Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Sinkun elämää
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.03.06, 14:28   #1 (linkki)
mirina
(Vierailija)

kokemuksia nettideiteistä?

Hei,
Olen ihan vihreä tällä saralla, tuli ero miehen kanssa ja päätin laittaa ilmoituksen match.comiin, kun ei toi baareissa iskeminenkään oikein enää kolahda. Laitoin kuvani, koska ajattelin, että se on selvempää ja helpompaa kuin oman ulkonäön kuvailu jne. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Alkaako mua nyt pervot vaania kaupungilla? Lukeeko noita viestejä ketkään paitsi luuserit (kuten ehkä minä tässä tilanteessa ; ) )?
Onko joku deittisivusto parempi kuin muut?
  Vastaa viestiin
19.03.06, 14:36   #2 (linkki)
Ex-nettideittailija
(Vierailija)

Re: kokemuksia nettideiteistä?

MAtch com on ainakin huono vaihtoehto, koska vaatii luottokortin vastatakseen.Moni putoaa varmaan tämän vuoksi pois. Itsellä on vähän huonoja kokemuksia nettideiteistä, joten siirryin itse live-elämään. On todella sattuman kauppaa tavata joku fiksu omantyylinen nettideitin kautta.JA vastahan tuo yksi nainen murhattiin tuolla Vantaalla nettideitin ansiosta....Että onnea vaan valitsemallesi saralle. Tosin huonolla onnella voi toki tavata live-elämässäkin jonkun psyykevikaisen.Vaikeaa on tämä kumppanin löytäminen.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 14:48   #3 (linkki)
Jerryjee
(Vierailija)

Kokemuksiani nettideiteistä olen kertonut palstalla useastikin. Sittemmin touhun lopettanut. Luulen että on hieman eroa sillä, kokeileeko deittailua nuorena ennestään sitoutumattomana vai jo parisuhteen kokeneena, eronneena.

Tää on täysin henk. koht. kuva mutta nettideittejä harrastanee enimmäkseen sellaiset jotka eivät oikein muuten seuraa löydä. En sanoisi että luuserit mutta... Ja varmasti joukossa on sellaisiakin jotka kokeilevat sitä vaihtoehtona muiden tutustumistapojen muodossa.

Minusta kannattaa kiinnittää huomiota siihen, kuinka toinen kertoo itsestään ja elämästään. Kaikenlainen salailu ei minusta ole kovin hyvä merkki. Voihan tosiaankin olla että jos kumppani väistää kertomasta elämästään kovin paljoa, että tämä on avohoidossa oleva mielenterveyspotilas. Valehtelusta nyt puhumattakaan.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 15:05   #4 (linkki)
nettiseuralainen
(Vierailija)

Jerry jee kyllä ne naiset jättää kertomatta asioita ihan siitäkin syystä että tietävät kuinka paljon miehet juoruavat menneistä naisistaan,. Minä ainakaan en ala hyvin avoimesti heti ensimmäisten kontaktien/ jutteluiden muodossa kertomaan kaikkea mitä elämääni on kuulunut ennen kuin luotan mieheen.
Ehkä sanoitkin ääneen miehen äänellä sen kun olen ihmetellyt miten ihan kiva nätti (no kauniimman puoleinen) ei vaan löydä sopivaa keskustelu seuraa. Kun en kerro heti kaikkea itsestäni olenkin epäluotettava ??
Jerry nainen joka kertoo hirveän auliisti kaiken mahdollisen itsestään menneisyydestään on minun mielestäni tosi asiassa se tyhmä ja vähän alkoon liikaa taipuvainen. Ehkä juuri se avohoidossa oleva masennuslääkkeitä syövä joka ei siis ole ihminen ollenkaan ?? Onneksi en juo polta enkä käytä mieliala lääkkeitä.. minulla on siis toivoa ?
Mutta tämä onkin vain minun kokemus.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 15:24   #5 (linkki)
pit
(Vierailija)

Höh. Ihan yhtä hyvin voisi yleistää, että humalaisia baaripokailua harrastavat sellaiset, jotka eivät muualta, eivätkä selvinpäin olevaa seuraa saa.

Itselläni on todella hyviä kokemuksianettideittailusta. Viestejä hakemalla ap lyödät varmaan lisää keskustelua aiheesta. Tästä on nimittäin keskusteltu aika paljon juuri hiljattain.

Ehkä mä kuulunkin sitten tähän Jj:n luuserijengiin. En nimittäin tule pyörineeksi en baareissa, tansseissa enkä missään yleisissä tutustumispaikoissa. Harrastuksetkin tuppaa olemaan aika ykstotisia yksilölajeja.

Työpaikaltakaan en ole ketään löytänyt. Damn.

Itse koin kyllä todella hyväksi havainnoksi sen, että ainakin kohdallani tarjonta oli suurta, taso hyvä ja sitten se pääasia, el mr oikeakin löytyi.

Eli jos se sitten tekee minut luuseriksi, niin olen sitten onnellinen sellainen :-)

Vastaa viestiin
19.03.06, 15:50   #6 (linkki)
pit lisää
(Vierailija)

Piti vielä lisätä. Olimme sukujuhlissa hiljattain. Joku vieraista, samassa pöydässä istuva sukulaisnainen, kysyi missä olimme tavanneet. Kerroin. Kerroin lisäksi, että olimme olleet ihan sokkotreffeillä.

Nainen katseli mun miestä pitkään ja totesi: Voiks tollasia kavereita tosiaan löytää vaikka sokkotreffeiltä, täytyypä' kertoa kaverille, joka harkitsee nettideittailua.

Sanomattakin oli selvää, että mies vaan myhäili vieressä tyytyväisenä.

Vastaa viestiin
19.03.06, 16:14   #7 (linkki)
Jerryjee
(Vierailija)

Miehiä miellyttävät naiset saa seuraa vaikkei ne edes yrittäisikään hakea. Ainakin treffiehdotuksia. Ottamatta kantaa siihen miten näihin ehdotuksiin suhtautuvat.

Kyllä sen näkee missä tahansa että semmoisten naisten kanssa tuttavuuksiin miehet mielellään ""eksyvät"" jotka omaakin silmää miellyttää. Baariin mennessään voisi melkein pitkävetoa lyödä, hyvillä voitto-odotuksilla, siitä keiden naisten luo miehet tälläytyvät tikuista asiaa tekemään. Ja ketkä naiset taas saavat olla enempi ""rauhassa"".

Itse karsastan sanaa ""luuseri"" koska se on ihmisarvoa alentava. Usko huvikses. Nuoremmat ikäluokat kokevat ilmeisesti tuon sanan lievempänä.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 16:23   #8 (linkki)
Jerryjee
(Vierailija)

No mites koet semmoisen jos viehätyn kauniista naisesta ja pyydän puhelinnumeroa. Tämä antaakin sen.

Sitten kun myöhemmin tekstailee ja soittaakin, tämä ei vastaa. Naisessa fiksuus viehättää vähintään yhtä paljon kuin se kauneus. Eli fiksu nainen tuossakin tilanteessa voisi laittaa vaikka lyhyen tekstarin että ""sori on varmaan parempi jos ei ollakaan yhteydessä"".
Tommoinen salaperäinen himmailu mua ottaa naisissa päähän. Ehkä sitä meikäläinen ei koskaa opi täysin naisen ajatusmaailmaa ymmärtämään.

Sinänsä naisen spontaanius, reaktiot ja viestit, avoin ja vilpitön mieli, kertoo aika paljon kiinnostuksesta. Eli ""lupaa"" jo aika paljon. Salamyhkäisyys voi mennä tiettyyn rajaan mutta jo hieman paremmin tutustuttaessa se rupeaa työntämään luotaan.

Jos haluaa saada, on pakko myös antaa.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 16:58   #9 (linkki)
kokeillut
(Vierailija)

Olen kokeillut nettideittejä ja minulla on ihan hyviäkin kokemuksia. Olen yleensä kirjoitellut muutamankin kuukauden ja näin tutustunut ihmiseen. Siellä on ihan fiksuja ihmisiä. Miten sitten itselleni on käynyt, pysyvää suhdetta ei ole tullut. Suurin syy ehkä siihen on, etten ole itse ollutkaan valmis mihinkään uuteen suhteeseen.Useimmat ihmiset ovat jopa ihan fiksun näköisiä ja hyvin koulutettuja.
Niin ja syvällisiä ajatuksia ja oikeaa elämän asennetta on ollut lähes jokaisella. Se jolla ei sitä ole ollut, on tippunut automaattisesti pois, joko hänen tai minun tahdostani.
Joten jatka vaan etsimistä, maltillisesti ja kriittisestikin.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 17:00   #10 (linkki)
Witchie
(Vierailija)

""Kaikenlainen salailu ei minusta ole kovin hyvä merkki.""

Tämä on totta.

Minä en ole koskaan harrastanut nettideittailua, mutta, kun kirjoitin joskus tänne palstoille leikkimielisen seuranhakuilmoituksen, varmaankin suurin syy luottamuksen syntymiseen oli, että mies laittoi oikean puhelinnumeronsa julkisesti tänne. Minusta se oli upea veto! Silloin ei voi olla mitään salattavaa ja täytyy seisoa sanojensa takana. Niin kuin minunkin siinä ketjussa kertomieni tietojen takana....

Ja vielä upeampaa oikeastaan on se, että, vaikka pitkä ketju on muutamia kertoja jälkeenkin nostettu ylös, ei koskaan kukaan ole soittanut miehen numeroon. Joka muuten toimii tänäkin päivänä.

Ihmiset ovat suurimmaksi osaksi (poikkeus vahvistaa säännön) luottamuksen arvoisia ja ihania.
  Vastaa viestiin

19.03.06, 17:03   #11 (linkki)
tuli
(Vierailija)

Eiköhän tuo keppana-kalle sen numeron kaiva esille ja soittele siihen, kun tarpeeksi yllytät.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 17:17   #12 (linkki)
.............
(Vierailija)

Minusta nämä, jotka tänne laittavat puhelinnumeronsa ovat jotain todella epätoivoisia tyyppejä ja liikkuvat ajatuksella ""ihan kuka tahansa kelpaa kunhan vaan otat yhteyttä"".
  Vastaa viestiin
19.03.06, 17:23   #13 (linkki)
Jerryjee
(Vierailija)

Itse laitoin joskus johonkin keskusteluketjuun mailiosoitteen josta minut saattoi tunnistaa. Joku tunnistikin. Pyysin poistamaan ketjun ja onneksi se poistettiinkin. Kerkesi siinä vähän säikähtää että tuliko mokattua.

Avoin voi olla mutta myös järkevässä mittakaavassa. Esimerkiksi anonyymin nettiosoitteen hankinta on niin helppoa. Antaa puhelinnimeronsa privaatisti, muutamaa viestiä myöhemmin.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 17:49   #14 (linkki)
;)
(Vierailija)

Se taisi olla hiukan erilainen juttu se Witsin juttu kuin numero tänne tyrkylle.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 18:49   #15 (linkki)
CC
(Vierailija)

EIEIEIEIEI!!!! ÄLÄ-ÄLÄ-ÄLÄ-ÄLÄ-ÄLÄ!!! :)

Pakko oltava kyllä Jerryn kanssa nyt samaa mieltä.

Netissä on niiiiiiiiin helppo tehdä itsestään ihan millainen tahansa - ilman totuuden häivää...Tai sitten mulla on ollut vaan ihan määrättömän huono tuuri. On niin ilmeisen helppoa fotoshopata sellaiset 30 kiloa...

Mun ""tuuria"" sivusta seuranneet ystävät eivät ainakaan uskalla kuvitellakaan nettideittailua. Saati että minua löytäisitte enää netistä...salaiseksi muutettu numero jo osoite riittänee osaksi selitystä.

Ja ketjussa 'Sitoutumiskammo' kuvailtuun kundiinkin voit törmätä deiteilläsi, mutta vain hetken verran - sillä hänellä on toiset tai kolmannetkin treffit samalle iltaa...nyt kun sitä energiaa ollaan hakemassa. ;)

Joskaan vaihtoehtoakaan mulla ei ole esittää...itse en baareile ja salillakin käyn ""vain"" treenaamassa...:)

Vastaa viestiin
19.03.06, 18:55   #16 (linkki)
pit
(Vierailija)

Joo. Siis teoriasi mukaan, en ole miehiä miellyttävä nainen ja lisäksi luuseri ;-) Ihan varmasti joo.

Koska täytyy tunnustaa, ettei mulle ei ole koskaan kukaan tullut ei työpaikalla eikä marketeissa ehdottelemaan. Ei treffejä eikä muutakaan. Luojan kiitos!

Huoh. Mä mä yritän nyt sitten lohduttautua sillä, että' miellytän tätä yhtä miestä. Sniif.

;-)

Oikeasti. Mitens mä kyllä muistan sellaisen ketjun, jossa säkin jj tunnustit, että niille oikeasti potentiaalisille tytöille, et sinäkään itseasiassa uskalla mennä juttelemaan? Miten tämä ei siis pätisi myös muihin miehiin? Eli mitens me saadaan niitä treffiehdotuksia, kun ei niitä kukaan uskalla tulla tekemään?

Eli sitten käyt juttelemassa niille ei-niin-potentiaalisille ööh, miehiä miellyttäville naisille, jotka sitten vehtailevat kanssanne nurkissa

Eli ei oikein nyt vakuuta noi sun teoretisointisi.

Vastaa viestiin
19.03.06, 18:57   #17 (linkki)
mirina
(Vierailija)

Itse näin aikuisena (35 v. ) ajattelen, että luottokortin vaatiminen (siis match.comissa) ei sulje ketään potentiaalista vaihtoehtoa pois, jos olisin nuorempi niin sit tilanne vois olla toinen. Itse en nimittäin vois kuvitella eläväni ilman luottokorttia, sen verran paljon matkustan ja enpä paikallaan pysyvää tyyppiä voisi kuvitella deittailevanikaan...
  Vastaa viestiin
19.03.06, 21:27   #18 (linkki)
anna
(Vierailija)

Olin aika yllättynyt kun naimisiin.info-palstalla löysin seuraavan ""tilaston"":
250 henkilöä 688 vastanneesta oli löytänyt kumppaninsa netistä. Varmaankaan kaikki palstan muualta kumppaninsa löytäneet eivät olleet vastanneet kysymykseen, eli prosentteja ei kannata katsoa, mutta anyway, aika iso luku noista naimisiin aikovista, mielestäni.

Omat kokemukseni nettideittailusta ovat, että 3 kaveria oli ihan eri tyyppisiä kun kirjoittelun perusteella olin ajatellut (eli pettymyksiä) ja yksi oli hyvä tyyppi (eikä todellakaan mikään luuseri!). Se ei sitten vain kantanut tarpeeksi pitkälle.... Sivustoista on vaikea sanoa mitään, mun nettideittailut ajoittuvat vuosille 2000-2001, käytin silloin deitti.nettiä ja sinkut.nettiä.
  Vastaa viestiin
19.03.06, 22:09   #19 (linkki)
Ajatus
(Vierailija)

< Varmaankaan kaikki palstan muualta kumppaninsa
< löytäneet eivät olleet vastanneet kysymykseen

Niin, ja vaikka kaikki naimisiin.info -palstalla kirjoittajat olisivatkin vastanneet, niin silti prosentti olisi suurempi kuin todellisuudessa netistä kumppaninsa löytäneet, koska siitä puuttuisi kaikki ne, jotka eivät käytä nettiä naimisiin.infoon kirjoitteluun eivätkä deittailuun.

Mutta aika iso luku...!
  Vastaa viestiin
19.03.06, 22:13   #20 (linkki)
maksaa
(Vierailija)

Match.com=rikkaat

Minä en ainakaan ala maksamaan 25 euroa kuussa jollekin deittipalvelulle. On mulla tuollekin rahalle muutakin käyttöä. Mielummin ilmainen palvelu kuin maksullinen ja jos ilmaisesta ei tärppää niin ei se onnistu maksullisellakaan. Ne ihmiset siellä Match.comissa on varmasti itse rikkaita ja vaativat toiselta VIELÄ ENEMMÄN kuin ilmaispalveluissa.

Rikkaat maksakoot palvelunsa, en ala heidän deittejään rahoittamaan vähistä varoistani. Toisaalta meillä vähemmän varakkaillakin on oikeus hakea seuraa.

Vielä yksi asia, kyllä nettideittailu voi olla ihan hyvä asia. KUNHAN PITÄÄ JÄRJEN PÄÄSSÄ. Nimiä osoitteita puhelinnumeroita kuvia ei kannata antaa kenelle tahansa, ei ennenkuin tuntee toisen kunnolla. Rehellisyys kannattaa mutta ei heti kaikkea infoa toisille.

Mitä tulee tuohon alussa mainittuun ikävään tragediaan, mitenkään vähättelemättä itse asian vakavuutta, jos lähtee siitä ettei uskalla nettideitata tuollaisten uutisten vuoksi niin voi kohta sulkea itsensä neljän seinän sisälle. Ja kotonakin on sattunut paljon tapaturmia, itsekin monesti liukastunut kylppärissä ja kotipolulla. Onneksi ei muuta kuin muutama mustelma. Mä kuulin muuten että se, jos on kyse samasta henkilöstä, niin ei ollutkaan nettideittailun kautta vaan tv-chatin kautta.

Suomi24->Keskustelu->Kehitysideat ja tuki->Treffit
Sieltä ihan toiseksi ylimpänä (tällä hetkellä 21:10) löytyy aiheeseen liittyvä ketju.
  Vastaa viestiin

19.03.06, 22:53   #21 (linkki)
Jerryjee
(Vierailija)

Teorioista

Puhun siis kokemuksistani YLEENSÄ. Kuten joku hyvin sanoi, 100 % alkoholiakaan ei ole olemassa.

Ja sehän riittää kun SE YKSI osuu. Tai muutamakin. On osunutkin, olen mennyt juttelemaan, tosin tämä kyllä itse teki itsensä tykö eli madalsi kynnystä. Tai siis nämä muutamat, elämän varrella.
  Vastaa viestiin
20.03.06, 00:29   #22 (linkki)
pit
(Vierailija)

Re: Teorioista

No siitä mä olen 100 prossasen samaa mieltä, että riittää kun yksi osuu .-)
  Vastaa viestiin
20.03.06, 02:04   #23 (linkki)
1
(Vierailija)

Re: Teorioista

Miks pitäiskään olla useampi se oikea, siis yhtäaikaa?
Ihmisille voi olla useampi se oikea mutta ei suinkaan ole tarkoitus että ollaan kaikkien kanssa yhtäaikaa.
Paitsi että toisille ei sitä oikeaa ole olemassa ollenkaan. Minä olen tyyppiesimerkki siitä. :(
Eli jos oikealla tarkoitetaan nimenomaan sellaista että se oikeavuus on molemminpuolista. Tietenkin mullekin olis yks oikea nainen osunut kohdalle mutta kun eipä hää tuntennu samoin mua kohtaan. Tommoisia naiset on. Elämä on. :""(
  Vastaa viestiin
20.03.06, 11:37   #24 (linkki)
n30something
(Vierailija)

Hei Mirina,

höpö-höpö, olen myös match.com:ssa ja ihan ok tyyppejä sieltä löytyy. Varovainen pitää olla joka paikassa.
Kokemuksia on hyviä ja huonoja, mutta match.com on mielestäni paras deittisivusto mitä tässä maassa on tarjolla. Kansainvälinenkin vielä. Ja jos nyt joku häiriintynyt on taas sitä mieltä että niin ne suomalaiset naiset ovat ulkomaalaisten miesten perään, niin vaihtakaa jo levyä... En edes muuten ole suomalainen.

Ja mitä siihen maksuasiaan tulee, niin hyvä että on maksullinen, ei tarvitse olla rikas että pystyy maksaa 25 euroa kk. Laskekaa vaikka paljonko yhden baarireissun aikana menee rahaa?

Tsemppiä ja kivoja deittejä sulle mirina!

Vastaa viestiin
20.03.06, 12:08   #25 (linkki)
setä
(Vierailija)

Tässähän tuli erinomaisia ajatuksia ikäänkuin vahingossa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä! En ole tullut koskaan ajatelleeksi luottokorttia minään kriteerinä, mutta nyt muutin mieltäni. Luottokortin puutehan kertoo ihmisestä vaikka mitä. Minäkään en voi kuvitella, mitä tekisin jos minulla ei olisi luottokorttia (nimenomaan enää kun sen olemassaoloon on tottunut). En väitä, että luottokortti sinänsä tekisi minusta sen paremman eikä kysymys ei ole varallisuudesta vaan siitä, mitä yhteisiä harrastuksia tms. minulla voisi olla luottokortittoman kanssa, jos tämä on järjestänyt elämänsä niin, ettei sitä tarvitse. Jos olen aikeissa tutustua lähemmin johonkuhun luottokortittomaan haluaisin ainakin selityksen siihen, mistä kortin puute johtuu. Jos syynä on luottokelvottomuus esim. menneiden talousvaikeuksia takia, mutta henkilö ottaisi kortin jos vain saisi, ei tilanteessa olisi mitään ylitsepääsemätöntä, mutta jos joku alkaisi selittää, ettei tarvitse korttia, koska ei halua sen kummemmin matkustella eikä tee koskaan suuria hankintoja jne., hänen on parempi etsiä kumppanikseen joku muu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku