Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Sinkun elämää
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.08.07, 15:22   #1 (linkki)
Ellura
(Vierailija)

Minä vanhempi, mies nuorempi

Kertokaapa kokemuksianne sellaiselle, joka on tällaisessa tilanteessa ensimmäistä kertaa... Tapasin keväällä itseäni 10 v nuoremman miehen (minä 32, hän 22). Olemme tässä kevään ja kesän aikana tapailleet satunnaisesti ja molemmista tuntuu hyvältä olla toisen seurassa. Olemme keskustelleet ikäerostamme todella paljon, häntä se ei haittaa mutta minua se vähän vaivaa. Lisäksi ystäväni epäilevät ettei suhteemme voi mitenkään toimia; toinen on vielä teini ja minä aikuinen nainen...

Onko meillä tulevaisuutta?? Olen kuitenkin ajatellut katsoa mitä tästä voisi kehkeytyä sikälimikäli niin on tarkoitettu. Onko muilla kokemuksia, miten teidän kävi?
  Vastaa viestiin
07.08.07, 15:30   #2 (linkki)
ei liikaa
(Vierailija)

Jos ikäero vaivaa, niin sitten sitä on liikaa. Sinänsä 10 vuoden ero ei ole liikaa, vaikkakin kyllä "tuntuu".

Miestä se ei haittaa koska hänellä ei ole kokemusta matkasta 22 ikävuodesta 32:een, mikä on aika pitkä aika ja paljon kokemuksia. Silti vastaukseni: ei haittaa.
  Vastaa viestiin
07.08.07, 18:57   #3 (linkki)
ihan normaalia
(Vierailija)

ja kyllä onnistuu

Tunnen 3 naista kaikilla nuoremmat miehet ja hyvin menee jo monta vuotta.
nuorekkaan näköisiä naisia nuo kaikki kyllä ei voi kieltää..
1 on 50 v ,naisella on 33 v mies ,asuvat yhdessä jo 4 vuotta.
2 56 vuotias kamalan nuoren näköinen häntä voisi sanoa 33 vuotiaaksi,asuu yhdessä 29 vuotiaan adoniksen kanssa jo 5 vuotta.
3. on 48 vuotias nuoren näköinen kaunotar ja on naimisisssa 30 vuotiaan miehen kanssa :)))

ajat muuttuu naiset osat vaihtuu ,naisetkin saa alkaa seurustella nuoremman miehen kanssa ja sitä paitsi..miksi pitäisi alkaa seurustella vanhan äjän kanssa jos nainen on vielä hyvän näköinen ja on valinnan varaa ,koska on vielä niin hyvännäköinen?
  Vastaa viestiin
08.08.07, 04:04   #4 (linkki)
pingis-kaani
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan normaalia
Tunnen 3 naista kaikilla nuoremmat miehet ja hyvin menee jo monta vuotta.
nuorekkaan näköisiä naisia nuo kaikki kyllä ei voi kieltää..
1 on 50 v ,naisella on 33 v mies ,asuvat yhdessä jo 4 vuotta.
2 56 vuotias kamalan nuoren näköinen häntä voisi sanoa 33 vuotiaaksi,asuu yhdessä 29 vuotiaan adoniksen kanssa jo 5 vuotta.
3. on 48 vuotias nuoren näköinen kaunotar ja on naimisisssa 30 vuotiaan miehen kanssa :)))

ajat muuttuu naiset osat vaihtuu ,naisetkin saa alkaa seurustella nuoremman miehen kanssa ja sitä paitsi..miksi pitäisi alkaa seurustella vanhan äjän kanssa jos nainen on vielä hyvän näköinen ja on valinnan varaa ,koska on vielä niin hyvännäköinen?
Hah hah! Ainahan sitä voi yrittää jos on "hyvännäköinen". Ja se "hyvännäköisyys" tunnetusti myös luo todella vankan pohjan suhteelle. Mitään muutahan ei tarvita.

Mainitsemasi "pariskunnat" (mikäli eivät ole mielikuvituksen tuotetta) ovat kaukana normaalista. Miksi ihmeessä nuori mies seurustelisi äitinsä ikäisen mummon kanssa? Tulee mieleen että joko näillä pojanklopeilla on päässä vikaa tai sitten mummot ovat tavallista varakkaampia.

Ellura: en oikein usko että pidemmälle kantaa. 22-vuotias mies on vielä ihan teini eikä se tiedä mitä elämältään haluaa. Tietysti jos kyseessä on puhdas seksisuhde niin antakaa mennä vaan.

Vastaa viestiin
22.10.07, 17:45   #5 (linkki)
X-paavi
(Vierailija)

toimii!

Ehkä edellinen kirjoittaja puhui ulkonäköasioista sen takia, että ne ensimmäisenä tulevat vanhemman naisen mieleen kun puhutaan ikäerosta.
Naisten maailma on melko tyly ja ikävä kyllä kauneus ja nuoruus/tuoreus ovat asioita, joita miehet (ikään katsomatta) arvostavat (vaikka muuta silmät sinisinä väittävätkin).
Silti uskon, että ikäero toimii myös noin päin (kun se on toiminut kautta aikain myös toisin päin).
Ainakin oman kokemuksen mukaan--ikäeroa on 17 v.
  Vastaa viestiin
23.10.07, 11:10   #6 (linkki)
TheKari
(Vierailija)

Säälittävää

Lähinnä nuoremman miehen puolesta, joutuu tyytymään äippää kun ei saa tytärtä. Jos jätetään pois pieni osa miehistä, jotka on perverssisti kiinnostuneita vanhemmista naisista, niin luonto ohjaa miestä aina nuoremman, hedelmällisen naisen luokse. Enemmin tyhmä ja naivi nuorukainen, kuin kurttuinen mukava ja älykäs vanha ämmä. Ei millään pahalla, mutta kun aika ajaa naisesta ohi, niin valinnan vaihtoehdot ovat vähissä. Viisikymppinen kaljamahainen äija voi köyriä parikymppisiä mallityttöjä, jos vaan lompakossa riittää tuohta, mutta toisinpäin tämä on aina säälittävää ja luontoa vastaan. Elämä on.
  Vastaa viestiin
23.10.07, 11:16   #7 (linkki)
onnistuu jos rakastuu se on menoa ei rakkaus ikää katso
(Vierailija)

Tnnen monta pariskuntaa jossa mies on nuorempi!

Työtoverini 47 v hyvännäköinen nainen kohtasi 32 vuotiaan miehen,se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja arvaa mitä? nyt asuvat yhdessä,ovat onnellisia ja häät keväällä :)

Naisystäväni 51 vuotias ( myös hyvännäköinen nuorekas) asuu jo 4 vuotta 34 vuotiaan komean miehen kanssa ja onnellisia ovat! :)

Kolmas tapaus...
Tätini 54 vuotias hyvin nuoren näköinen nainen iäkseen ( näyttää 15 vuotta nuoremmalta oikeesti!) on naimisissa jo 2 vuotta 29 vuotiaan miehen kanssa,mies on komia kuin mikä,ja onnellisia ovat?

so what's the problem ap??? nauti! honnee!! :))

Vastaa viestiin
23.10.07, 12:15   #8 (linkki)
Nuorempi mies
(Vierailija)

Naisystäväni on minua vanhempi eikä se haittaa kumpaakaan. Mihinkään toiseen en vaihtaisi koska niin hyvää kumppania en saisi kenestäkään muusta! Vihaan fraaseja, mutta "ikä on vain numeroita" pitää paikkansa. Ei henkinen kypsyys ole iästä kiinni, olen tavannut minua vanhempia naisia jotka ovat pitäneet minua lähinnä sylivauvana sen takia että olen ollut nuorempi. Mutta eihän semmoisista jutuista mitään tule jos asenne on halveksiva toisen iän vuoksi.
  Vastaa viestiin
23.10.07, 16:11   #9 (linkki)
Sundae
(Vierailija)

Ei

Minä en ainakaan ottaisi kauheesti itseäni nuorempaa ukkoa. Jos ukko on 22 ja nainen 32 niin kyllä ukko on todella elämää kokematon kakara. Vanhempana se ei kauheesti haittaa. Jos vaikka nainen on 42 ja ukko 32. Mutta 22 vuotiaalla ei vielä ole mitään kokemusta mistään. Seksisuhteena tuollainen toimii, ei muuten.
  Vastaa viestiin
23.10.07, 16:32   #10 (linkki)
hupaisa sanavalinta..
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sundae
Minä en ainakaan ottaisi kauheesti itseäni nuorempaa ukkoa. Jos ukko on 22 ja nainen 32 niin kyllä ukko on todella elämää kokematon kakara. Vanhempana se ei kauheesti haittaa. Jos vaikka nainen on 42 ja ukko 32. Mutta 22 vuotiaalla ei vielä ole mitään kokemusta mistään. Seksisuhteena tuollainen toimii, ei muuten.
Nuorenapa ukkoutuvat nämä esimerkkimiehesi... :))
  Vastaa viestiin

23.10.07, 16:38   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellura
Kertokaapa kokemuksianne sellaiselle, joka on tällaisessa tilanteessa ensimmäistä kertaa... Tapasin keväällä itseäni 10 v nuoremman miehen (minä 32, hän 22). Olemme tässä kevään ja kesän aikana tapailleet satunnaisesti ja molemmista tuntuu hyvältä olla toisen seurassa. Olemme keskustelleet ikäerostamme todella paljon, häntä se ei haittaa mutta minua se vähän vaivaa. Lisäksi ystäväni epäilevät ettei suhteemme voi mitenkään toimia; toinen on vielä teini ja minä aikuinen nainen...

Onko meillä tulevaisuutta?? Olen kuitenkin ajatellut katsoa mitä tästä voisi kehkeytyä sikälimikäli niin on tarkoitettu. Onko muilla kokemuksia, miten teidän kävi?

Tuskinpa tuohon voi mitään yleispätevää sanoa. Joillakuilla toimii ja toisilla ei. Liian sinisilmäinen ei varmaan kannata olla, mutta voihan se kaveri olla poikkeus. Itse en olisi tuossa iässä pystynyt sitoutumaan vakavasti edes omanikäiseen tyttöön..:), mutta se ei sano etteikö maailmassa olisi muunkinlaisia miehiä.

Itsekin olen hivenen tuota ikäeroasiaa miettinyt, mutta toisinpäin.
  Vastaa viestiin
25.10.07, 01:48   #12 (linkki)
Nauroi itsensä karille
(Vierailija)

Heh

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TheKari
Lähinnä nuoremman miehen puolesta, joutuu tyytymään äippää kun ei saa tytärtä. Jos jätetään pois pieni osa miehistä, jotka on perverssisti kiinnostuneita vanhemmista naisista, niin luonto ohjaa miestä aina nuoremman, hedelmällisen naisen luokse. Enemmin tyhmä ja naivi nuorukainen, kuin kurttuinen mukava ja älykäs vanha ämmä. Ei millään pahalla, mutta kun aika ajaa naisesta ohi, niin valinnan vaihtoehdot ovat vähissä. Viisikymppinen kaljamahainen äija voi köyriä parikymppisiä mallityttöjä, jos vaan lompakossa riittää tuohta, mutta toisinpäin tämä on aina säälittävää ja luontoa vastaan. Elämä on.
Lue viimeiset rivit, sielläkö se totuus tulee.... *myötähäpeää*

Viisikymppinen kypsä nainen hmmm.... sekstaa (ei nyt suorastaan "köyri") nuorempaa miestä. Kenen valinta?
Musta kari tuntuu että sinä alat jäädä toiseks ainaisine 'mää-mitää-provosoi'-juttuines.
  Vastaa viestiin
29.10.07, 02:26   #13 (linkki)
pingis-kaani
(Vierailija)

Aiheeseen liittyen mainittakoon että avioeroja tapahtuu keskimääräistä huomattavasti useammin liitoissa, joissa nainen on vanhempi kuin mies.

Vastaa viestiin
29.10.07, 11:07   #14 (linkki)
ihan normaalia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja X-paavi
Ehkä edellinen kirjoittaja puhui ulkonäköasioista sen takia, että ne ensimmäisenä tulevat vanhemman naisen mieleen kun puhutaan ikäerosta.
Naisten maailma on melko tyly ja ikävä kyllä kauneus ja nuoruus/tuoreus ovat asioita, joita miehet (ikään katsomatta) arvostavat (vaikka muuta silmät sinisinä väittävätkin).
Silti uskon, että ikäero toimii myös noin päin (kun se on toiminut kautta aikain myös toisin päin).
Ainakin oman kokemuksen mukaan--ikäeroa on 17 v.
Niin tuon takia mainitsin että nuo vanhemmat naiset joilla on nuorempi mies ovat useinmiten hyvännäköisiä kauniita nuorekkaita naisia,tuollaiset naiset niillä on valinnan varaa .
Kuvailin naisia muuten joku levee leuka taas tulee ja heittää aiheen negatiiviseksi eikä millään halua tajua, että kyllä ko.suhteet toimii! ja heillä synkkaa ei ne muuten yhdessä viihdy!

ps: Ei ne nuoremmat miehet sellaista rumaa tanttamaista vanhempaa naista ala kosia tai lähstyä halua tai huoli.
Noissa vanhemmissa naisissa on jotakin ja yleensä se on sitten se naisen kaunis ulkomuoto.
Siis kyllä ulkonäöllä on väliä,koska ensin ihminen ihastuu toisen ulkomuotoon ,sitten vasta tulee tuo luonne kyse ja jos se on toisen mielestä okei ja heidän välillä synkkaa hyvin niin sitten jatkeetaan yhdessä oloa . noin se menee.

Ei rakkaus katso ikää. noin se vaan on.
  Vastaa viestiin
19.08.08, 17:09   #15 (linkki)
jfaöls
(Vierailija)

samat murheet

minä olen jo noin vuoden seurustellut itseäni melkein kahdeksan vuotta nuoremman miehen kanssa (nyt hän on 19 v, itse 26)... painin joka päivä itseni ja toisten ihmisten ennakkoluulojen kanssa.. miehellä ei ole asian kanssa mitään ongelmaa..

en tiedä mitä tehdä. ei siihen yksiselitteistä vastausta ole. kai pitäisi tehdä niin kuin haluaa. mutta ei osaa. teen niin tai näin, aina jää se "jos"...

valitettavasti en siis osaa auttaa... mutta jos tämä nyt edes lohduttaisi...
  Vastaa viestiin
10.01.09, 00:28   #16 (linkki)
Sydämet ja kemiat kohtaavat iästä välittämättä
(Vierailija)

minä vanhempi, mies nuorempi

Olen ollut suhteessa jonkin aikaa 18-vuotiaaseen nuorukaiseen ja olen itse 44-vuotias nainen. Ikä ei tullut puheeksi ensitapaamisilla, ei ollut tarvetta. Perheestä puhuessamme 26-vuoden ikäero tuli ilmi, ja hämmästyimme molemmat: olimme kyllä tiedostamattamme arvioineet toistemme iät "vikaan 15 vuodella". Miesystäväni vanhemmat ovat ikäisiäni ja ovat onnellisia poikansa puolesta ja hyväksyvät minut. Emme aio hankkia lapsia, sillä minulla niitä on viisi. Täytyy ihan mainita, että olemme molemmat miellyttävän näköisiä ihmisiä, miesystäväni kuin koru ja minä hänen mielestään häikäisevän kaunis! Olemme tällä hetkellä ainakin aivan erottamattomat, emmekä murehdi mahdollisesti muiden paheksuvista mielipiteistä!
  Vastaa viestiin
10.01.09, 10:42   #17 (linkki)
jopa minä epäilin provoksi - toivottavasti ei ollut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydämet ja kemiat kohtaavat iästä välittämättä
Olen ollut suhteessa jonkin aikaa 18-vuotiaaseen nuorukaiseen ja olen itse 44-vuotias nainen. Ikä ei tullut puheeksi ensitapaamisilla, ei ollut tarvetta. Perheestä puhuessamme 26-vuoden ikäero tuli ilmi, ja hämmästyimme molemmat: olimme kyllä tiedostamattamme arvioineet toistemme iät "vikaan 15 vuodella". Miesystäväni vanhemmat ovat ikäisiäni ja ovat onnellisia poikansa puolesta ja hyväksyvät minut. Emme aio hankkia lapsia, sillä minulla niitä on viisi. Täytyy ihan mainita, että olemme molemmat miellyttävän näköisiä ihmisiä, miesystäväni kuin koru ja minä hänen mielestään häikäisevän kaunis! Olemme tällä hetkellä ainakin aivan erottamattomat, emmekä murehdi mahdollisesti muiden paheksuvista mielipiteistä!
Vau! Jos tuo on totta, sinusta tuli idolini. Itse olen 30-vuotias ja 18-20-vuotiaat nuorukaiset pyörivät ympärillä, mutta epäilenpä, etteivät pyöri enää kymmenen vuoden kuluttua. Mutta ei se kenties olekaan aivan mahdotonta ;-) Onnea sinulle, unohda muiden mielipiteet ja nauti tilanteestasi!
  Vastaa viestiin
12.01.09, 22:01   #18 (linkki)
Rianna_66
(Vierailija)

13 vuotta - toimii hienosti!

Minä 42, mies 29. Naimisissa 4 vuotta. Kaksi enkelikiharaista rakkauden hedelmää leikkii jalkojen juuressa ja kolmas potkii masussa. Olemme akateemisia, sporttisia - samanhenkisiä. Yhteinen ystäväpiiri. Monet tasokkaan miehen puutetta tuskailevat ystävättäret ovat ottaneet mallia. Nuoret miehet taas eivät ole muutenkaan niin ennakkoluuloisia, joten mieheni kavereilla tyttöystävissä on enemmän variaatiota luonnostaan: on etnistä, nuorempaa, vanhempaa, itseä pidempää, koulutetumpaa, ym. naista. Itse olen sen verran konservatiivi, että pidän tärkeänä ikäeron suhteissa
( kuten kaikissa suhteissa) samaa arvomaailmaa, koulutusta, tulotasoa, tavoitteita ja tyylitajua sekä sitä, että kummallakaan ei ole lapsia tai sitten niitä on molemmilla.

Ikäero on sopiva, kun se ei näy päälle. Mieheni on minua aikuisemman ja vakaamman oloinen, itse tyttömäinen. Suurehkoa ikäeroamme ei juuri kukaan usko sitä ihmisille selvitettäessä, vaan pitävät minua tytönhupakkona vakaan ja turvallisen miehen kanssa..;)

Tapasimme työn merkeissä, mutta en aluksi ottanut häntä lainkaan vakavasti. Hän joutui näkemään vaivaa iskeäkseen minut. Oli kuulema jo vuoden ollut minuun ihastunut, muttei uskaltanut tehdä aloitetta ikäeromme vuoksi. Häntä se häiritsi hieman, mutta ei enää silloin, kun hän lähestyi minua. Minua pelotti aluksi paljon ja yritin pyristellä vastaan vaikka rakastuin. Minullahan ikäisiäni ihailijoita riitti(joiden ehdoton ikähaitari oli max +/- 2 vuotta!!), joten olisin saanut myös ikäiseni sinkkumiehen aivan varmasti. Lähestymisvaiheessa hän oli päätöksensä tehnyt ja itsekin sulin. Mies oli aluksi itse silloin varattu ikäisensä naisen kanssa, mutta suhde kaatui jo ennen tapaamista.

Jos haluat kokea aitoa onnea, heitä nurkkaan ennakkoluulot - ja voit löytää aarteen!
  Vastaa viestiin
12.01.09, 22:56   #19 (linkki)
sivhos
(Vierailija)

13v.ikäero.Nuorella iällä tuo ei ole mitään.Mutta mennään asiassa eteenpäin.Kun miehesi viettää 50v.synttäreitä ja on parhaassa vedossa,sinä olet 63v.Tuonikäinen nainen tuskin on enää parhaassa vedossa.Haluaisiko 50v.mies alkaa seurustelemaan 63v.naisen kanssa?Kyllä ihmisten pitäisi ottaa huomioon ikäkysymys.Joku 5v.on maksimi ikäero.Siitä enemmän aiheuttaa kysymysmerkkejä.Ikävää on kun nuoret lapset menettävät jommankumman vanhempansa siitä syystä että oli niin vanha ja kuoli pois.Muilla samanikäisillä lapsilla vanhemmat voivat hyvin,ovat samaa ikäluokkaa.Sääliksi käy nuoria leskiä.
  Vastaa viestiin
12.01.09, 23:14   #20 (linkki)
huom.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sivhos
13v.ikäero.Nuorella iällä tuo ei ole mitään.Mutta mennään asiassa eteenpäin.Kun miehesi viettää 50v.synttäreitä ja on parhaassa vedossa,sinä olet 63v.Tuonikäinen nainen tuskin on enää parhaassa vedossa.Haluaisiko 50v.mies alkaa seurustelemaan 63v.naisen kanssa?Kyllä ihmisten pitäisi ottaa huomioon ikäkysymys.Joku 5v.on maksimi ikäero.Siitä enemmän aiheuttaa kysymysmerkkejä.Ikävää on kun nuoret lapset menettävät jommankumman vanhempansa siitä syystä että oli niin vanha ja kuoli pois.Muilla samanikäisillä lapsilla vanhemmat voivat hyvin,ovat samaa ikäluokkaa.Sääliksi käy nuoria leskiä.
No naiset elävät keskimäärin pidempään kuin miehet, joten tältäkin pohjalta miehen pitäisi olla nuorempi.
  Vastaa viestiin

12.01.09, 23:21   #21 (linkki)
kaukoantero
(Vierailija)

tapailen nyt vajaa kolme vuotta itseäni vanhempaa naista, muuten ei mittään mutta on siinä iässä että seksihalut naisella tapissaan, ja tietäähän sen mitä se miheltä vuatii.
  Vastaa viestiin
12.01.09, 23:24   #22 (linkki)
sivhos
(Vierailija)

Olemme joskus miettineet miksi miehet kuolevat naisia nuorempana.Olemme tulleet siihen tulokseen että vanhenevan naisen kanssa elämä on niin stressaavaa että parempi kuolla pois kitumasta.Homehtukoon yksin.
  Vastaa viestiin
14.01.09, 00:52   #23 (linkki)
äitiliini_
(Vierailija)

Kaikkea voi elämässä sattua. Esim. autolla ajoa kannattaa ehdottomasti välttää onnettomuusriskin vuoksi, joka on huomattavasti suurempi kuin kuvaamasi tilanne...
Suvussa järjestään naiset ovat eläneet 93-97 -vuotiaiksi, mummoni on kukoistava maailmanmatkaaja tuossa iässä. Miehet ovat kuolleet 60-82-vuotiaina. Ikäero tulee huomioida mutta yksilöissä on eroja. Tulevasta ei tiedä. Suuri rakkaus on lahja, jota kaikki eivät koskaan saa kokea. Järkevyys on hyvä, mutta pahinta on katkera kompromissi elämänkumppanin suhteen tai vielä pahempaa - elämätön elämä.
  Vastaa viestiin
14.01.09, 01:06   #24 (linkki)
näsäviisastelija
(Vierailija)

"Half-your-age-plus-seven" - rule

TIEDE SEN JO RATKAISSUT:
Matemaattinen kaava kertoo, onko suhde SOSIAALISESTI HYVÄKSYTTY.

Age on Younger Individual > (Age of Older Individual/2) + 7 years = ....

Kaava pätee sekä miehiin että naisiin. Siitä vaan deittailemaan ja sijoittamaan
Ja: sivhos menit metsään ja lujaa....
NUORENA IKÄERO HAITTAA - ei enää sen jälkeen kun nuorempi yksilö ylittää kolmenkympin rajapyykin (suurinpiirtein). "IKÄERO" kutistuu vanhetessa kaavan mukaankin. Tätä tukevat arkipäivän havainnot.

Vastaa viestiin
14.01.09, 08:44   #25 (linkki)
sivhos
(Vierailija)

Vanhetessa suhteessa ikäero kutistuu.20v.vs.30v.Ikäero 1/3osaa.50v.vs 60v.Ikäero enää 1/6 osaa.Tuolla laskutavalla ikäero kutistuu mitättömäksi.Olenpas viisas.Hehheh.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku