| |  | | |
06.03.11, 10:15
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | sinkkumarkkinat ja YH-äiti?
Niin, mikä se tänä päivänä on? Olen ollut erittäin onnellisessa suhteessa, jonka luulin kestävän vanhuuteen asti. Niin vain mies ihastui toiseen naiseen ja lähti. Kaiken lisäksi olen raskaana, ja mies ei aio ottaa lapsesta vastuuta.
Mikä on tilanne sinkkumarkkinoilla 38-vuotiaan naisen suhteen, jolla on pieni lapsi? En oletakaan nyt raskausaikana löytäväni ketään, enkä edes halua. Edellisestä suhteesta toipumiseen on annettava aikaa, ja toisaalta keskityttävä raskauteen. Mutta kyllä minä jossain vaiheessa vielä hyvä ja terveen ihmissuhteen haluaisin.
Miten te miehet suhtaudutte naiseen, jolla on hyvin pieni lapsi, esim. 1v.? Olenko tuomittu elämään loppuelämäni yksin? Olen muuten erittäin hyvin toimeentuleva nainen, minulla on hyvä työpaikka ja omistan talon (jonka tosin myyn tänä keväänä ja ostan osakkeen). Eli mitään loiseläjää minusta ei todellakaan saa.
Miehet, kommentteja kiitos! :)
| |
| | |
06.03.11, 13:42
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselleni sinkkumiehenä pahin turn of on juuri yh-äidit. En ikinä seurustelisi naisen kanssa jolla on lapsia, mutta varmasti moni mies on tästä eri mieltä. En halua katsella toisen miehen lasta ja muuttaa elämäntapaani sen takia. Lapsi rajoittaa elämää liikaa varsinkin kun tykkään matkustella ja harrastaa kaikenlaist, eri asia on jos lapsi on oma. Toinen asia on se, että haluan saada omia lapsia tulevaisuudessa ja minusta sisaruksilla tulee olla samat vanhemmat. On moraalisesti hieman kyseenalaista jos naisella tai miehellä on lapsia eri kumppaneiden kanssa.
| |
| | |
06.03.11, 21:33
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin. Tuore ero takana ja raskaana ja nyt jo miettii mahdollista uutta suhdetta. Ei minusta kovin lupaavalta näytä. Vaikka kuinka sanoisi, että "Edellisestä suhteesta toipumiseen on annettava aikaa, ja toisaalta keskityttävä raskauteen." Kuulostaa enemmän sellaiselta sanahelinältä nuo vakuuttelut.
Jos mies tuosta noin vain ihastuu johonkin ja lähtee samantein hänen matkaan vaikka vaimo on raskaana, ei suhde ole kyllä kovin vakaalla pohjalla alunperinkään ollut. Jos mies ei halua ottaa vastuuta lapsesta, onko hän edes halunnut koko lasta?
Lisäksi karu tosiasia on mitä nimimerkki man30 tuossa kirjoitti. Miehet karsastavat näitä yh-äitejä. Osaksi siksi, että monelta löytyy kolmekin kersaa, kaikki eri isälle ja se eittämättä antaa kuvan hieman leväperäisesti moraaliin ja vastuullisiin päätöksiin suhtautuvasta naisesta. Monelle miehelle yh:t tuntuu olevan vain yhden yön juttuja, joilta saa helposti. Todella karua, mutta eiväthän nämä jutut ole tyhjästä syntyneet.
| |
| | |
06.03.11, 22:37
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kenties ilmaisin itseni epäselvästi. Tarkoitus ei ole hommata heti uutta miestä, mutta kun YH-titteli on sellainen, jota en koskaan kuvitellut omaavani, niin tulevaisuus tietenkin tuntuu vieraalta. Ja tottakai tiedostan nuo älyttömän negatiiviset asenteet YH-äitejä kohtaan. Ihan omituista, että olen kohta yksi heistä!
Mutta kertokaapa, miksi naista tässä syyllistetään? Minun kohdallani se on ollut mies, joka on tehnyt ns. sikatemput, ja silti minua syyllistettäisiin moraalittomaksi ja kyvyttömäksi tekemään vastuullisia päätöksiä?? Onko tämä jotain miesten logiikkaa?
Mies halusi lasta enemmän kuin minä, 3 vuotta yritettiin. En onnistunut tulemaaan raskaaksi, ennenkuin viimeisillä kerroilla kun harrastimme seksiä. Tuolloin miehellä oli jo uusi nainen, en vain sitä tiennyt. Ja yhtäkkiä mies ei haluakaan lasta! Tasan tarkkaan tiesi etten käytä ehkäisyä.
Ymmärrän todellakin, jos lapsia on esim. kolmelle eri miehelle, niin herättäähän se kysymyksiä.
Mutta joo, eipä tämä ole ajankohtainen aihe minulle nyt, vaan on tärkeämpääkin ajateltavaa :) Mietin näitä sitten joskus kun asia on edes hiukan lähempänä.
Kiitos kommenteista!
| |
| | |
07.03.11, 08:50
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | omia keinoja? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Kenties ilmaisin itseni epäselvästi. Tarkoitus ei ole hommata heti uutta miestä, mutta kun YH-titteli on sellainen, jota en koskaan kuvitellut omaavani, niin tulevaisuus tietenkin tuntuu vieraalta. Ja tottakai tiedostan nuo älyttömän negatiiviset asenteet YH-äitejä kohtaan. Ihan omituista, että olen kohta yksi heistä!
Mutta kertokaapa, miksi naista tässä syyllistetään? Minun kohdallani se on ollut mies, joka on tehnyt ns. sikatemput, ja silti minua syyllistettäisiin moraalittomaksi ja kyvyttömäksi tekemään vastuullisia päätöksiä?? Onko tämä jotain miesten logiikkaa?
Mies halusi lasta enemmän kuin minä, 3 vuotta yritettiin. En onnistunut tulemaaan raskaaksi, ennenkuin viimeisillä kerroilla kun harrastimme seksiä. Tuolloin miehellä oli jo uusi nainen, en vain sitä tiennyt. Ja yhtäkkiä mies ei haluakaan lasta! Tasan tarkkaan tiesi etten käytä ehkäisyä.
Ymmärrän todellakin, jos lapsia on esim. kolmelle eri miehelle, niin herättäähän se kysymyksiä.
Mutta joo, eipä tämä ole ajankohtainen aihe minulle nyt, vaan on tärkeämpääkin ajateltavaa :) Mietin näitä sitten joskus kun asia on edes hiukan lähempänä.
Kiitos kommenteista! | Siis ette asuneet yhdessä. Muussa tapauksessa ihmettelen miestä että ei tiennyt että avovaimo ei käytä ehkäisyä. Jos silloin tällöin tavataan on se vapaa alue miehelle tavata muita. Minä en seurustelisi miehen kanssa jonka kanssa en asu enkä ainakaan lasta yrittäisi.
Kyllä jos lasta yritetään se on aktiivisesti kummallakin mielessä. Teillä ei näin ollut.
| |
| | |
07.03.11, 09:06
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onpa onpa taas luetunymmärrys hakusessa. Hopi hopi kertaamaan se perskoulun kymppiluokka!
Jos pariskunta on tieten tahtoen 3 vuotta yhdessä yrittänyt lasta, niin miten ihmeessä mies voi olla muka tietämätön siitä, ettei nainen käytä ehkäisyä???? Vai tunnetko montakin pariskuntaa, jotka ovat niin öööö että käyttävät pillereitä ja kondomia ja sitten ihmettelevät, että on se kumma kun ei raskaus ala, vaikka haluttaisiin?
Mistä päättelet, että pariskunta ei asunut yhdessä?
Et siis seurustelisi miehen kanssa jonka kanssa et asu yhdessä? No miten siitä seurustelemattomuudesta päädytään yhdessäasumiseen? Kerropa se.
Eikä yhdessäasuminen ole seurustelua. Se on avoliitto.
| |
| | |
07.03.11, 10:45
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kylläpä naurattaa nyt :D
nimimerkille "käytitköhän ras.alkuun":
Minähän kirjoitin, että mies TASAN TARKKAAN TIESI, etten käytä ehkäisyä. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää?? Ja on erikoista, että ymmärsit ettemme asuneet yhdessä? Me asuimme 2 vuotta minun omistamassani talossa. Eihän kukaan pariskunta yritä lasta, jos asuvat erikseen! EN ainakaan minä yrittäisi.
| |
| | |
07.03.11, 12:34
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pyydät miesten kommentteja, mutta kerronpa lyhyesti, kuinka ystäväni elämän risukasaan alkoi aurinko paistamaan.
Ystäväni erosi miehestään usean kaoottisen ja henkisesti raskaan vuoden jälkeen jääden kahden pienen lapsen lähivanhemmaksi. Välittömästi eron jälkeen häneen iski aivan järjetön paniikki sen suhteen, että hän ei enää koskaan löytäisi miestä rinnalleen. Ystäväni ei kuitenkaan ehtinyt edes kunnolla "etsiä" uutta miestä, kun hän sattumalta tapasi ihanan miehen ja hiljalleen hänen elämässään alkoi uusi rakkauden ja harmonian aika. Miehellä itsellään oli kaksi lasta, joiden etävanhempi hän oli, joten ystäväni vanhemmuus ei ollut hänelle mikään turn-off - ehkä jopa päinvastoin. Tänä päivänä ystäväni ja tämä mies ovat naimisissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Uusperheen elämä on luonnollisestikin haastavaa, mutta he ovat todella rakastuneita toisiinsa ja lapsetkin tuntuvat olevan onnellisempia nykyisissä harmonisemmissa kotioloissa.
Häntä pystyyn vain siis hyvä ystävä! Vaikutat hyvin tervejärkiseltä naiselta, joka varmasti tulee vielä rakkautta elämässään saamaan. Nyt keskityt vain nauttimaan raskausajasta, muutat uuteen asuntoon ja laitat sinne kodin sinulle ja lapsellesi.
| |
| | |
07.03.11, 13:20
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos olet kaunis, niin on ihan sama, vaikka sinulla olisi 10 lasta. Moni mies vannoo haluavansa tiettyjä henkisiä ominaisuuksia, mutta kun eteen tulee kaunis nainen, niin mies lopettaa järjellään ajattelun ja alkaa ajatella jalkovälillään.
On ihan fakta, että osa haluaa vain lapsettoman naisen ja se heille suotakoon. Ei kaikki naisetkaan halua miestä, jolla on lapsia. Tosin uskon, että jatkossa tullaan ehkä enemmän ajattelemaan sitä, että onko aikuinen lastensa lähi- vai etähuoltaja. Nykyäänhän on enemmän myös niitä yksinhuoltajaisiä, jotka ovat todellakin niitä lähihuoltajia ja ex-vaimo on se, joka näkee lapsiaan vähemmän. On nimittäin ihan eri asia, että ovatko puolison lapset läsnä 24/7 vai onko lapset läsnä vain joka toinen viikonloppu, kun uuden ihastuksen kanssa miettii elämistä.
Tarjolla on myös vastuuntuntevia miehiä, joita lapsi ei häiritse. Mitä pienempi lapsi, sitä helpompaa miehen on päästä osaksi perhettä. Parhaassa tapauksessahan lapsi kokee äidin uuden avomiehen enemmän isänään kuin biologisen isänsä. Tiedän useita tällaisia perheitä, joissa 'isä' ei ole biologinen isä, vaan nimenomaan se henkinen isä, joka on elänyt sitä samaa arkea. Useinhan lapsi tekee vanhemmastaan myös vastuullisemman, joten jotkut ihmiset jopa haluavat perheellisen seurustelukumppanin.
Ymmärrän hyvin, että miehen jätettyä sinut tuossa tilanteessa sitä herää halu saada jonkinlaista signaalia siitä, että on yhä naisellinen ja haluttu. Sen aika tulee vielä. Kannattaa vain kulkea silmät auki ja katsoa, mihin elämä vie. Nettitreffit ovat ainakin itselleni olleet pettymys. Kiinnostavimmat miehet ovat olleet pettäviä ukkomiehiä:(
| |
| | |
08.03.11, 16:44
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | ******
Miestuttavani rakastui kaltaiseesi raskaana olevaan naiseen. Menivät myöhemmin naimisiin ja mies adoptoi naisen lapsen omakseen. Lapsi pitää tuttavaani isänään. Nyt heillä on yhteinen lapsikin ja ovat onnellisia. Tässä tapauksessa löysivät toisensa, vaikka nainen odotti lasta. Ei sitä koskaan tiedä. :)
Oma mieheni oli eronnut ja 5-vuotiaan tytön lähivanhempi tavatessamme. Minä naimaton ja lapseton. Rakastuin ja sillä tiellä olen, vaikka kaltaisiani naimattomia ja lapsettomia olisi ollut tarjolla. Niin ja olen itse 10 vuotta miestäni nuorempi, koulutettu ja kaunis. ;)
| |
| | |
09.03.11, 23:27
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | ei palloa jalkaan
Kun on lapsi.
Ja lähes 40v. niin alamäki alkaa. Tosiasia.
Jos kerran lapsen haluaa vieläkin vaikka ero tulee niin se on valinta. Onhan se mahd. uusimies ja hänen kanssaan se uusi lapsi..
| |
| | |
10.03.11, 07:58
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja man30 Itselleni sinkkumiehenä pahin turn of on juuri yh-äidit. En ikinä seurustelisi naisen kanssa jolla on lapsia, mutta varmasti moni mies on tästä eri mieltä. En halua katsella toisen miehen lasta ja muuttaa elämäntapaani sen takia. Lapsi rajoittaa elämää liikaa varsinkin kun tykkään matkustella ja harrastaa kaikenlaist, eri asia on jos lapsi on oma. Toinen asia on se, että haluan saada omia lapsia tulevaisuudessa ja minusta sisaruksilla tulee olla samat vanhemmat. On moraalisesti hieman kyseenalaista jos naisella tai miehellä on lapsia eri kumppaneiden kanssa. |
Olen itse lapseton nainen, mutta silti sanon sulle: kyllä sulla on, "man", aika vaikea löytää tässä ikäluokassa lapseton nainen. Meitä ei montaa ole...
Toki jos etsit 20+ ikäisistä naisista, toivoa on, mutta pidä kiirettä, tai muidut lisääntyvät!
| |
| | |
10.03.11, 08:53
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton 35+ Olen itse lapseton nainen, mutta silti sanon sulle: kyllä sulla on, "man", aika vaikea löytää tässä ikäluokassa lapseton nainen. Meitä ei montaa ole...
Toki jos etsit 20+ ikäisistä naisista, toivoa on, mutta pidä kiirettä, tai muidut lisääntyvät! |
Kaikki naiset joita olen tavannut kuluneen vuoden ovat olleet lapsettomia. Akateemisesti koulutetuissa piireissä joissa itse pöyrin on yhdellä tuntemallani naisella lapsi ja hänkin on naimisissa. Nämä naiset ovat ikäisiäni ja vanhenpia koska en juuri pidä nuoremmista naisista. Nykyään suurinosa 3-kymppisistä naisista on lapsettomia, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
| |
| | |
10.03.11, 09:57
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yllättävän pahasti iski markkina-arvoon näin miehenäkin tuo lapsen saanti. Kukaan nainen ei ole kiinnostunut enää edes tutustumaan minuun. En oikein tiedä mistä se johtuu. Itse haluaisin mieluiten lapsettoman naisen koska en haluaisi viettää normaalia perhe-elämää. Ehkä suuri osa naisista kuitenkin haluaa niitä omia lapsia jossain vaiheessa.
| |
| | |
10.03.11, 10:32
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsellinen mies Yllättävän pahasti iski markkina-arvoon näin miehenäkin tuo lapsen saanti. Kukaan nainen ei ole kiinnostunut enää edes tutustumaan minuun. En oikein tiedä mistä se johtuu. Itse haluaisin mieluiten lapsettoman naisen koska en haluaisi viettää normaalia perhe-elämää. Ehkä suuri osa naisista kuitenkin haluaa niitä omia lapsia jossain vaiheessa. |
Kaikki eivät halua sotkeentua uusperhekuvioihin. Toisen lapsi ei ole oma, ja lapsen biologinen vanhempi kummittelisi aina taustalla. Lapsi, joka ei ole oma, vaikeuttaa seurustelemista. Minäkään en seurustelisi sellaisen kanssa, jolla on lapsi - itselläni ei ole.
| |
| | |
10.03.11, 10:32
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsellinen mies Yllättävän pahasti iski markkina-arvoon näin miehenäkin tuo lapsen saanti. Kukaan nainen ei ole kiinnostunut enää edes tutustumaan minuun. En oikein tiedä mistä se johtuu. Itse haluaisin mieluiten lapsettoman naisen koska en haluaisi viettää normaalia perhe-elämää. Ehkä suuri osa naisista kuitenkin haluaa niitä omia lapsia jossain vaiheessa. | Siis haluaisit itse lapsettoman naisen, vaikka itselläsi on lapsi. Jos saisit lapsettoman naisen, niin et myöskään haluaisi lasta hänen kanssaan. Tämä yhtälö on ongelma, koska:
a) vapaaehtoisesti lapsettomat eivät kiinnostu sinusta, koska sinulla on jo lapsi
b) ne, joilla on lapsi ennestään, eivät kelpaa sinulle, koska et halua yhtään enempää lapsia etkä halua elää lapsiperheen arkea
c) ne, joilla ei ole lapsia, eivät kelpaa sinulle, jos he haluavat myöhemmin tulla äidiksi
Jos ihan itse mietit, niin mitä jää jäljelle:
d) Vela, joka ei itse halua lapsia, mutta sinuun tulisesti rakastuessaan saattaisi oppia sietämään sinun lastasi
e) tahattomasti lapseton nainen, joka ei kykene saamaan lasta, mutta jolle ei ole ongelma se, että olet jo isä
f) lapseton nainen, joka ehkä haluaisi lapsia, mutta jolle tärkeintä elämässä on rakkaus ja rakkauden vuoksi hän on valmis taipumaan tahtoosi (tosin nainen saattaa muuttaa mieltään...)
g) niin iäkäs nainen, että hänen omat lapsensa ovat jo muuttaneet kodista pois
Jos vaatimuslistallasi on vielä muita kriteerejä tuon lapsiasian lisäksi (esim. pitää olla nuori, hoikka ja kaunis), niin voit olla kuule varma, että ei ole ollenkaan ihme, jos et saa yhteydenottopyyntöjä. Tai sitten sinun pitää olla varakas ja komea, jotta vedät naisia puoleesi ja saisit houkuteltua esim. vaihtoehto D:n tai F:n kaltaisia naisia.
| |
| | |
10.03.11, 11:37
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja stellamaria Niin, mikä se tänä päivänä on? Olen ollut erittäin onnellisessa suhteessa, jonka luulin kestävän vanhuuteen asti. Niin vain mies ihastui toiseen naiseen ja lähti. Kaiken lisäksi olen raskaana, ja mies ei aio ottaa lapsesta vastuuta.
Mikä on tilanne sinkkumarkkinoilla 38-vuotiaan naisen suhteen, jolla on pieni lapsi? En oletakaan nyt raskausaikana löytäväni ketään, enkä edes halua. Edellisestä suhteesta toipumiseen on annettava aikaa, ja toisaalta keskityttävä raskauteen. Mutta kyllä minä jossain vaiheessa vielä hyvä ja terveen ihmissuhteen haluaisin.
Miten te miehet suhtaudutte naiseen, jolla on hyvin pieni lapsi, esim. 1v.? Olenko tuomittu elämään loppuelämäni yksin? Olen muuten erittäin hyvin toimeentuleva nainen, minulla on hyvä työpaikka ja omistan talon (jonka tosin myyn tänä keväänä ja ostan osakkeen). Eli mitään loiseläjää minusta ei todellakaan saa.
Miehet, kommentteja kiitos! :) | En tiedä haluttiinko tässä tämän verran nuoremman miehen kommentteja, mutta omalta kohdaltani voin sanoa että TAATUSTI EN RUPEA TOISEN MIEHEN LASTA KATSELEMAAN. Olen lapseton sinkkumies, ja otan mieluummin vaikka hiukan epämiellyttävän, mutta lapsettoman ja yhä hedelmällisessä iässä olevan naisen, kuin naisen jolla on lapsia ennestään.
Naiset eivät ilmeisesti ymmärrä sitä, millainen nöyryytyst miehelle on tilanne, jossa miehellä ei ole biologisia lapsia, mutta joutuu silti katselemaan jonkun toisen miehen biologista lasta. Miehestä ei ikinä tule edes kunnolla isäpuolta tällaiselle lapselle, koska yleensä yksinhuoltajat korostavat, että "eivät etsi isää lapselle, sellainen on jo". Tästä huolimatta mies joutuu maksamaan toisen miehen lapsen menoja, jos mitään suhdeviritystä yh:n kanssa yrittää. Sitten on vielä se, että useimmat yh:t eivät halua enää lisää lapsia. Eli miehen kohtalona on loputon nöyryytys.
En todellakaan tee yhtään mitään yksinhuoltajien kanssa. Heti jos nainen kertoo että lapsi on, niin se on kerrasta poikki ja moron moron! Vielä kaikille naisille, jotka tekstistäni mahdollisesti suuttuvat. Olisiko jotenkin parempi, että mielistelisin ja olisin sillä tavalla että "ei haittaa lapset, mukavaa kun meistä tulee perhe! eikä mua haittaa sun välisi exään, tottahan lapsen täytyy biologisen isän kanssa päästä olemaan!". Ja sitten kumminkin jättäisin naisen parin kuukauden päästä, kun olisin saanut seksiä tarpeeksi ja ei kiinnostaisi sen jutut enää eikä sen ylimääräinen lapsi. Niinkö? Sekö olisi parempi vaihtoehto kuin se että olen suora ja rehti?
| |
| | |
10.03.11, 12:33
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja man30 Kaikki naiset joita olen tavannut kuluneen vuoden ovat olleet lapsettomia. Akateemisesti koulutetuissa piireissä joissa itse pöyrin on yhdellä tuntemallani naisella lapsi ja hänkin on naimisissa. Nämä naiset ovat ikäisiäni ja vanhenpia koska en juuri pidä nuoremmista naisista. Nykyään suurinosa 3-kymppisistä naisista on lapsettomia, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. | Tuo akateemisissa piireissä pyöriminen selittää asian, lapsettomia naisia löytyy paljon enemmän akateemisista. Yleensä kun ura kiinnostaa enemmän kuin lapset (tai ainakin halutaan kouluttautua ja saada ura alkuun ennen lapsia mikä tarkoittaa että lapsia hankitaan jopa vasta pitkälti yli kolmekymppisinä).
| |
| | |
10.03.11, 15:38
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tää just on ongelma Jos ihan itse mietit, niin mitä jää jäljelle:
d) Vela, joka ei itse halua lapsia, mutta sinuun tulisesti rakastuessaan saattaisi oppia sietämään sinun lastasi
e) tahattomasti lapseton nainen, joka ei kykene saamaan lasta, mutta jolle ei ole ongelma se, että olet jo isä
f) lapseton nainen, joka ehkä haluaisi lapsia, mutta jolle tärkeintä elämässä on rakkaus ja rakkauden vuoksi hän on valmis taipumaan tahtoosi (tosin nainen saattaa muuttaa mieltään...)
g) niin iäkäs nainen, että hänen omat lapsensa ovat jo muuttaneet kodista pois
Jos vaatimuslistallasi on vielä muita kriteerejä tuon lapsiasian lisäksi (esim. pitää olla nuori, hoikka ja kaunis), niin voit olla kuule varma, että ei ole ollenkaan ihme, jos et saa yhteydenottopyyntöjä. Tai sitten sinun pitää olla varakas ja komea, jotta vedät naisia puoleesi ja saisit houkuteltua esim. vaihtoehto D:n tai F:n kaltaisia naisia. | Siinäpä ne vaihtoehdot tulivatkin selkeästi esitettynä. Olen itsekin miettinyt että hyvä ratkaisu olisi nainen joka ei pysty saamaan lapsia, mutta joka silti pitäisi lapsista. Naisiin tutustuminen oli vaikeaa muutenkin ja sitten vielä vaikeutin asiaa lapsiprojektilla. Olen itse pelannut itseni siihen asemaan, että minun on mahdotonta löytää naisystävää.
Toisaalta olen onnellinen siitä että lapsi tuo sisältöä edes vanhuuteen. Onnistuin pelastamaan sukuhaarani jatkumisen, mutta joudun elämään naisetonta elämää. Elämä on tiukkoja valintoja.
| |
| | |
10.03.11, 22:27
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo, kyllä minunkin pitää lapsettomana miehenä yhtyä siihen kuoroon, että se toisen miehen lapsi on kyllä naisessa aikamoinen turnoff, meinasi sitten itse tehdä lapsia tämän naisen kanssa tai ei. Lieneekö se sitten jotenkin biologista tuo vai mikä siinä on? Vaistomaisesti ei haluaisi tuhlata resursseja "käenpoikaseen" tai jotain, en tiedä. Arvaan myös, vaikka en mitenkään voi tietää, että se on vähemmän häiritsevä tekijä miehelle, jos omiakin lapsia jo on. Tietenkin siitä voi tulla monimutkaisempi uuperhe.
| |
| | |
11.03.11, 08:27
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Anna
Ajan kulua, kyllä se uuden suhteen tuo. Ole ylpeä itsestäsi äläk lähde kenen kelkkaan tahansa. Älä myöskään myy sitä taloasi, jos ei ole pakko. Onhan siinä kyllä enemmän töitä ja saattaa tuntua raskaaltakin, mutta eipä ole niitä seinänaapureita kuuntelemassa kaikkia YH:n ääniä eikä kyttäämässä elintapojasi. Lapsen kasvun kannalta se omakotitalo ympäristö on paljon parempi kuin kerrostalo.
| |
| | |
11.03.11, 13:20
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsellinen mies Toisaalta olen onnellinen siitä että lapsi tuo sisältöä edes vanhuuteen. Onnistuin pelastamaan sukuhaarani jatkumisen, mutta joudun elämään naisetonta elämää. Elämä on tiukkoja valintoja. | Onko tuo nyt tiukka valinta? Itse ainakin valitsisin elämänkumppanin josta olisi iloa koko elinaikani, kuin sen että suku jatkuu yhden sukupolven pidemmälle. Kun on vain yksi elämä elettävänä, niin on parasta elää se niin että on itse onnellinen. Ei se paljoa lämmintä kun makaa haudassa, että joku sukulainen vielä jossain elelee.
| |
| | |
11.03.11, 13:31
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Torsti__ Ajan kulua, kyllä se uuden suhteen tuo. Ole ylpeä itsestäsi äläk lähde kenen kelkkaan tahansa. Älä myöskään myy sitä taloasi, jos ei ole pakko. Onhan siinä kyllä enemmän töitä ja saattaa tuntua raskaaltakin, mutta eipä ole niitä seinänaapureita kuuntelemassa kaikkia YH:n ääniä eikä kyttäämässä elintapojasi. Lapsen kasvun kannalta se omakotitalo ympäristö on paljon parempi kuin kerrostalo. |
Ai lapsen kannalta parempi vaihtoehto on velkavankeus-omakotitalo niin ettei perheellä ole varaa muuta kuin makaroneja syödä, verrattuna siihen että asuttaisiin vaikka kerros tai rivaritalossa, ja rahaa jäisi muuhunkin kuin seinien maksamiseen! Useimmat lapset ovat kyllä, Torsti___ hyvä, eri mieltä. Ja vanhemmat.
Voi opettaa lapset sellaiseksi että eivät elä kuin pellossa ja kas - näin voidaan muuttaa ihmisteni lmoille rivariin tai kerrostaloon. Niissä yhteisöissä enempi muitakin lapsia pihapiirissä, sekä palvelut lähellä, toisin kuin jossain perähikiällä olevassa velkaisessa älvärissä.
| |
| | |
11.03.11, 13:31
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja täh? Onko tuo nyt tiukka valinta? Itse ainakin valitsisin elämänkumppanin josta olisi iloa koko elinaikani, kuin sen että suku jatkuu yhden sukupolven pidemmälle. Kun on vain yksi elämä elettävänä, niin on parasta elää se niin että on itse onnellinen. Ei se paljoa lämmintä kun makaa haudassa, että joku sukulainen vielä jossain elelee. |
Niinpä. Vaan kun on pipetillä annettu, ei voi kauhalla ammentaa.
| |
| | |
11.03.11, 14:09
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja täh? Onko tuo nyt tiukka valinta? Itse ainakin valitsisin elämänkumppanin josta olisi iloa koko elinaikani, kuin sen että suku jatkuu yhden sukupolven pidemmälle. Kun on vain yksi elämä elettävänä, niin on parasta elää se niin että on itse onnellinen. Ei se paljoa lämmintä kun makaa haudassa, että joku sukulainen vielä jossain elelee. | Niin, no eihän se oikeastaan ollut mikään valinta. Eihän mies voi naista aborttiin painostaa. Tämä on juuri sitä riskialtteinta ikäryhmää 30 molemmin puolin kun biologiset kellot tikittävät. Siinä jos tullaan raskaaksi, niin vahinko helposti hyväksytään.
Kiitän onneani siitä että olen välttynyt oikean perheen perustamiselta. Siinä on vaikea pitää järki päässä kun oma kumppani haluaa sinulle raskaaksi. Vaikka olisi kuinka upea nainen kyseessä, niin en silti suosittele taannuttavaa perhe-elämää kenellekään.
| |
| | | | |