| |  | |
13.03.06, 20:50
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Ovatko suomalaiset naiset kylmiä?
Vaihtelin yhden enkku tuttuni kanssa jälleen ajatuksia ja hänellä oli ollut suomalainen tyttöystävä, joka oli tehnyt todella ikävät temput tällä todella kiltille ja mukavalle miehelle, joka hyvää hyvyyttänyt oli auttanut tyttöä monissa asioissa. Aloin pohtia asiaa. Asuin aikoinaan Englannissa ja seurustelin oikein vakavasti paikallisen pojan kanssa. Hän myös sanoi minulle , että olen kova ja kylmä ajoittain. Hänelle tunteiden osoittamine oli helppoa ja minulle NIIN vaikeaa, vaikka tunsin hyvinkin paljon häntä kohtaan.
Omassa perheessäni välittämisen näyttäminen on ollut jotain sellaista mitä ei tehdä ja se saa kaikki hyvin vaivautuneeksi. Minun on täytynyt opetella tunteiden näyttämistä ja suuri kiitos nykyisistä taidoista kuuluu tälle entiselle poikaystävälleni. Täytyy sanoa, että yksi nuoruuden suhde kaatui siihen että valitettavasti kumpikaan osapuoli ei uskaltanut sanoa mitä ihan oikeasti tunsi toista kohtaan ja sitä on saanut jälkeen päin katua.
Miten on siis miehet, ovatko suomalaiset naiset kovia ja kylmiä? Senkö vuoksi tunteellisemmat itänaapurin kanssasisaret kiinnostavat niin?
| |
| | |
14.03.06, 02:15
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Ovatko suomalaiset naiset kylmiä?
Ainakin osa on. On tietysti myös niitä jotka ovat lämpöisiä ihmisiä sielultaan mutta sellaiset naiset ovat ja pysyvät varattuna.
| |
| | |
14.03.06, 04:11
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Hmmmm....
Tiettyä kulttuurisidonnaista tunteiden peruskankeutta Suomesta kyllä löytyy. Tosin yleistysten suhteen kannattaa olle aika varovainen. Tässä muutama konkreettinen esimerkki:
- Jonkun englantilaisen parisuhdegurun oppaassa todetaan esim. että naiset ovat tunneälyltään kehittyneempiä kuin miehet. Opasta myydään kotimaassaan miljoonia ja menestyksen siivittämänä tästä ilmestyy aikanaan suomennos. Suomineito tietysti lukee ja toteaa, että naiset ovat tunneälyltään miehiä kehittyneempiä ja nyökkää että näinhän se menee, jne ... . Todellisuudessa esim. englantilaiset häviävät tunnekysymyksissä esim. naapureilleen ranskalaisille ja tätä rataa. Kuubalainen mies on todennäköisesti tunteiden ilmaisun puolesta välittömämpi kuin suomalaisnainen tai ylipäätänsä pohjoismainen nainen. Eli kyse ei ole pelkästään sukupuolien välisestä erosta, vaan myös asioiden suhteuttamisesta keskenään. Karjalaiset ovat luonteeltaan vilkkaampia kuin hämäläiset sekä välittömämpiä kuin pohjanmaalaiset, eli eroja löytyy.
Omissa suonissani virtaa 50% etelä-eurooppalasta/ slaavilaista verta ja voin kyllä todeta, että tunneasioissa ja välittömyydesään nämä kulttuurit hakkaavat Suomen 6-0. Poikkeuksia toki löytyy Suomestakin. Kotimainen perisynti lienee se, että asioita ja tuskaa pidetään liian paljon sisällä, erityisesti miesten kohdalla ---> ryyppykierre ja lopulta alkoholisoituminen. Sama on tapahtumassa nyt myös naisten kohdalla. Ehkä olisi aika romuttaa tietyt jurot sekä masokistiset sankarimyytit ja oikeasti hyväksyä se, että jokainen ihminen on haavoittuvainen ja että kaikilla on tunteet. Aina ei tarvitse kaatua saappaat jalassa, kun epäonnistumisia tule rakkaudessa, ihmissuhteissa tai työkuvioissa.
| |
| | |
14.03.06, 16:15
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Ovatko suomalaiset naiset kylmiä?
Osa suomalaisista naisista on tdella kylmiä ja todella hankalia persoonia, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä koskaan.
Mutta onneksi on niitäkin, joiden kanssa voi harkita seurustelua ja joiden kanssa voi todella viettää hauskoja hetkiä yhdessä. Ei kaikki suomalaiset naiset ole onneksi ns. kylmiä.
| |
| | |
16.01.12, 06:01
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | suomalaiset naiset nirppanokkia Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Netta Vaihtelin yhden enkku tuttuni kanssa jälleen ajatuksia ja hänellä oli ollut suomalainen tyttöystävä, joka oli tehnyt todella ikävät temput tällä todella kiltille ja mukavalle miehelle, joka hyvää hyvyyttänyt oli auttanut tyttöä monissa asioissa. Aloin pohtia asiaa. Asuin aikoinaan Englannissa ja seurustelin oikein vakavasti paikallisen pojan kanssa. Hän myös sanoi minulle , että olen kova ja kylmä ajoittain. Hänelle tunteiden osoittamine oli helppoa ja minulle NIIN vaikeaa, vaikka tunsin hyvinkin paljon häntä kohtaan.
Omassa perheessäni välittämisen näyttäminen on ollut jotain sellaista mitä ei tehdä ja se saa kaikki hyvin vaivautuneeksi. Minun on täytynyt opetella tunteiden näyttämistä ja suuri kiitos nykyisistä taidoista kuuluu tälle entiselle poikaystävälleni. Täytyy sanoa, että yksi nuoruuden suhde kaatui siihen että valitettavasti kumpikaan osapuoli ei uskaltanut sanoa mitä ihan oikeasti tunsi toista kohtaan ja sitä on saanut jälkeen päin katua.
Miten on siis miehet, ovatko suomalaiset naiset kovia ja kylmiä? Senkö vuoksi tunteellisemmat itänaapurin kanssasisaret kiinnostavat niin? | Jep, kyllä suomalaiset naiset on kylmiä. Itse huokaisen helpotuksesta, kun nyt ulkomailla (saksa) naiset ovat paljon avonaisempia ja vastaanottavaisia iskemiselle ja flirttailulle. Suomessa kun naiselle sanoo, että "kylläpä olet kaunis tänään, mun mielestä oot aika upea" tms tms hyvällä maulla niin ohittavat tai eivät oikein osoita mitään elon merkkejä tai suorastaan tyrmäävät. Tuntuu, että suomessa naiset ovat baarissa torjumassa miehiä, ette tekään helpolla meitä päästä. Että kyllä suomalasia naisia on oikeasti vaikeampaa iskeä. Ulkomailla naiset ovat jotenkin paljon huomaavaisempia eikä pelästy kun mies tulee ottamaan kontaktia. Hymyilevät ja kiittävät ja ottavat tilanteen haltuun ihan eri tavalla. En koskaan saa väliinpitämätöntä vastaanottoa täällä.
Naiset aina valittaa, että suomalaiset miehet on tuppisuita ja huonoja rakastajia sun muuta. Kyllä tekin olette hankalia. Ei kaikki tietenkään, mutta stereotyyppisesti suomalainen nainen on nirppanokka
| |
| | |
18.01.12, 17:34
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma tyttöystävä ei osaa puhua tai ilmaista tunteitaan yhtä helposti kuin minä. Yleensä perinteinen stereotypia on tietysti se suomalainen mies, joka ei osaa puhua tunteistaan. Tyttöystävästäni ei alkuvaiheissa näyttänyt ujouden vuoksi juurikaan merkkejä kiinnostuksestaan, vaikka sitä oli paljonkin. Nyt ilmaisee itseään siihen verrattuna paremmin, mutta nykyäänkin pitää paljon sisällään.
| |
| | |
18.01.12, 19:35
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tässä ketjussa sekoitetaan puurot ja vellit eli tunnekylmyys ja kyvyttömyys osoittaa tunteita. Ovat kaksi eri asiaa.
Tunnekylmällä ihmisellä voi olla laaja tuttavapiiri ja häntä voidaan pitää hauskana ihmisenä. Silti hän on tunnekylmä, eli viis veisaa muiden tunteista ja saattaa olla hyvin itsekeskeinen. Vastaavasti joku voi olla hyvin introvertti, puhumaton, halailematon mutta tuntee hyvin vahvasti ja ottaa osaa lähimmäistensä huonoina aikoina.
Olen törmännyt tilanteeseen, jossa ulkomailla joku latina on vihjannut, että te pohjoismaiset olette kylmiä. No, en todellakaan kulkenut ympäri pusuttamassa poskille joka ikistä hyvänpäiväntuttua kuten tämä nainen. Hoksasin myöhemmin, ettei tämä nainen niin hyvä kaveri ollutkaan kuin olin luullut.
Oikeasti lämmin ihminen on siinä, vaikka toisella ei mene hyvin.
| |
| | |
20.01.12, 19:11
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kallistuisin enemmänkin tuon kulttuurisidonnaisuus-asian kannalle tässäkin.
Ei myöskään pidä yleistää, paljon on kiinni yksilöstäkin. Toiset ovat arempia ja vetäytyväisempiä, kun toiset taas sitten ovat syliin hyppäämässä..
| |
| | |
20.01.12, 23:35
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Helsinki
|
Lämmin ulkomainen nainen nauraa kaikille, pussailee, kikattaa, näyttää säärtä ja reittä. Etenkin ilmaisia drinkkejä, helyjä ja koruja vastaan.
Kylmä suomalaisnainen ostaa kodin budjetista lapsille, miehelle, koiralle ja ruokkii vaikka naapuruston oravatkin, ennenkuin kekkaa ostaa itselleen jotain pientä.
| |
| | |
02.02.12, 17:27
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu olen varmaan kylmä.
Kun lähden ulos, haluan nauttia. En ymmärrä miksi minun pitäisi esim pilata oma keikkanautintoni ja käyttää iltani jonkun ventovieraan 50v naimisissa olevan möhömahan viihdyttämiseen. En kaipaa enkä halua rasvaisia kommentteja ulkonäöstäni, haluan tulla kohdatuksi ihmisenä, en kivannäköisenä tussunkantotelineenä. En juuri juttele, enkä ota drinkkejä tms vastaan, sillä haluan käyttää illan niin kuin haluan, en a) istua pöydässä kuunnellen jonkun äijän horinoita tuloistaan ja isosta munastaan tai b) joutua välikohtaukseen, jossa seurasta kieltäydyttyäni mies huutaa S*ATANAN H*ORAA ja viskoo drinkit pitkin seiniä.
| |
| | |
02.02.12, 17:43
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Olen samaa mieltä kuin nimimerkki ulkoelli22. Tunteettomuus ja pidättyväisyys ovat kaksi ihan eri asiaa.
Monissa ns. sivistyneissä kulttuureissa arvostetaan pidättyväisyyttä. Esin. Japanissa tämä on viety aivan huippuunsa.
Minua aina säälittää ihmiset, jotka uskovat joidenkin tummaihoisten shemeikkojen lemmenlöpinöihin, ja luulevat, että nämä ovat ihmisenä jotenkin terveempiä ja syvemmin tuntevampia... Haloo, pikemminkin päinvastaisesta on kyse. Tuollaisille ihmisille se tunteista höpiseminen ei tarkoita yhtään mitään, muuta kuin korkeintaan pääsylippua paremman elintason pariin, tai reppanan höynäytettävän hameen alle.
Yleensäkin ylenpalttisesti tunteitaan ilmaiseva ihminen antaa kuvan lähinnä jostain impulssikontrollin häiriöstä. Minä en ole ikinä luottanut ns. tunneihmisiin.
| |
| | |
30.03.12, 12:14
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | kylmä nainen
Suomalainen nainen,kylmä nainen. Puhuu, sanoo, ja tekee toista! Onpa osa suomalaisista miehistä jo samanlaista! Mihinkä tämä suomi oikein menee??
| |
| | |
30.03.12, 14:18
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paul Jep, kyllä suomalaiset naiset on kylmiä. Itse huokaisen helpotuksesta, kun nyt ulkomailla (saksa) naiset ovat paljon avonaisempia ja vastaanottavaisia iskemiselle ja flirttailulle. Suomessa kun naiselle sanoo, että "kylläpä olet kaunis tänään, mun mielestä oot aika upea" tms tms hyvällä maulla niin ohittavat tai eivät oikein osoita mitään elon merkkejä tai suorastaan tyrmäävät. Tuntuu, että suomessa naiset ovat baarissa torjumassa miehiä, ette tekään helpolla meitä päästä. Että kyllä suomalasia naisia on oikeasti vaikeampaa iskeä. Ulkomailla naiset ovat jotenkin paljon huomaavaisempia eikä pelästy kun mies tulee ottamaan kontaktia. Hymyilevät ja kiittävät ja ottavat tilanteen haltuun ihan eri tavalla. En koskaan saa väliinpitämätöntä vastaanottoa täällä.
Naiset aina valittaa, että suomalaiset miehet on tuppisuita ja huonoja rakastajia sun muuta. Kyllä tekin olette hankalia. Ei kaikki tietenkään, mutta stereotyyppisesti suomalainen nainen on nirppanokka |
Kyllä täällä suomessa ihan suominaiset tyrkyttävät itseään baareissa joka vkl, sekä etelän ja afrikan lomakohteissa päivittäin.
Itsekin olen siis nainen, mutta onhan se totuus että meitä suomityttöjä pidetään vähän helppoina saaliina.
Itse koen suomimiehen jörrikkänä mutta rehellisenä ja kuitenkin rakastavana hahmona. Ei näytä tunteitaan mutta on takuulla rehti ja sanojensa takana oleva aviomies ja perheenisä, poislukien jotkut psykot ja juopot.
Sen sijaan etelämmän puoleiset (jo Viroon mennessä) miehet ovat enempi sellaisia sanaseppoja, paljon tyhjää lupausta ja livertelyä.
| |
| | |
30.03.12, 15:03
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sekoitetaanko tässä ketjussa helppo pesän jako ja lämmin luonne? Esim Äiti Teresa oli taatusti lämmin ihminen, vaikkei ollut jakanut pesää kertaakaan elämässään.
Koko ketju lienee syntynyt jonkun saamatta jääneen äijänkääkän narinasta.
| |
| | |
30.03.12, 21:44
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä tunnen olevani pidättyväinen tunteiden ilmaisussa, enkä pidä ollenkaan jos vieraat ihmiset tulevat koskettelemaan. En ole kuitenkaan mikään änkyrä tai ikävä ihminen, iloluontoinen hepsankeikka taidan olla ;). Pystyn näyttämään ja sanomaan tunteeni parhaiten ihan läheisimmille ihmisille, miehelle ja lapsenlapsille kaikista avoimimmin. En juuri muille, ja omalle lapsellekin meille sopivalla tavalla. Olen kuitenkin huomannut, että ihmiset viihtyvät minun seurassani, eikä minulla ole ollut koskaan isoja ongelmia ihmissuhteissa.
| |
| | |
08.04.12, 12:11
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hille2 Sekoitetaanko tässä ketjussa helppo pesän jako ja lämmin luonne? Esim Äiti Teresa oli taatusti lämmin ihminen, vaikkei ollut jakanut pesää kertaakaan elämässään.
| Olen lukemani perusteella ymmärtänyt hänen olleen kaikkea muuta kun lämmin ihminen.
| |
| | | | |