| |  | | |
10.11.05, 23:00
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Vauvakuumetta?!
Hih hih.
Saara 09.11. 22:00
""Ei voi mitään mutta mielestäni lapset vain ovat vastenmielisiä, se huuto ja kiljunta mikä niistä lähtee, ihokarvat nousevat pystöön jos sitä joutuu kuuntelemaan, pallopää, joka on lähes jatkuvasti kuolassa.YÖKS! Miten ihmisen jälkeläiset voivatkin olla niin etovia, kun vertaa esim suloisiin eläinvauvoihin!""
Ja jos käsität, että täällä laukominen ei ole keskustelua, johon osallistuu eläviä tuntevia ihmisiä, suosittelen pohtimaan asiaa uudestaan.
| |
| | |
10.11.05, 23:05
|
#52 (linkki)
""Ja loppujen lopuksi käsitteillä ""ei pidä"" ja ""etova"" eivät ole kauhean kaukana toisistaan.""
Ahaa! Minä näen kylläkin ""etomisen"" paljon lähempänä ""vihaa"" kuin ""ei pitämistä"". En itsekään pidä monistakaan lapsista, mutta en todellakaan pidä heitä ""etovina"".
Miksi pitää saada levitellä härskisti ilmaistuja irrationaalisia inhontunteitaan sinne tänne? Mikä ihmeen ihmisoikeuksien julistus siihen kehottaa? Ja onko sen pitäminen epäkohteliaana todellakin ""moralisointia""?
Jos ei todella halua olla lasten kanssa tekemisissä (ihan fine), niin on tuhat fiksumpaakin tapaa sanaistaa se. Käyttäkää toki niitä, jos osaatte.
En ymmärrä mihin hyysäämiseen ja paijaamiseen sinä viittaat. Onko se sitten se ainoa vaihtoehto etomiselle?
| |
| | |
11.11.05, 07:12
|
#53 (linkki)
Ja samaa mieltä edelleen, monien lapsien ulkonäkö ja olemus TODELLAKIN on kuvottavan etova!
| |
| | |
11.11.05, 08:03
|
#54 (linkki)
Ja lisäksi mielestäni tunteet viha ja etovuus ovat täysin eri asioita. Viha tarkoittaa mm. sitä, että haluaa pahaa toiselle, etovuus taas vastenmielisyyden tunnetta jotakin kohtaan. Tietyissä tilanteissa tunnen etovuutta, vastenmielisyyttä lapsia kohtaan esim. kaupassa jossa lapsi huutaa kurkku suorana, selitykset ""olet itsekin ollut lapsi, ei lapsi sille mitään voi"" ei muuta asiaa, tunne on silti sama.
| |
| | |
11.11.05, 08:32
|
#55 (linkki)
Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti huonosti / ilkeästi käyttäytyvät lapset! Tätä huonoa käytöstä ei voi perustella lapsen kehittymättömyydellä, sillä että hän on ""vasta lapsi"".
Toiset vanhemmat osaavat asettaa rajoja lapsilleen, toiset antavat riehua vapaasti.
Aivan sama aikuisissa. En ymmärrä/siedä joidenkin aikuisten käytöstä, pedofiilit ja murhaajat ovat eri asia. Monet vanhemmat käyttäytyvät kuin lapset kohdellessaan lapsiaan.
| |
| | |
11.11.05, 08:37
|
#56 (linkki)
Tämä viesti tähänkin ketjuun...
Monet vanhemmat myös vihaavat lapsiaan - miksi muuten lapsia pahoinpideltäisiin ja jätettäisiin heitteille tai muuten kohdellaan huonosti? Eivät suinkaan vapaaehtoisesti lapsettomat tällaisia temppuja tee vaan ne ovat nimenomaan vanhemmat!! | |
| | |
11.11.05, 15:15
|
#57 (linkki)
Samaa mieltä.
Eihän huonosti käyttäytyvästä koirastakaan pidä syyttää koiraa, vaan sen isäntää/emäntää. Vastaavasti huonosti käyttäytyvä lapsi (= kouluttamaton/opettamaton käytöstapojen yms. osalta) on vanhempiensa opetuksen tulosta pääsääntöisesti.
Korostaisin sitä, että osa vanhemmista ovat tulleet vanhemmiksi vasten tahtoaan. Esim. alkoholi- tai huumeongelmaiset äidit eivät välttämättä jaksa huolehtia ehkäisystä, jolloin raskautta ei ehkä raaskita keskeyttää eikä toisaalta suloisesta vauvasta raaskita luopua (adoptio), joten puhtaasta vahingosta tuleekin elinikäinen riesa. Yksikään vauva ei ole pyytänyt lupaa syntyä tähän maailmaan. Kyllä se on aina miehen ja naisen välisen yhtymisen tulosta. Esimerkiksi sellaisessa tilanteessa lapsihan se tilanteesta kärsii, kun ei ole haluttu ja toivottu eikä myöskään ole jaksettu antaa ohjeita ja neuvoja jutellen ja omalla esimerkillä, miten elämästä selviää.
| |
| | |
11.11.05, 17:40
|
#58 (linkki)
Olen vaimoni kanssa kasvattanut lapseni niin kunnolla ksin ilman vitsaa voi. Kuhunnkin hekin avat huutaneet karkkihyllyjen luona niin että on raahattu jalasta. Lasten kehitysvaiheisiin kuuluu tietynlainen kiukuttelu
| |
| | |
11.11.05, 17:40
|
#59 (linkki)
Olen vaimoni kanssa kasvattanut lapseni niin kunnolla ksin ilman vitsaa voi. Kuhunnkin hekin avat huutaneet karkkihyllyjen luona niin että on raahattu jalasta. Lasten kehitysvaiheisiin kuuluu tietynlainen kiukuttelu
| |
| | |
11.11.05, 17:41
|
#60 (linkki)
| |
| | |
18.11.05, 15:00
|
#61 (linkki)
Vanhempana-palsta
Ärsyttääkö tenava?
Tikru 23.8. 11:00
Aloitanpa keskustelun, jossa saa tuulettaa: Onko itselläsi tai tuttavapiirissäsi ärsyttäviä mukuja, joiden tavat, käytös, luonteenpiirteet jne kiristävät hermojasi? Niin, niin... Aikuisina me toki ymmärrämme heitä, emmekä lapsille näytä ärsyyntymistämme, mutta täällä saa tuulettaa sitten senkin edestä ja luvan kanssa! :)
Eli äidit saavat tuulettaa ja ärsyyntyä, mutta lapsettomat omalla palstallaan eivät ilman mammojen puuttumista asiaan!
| |
| | |
18.11.05, 18:26
|
#62 (linkki)
Eivätköhän äidit osaa myös toppuutella toisiaan turhista ärsyyntymisistä.
Jotkut ovat hirveän herkkiä ärsyyntymään. Muistan erään ystävättäreni, jota ärsytti se, jos joku ei ollut kaikkiruokainen. Jokainen lapsi tai aikuinen, joka ei syönyt kiltistä kalaa ruotoineen tai exoottista klönttikeittoa oli huonosti kasvatettu ja nirso. Kyllä häntä ainakin toppuuteltiin. ;)
| |
| | |
18.11.05, 18:32
|
#63 (linkki)
Ja jos puuttuu, on automaattisesti mamma? Voi hyvää päivää...
| |
| | |
18.11.05, 23:15
|
#64 (linkki)
Lapsista saa valittaa vain, jos on myös se oma kärsimystarina kerrottavana.
| |
| | |
19.11.05, 12:54
|
#65 (linkki)
Kivasti on tullut viestejä mut on menty pahasti harhaan aloitus viestistä!
| |
| | |
21.11.05, 08:51
|
#66 (linkki)
Hommaa kissa tai koira äläkä ruikuta.
| |
| | |
25.11.05, 16:03
|
#67 (linkki)
Tietysti mies voi potea vauvakuumetta! Mun mies poti vuosia, itseä ei voinu vähempää kiinnostaa vuosiin. Sitten pari vuotta sitten aloin miettiä lapsiasiaa positiivisemmassa hengessä ja nyt meillä on vuoden ikäinen poika. Mun mielestä oli hyvä että mies odotti kunnes olin itse valmis (siis kunhan se ei veny johonkin 10 vuoden päähän...).
| |
| | |
30.11.05, 16:36
|
#68 (linkki)
Juu, juuri noin minäkin ajattelin kun näin vaikka bussissa kiukuttelevia lapsia ""että onpa huonosti kasvatettuja..."". Mutta eipä tuo kasvatus ole niin helppoa kuin sitä joskus lapsettomana kuvitteli, kaikki ystäväni ovat samaa sanoneet jotka ovat lapsia saaneet ja kokeneet UHMAIÄN.
| |
| | |
30.11.05, 16:47
|
#69 (linkki)
Jokainen vanhempi on vielä ollessaan lapseton ajatellut, ettei minun lapseni ainakaan käyttäydy noin ja noin.
Mutta ainakin joku jossei kaikki vastaavat tilanteet on sittenkin käyty läpi. ;) | |
| | | | |