Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Sinkun elämää
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
24.11.11, 13:32   #26 (linkki)
Viivi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle Näytä viesti
Olen ollut vastaavassa tilanteessa kuin sinä. Tapasin baarissa ulkonäöltään minua miellyttävän miehen. Juteltiin, tultiin hyvin toimeen, mentiin sänkyyn. Ihastuin. Sen jälkeen tapailimme silloin tällöin seksin merkeissä. En uskaltanut kertoa, miten ihastunut olin. Mies jankutti sitä, että hän ei luota naisiin, ei usko parisuhteeseen jne.

Annoin ajan kulua. En itsekään kokenut, että minulla olisi kamala kiire rynnätä heti avoliittoon. Tapailimme, olin oma itseni, keskustelimme. En painostanut miestä. Muutaman kuukauden päästä mies totesi hämmästyneenä, että me taidetaankin seurustella!?!

Olen miettinyt jälkikäteen, että miksi mies yritti estää seurusteluamme. Tässä muutamia seikkoja, joita tuli mieleen:
- miehellä huonoja seurustelukokemuksia
- miehen nuoruuden rakastettu petti pahasti
- omilla vanhemmilla huonot välit, mutta erotakaan ei ole haluttu lasten ja suvun vuoksi
- mies on nauttinut aina omasta rauhasta ja vapaudesta tehdä asioita ilman suunnittelua
- miehellä ei ollut varsinaisesti kokemusta vakavasta seurustelusta, joten hän oletti, että suhteessa on enemmän haittapuolia kuin hyviä puolia.

Suhteemme voi tällä hetkellä hyvin. Alussa oli opettelemista miehellä siihen, että hän ei voi tulla ja mennä miten haluaa, vaan asioista pitää ilmoittaa ja joistakin asioista pitää sopia etukäteen. Etenimme varovasti ja se kannatti. Mies lopulta ehdotti yhteenmuuttamistakin:)
Meillä kävi vähän samalla tavalla. Vuosi sitten tapasin baarissa syötävän komeen miehen. Hän oli eronnut kaksi vuotta sitten. Itse olin eronnut vuosi sitten. Hänellä oli vaikea ero takanaan ja hirveä kammo kiintyä keneenkään. Tapailimme ensin muutaman kerran kuussa. Mies teki heti selväksi että "Tämä ei ole sitten mitään virallista, tapailua vain". Ajattelin että ok - mennään sitten näin. Nämä tapailut lisääntyivät pikkuhiljaa ajan kanssa. Vuosi on kulunut ekasta tapaamisesta. Nyt olen saanut pari kuukautta sitten ylennyksen "tyttöystäväksi" ja jossain vaiheessa tapailu on muuttunut seurusteluksi. Vieläkin hän sanoo että "tykkään sinusta" kertaakaan ei ole suoraan sanonut että rakastaisi - rivien välistä pitää osata lukea. Se mitä näen kun hän katsoo silmiini - se lukee siellä, sanoja ei tarvita. Yritän vain sanoa että antakaa aikaa toisillenne :)
  Vastaa viestiin
25.11.11, 12:31   #27 (linkki)
QS
(Vierailija)

Sekä miesten, että naisten suhteen kannattaa katsoa tekoja eikä kuunnella sanoja. Lipevät "casanova" miehet sanovat rakastavansa mutta teot puhuvat eri kieltä. Jotkut miehet taas ovat ihastuneita tai pitkään tapailtuaan rakastavat naista mutta eivät sitä voi sanoa toiselle, heidän teot kuitenkin puhuvat selkeää kieltä. En itsekään sanonut omalla naiselleni pitkään aikaan rakastavani vaikka rakastinkin mutta hän sen varmasti tiesi jo kauan ennen sen sanomista.

Se mitä ei sanota ääneen on miesten herkkyys tunneasioissa. Ei kuulu miesten kulttuuriin näyttää tunteita puhumatta tai juuri muutenkaan mutta miehet tuntevat ihan samalla tavalla kuin naisetkin. Joillakin miehillä tunteiden sisälleen hautaaminen voi viedä itsetuhoisuuteen. Tämä on suuri syy juomiseen tai muuhun vastaavaan itsetuhoiseen käytökseen. Kännissä saattavat kyllä avautua siitä mitä muuten täytyy pitää visusti vain omana tietona sisällään. Ap:n tapauksessakin mies sanoi kännissä että on lähinnä siipeensä saanut naisasioissa ja jäänyt yksin.
  Vastaa viestiin
25.11.11, 14:02   #28 (linkki)
Tunnen tapauksen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja QS Näytä viesti
Sekä miesten, että naisten suhteen kannattaa katsoa tekoja eikä kuunnella sanoja. Lipevät "casanova" miehet sanovat rakastavansa mutta teot puhuvat eri kieltä. Jotkut miehet taas ovat ihastuneita tai pitkään tapailtuaan rakastavat naista mutta eivät sitä voi sanoa toiselle, heidän teot kuitenkin puhuvat selkeää kieltä. En itsekään sanonut omalla naiselleni pitkään aikaan rakastavani vaikka rakastinkin mutta hän sen varmasti tiesi jo kauan ennen sen sanomista.

Se mitä ei sanota ääneen on miesten herkkyys tunneasioissa. Ei kuulu miesten kulttuuriin näyttää tunteita puhumatta tai juuri muutenkaan mutta miehet tuntevat ihan samalla tavalla kuin naisetkin. Joillakin miehillä tunteiden sisälleen hautaaminen voi viedä itsetuhoisuuteen. Tämä on suuri syy juomiseen tai muuhun vastaavaan itsetuhoiseen käytökseen. Kännissä saattavat kyllä avautua siitä mitä muuten täytyy pitää visusti vain omana tietona sisällään. Ap:n tapauksessakin mies sanoi kännissä että on lähinnä siipeensä saanut naisasioissa ja jäänyt yksin.
Ja sitten toisaalta on miehiä, joiden on helppo puhua tunteistaan, eikä se ole huijausta, he puhuvat ja pussaavat ja jopa tekevätkin, osoittavat välittämisen arjessa, mutta vastassa on naisen hahmossa se "suomalainen mies", joka ei heittäydy eikä luota. Joskus niinkinpäin! :)
  Vastaa viestiin
23.01.12, 01:40   #29 (linkki)
janecat
(Vierailija)

ei sitoudu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimomatskua? Näytä viesti
Olen vuosien sinkkuuden jälkeen vihdoin tavannut kivan miehen, jonka kanssa haluaisin seurustella. Mies kuitenkin painelee jarrua, vaikka on valitellut että on yhtä yksinäinen kuin minäkin. On joskus kännipäissään mennyt tunnustamaan että saa tuskin koskaan seuraa baareistakaan, joten mistään naisten keskuudessa äärettömän suositusta tapauksesta ei ole kyse. (Tosin tästä todisteena vain miehen oma sana.)
Voiko syynä olla se, ettei mies ole aikaisemmin seurustellut? On kyllä kertonut olleensa rakastunut joskus teininä, mutta ikää hänellä on jo 30, joten luulisi nuo jutut jo unohtuneen.
En ymmärrä tän miehen logiikkaa, minusta hän saisi uskollisen ja luotettavan kumppanin, seksiäkin vaikka joka päivä ja nykyisin silloin harvoin kun minun aloitteesta tapaamme, niin juttu luistaa ja on muutenkin kivaa.
Muutenkin mua ärsyttää kun niin monet miehet ääneen valittaa miten vaikea naisiin on tutustua ja esittävät jotain luuseria ja kuitenkin moni nainen ottaisi ilomielin nuokin miehet itselleen. Mut jos ei kelpaa niin ei sitten...
höpö höö...mies vedättää sua tarkoituksella tai ei. sitoutumiskammoinen. ihan sama mikä ikä ja juu ei muka muija seuraa, ei siis varmaan olekaan paljon koska harvoin päästää ketään lähelle. ole valmis kärsimään loputtomiin ja vastaamaan olemattomiin tulevaisuuden lupauksiin tai poistu takavasemmalle.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 17:46   #30 (linkki)
Vuosia vanha juttu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janecat Näytä viesti
höpö höö...mies vedättää sua tarkoituksella tai ei. sitoutumiskammoinen. ihan sama mikä ikä ja juu ei muka muija seuraa, ei siis varmaan olekaan paljon koska harvoin päästää ketään lähelle. ole valmis kärsimään loputtomiin ja vastaamaan olemattomiin tulevaisuuden lupauksiin tai poistu takavasemmalle.

Ongelma on tainnut ratketa jo puoleen tai toiseen. Aloitus on vuodelta 2007.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 16:12   #31 (linkki)
Ihmettelevä
(Vierailija)

PUHUKAA IHMISET

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Näytä viesti

Minusta oli mukava lukea onnistunut tarina siitä, miten aluksi vastahakoinen mies kuitenkin avautui parisuhteelle, eikä heidän parisuhteensa tilasta pysty kukaan ulkopuolinen sanomaan, etteikö kumpikin olisi tosissaan mukana. Jos ainoa oikea tapa solmia parisuhde on Tästäpä syystä tämänkin miekkosen kanssa heräsi vastaavanlainen epäilys ja ehkä siksi halusin tutkiskella tapausta näinkin pitkään, mutta en aio häneen enää yhteyttä pitää ja hyväksyn ajatuksen ettei hän ole kiinnostunut seurustelusta.
Kaiken kaikkiaan parisuhdekuviot on hirveän hankalia.

En ymmärrä miksi pitää arvailla netissä "mitä se mies haluaa jne". Nainen haluaa seurustella, mutta ei uskalla avata suutaan. Seksiä kyllä harrastetaan, mutta ei uskalleta kysyä partnerilta mitä mieltä heppu on seurustelusta.

Ei ihme, ettäSuomi on täynnä epätoivoisia sinkkuja. Kaikki vain kopperoissaan arvailevat mitäs se tuokin ihana nainen/mies ajattelee ja tuntee, mutta sitä ei tietenkään uskalleta kysyä.

Ryhdistäytykää. Ei se pakkien saaminen maailmaa kaada. Näitä juttuja kun lukee niin kasvojen menetys tuntuu olevan kauheampaa kuin totuuden selville saaminen. Monta hyvää kumppania voi mennä sivu suun juuri siksi, että ylpeys on tärkeämpää kuin todellisten tunteiden ilmaisu.

Minä olen kysynyt ja saanut pakit. Se saatui saatanasti, mutta oli ylpeä itsestäni.

Aikanaan toivuin siitä ja sain lopulta itselleni todella hyvä miehen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku