Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.12, 22:10   #1 (linkki)
Aoto ei karkoa kynsistä
(Vierailija)

Tonkkis

Van vaekka mörri-päessään minä ajan takaveto-Latalla paremmin kun Helesingin Jupit Helesingin Espoo-Vantaan moottoritiellä nelivetovehkeillä.
On se nyt yhtä vittua, kun eivät juppipösilöt ällyö, että talavella pittää olla nastarenkaat, eikä mitkään kitkakortongit. Ja vaohtie ei pie olla ollenkaan.
Varppeillaan kun on, niin kyllä onnistuu talaviaju. Vaekka pikku mörrissä.
  Vastaa viestiin

04.02.12, 11:28   #2 (linkki)
Taesto-vaenoa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aoto ei karkoa kynsistä Näytä viesti
Van vaekka mörri-päessään minä ajan takaveto-Latalla paremmin kun Helesingin Jupit Helesingin Espoo-Vantaan moottoritiellä nelivetovehkeillä.
On se nyt yhtä vittua, kun eivät juppipösilöt ällyö, että talavella pittää olla nastarenkaat, eikä mitkään kitkakortongit. Ja vaohtie ei pie olla ollenkaan.
Varppeillaan kun on, niin kyllä onnistuu talaviaju. Vaekka pikku mörrissä.

Van talavi yllätti city-moasturit. Ei ossoa cityjuppi ajoa aotolla muuten kun kesällä Hietsun rantatiellä.

Vähäsen seälittää (mutta ei onnek mahottoman paljon), kun cityjuppi roapii kavun varressa aotosa tuulilassie rikkinäesen c-kasettikotelon kannella kesäkengissä ja kipukka pikkutakki peällä avopäen. Silimänreijät tekköö lassiin ja lähtöö ajamaan kehäkolomosta tyhjän tähen kahakätteen. Sitten ajjaa pahki toesen aoton kansa. Tottapa sillon vähäsen vituttoa napsii, van eipä syyttä.
  Vastaa viestiin
04.02.12, 11:41   #3 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Ihanaa, te olette taas täällä <3
  Vastaa viestiin
04.02.12, 12:43   #4 (linkki)
Toevo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Näytä viesti
Ihanaa, te olette taas täällä <3

Ihana sullon housussa!
  Vastaa viestiin
05.02.12, 09:41   #5 (linkki)
viänänen
(Vierailija)

Se on tuo, Toevo, huumormiehijä. Vean se on kuulkee juppisitimaasturilla vitsit vähissä, ku siinä viimassa ja pakkaseessa ruappoo, avokäsin ja päen, pikkutakissa, teryleeneissä ja silikki poksereissa, peniksen jatketta kuurasta. Se on heti kahen minnuutin piästä tämän jupin ihtesä varsinaenen vehe ku pakaste mustikka, kahen rusinan välissä. Eli ihan normaalin kokonen, mutta vär on vaehtunna.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 10:18   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2011
Sijainti: Etelä-Suomi
Miten se kutistuis, kun veri jäätyessä laajenee.
Silloin siitä tulisi tavallista isompi, ja vaatisi pitempiaikaista sulattelua.

Tai jos se onkin jäykkä kuin rautakanki, ja metalli kutistuu kylmetessä, niin silloin se tietysti pienenisi.

Kuinkahan siinä loppujenlopuksi käy?
  Vastaa viestiin
05.02.12, 11:45   #7 (linkki)
Lissäyksenä
(Vierailija)

... ja miten sitten lienee kyseisten mieskuskien elämänhallinta? Lisääntymiselimiähän ei pitäisi palelluttaa tai sulloa ahtaasti. Silloin ei ole jatkuvuus taattua.
  Vastaa viestiin
06.02.12, 09:27   #8 (linkki)
vanha lady
(Vierailija)

Olen Tonkkiksen kanssa täysin samaa mieltä. Auto ei todellakaan karkaa autoilijan käsistä. Vika on ratin takana.

Olen nainen, mulla on ollut ajokortti 28 vuotta.
Autoilun olen aloittanut Ladalla, sen jälkeen ajanu taka- ja etuvetoisilla pakettiautoilla 5 vuotta työkseni. 28 vuoden aikana olen ajanut pääkaupunkiseudulla keskimäärin 30.000 kilsaa per vuosi ja pitkää matkaa n. 10.000 kilsaa per vuosi siihen päälle.
Nykyisen henkilöauton mittarissa on 190.000 kilsaa. Ollut mulla uudesta saakka. Kolaroinut en ole kertaakaan. Yhdet sakot olen saanut bussikaistan väärinkäytöstä ja yhdet ylinopeudesta tänä aikana.
Ajelen pääsääntöisesti kelin mukaan mutta ajan aina sallittujen nopeusrajoitusten mukaan kun kelit niin sallivat.

Ajokäyttäytyminen on mennyt huonompaan suuntaan koko ajan. Suututtaa suunnattomasti välillä muut autoilijat jotka eivät vähäkään välitä turvaväleistä eivätkä keleistä.

Itse menin 10 minsaa aiemmin Lahden moottoritietä, eli juuri ennen kolarisumaa Kehä I:lle.
Ei ollut mitään ongelmaa, muuta kuin näkyväisyys heikkeni Kehä III rampin jälkeen. Sen myötä pudotin vauhtia alemmas ja alemmas + pidensin turvaväliä.
Lumi pöllysi, eteensä näki lopulta noin auton mitan verran, jos sitäkään. Joten vauhtia yhä alemmas ja turvaväliä pidemmäksi. Ei mitään ongelmaa sinällään vaikka keli oli aivan hirvee.

Mutta monet muut...
Reikäpääpösilöt ajoivat kuin päättömät kanat vasenta kaistaa ilmeisesti 70-90 vahdilla ohi täysin sokkona. Lumi pöllysi entistä enemmän, minä pudotin taas alemmas vauhtia, 20-30 kilsaan ja toivoin ettei kukaan hullu aja yli. Luojan kiitos ei ajanu. Perille asiakkaalle pääsin ok. muutaman minsan myöhässä.

Monellehan kävi juuri niin. Itse saivat autonsa pysähtymään, mutta joku idiootti tuli niskaan.

Tulin takaisin Itiksestä klo 15. jälkeen pohjoseen päin. Lahden tie oli kumpaankin suuntaan suljettu. Kaupungin suuntaan oli hirveet määrät autoja kummallakin puolella pitkin penkkoja ja kaistoilla täysin rutussa. Hirveen näköistä jälkeä.

Pohjoseen päin oli menossa yksittäisiä autoja 70-80 kilsan nopeutta oikealla kaistalla ajaen.
Edessäni meni auto, ilmeisesti hänenkin edessään oli auto. Sovitin oman vauhdin siihen, pidin tosi reippaan turvavälin. Oli hyvä ajella, näki riittävästi, ei ongelmaa. Edessä ajavan perävalot nippa nappa näky 30m päässä sakeassa lumipöllyssä.

Takaa tuli puskuriin kiinni iso nosturiauto. Ei edes ajovaloja näkyny, niin liki roikkui puskurissa pari kilsaa. Näki varmasti kun edessä on hirvee lumipölly ja sieltä pilkottaa pieni punanen hehku. Normijärjellä varustettu ymmärtäisi, että siinä menee auto eikä ohi kannata mennä kun toisella kaistalla on liki 10 senttiä tuoretta pakkaslunta.
Etenkin kun 10-15 kilsan päässä alkaa hyvät aurinkoiset kuivat ajokelit. Eli ohituksen säästämä aika on vain pari kolme minsaa.

Mutta ei, iso kun lähti ohi. Lisäsi vauhtia niin, että sitä oli varmasti reipas 90 kilsaa. Nosti mennessään sellasen lumipilven että mun oli pakko pudottaa vauhti kertaheitolla alas kun kertakaikkiaan mitään ei näkynyt. Pelkäsin että ajan edellä olevan yli jos se hiljentää vauhtiaan samasta syystä. Samalla pelkäsin, että joku ajaa takaa mun yli.
Saman tien se edessä olevan perä tulikin vastaan, vauhti oli pudonnut hänellä 40 kilsaan ja ilmeisesti hänenkin edessään ollut oli hiljentänyt vauhdin alas. Mutta onneks ei mitään hätää.
Saman tien tuli takaani lumipöllystä hirveetä kyytiä henkilöauto joka heitti vasemalle kaistalle täysin sokkona ja painoi samaa vauhtia eteenpäin. Että silleen. Luojan kiitos ettei kukaan jäänyt kummankaan hätäsen alle.

Mua ihmetyttää mikä joitakin autoilijoita vaivaa.
Mihin meillä on noin hirvee kiire ettei edes tuollaisena päivänä voi ajaa puhtaammalla kaistalla 70- 80 kilsan nopeutta kunnon turvaväleillä??
Etenkin kun tiedettiin, että ajokeli ja tie on hyvä jo n. 10 kilsan päässä!!!!

Vaikka se 100:sen merkki siinä tien vieressä on, niin kyllä kai tollasella kelillä voisi pikkasen järkeäkin käyttää.

Ketuttaa ja sylettää se, että tämän takia jälleen kerran autojen vakuutusmaksut nousee varmasti vähintään 10 prossaa.
  Vastaa viestiin
06.02.12, 12:57   #9 (linkki)
Täyttä elämää
(Vierailija)

[QUOTE=vanha lady;11121001]

Se on Leidi sillain, jotta näillä on kiire elää se lyhyt elämänsä täysillä.
Pittää ehtiä.
  Vastaa viestiin
06.02.12, 13:56   #10 (linkki)
Vanha Lady
(Vierailija)

luulis, että hautaan ehtis vähemmälläkin kiireellä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku