| |  | |
27.08.09, 13:37
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | muutto Porvooseen?
Hei! Tämä ei nyt ole mikään " elämää on vain kehä III:sen sisällä"-asenne juttu, vaan tiedustelisin mielipiteitä, kokemuksia asiasta että:
Olen siis 33-vuotias nainen, sinkku ja asun lähellä helsingin keskustaa. Olen miettinyt tässä jo jonkin aikaa, onko asuinpaikalla merkitystä kumppanin löytymiselle, lähinnä niin, että jos muutan yksin esim. Porvooseen, josta nyt ei ihan samlla tavalla lähde kahville, näyttelyihin ym. kuin tällä hetkellä, niin onko entistä hankalampaa tavata potentiaalisia kumppaneita. Tuleeko minusta virallisesti mummo ja erakko? Ja en tod. tarkoita tällä sitä, ettei pienemmissä kaupungeissa ole menoa ym. joten toivon, että ihmiset eivät nyt loukkaannu tästä, vaan lähinnä jos teillä olisi omia kokemuksia asiasta niin olisin kiitollinen keskustelusta. Minulla ystävät asuvat helsingissä ja perhettä kyllä porvoossa, joten ihan yksin en ainakaan aluksi olisi, mutta toisaalta perhe on eri asia kuin ystävät! Ja elämäntehtäväni ei ole puolison löytäminen, mutta olisihan se mukavaa. | |
| | |
27.08.09, 13:53
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Asun Treellä ja joskus minusta tuntuu, että tämäkin on liian pieni paikka löytää se oikea. Suomi on kyllä aika masentava tässä suhteessa. Kaupungit on tosi pieniä, suurin osa on asunut koko ikänsä samalla paikkakunnalla ja kaikki tuntee toisensa. On varmaan vähän helpompaa löytää kumppani jossain Nykissä, kun valinnavaraa on hieman enemmän kuin Suomen Peräkylässä jossa asuu about 2000 ihmistä, joista reilusti yli puolet on naisia, lapsia ja eläkeläisiä. | |
| | |
27.08.09, 16:02
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pieniltäkin paikkakunnilta löytyy hyviä kumppaneita. Itseasiassa niitä löytyy varmasti jopa lähes jokaisen kulman takaa. On sokeutta luulla, että täytyy jonnekin miljoonakaupunkiin mennä löytääkseen yhden (1) itselleen sopivan ihmisen.
Oletteko koskaan huomanneet esim. miten monet löytävät työkaveristaan kumppaninsa? Se on aika pieni piiri, mutta sitä vaan tulee siellä helpommin tutustuttua. Samalla tavalla pieniltäkin paikkakunnilta löytää hyviä ihmisiä. Täytyy vain alkaa niihin tutustumaan.
| |
| | |
27.08.09, 16:08
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä myönnän olevani peruskoulutuote, siis ensimmäisen vuoden koekappaleita Suomessa, kun koko hommaa eli kyseistä tahranpoistoainetta vasta varovasti kokeiltiin piilossa olevaan takin kääntöpuolen saumakohtaan eli Lappiin. Syyttäkää tätä logiikkaa ja matikkataitoa sitten vaikka peruskoulusta. Mutta:
kummasta te paremmin löydätte kateissa olevan lompakkonne? Työpöydältä, vai koko korttelista? Tai sen kuuluisan neulan: sieltä heinäsuovasta, vai teevadilta? Minä en ole ikinä vielä saanut aivoihini taottua tuota, että seitsemän oikein olisi helpompi saada tuhannen kuin kymmenen numeron joukosta. Saati, jos niitä muita lottoajiakin on ensimmäisessä tapauksessa satatuhatta, ja jälemmässä se vaikkapa nyt tuhat. | |
| | |
27.08.09, 16:09
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
piti kyllä kirjoittamani, että "Syyttäkää tästä logiikasta ja matikkataidosta sitten vaikka peruskoulua." Yritti ne kyllä opettaa siellä tätä suomeakin, näköjään nukuin tunnilla.
| |
| | |
27.08.09, 18:42
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tässä pitää nyt huomioida sinkkujen määrä eikä yhteisön ihmisten määrä. Mitä pienempi kylä, sitä enemmän ihmiset ovat pariskuntina eikä sinkkuina. Jos haluat kouluttautuneen, suuremmista kaupungeista löytyy enemmän myös niitä, ihan työpaikkojenkin vuoksi. Jos haluat sinkun ja koulutttautuneen, siis enemmin sen löytää suuremmasta kaupungista. Ja siinä suuremmassa kaupungissa on enemmän paikkoja ja mahdollisuuksia kohdata se.
Summa summarum, itse en poistuisi Helsingistä mihinkään, jos haluaisin löytää itselleni kumppanin.
| |
| | |
27.08.09, 22:06
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos teille kun olette osallistuneet keskusteluun, on ollut mielenkiintoista saada muidenkin kuin omien ystävien mielipiteitä, jotka tietysti ovat muuttoa vastaan, ja itse olen kovin epäileväinen... Ehkä siis pysyttelen vielä kehän sisäpuolella, varmuuden vuoksi! Oikein iloista ja aurinkoista alkavaa syksyä kaikille!!
| |
| | |
28.08.09, 07:47
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuttavanainen muutti Porvooseen kolme vuotta sitten ja on erakoitunut täysin. Ei sieltä töiden jälkeen mihinkään lähdetä ja mahdollisuudet tavata toisia sinkkuja ovat huonot. Laittelee omakotitalonsa pihaa yksin. En suosittele minäkään.
| |
| | |
28.08.09, 14:57
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja N34 Tuttavanainen muutti Porvooseen kolme vuotta sitten ja on erakoitunut täysin. Ei sieltä töiden jälkeen mihinkään lähdetä ja mahdollisuudet tavata toisia sinkkuja ovat huonot. Laittelee omakotitalonsa pihaa yksin. En suosittele minäkään. | Et sitten kysynyt kuinka paljon terveempi hän on pään sisältä kuin muualla asuessaan?
| |
| | |
31.08.09, 01:02
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kyselijä... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja N34 Tuttavanainen muutti Porvooseen kolme vuotta sitten ja on erakoitunut täysin. Ei sieltä töiden jälkeen mihinkään lähdetä ja mahdollisuudet tavata toisia sinkkuja ovat huonot. Laittelee omakotitalonsa pihaa yksin. En suosittele minäkään. | Et sitten kysynyt kuinka paljon terveempi hän on pään sisältä kuin muualla asuessaan? | Voi olla, että on pään sisältä huomattavasti sairaampi kuin lähtiessään. Minä olisin. Ok-asuminen korvessa, voi jestas...
| |
| | |
31.08.09, 07:13
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi ihmiset! Pientä suhteellisuudentajua. Korvessa voidaan olla Savukosken laitamailla tai Pokan tien varressa. Siellä, missä päivän ainoa bussivuoro lakkasi kulkemasta jo vuosia sittten ja kyläkaupan on huhupuheen mukaan nähneet vielä isovanhemmat. Missä naapuriin on vähintään 30 kilometriä. SILLOIN aletaan olla ehkä jo korvessa...
| |
| | |
01.09.09, 00:22
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
^ Jos asuu Hesan ydinkeskustassa niin kyllä se Porvookin tuntuu jo aika korvelta. Ja missä tuommoiset Savukosket ja Pokan tiet on? Ikinä kuullutkaan.
| |
| | |
01.09.09, 09:27
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
No mutta jos pienemmillä paikkakunnilla asuvat ovat lähes kaikki parisuhteessa, ja sinkkuja löytyy vain suurista kaupungeista, niin siitähän me teemme johtopäätöksen, että pienillä paikkakunnilla on onnistunut pariutuminen paremmin.
Siispä kaikki parisuhteeseen haluavat pienille paikkakunnille parantamaan mahdollisuuksiaan. ;)
| |
| | |
01.09.09, 10:08
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Maailmat ovat erilaisia
Riippuu ihan siitä missä se oma ikkuna on.
Detroitissa, Lontoossa ja Pietarissa sijaitsevista ikkunoista katsoen Helsinki on kyllä melkoinen maitolaiturin ympäristö. Niin se vaan menee.
| |
| | |
01.09.09, 21:10
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ja ainahan on se KVG.
| |
| | |
25.09.11, 15:11
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Välinpitämättömyys
Kyllä Suomen kaupungit on minun mielestäni ihan OK kokoisia. Itse olen ajatellut, niin että esim. Nykissä olisi vaikeampaa löytää kumppania, kun se paikka on niin väliinpitämätön, kukaan ei halua tutustua, kaikilla on kiire, kaupunki on liian suuri esim. joku jätkä makasi kadulla monta tuntia mahallaan...kaikki vain kävelivät ohi...sitten tuli aikanaan joku tökkimään ja hänet käännettiin ympäri, no häntä oli puukotettu mahaan, iso verilammikko hänen allaan ja oli ollut siinä kadulla kuolleena monta tuntia. Miten tuollaisessa kaupungissa ketään löytäisi kun kukaan ei edes välitä/halua tutustua tai välitä mitä ympärillä tapahtuu? Kyllä esim. Helsingissä olisi jo ajat sitten tultu tökkimään, jos joku olisi ollut siinä kadulla mahallaan. Kyllä jostain Kuopiosta löytää paljon helpommin kumppanin, pitää olla sopivan kokoinen paikkakunta esim. Savukoskelta sen ainoan saattavat löytää ne harvat. Minä ainakin valitsen suoraan asuinpaikaksi suuren kaupungin, ei tulisi mieleenkään näiden landella asuttujen vuosien jälkeen asua siellä tai missään pienen paikkakunnan taajamassa tai pikkukaupungissa tai suuren kaupungin naapurikunnassa. Suoraan vain suureen kaupunkiin.
| |
| | | | |