Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.05.12, 12:10   #1 (linkki)
Wiltsu
(Vierailija)

Kiitos elämääni eksyneille

Eilen paistoi aurinko. Istuin illansuussa talomme auringon puoleiselle seinustalle viinilasin kera. Juuri ennen sitä hetkeä olin kaupannut avoautoani innokkaille ostajaehdokkaille. Ajatukseni siirtyivät taaksepäin: Ajelin avoautollani Naantalin pikkuisia katuja kuumana kesäpäivänä; tuoksut, äänet ja ihmiset. Käyn ottamassa aurinkoa ja uimassa melko tuntemattomalla kalliolla Naantalissa kesäisin. Paikka, jonka yksi eksistäni on minulle näyttänyt. Ajatukset harhailee edelleen... Jokainen ihminen, jonka elämässäni olen kohdannut - vaikka kuinka lyhyenkin hetken - on opettanut minulle jotain arvokasta. Jotain, mikä kulkee mukanani loppuelämäni. Ja, josta voin olla ikuisesti kiitollinen.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 17:36   #2 (linkki)
älä naurata!
(Vierailija)

Minulla taas on sellainen mielikuva sinusta täällä Elleissä että et osaa ottaa opiksi vastauksista. Sinulle on monta kertaa tuosta sanottukin että et osaa käyttää palautetta hyväksesi. Olet saanut aiheellista kritiikkiä vuodesta toiseen ja aina kuitenkin kirjoituksistasi näkyy että et oppinut mitään, et vaikka kuinka opiksi otettavaa sinulle täällä tarjottiin. Vaikutat henkilöltä, joka luulee olevansa jotain, mitä ehkä toivoisit olevasi, mutta mitä et ole. Saatan olla väärässä, mutta luulen että en ole.

Ehkä olet kuullut jonkun sanovan oppineensa kaikilta jotain ja se kuulosti mielestäsi hyvältä, joten kopioit hänen sanomansa. Laitas tänne lista niistä joilta olet oppinut jotain ja kerro mitä opit ja miten se on elämääsi vaikuttanut.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:19   #3 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
kiitos Wiltsu, opiksi ne sanomani totuudet oli tarkoitettukin sinulle.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:32   #4 (linkki)
M50-
(Vierailija)

Kiitos! Minäkin olen kiitollinen, nimittäin siihen, etten ole eksynyt wiltsun elämään!
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:35   #5 (linkki)
Wiltsu
(Vierailija)

[QUOTE=älä naurata!;11225176 Laitas tänne lista niistä joilta olet oppinut jotain ja kerro mitä opit ja miten se on elämääsi vaikuttanut.[/QUOTE]

Liian pitkä lista.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:36   #6 (linkki)
Wiltsu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Näytä viesti
kiitos Wiltsu, opiksi ne sanomani totuudet oli tarkoitettukin sinulle.
Opin joka sekunti.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:36   #7 (linkki)
Wiltsu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M50- Näytä viesti
Kiitos! Minäkin olen kiitollinen, nimittäin siihen, etten ole eksynyt wiltsun elämään!
Mistäs tiedät?
  Vastaa viestiin
21.05.12, 08:15   #8 (linkki)
sdgsg
(Vierailija)

No, ei täällä näytä muut ainakaan oppineen mitään ystävällisyydestä tai inhimillisyydestä, toisten kunnioittamisesta. Olisi paljon opittavaa, miten toisten kirjoituksiin kommentoidaan.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 09:52   #9 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sdgsg Näytä viesti
No, ei täällä näytä muut ainakaan oppineen mitään ystävällisyydestä tai inhimillisyydestä, toisten kunnioittamisesta. Olisi paljon opittavaa, miten toisten kirjoituksiin kommentoidaan.
Luitko lainkaan aloitusta? Wilsu on niin viltsu. Avoauton kaupittelu lienee lähinnä kateellisten panettelua. Uiminen kuumalla kalliolla on suoritus vain kiimaiselta. Lauma exiä on näyttänyt paikkoja. Todennäköisesti mukana kulkee sukupuolitauti läpi elämän, mutta voihan siitäkin olla kiitollinen. Mitä karvakädelle kuuluu, petitköhän hänen kanssaan toistamiseen....

No, tietysti Wiltsun avautuminen kuuluu eräänlaiseen parisuhteeseen...
  Vastaa viestiin
21.05.12, 10:12   #10 (linkki)
niinpäniin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sdgsg Näytä viesti

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tällä aloitteentekijällä on tosi alhainen käsitys toisista, varsinkin naisista. Hän on kirjoitellut tänne vuosikymmenen, välillä tosi ahkeraan niin että kyllä koira karvoistaan tunnetaan.
  Vastaa viestiin

21.05.12, 11:07   #11 (linkki)
Kuka on eksuksissä?
(Vierailija)

Monella, jos ei ihan kaikilla on jaakse jääneestä muistoja. Jokainen niitä omalla tavallaan hahmottaa ja tarinaansa kertoo. Siinä koko juttu sananvalintaa muöten.

Voi kiittää toista siitä, että tämä on eksynyt sellaiseen, mihin ei ole tietoisesti halunnut tai tennyt joutuneensa. Vai onko kyse vahingossa pääsystä - tulkitaanko onnen kantamoiseksi, paratiisin löytymiseksi vai rämeeseen uppamikseksi.

Vaikka tämä aloitus ei ole ehkä tarkoitettu yleisempään phdintaan, vaan vain vihjeeksi joillekin tietyille, niin yleisempää pohdintaa ja analyysia ehkä voisi käydä eksymisestä.

Miten usein toisen elämään oikeasti eksytään? Kuinka usein ollaan täysin hukassa? Miten eksymisen voi välttää? Tai miten siitä selviää tai löytää taas tutulle omalle tielleen?

Mistä tietää ja voisi pääyellä eksyneensä?

Itse ehkä vataisin, että eksyneenä ei tiedä, missä on. Eksyneenä huomaa kiettävänsä samaa kehää. Eksyneenä tuntee itsensä pieneksi, tule pelko, hätääntyy lannistuu tai alkaa kamppailu. Jos on joskus oikeasti eksynyt voi hyvin ymmärtää, miltä tuntuu olla eksynenä elämässään tai toisen elämään.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 11:33   #12 (linkki)
ei munkaan mieleen
(Vierailija)

Jos tuntisin Wiltsun livenä niin en haluaisi hänen elämäänsä eksyä. Vaikuttaa liian narsistiselta, sellaisen kanssa tulee ongelmia jos ei tanssi hänen pillinsä mukaan.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 12:32   #13 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

livenä tai netissä

Wiltsu on hyvä kirjoittaja. En ala arvailemaan mistä hän keksi alustuksen aiheen.
Ehkä viinilasillinen herkisti muistelemaan menneitä.

Elämä on nykyään netissä, joten ei ole väliä tunteeko henkilön virtuaalisesti vai elävässä elämässä.

On ihana asia, että netti on olemassa. Sain eilen sähköpostilla ihanan reseptin.

Wiltsu on ollut allekirjoittaneelle erittäin huomaavainen kommentoija. Minulla ei ole jäänyt mitään ikävää hampaakoloon. Hän aikoinaan antoi minulle uuden nimimerkin Namutäti.
Sellainenhan minä olen edelleen. Pidän karkeista.

Avoautoja jo näkee Helsingin vilinässä. Ehkä minäkin ajan tulevaisuudessa avoautoa.
Ei tämä köyhäily voi loputtomiin jatkua.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 12:41   #14 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka on eksuksissä? Näytä viesti
Monella, jos ei ihan kaikilla on jaakse jääneestä muistoja. Jokainen niitä omalla tavallaan hahmottaa ja tarinaansa kertoo. Siinä koko juttu sananvalintaa muöten.

Voi kiittää toista siitä, että tämä on eksynyt sellaiseen, mihin ei ole tietoisesti halunnut tai tennyt joutuneensa. Vai onko kyse vahingossa pääsystä - tulkitaanko onnen kantamoiseksi, paratiisin löytymiseksi vai rämeeseen uppamikseksi.

Vaikka tämä aloitus ei ole ehkä tarkoitettu yleisempään phdintaan, vaan vain vihjeeksi joillekin tietyille, niin yleisempää pohdintaa ja analyysia ehkä voisi käydä eksymisestä.

Miten usein toisen elämään oikeasti eksytään? Kuinka usein ollaan täysin hukassa? Miten eksymisen voi välttää? Tai miten siitä selviää tai löytää taas tutulle omalle tielleen?

Mistä tietää ja voisi pääyellä eksyneensä?

Itse ehkä vataisin, että eksyneenä ei tiedä, missä on. Eksyneenä huomaa kiettävänsä samaa kehää. Eksyneenä tuntee itsensä pieneksi, tule pelko, hätääntyy lannistuu tai alkaa kamppailu. Jos on joskus oikeasti eksynyt voi hyvin ymmärtää, miltä tuntuu olla eksynenä elämässään tai toisen elämään.
Onpa hauska pohdinta eksymisestä.

Mutta eipä paljon negatiivisempaa kuvaa ihmissuhteistaan voi antaa, kun ne ovat miesten eksymisiä Wiltsun elämään. Kalliita opetuksia, kannattaisi katsoa keneen eksyy. Mutta eipä siinä Wiltsukaan paljon itseään arvosta.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 13:13   #15 (linkki)
Unelma Täydellinen
(Vierailija)

Istun tässä linnani puistossa pienen järven rannalla ja nautiskelen shampanjaa. Tulin juuri omalla lentokoneella kotiini. Meilläkin paistaa aurinko ja paistaa muuten joka päivä. Kiitollisuudella muistelen kaikkia ihania ihmisiä jotka ovat minua rajattomasti rakastaneet. Vihamiehiä minulla ei olekaan. Sellainen minä olen, rikas, mutta silti osaan olla kiitollinen ja omaan muutkin, toisten vain uneksimat ominaisuudet. Minulla on jo kaikki mistä te muut raukat vain uneksitte! Vaatimaton olen myöskin. PS. Ei tarvitse vaivautua kommentoimaan jos ette ole kanssani samaa mieltä.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 13:18   #16 (linkki)
ei haitta
(Vierailija)

Muistui mieleen aiheeseen sopiva runonpätkä;

"Ei ol
vaaleanharmat
hajuaka mihe menos
Ei mittän käsityst
mist päin tultti
eikä ajatustaka misä olla.
Mut arvakka mitä!
Ei haitta!

Tämmöttös ei voi
ainaka eksy."
(Heli Laaksonen)
  Vastaa viestiin
21.05.12, 14:29   #17 (linkki)
no

Minulle idylli onnesta on pullantuoksuinen keittiö, äiti, joka ihmettelee rakkaita pullanahmijoitaan, suukko poskelle, halaus ja illalla saunaan. Se on siinä, eikä maksa mitään, kun se on korvien välissä.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 14:54   #18 (linkki)
sadfsafdsadfsad
(Vierailija)

Hah! Joku avautuu onnellisesta olotilastaan ja muistoistaan, niin johan kateelliset ryntää panettelemaan oikein laumassa. Jotenkin tulee sudet mieleen.

Minä kin olen tyytyväinen elämääni ja menneisyyteni takia olen se, mikä nykyisin olen. Päivääkään en vaihtaisi. En niitä huonojakaan päiviä.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 15:15   #19 (linkki)
jooopajoo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sadfsafdsadfsad Näytä viesti
Hah! Joku avautuu onnellisesta olotilastaan ja muistoistaan, niin johan kateelliset ryntää panettelemaan oikein laumassa. Jotenkin tulee sudet mieleen.

Minä kin olen tyytyväinen elämääni ja menneisyyteni takia olen se, mikä nykyisin olen. Päivääkään en vaihtaisi. En niitä huonojakaan päiviä.
Noin minäkin uskoin kun eka kerran tään aloittajan juttuja luin. Totuus osoittautui toisenlaiseksi. Uskomatonta miten tuota kateuskorttia osataan joka paikkaan tyrkyttää. Olen sata kertaa onnellisempi kuin mitä joku narsku pystyy koskaan olemaan.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 15:21   #20 (linkki)
Munamies
(Vierailija)

Minullapa on

Valtavan iso muna ja se seisoo aina kun käsketään ja seisoo vaikka ei käsketäkkään.
Repikää siitä!
  Vastaa viestiin

21.05.12, 15:47   #21 (linkki)
Toinen arvuuttelija
(Vierailija)

Lainaus:
Luitko lainkaan aloitusta? Wilsu on niin viltsu. Avoauton kaupittelu lienee lähinnä kateellisten panettelua. Uiminen kuumalla kalliolla on suoritus vain kiimaiselta. Lauma exiä on näyttänyt paikkoja. Todennäköisesti mukana kulkee sukupuolitauti läpi elämän, mutta voihan siitäkin olla kiitollinen. Mitä karvakädelle kuuluu, petitköhän hänen kanssaan toistamiseen....

No, tietysti Wiltsun avautuminen kuuluu eräänlaiseen parisuhteeseen...

Huh. Onpa ilkeää tekstiä! Mutta jos ainut oikea naissuhde on suhde äidin kanssa, pullaa ja pusuttelua, kukaan muu nainen ei ole mitään... Ymmärrän. Todennäköisesti sinulla on ollut vääristynyt äiti-poikasuhde.

Ps. Samalla oikeudella tässä arvuutellaan sinun tautiasi, kuin sinä arvuuttelet ap:n.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 16:18   #22 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen arvuuttelija Näytä viesti
Huh. Onpa ilkeää tekstiä! Mutta jos ainut oikea naissuhde on suhde äidin kanssa, pullaa ja pusuttelua, kukaan muu nainen ei ole mitään... Ymmärrän. Todennäköisesti sinulla on ollut vääristynyt äiti-poikasuhde.

Ps. Samalla oikeudella tässä arvuutellaan sinun tautiasi, kuin sinä arvuuttelet ap:n.
Huh, siellä taitaa olla pukki kaalimaan vartijana...vain sairas mieli yhdistelee asioita tavallasi. Rakas vanha äitini ei leivo enää pullaa, mutta sielu hänellä on nuori ja kaunis.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 17:26   #23 (linkki)
hih
(Vierailija)

Lainaus:
Huh, siellä taitaa olla pukki kaalimaan vartijana...vain sairas mieli yhdistelee asioita tavallasi. Rakas vanha äitini ei leivo enää pullaa, mutta sielu hänellä on nuori ja kaunis.

Mutta sukupuolitauti hänellä todennäköisesti on... kuten sinullakin... jos kerta wiltsullakin...
  Vastaa viestiin
21.05.12, 20:22   #24 (linkki)
niin
(Vierailija)

Lainaus:
Minulle idylli onnesta on pullantuoksuinen keittiö, äiti, joka ihmettelee rakkaita pullanahmijoitaan, suukko poskelle, halaus ja illalla saunaan. Se on siinä, eikä maksa mitään, kun se on korvien välissä.

Pullaa ja pusuttelua.
  Vastaa viestiin
21.05.12, 20:29   #25 (linkki)
joo-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin Näytä viesti
Pullaa ja pusuttelua.
Ja vielä vähän enemmänkin, äidin ja lapsen välillä
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit