa viestinnässä ja nykyään se on järjetöntä! Miksi vaikeuttaa elämäänsä? Minun käy sääliksi kaikkia ihmisiä jotka eivät sopeudu tietoyhteiskuntaan.
Facebookin avulla minulla jää aikaa elämiseen koska sosiaalisten suhteiden hoitoon kuluu vähemmän aikaa facebookin tehokkaan tavoittavuuden vuoksi.
Vihdoinkin yhteisöllisyys ja sosiaalisuus voi kukoistaa! Kiitos Marc Zuckerberg! Olet antanut ihmiskunnalle yhden sen hienoimmista keksinnöistä.
| |
| | |
10.02.12, 14:25
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kerro Kerro mihin Facebookia tarvitaan?
Ihminen tulee mainiosti toimeen ilman facebookin profiilia ja jatkuvaa istumista koneella.
- Ovatko facebook kaverit, niitä oikeita kavereita tai ystäviä? Kuinka moni tuntee henkilökohtaisesti kaikki facebookkaverilistalla olevat kaverinsa?
- miksi koko ajan on kommentoitava asioita, jotka oikeasti eivät edes kuulu kommentoijalle?
- miksi pitää kertoilla kaikki henkilökohtaiset asiansa facebookissa, miksi jatkuvasti pitää kertoa tulemisensa ja menemisensä ja tekemisensä? (Naurettavaa)
- miksi fb:hen pitää laittaa kuvia?
Mihin näiltä facebookissa roikkujita on jääneet ne oikeat ihmissuhteet, joiden kanssa pidetään yhdessä hauskaa harrastetaan, soitellaan, jutellaan, kerrotaan ilot ja surut? Ja vietetään aikaa ihan livenä? | Ihmettelen usein näitä Facebook-vastaisia viestejä. Jos joku ei halua käyttää, niin eihän se mitään haittaa, mutta ei kai senkään pitäisi haitata, että joku muu haluaa Facebookissa olla.
Vastauksia kysymyksiisi.
1. Tietysti Facebook-kaverit ovat oikeita kavereita ja tietysti tunnen heidät livenä. Olen sosiaalinen ja puhelias ihminen, joten vaikkapa hississä tai rappukäytävässä juttelen ventovieraiden kanssa, mutta en pyydä heitä kotiini - joten miksi pyytäisin "kotiini" eli kaverehinikaan vieraita?
2. Kommentoin kiinnostavia asioita, en sellaisia, joihin minulla ei ole sanottavaa. Kyllähän sitä livenäkin vastatataan ja kommentoidaan toisen asioita keskustellessa.
3. En kerro henkilökohtaisia asioita, sillä minulla on suljettu, vain ystäville näkyvä, profiili. He tietävät ilmankin, että missä asun ja kenen kanssa jne.
4. Esimerkiksi kaveripiirin kokoontumisesta on helppoa jakaa kuvat kaikille osallistujille luomalla kansion Facebookiin. Toki on muitakin kuvanjakovaihtoehtoja. Sähköposti ei kuitenkaan ole tähän hyvä vaihtoehto, menisivät postit tukkoon alta aikayksikön.
"Mihin näiltä facebookissa roikkujita on jääneet ne oikeat ihmissuhteet, joiden kanssa pidetään yhdessä hauskaa harrastetaan, soitellaan, jutellaan, kerrotaan ilot ja surut? Ja vietetään aikaa ihan livenä?" Vastaus tähän on, että ei minnekään. Hehän ovat samoja ihmisiä. Tietenkään kaikkia ei voi nähdä ihan jatkuvasti, Suomessakin on jo pitkät välimatkat, eivätkä kaikki asu edes Suomessa. Lisäksi esim. sukulaislapsilla on monilla saldorajat, joten he eivät voi soitella ja heistä on vielä kaikenlisäksi mukavampi "tsättäillä" kuin soitella.
Ja sitten ap:n kysymykseen. En ole huomannut mitään ap:n kaltaisia asoita. Käyttäydytkö siellä ehkä ikävästi tms.? Aloitustekstistäsi päätelleen et, mutta jos joku tulkitsee kommenttisi tai kysymyksesi ilkeiksi tms., niin kyllä minäkin sellaisia poistaisin tai jättäisin vastaamatta.
| |
| | |
10.02.12, 14:35
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Perusteluja kiitos
"Käytännössä nykyään facebookiton on tehnyt sosiaalisen itsemurhan."
Olen itse IT-ammattilainen, mutta en käytä Facebookia, enkä ole vielä tehnyt tuota sosiaalista itsemurhaakaan.
Tapaan ystäviäni elävässä elämässä, ja halauskin onnistuu paremmin kuin virtuaalimaailmassa.
Tapansa kullakin, aina on kuitenkin syytä muistaa, että kolikolla on aina kaksi puolta.
| |
| | |
10.02.12, 15:29
|
#17 (linkki)
Luopukaa Jeesuksesta ja ottakaa facebook sydämiinne! |
Ehtiikö työikäinen perheellinen ihminen istuskella facebookissa?
Mikähän se naamakirjan käyttäjien keski-ikä olikaan... oliko se juuri teinien ja näiden keski-iän ylittäneiden "mummojen" seurustelumuoto? Muistelen joskus kuulleeni, että facebookin innokkaimpia käyttäjiä on yli 60 vuotiaat, joilla on aikaa siihen.
Jeesukseen ja ylempään uskominen ei ole este naamakirjan käyttämiselle. Tunnen paljon henkilöitä jotka ovat naamakirjassa ja silti ovat ns. uskovaisia.
Minäkin sanon; ei kiitos facebookille. Minäkin olen tyytyväinen olooni näin "sosiaalisen itsemurhan tehneenä".
| |
| | |
10.02.12, 15:42
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hipsus Ehtiikö työikäinen perheellinen ihminen istuskella facebookissa? | No eikös perheellinen ole jo tehnyt sen sosiaalisen itsemurhan muutenkin? :)
Mutta joo, kylläpä noita näyttää istuskelevan facebookissa. Eikös nuo äitylit juuri ole niitä aktiivisimpia. Ainakin minusta näyttää siltä. Ensin ne valloitti tv-chatit ja sitten facebookin.
Minä en kellekään tuputa facebookia, mutta välillä ärsyttää ottaa huomioon facebookittomat. Kätevähän se olisi tehdä kaikki asiat samasta paikasta.
| |
| | |
10.02.12, 15:59
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
mulle riittää se kun näpyttelen tietokonetta työkseni 8h päivässä ja käyn luvan kanssa täällä elleissä tauoilla. Naamakirja on mulle täysin turha juttu.
Kotona en halua tietokoneella tehdä enää mitään muuta kuin hoitaa pankkiasiat.
Mun vapaa-aikani menee siihen, että teen kotihommat, laitan esim. ruokaa päivittäin kun tykkään syödä terveellisesti. Käyn useissa harrastuksissa, treffaan ystäviä ja tuttuja, mutta vaan livenä.
Ystävät on naamakirjassa, mutta ei mun tarvitse tietää mitä he siellä juttelevat. En koe jääväni mistään paitsi eikä he minua vieroksu tän takia. Kaverit soittelee tai minä soittelen heille sillon kun mulla on aikaa.
Mulla ei ole mitään halua levitellä omia juttujani jonkun palveluntuottajan kautta bittiavaruuteen ikuisiksi ajoiksi. Saastetta riittää siellä muutenkin kylliksi.
Mun ei tarvitse olla kenenkään tavoitettavissa 24/7. Onhan mulla puhelinkin välillä täysin kiinni jopa koko viikonlopun, miksei siis tietokonekin.
On luksusta olla vaan ja tehdä juuri sitä mitä itse haluaa eikä olla näkymättömällä napanuoralla kiinni jossain koneessa.
Kannattais sinunkin Mestari kokeilla joskus miltä tuntuu olla 1-2 viikkoa telttailemassa Lapin kairoilla täysin ilman teknisiä apuvälineitä (no kompassi on kyllä hyvä olla). Suosittelen lämpimästi.
| |
| | |
10.02.12, 16:18
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihmiset, tässä ei ollut aiheena "Facebook: puolesta vai vastaan", joten jos kuitenkin siitä aiheesta haluatte jankuttaa, niin aloittakaa oma ketjunne! Ap:n ongelma, johon hän niitä kommentteja kaipaili, koski fb-kaverien käytöstä.
| |
| | |
10.02.12, 17:58
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Valehtelevat ihmiset
Minua ärsyttävät ja inhottavat valehtelevat ihmiset. Esim. jotka valehtelevat toisen ihmisen luonteesta, älykkyydestä ja ulkonäöstä ja vaikka työnteosta. Jos työnteosta valehtelee, siitätulisi antaa vaikka sakkorangaistus, koska on kysymys erittäin vakavasta asiasta, toisen ihmisen työpaikasta.
| |
| | |
11.02.12, 10:49
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viitaten vielä ap:n mietteisiin, niin kuinka varma FB:n käyttäjä olet? Tarkoittaako viestiesi poistaminen sitä, ettet näy kaveriesi seinällä? Ainakin omalla kohdallani annan seinälläni päivittyä vain sellaisen tarjonnan, joka liittyy esim. jonkun harrasteen tapahtumailmoituksiin ja jos haluan tietää kavereistani käyn erikseen heidän sivuillaan ihmettelemässä,missä mennään. Ja jos minulla on asiaa FB:n kautta laitan yksityisen viestin menemään tutulle, jonka muita yhteystietoja en enää tiedä. Muut yhytän puhelimitse tai tapaamalla nokikkain.
Minäkin poistan kavereita. Jotkut eivät kerta kaikkiaan kuulu elämääni ja joskus en suostu kaveripyyntöihin, mutta se ei tarkoita että minulla olisi heitä mitään vastaan. Selitän vain, etten halua käyttää FB yhteyskanavana ja koska ns. ei-kavereilla on joka tapauksessa muut yhteystietoni en täysin näe syytä ryhtyä keräämään FB:n ihmisten naamoja vain siksi kun se kuuluu asiaan. Toki joku loukkaantuu, mutta koska en itsekään pyri kenenkään kaveriksi on kai aivan selvää, että näin passiivinen FB:n käyttäjä osataan sijoittaa omaan kategoriaansa.
FB:n online-keskustelut ovat tuskaa. Ihmiset ovat hitaita kirjoittamaan(lyhenteistä huolimatta), touhuavat kaikkea sivussa ja äääks, että mulla menee hermot. En tajua ketä se palvelee kun voi skypettää sen sijaan?!
Voisin lohduttaa ap.n kohdalla, että ne jotka eivät FB:ssa halua olla yhteyksissä saattaa olla ihan hyväkin asia. Kaikki tuttavuudet eivät ole eduksi ja hyödyksi ja saattavat haitata todellisia ihmissuhteita. Olen aika monta kertaa nolostunut fiksuilta vaikuttavien ihmisten juttuja ja kylmästi vain hävittänyt kaverilistalta, koska onhan sellainen viisauskin että "esittele ystäväsi, niin minä kerron kuka sinä olet". Ystäviesi taso kertoo myös sinun tasostasi!
| |
| | |
11.02.12, 13:00
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ole kirjautunut FB:in kutsuista huolimatta.
En halua levittää yksityiselämääni, se kuuluu vain minulle.
En halua kavereikseni "kavereita", niitä on ollut muutenkin.
Maailma ei lopu FB:in, eikä varsinkaan ala sieltä.
| |
| | |
12.02.12, 03:37
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | juttuhan
on se että onhan se upea juttu että meillä on tietotekniikka ja Facebook mutta kyllä se vain tuhoo kaiken sosiaalisen elämän. Se että ei tarvi enään nähdä kaverit livenä ( lihana ja vertana) vain koska on mukavampi istua kotona lämpimässä kirjoittamassa. Se on mielestäni pinnallista.
Toisaalta keskiajallakin lähetettiin kirjeitä toisilleen mutta se oli eri asia kun ihmisillä ei ollu puhelinta eikä varaa matkustaa mihinkään just ja just oli jotain hevosia vetämässä kärryä.
Facebook myös paljastaa kuinka tylyjä ja kamalia ihmiset ovat, siellä on niin helppoa välttää ihmiset. Kuten jos puhut jollekkin joka menee offline tilaan eikä enään ikinä vasta takasin. Eihän livenä tuu tehty tommosta!! Etsä juokse kirjammellisesti karkuun ihmisiä?!
Niin helpolla päästään Facebookissa, NIIN helppo torjua ihmisiä jos on huono päivä tai ärsyttää koko maailma. Joku päivä kaikki viel ajattelevat kuin minä, koska toi ei ole inhimillistä.
| |
| | |
12.02.12, 10:07
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mestari Ei vittu te ootte kujalla. Veikkaisin silti että teillä on käytössä kännykkä lankapuhelimen sijaan ja auto hevosen sijaan. Eihän ennen vanhaan ollut näitä keskustelufoorumeita. Jotenkin kummallisesti te olette saaneet käyttöönne tietotekniikkaa ja tulette puhumaan tänne vaikka voisimme tehdä sen kasvokkain.
Facebookin kanssa saadaan näköjään vielä vähän odotella että saadaan loputkin mukaan. :) | Taitaapa olla turha odotella, että loputkin saataisiin mukaan. Näyttää nimittäin olevan niin päin, että ihmiset pikemminkin eroavat fb:sta. Itse erosin jo kuukausia sitten ja moni muu tuttavapiiristäni on tehnyt samoin. Viime viikollakohan juuri oli juttu lehdessä, että esim. Ruotsissa facebookin käyttäjät ovat vähentyneet, koska ihmisiä on alkanut niin paljon ärsyttää koko touhu.
| |
| | | | |