Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.11.11, 15:11   #51 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2008
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vela-84 Näytä viesti
Luultavasti siksi, koska ajatus lapsesta on niin kovin mukava ja kaikki mitä se edustaa on niin viehättävää, etteivät he ehkä tule ottaneeksi huomioon, että todellinen lapsi on niin paljon muutakin kuin pelkkä hyvä idea. Tunnustan, että itsekin joskus nähdessäni jonkun söpön vauvan sievissä vaatteissa lattialla istumassa ja leikkimässä hiljaa itsekseen ajattelen, että olisi se vaan mukavaa kun olisi itselläkin tuollainen. En kuitenkaan hanki lasta, sillä tiedän että vanhempana olo on paljon muutakin kuin vain istumista ja vauvan ihailua, ja minä en halua hoitaa lasta, en huolehtia siitä, en viettää aikaa sen kanssa.
Näin se taitaa monesti olla. Asiaa (sitä lasta ja mitä se käytännössä tarkoittaa) ei siis mietitä tarpeeksi syvällisesti. Pääasiassahan se lapsi on kovaa työtä.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 16:07   #52 (linkki)
kuka mitä missä
(Vierailija)

Bete hyvä, mihin tutkimukseen perustat tämän päätelmäsi...

"Näin se taitaa monesti olla. Asiaa (sitä lasta ja mitä se käytännössä tarkoittaa) ei siis mietitä tarpeeksi syvällisesti."

Mistä sinä tiedät satavarmasti mitä jotkut tuikituntemattomat ihmiset miettivät ja mitä eivät????

Ärsyttää suunnattomasti nämä totena heitetyt toteamukset muiden ihmisten elämästä.
Samalla ihmetyttää ja kummastuttaa.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 17:35   #53 (linkki)
nixiex
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jessi Näytä viesti
Itse tunnen urheilun parista kymmeniä nuoria isiä, jotka eivät aivan varmasti käyttäydy noin.
Enkä tunne yhtään isää joka olisi noin avuton, olisi hoitamatta lapsiaan tai puhuisi vaimonsa pillusta muiden ihmisten kuullen.

Enempää en viitsi näitä idioottimaisuuksia tänne edes kopsata. Tämäkin ketju on niitä täynnä.

Nykypäivän Suomessa jos jonkun miehen/naisen käytös on sen tasoista kuin mitä teidän jutuissanne, niin kyllä minä vaihtaisin tuttavapiiria aika nopsasti.

Niinpä. Minä en asu näissä perheissä, mutta kyseiset pariskunnat/perheet kuuluvat kaveri/tuttavapiiriini. 25-40v tavallista suomalaista porukkaa. Mukana on insinöörejä, diplomilla ja ilman, lääkäreitä, opettajia, koneteknikkoja, kauppatieteiden maistereita jne.

Ja se hakemani ERO tulee juuri tässä - HE ITSE ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Ei näitä naisia haittaa ettei mies halua hoitaa lasta kotona, että mies viettää illat pääosin harrastuksissa (mm. se urheilu..), mies hihittelee kun näkee kun naiselle tehdään sisätutkimus, että mies ei osta lapselle mitään paitsi vauvan purkkiruokaa tai vaippoja (pyydettäessä ja jos lapulle on laitettu merkki ja ruokalaji), mies tekee kotitöistä ehkä 20% jne jne. Toki vähän napistaan ja nalkutetaan miehelle niistä lattialle viskatuista kalsareista, mutta kuitenkin kiltisti hyväksytään tilanne, ei odotetakaan oikeastaan mitään tämän kummempaa, ei todella yritetä saada muutosta aikaan. Kerran tuli yhden miehen kanssa lähestulkoon riita kun kysyin onko hän ajatellut jäädä kotiin pitemmäksi aikaa. EI MISSÄÄN NIMESSÄ oli jyrkkä vastaus ja vaimo tuki kertomalla kuinka heillä molemmilla on hyvät suhteet isäänsä vaikka isä ei olekaan heitä lapsena yhtään hoitanut että näin ollen ei tosiaan miehen tarvitse lapsenhoitoon niin osallistua. Aha.

MINÄ taas en suostuisi tuohon, en en en. Minä odottaisin isän(kin) olevan vastuullinen aikuinen. Mutta siis näiden em naisten mielestä heillä on hyvä parisuhde, ihana perhe ja upea rakas mies, minä taas vetäisin itseni hirteen jos joutuisin tuollaista molopäätä katselemaan.
  Vastaa viestiin
12.11.11, 13:51   #54 (linkki)
jessi
(Vierailija)

Nixiexlle.
Jos kaikki sukulaiset/ystävät/tuttavat ovat noin 1800-luvun kasvatusmetodeilla kasvatettuja, niin ihmettelen suuresti. Ja etenkin jos joku 25-40v on noin lapsellinen että kuvailee gynegologista tutkimusta ääneen ystävilleen kuin 12-15 vuotias teinipoika niin huh huh, eipä ole ollut kaverilla minkäänlaista kotikasvatusta. Ja sehän ei ole vaimon vika vaan vanhempien.

Ehkä tämä on eri paikkakuntien välinen kultturiero.
Alueilla joissa on vallinnut tasa-arvo jo useamman sukupolven ajan, on itsestään selvyys se, että se tekee joka ehtii. Vanhemmat ihmiset kasvattavat lähipiirissään olevia omalla esimerkillään ja nuoremmat omaksuvat toisia kunnioittavan käytöksen pienestä pitäen.

Kun täällä haukutaan vain ja ainoastaan äitejä ja isiä niin heitänpä tähän loppuun kysymyksen..

Huolehtiiko velan avo/aviomies/seurustelukumppani kotitöistä 50% tai enemmän?
Huolehtiiko velan avo/aviomies/seurustelukumppani omista vaatteistaan, kodin hankinnoista yms. itsenäisesti?
Jos näillä miehillä on lapsia, huolehtiiko mies itse pyytämättä ja käskemättä aktiivisesti lapsistaan ja heidän hyvinvoinnistaan päivittäin?

Huolehtiiko mies itse lapsilleen ruuan pöytään, vaatteet päälle, pesee muksujen pyykit sun muut vai pakkaako hän vaan likaiset vaatteet muksun matkaan kun tämä lähtee takaisin äitinsä luokse?
Huolehtiiko velan mies vähintään 50/50 periaatteella lastensa hyvinvoinnista, elatuksesta ja asumisesta?
  Vastaa viestiin
12.11.11, 23:37   #55 (linkki)
Hyvä kysymys!!!!
(Vierailija)

Kukaan ei vaan tunnu vastaavan.

Ja tuo on kyllä taivaan tosi, että noin tolloja äijiä ei joka puolella Suomea ole. No siinähän tollojenne kanssa elätte. Ei hme, ettei tee mielikään tehdä moisten kanssa lapsia. Ei se näköjään koulusivistyskään tee ihmisestä viisasta jos se sivistys sieltä sydämestä puuttuu.
  Vastaa viestiin
12.11.11, 23:51   #56 (linkki)
just
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bete Näytä viesti
Ymmärrän toki. Sinäkin sitten varmaan ymmärrät, että minä taas olen kiinnostunut noista asioista, siitä huolimatta että olen vela, tai ehkä jopa sen takia. Ja lakkaat puhumasta siitä, kuinka nämä jutut eivät voisi ketään veloja kiinnostaa ja miten Bete taas jaksaa niitä miettiä. En minäkään ole yhtään kiinnostunut lapsista, mutta olen toki hyvin kiinnostunut (aikuisten) ihmisten lastenhankintapäätöksistä. Ja lapsettomuuspäätöksistä. Jos sinua ne eivät kiinnosta, niin jätä sitten vain kommentoimatta ne viestit.

Mutta saatko sinä sitä tietoa tältä palstalta? Sitähän minä sinulta kysyin. Ja sinä kysyit, että eikö minulla herää kiinnostus, jos joku ei huolehdi lapsistaan.

Vastaapa sinä edes jessin kysymykseen. ;)
  Vastaa viestiin
13.11.11, 13:33   #57 (linkki)
nixiex
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä kysymys!!!! Näytä viesti
Ja tuo on kyllä taivaan tosi, että noin tolloja äijiä ei joka puolella Suomea ole.

Hohhoijaa, jälleen kerran menee epäolennaisuuksien vatvomiseksi. Tiedoksi kuitenkin teille, että näitä kyseisiä tolloja löytyy mm. Helsingistä, Oulusta, Turusta, Lappeenrannasta ja Lahdesta.

Eikö tuo alkuun postaamani tekstinpätkä KELAn sivuilta YHTÄÄN toimi silmänavaajana?? Vain naurettavan pieni osuus isistä jää esim. hoitovapaalle.

Tosiaan vaikka teidän tuttavapiirinne pursuisui innokkaita koti-isiä, jotka huolehtivat Veetin, Mirjamin ja Mariannen hoidon viimeisen päälle ja pyöräyttävät pellillisen pullaakin siinä sivussa, niin HE OVAT VÄHEMMISTÖ, ylivoimaisesti suurimmassa osassa perheitä tahti on täysin toinen.
  Vastaa viestiin
13.11.11, 15:47   #58 (linkki)
++++++
(Vierailija)

Se, kumpi jää hoitovapaalle, ei ole mikään mittari. Toinen juttu on se, että miksi niin ei saisi olla, että nainen jää useammin hoitovapaalle? Mitä väärää siinä on?

Entä jos maailmassa oikeasti toimii ja pelaa roolitus? Kauhistuttava asia joillekin, mutta entä jos se kuitenkin toimii niin? Entä jos täydellinen tasa-arvo tarkoittaakin jotain muuta kuin sitä, että joka ainoa työ ja toimi puolitetaan?

Kirjoitit, että he itse (keitä nyt sitten tarkoititkaan) ovat tyytyväisiä tilanteeseen.

No eivätkö saisi olla? Sinunko siihen pitäisi mennä väliin heilumaan ja sekoittamaan heidän omia keskinäisiä käytäntöjään?

Sinulle ei kelpaa heidän käytänteensä, joten so what? Laadi oma elämäsi ja elä sitä, anna muiden elää omalla laillaan. Sinun ei pitäisi siitä millään tavalla kärsiä.

Ystäviesi miehet ovat tolvanoita, mutta itsepähän ovat miehensä valinneet. Äläkä tule väittämään, että kaikki miehet ovat samanlaisia. Eivät ole. SINUN piiriisi kuuluvat miehet ovat, sille ei voi mitään. Moni nainen ei edes halua itselleen mitään rätti kädessä jatkuvasti heiluvaa koti-isää, mutta nuo esimerkkisi kakaramaisista miehistä, jotka höpöttävät vaimonsa alapääasioista on kyllä jo aivan käsittämättömiä tapauksia. Ei ole kohdalleni osunut, taidan liikkua paljon fiksummissa piireissä.

Jessin kysymykseen et vastannut, kuten ei kukaan muukaan. Se kertoo kyllä jotakin, jostakin...
  Vastaa viestiin
13.11.11, 20:36   #59 (linkki)
taloudellinen asia
(Vierailija)

mun mielestä on täysin loogista, jos mies tienaa yleensä vähintään 20-40% enemmän kuin nainen.. niin kyllä se mies on töissä ja nainen vanhempainlomalla.
Lapsiperheillä on suurimmat asuntovelat. Tästä on tutkimustuloksia olemassa, olen nähnyt esim. iltapäivälehdissä joskus, Bete varmaan käy ne etsimässäkin kun ei muuten usko.

Molemmat veljeni olisivat halunneet jäädä vanhempainvapaalle, mutta kun se vaan ei aina ole mahdollista. Elämässä on pakko mennä eteenpäin niinkuin se on koko perheelle parasta.

Vanhin broidi oli juuri valmistunut ammattiinsa ja oli ollut työpaikassaan vasta pari vuotta. Työnantaja antoi melko suoraan ymmärtää että 1 kk + vuosiloma 1 kk siihen päälle on ehdoton maksimi, ei yhtään enempää.

Tokaksi nuorin veljeni oli ollut liki 2 vuotta työttömänä, vaihtoivat koko perhe paikkakuntaa 300km päähän, josta broidi sai koulutustaan vastaavaa työtä. Työttömänä ollessaan veljeni hoisi 4 ja 5 vuotiaita muksujaan täysipäiväisesti koko sen 2 vuotta ja kälyni kävi töissä.
Joten kun broidi sai vihdoin duunipaikan, niin ei siitä pois halua jäädä vajaan vuoden jälkeen vaikka kuinka laillisesti saisikin.

Tilastot on tilastoja.
Ei sieltä selviä yksittäiset syyt siihen miksei miehet ole vanhempainvapaalla.
Eikä sieltä näy hoitavatko vai eivätkö nämä miehet lapsiaan vaimon käskemättä.
Minun tuttavapiirissäni miehet hoitavat lapsiaan liki yhtä paljon kuin vaimonsakin.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 06:59   #60 (linkki)
½½½½½½½½½½
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nixiex Näytä viesti
Hohhoijaa, jälleen kerran menee epäolennaisuuksien vatvomiseksi. Tiedoksi kuitenkin teille, että näitä kyseisiä tolloja löytyy mm. Helsingistä, Oulusta, Turusta, Lappeenrannasta ja Lahdesta.

Eikö tuo alkuun postaamani tekstinpätkä KELAn sivuilta YHTÄÄN toimi silmänavaajana?? Vain naurettavan pieni osuus isistä jää esim. hoitovapaalle.

Tosiaan vaikka teidän tuttavapiirinne pursuisui innokkaita koti-isiä, jotka huolehtivat Veetin, Mirjamin ja Mariannen hoidon viimeisen päälle ja pyöräyttävät pellillisen pullaakin siinä sivussa, niin HE OVAT VÄHEMMISTÖ, ylivoimaisesti suurimmassa osassa perheitä tahti on täysin toinen.

Jos isä ei jää koti-isäksi, ei tarkoita, etteikö hän voisi täysillä osallistua lastensa hoitoon ja elämään. Suurin osa lapsista menee päivähoitoon ennen kouluikää eli he ovat päivisin muiden kuin omien vanhempiensa hoidossa. Väitätkö, että heidän vanhempansa eivät ole oikeita, huolehtivia vanhempia, jotka välittävät lapsistaan.
Työpäivän jälkeen, aamuisin, viikonloppuina, lomilla, vapaapäivinä isillä on ihan loistavasti aikaa olla lastensa kanssa.
Noista tolloista sen verran, että itsepähän heidän vaimonsa ovat nuo puolisokseen kelpuuttaneet. Vakka kantensa valitsee.
  Vastaa viestiin

14.11.11, 11:08   #61 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2008
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja just Näytä viesti
Mutta saatko sinä sitä tietoa tältä palstalta?
Itse asiassa tältä palstalta (ja siltä toiselta vela-palstalta) on monestikin saanut tietoa tai ainakin linkkejä tietoon, joka liittyy vanhemmuuden tai lapsettomuuden valintoihin. Ja täällä on ainakin muita asiasta kiinnostuneita.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja just Näytä viesti
Vastaapa sinä edes jessin kysymykseen. ;)
Jessin kysymys koski vapaaehtoisesti lapsettomien puolisoita ja näiden lastenkasvatusta ja kotitöiden tekemistä. Se on aihe, josta itsekin hyvin mielelläni haluaisin tietoa, jos sitä vaan olisi saatavilla!! Mutta enpä ole kertaakaan nähnyt yhtäkään juttua, tutkimusta tai tv-ohjelmaa nimenomaan tällaisesta näkökulmasta. Itsekin tunnen vain yhden tällaisen henkilön, joten sillä otoksella en voi kysymyksiin vastata, etenkin kun kyse on etävanhemmasta. Kahteen ensimmäiseen kysymykseen vastaus oman puolisoni osalta on ehdottomasti kyllä. Mutta kysymyksethän oli kai tarkoitettu yleisiksi kysymyksiksi?
  Vastaa viestiin
14.11.11, 12:31   #62 (linkki)
vela-84
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ++++++ Näytä viesti
Se, kumpi jää hoitovapaalle, ei ole mikään mittari. Toinen juttu on se, että miksi niin ei saisi olla, että nainen jää useammin hoitovapaalle? Mitä väärää siinä on?

Entä jos maailmassa oikeasti toimii ja pelaa roolitus?
Itse ajattelen periaatteessa vähän samalla tavalla. Ehkä naiset jäävät useammin kotiin hoitamaan lapsia, koska heillä yleisesti ottaen on voimakkaampi hoivavietti kuin miehillä. Ehkä he vain haluavat jäädä kotiin lapsensa luo, ja ehkä miehillä se halu ei ole niin voimakas, niin että heille on luontevampaa mennä töihin sen sijaan. Varmasti kautta aikojen yhteiskuntakin on sanellut omat määräyksensä tähän roolijakoon, mutta ehkä syy siihen, etteivät roolit ole sekoittuneet aiemmin ja voimakkaammin, on se, ettei siihen ole tarvetta. Eikä ehkä niin kovasti haluakaan.

Lastenhoidosta en tiedä, kun ei niitä ole, mutta kotitöiden suhteen olen huomannut, että kyllä meilläkin jako menee selvästi niin, että minä teen suurimman osan "naisten töistä" (siivoan, pesen pyykit ja teen ruuan) ja mies tekee puolestaan suurimman osan "miesten töistä" (vaihtaa autoon renkaat, korjaa sen mikä menee rikki, käy talvella luomassa lumet pihasta). Eikä tämä jako johdu siitä, ettenkö minä ihan yhtä hyvin voisi vaihtaa autonrenkaat (olen joskus vaihtanutkin) tai etteikö mies voisi yhtä hyvin tehdä ruuan (tekeekin silloin kun tulee töistä ennen minua). Työt vain ovat jakaantuneet näin ilman eri sopimusta tai sen kummempia kiemuroita, yksinkertaisesti siksi, että se on tuntunut luontevalta.

Ehkä myös tuo "nainen hoitaa lapsen, mies menee töihin"-jako on yhä niin voimakkaasti olemassa, koska se vain tulee luonnostaan.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 14:07   #63 (linkki)
jessi
(Vierailija)

Betelle ja muille tällä palstalla aktiivisesti kirjoittaville.

Tässä(kin) ketjussa on arvosteltu hyvin voimakkaasti ns. ydinperheiden naisia kotiin jäämistä, isiä isyysvapaitten pitämättömyydestä, vähästä lasten hoitamisesta jne. Eli on arvosteltu ydinperheitä ja heidän valintojaan.

Mun kysymykset ei ollut tarkoitettu yleisiksi vaan ne oli jokaiselle täällä aktiivisesti kirjoittavalle velalle henkilökohtaisiksi kysymyksiksi tarkoitettuja.

Ihmiset näköjään tietävät tasan tarkkaan miten mikin asia on jonkun toisen, oman kodin ulkopuolisissa perheissä hoidettu.
Luulisi että samat ihmiset osaisivat vastata mun tekemiin yksinkertaisiin kysymyksiin myös oman perheen piirissä olevien miesten käyttäytymisestä näissä lasten hoito/ onko pitänyt isyyslomaa ja kuinka pitkään/miksi ei ole pitänyt isyyslomaa, kuinka paljon ja kuinka itsenäisesti lastaan hoitaa.. peruskysymyksiin.

Muistathan Bete, että yleinen mielipide muodostuu nimenomaan yksittäisten ihmisten mielipiteistä, teoista. Jos yksittäiset ihmiset eivät vastaa tai kaunistelevat totuutta, niin ei se yleinen mielipidekään ole tosi. Näin se vaan menee.
  Vastaa viestiin
15.11.11, 15:25   #64 (linkki)
kiinnostaa
(Vierailija)

nyt muakin alkoi kiinnostaa miksei kukaan tämän palstan aktiivivela vastaa Jessin kysymyksiin.
Kaikenlaisia ikivanhoja ketjuja vaan näköjään kaivellaan esiin.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 08:14   #65 (linkki)
jessi
(Vierailija)

hyvää huomenta kaikki aktiivivelat.

Ilmeisesti olette päättäneet vaikenemalla lopettaa tämän ketjun.

Ketjun tarkoituksena oli mun mielestä keskustella isyydestä ja isien valinnoista.
Aloitus on hyvin negatiivinen ja syyttävä.
Tähän mennessä liki kaikki ketjun kirjoitukset arvostelevat hyvin voimakkaasti nimenomaan parisuhteessa olevia isiä ja myös naisen valintaa isäksi + näiden miesten/naisten käyttäytymistä. Muutama puolustuspuheenvuoro toki löytyy.

Sen vuoksi yritin tuoda veloja lähellä olevan verrokkiryhmän tuolle "nixiex"in luuseri-isä/alistettu äiti ryhmälle.
Uskoin, että jos velalla on hyvin voimakkaat mielipiteet siitä millainen miehen ja isän + lapsiperheessä elävän naisen, pitää olla, niin jokainen vela myös uskaltaa omista kokemuksistaan kertoa.

Itse asun yksin.
Oma isäni oli perinteinen pienviljelijäisä. Teki maatalon töitä, äitini hoisi lehmät, kodin ja meidät lapset. Mutta isä oli aina läsnä, lämmin ja rakastava. Samanlaisia olivat molemmat ukkini. Aina saattoi mennä luokse ja kysyä mitä ikinä mieleen juolahti ja vastaus tuli juuri sillä hetkellä. Monesti kuljimme isän kanssa töissä mukana auttamassa. Eikä siihen tarvinnut pakottaa.
Ei huutoa, ei lyömistä, mutta siitä huolimatta oli kuri ja tiesimme mitä saa tehdä ja mitä ei.

Jostain syystä yli 90% tuntemistani miehistä ja naisista on samanlaisia hyviä isiä ja äitejä kuin mitä omat vanhempanikin olivat. Liki 60-80 perheen parissa, missä minä liikun, lapsia on äkkipäätä laskien n. 130 kpl. Lapsettomia pareja on 8. Viimeisen 30 vuoden ajalta muistan vain 4 avioeroa. Monet nuoret ovat seurustelleet useamman kumppanin kanssa, mutta kun yhteen ovat muuttaneet, niin kyllä se parisuhde näköjään kestää heilläkin.

Sen verran voin sanoa, että lähisukulaisiani, siis sisarteni + heidän lastensa perheitä näistä on n. 30 ja käyn heidän luonaan (ja he minun luonani) useamman kerran vuodessa + puhumme puhelimessa, olemme viettäneet yhteisiä lomia esim. suvun kesämökeillä joka kesä.

Alkoholisoituneita isiä tunnen 2. Mutta hekin pitävät yhteyttä lapsiinsa lähes joka ikinen päivä yhä vaikka lapset asuvat jo omissa perheissään. Eivätkä soittele kännissä vaan selvinpäin.
Ja senkin tiedän etteivät nämä miehet ole koskaan esim. lyöneet vaimoaan eikä lapsiaan. Toinen on katkaisussa tällä hetkellä. Olen monesti keskustellut lasten kanssa heidän lapsuudestaan ja perhe-elämästään. Nämäkin lapset rakastavat isiään ja ovat heistä ja heidän juomisesta syvästi huolissaan.
Mun vertailupohjani on siis tämä.

Olisin ollut kiinnostunut saamaan rehellisiä vastauksia velojen omista henkiökohtaisista kokemuksista. Velan oman isän roolista lapsuusperheessä ja myös jos velan miehellä on lapsia, miehen roolista lastensa elämässä + velojen miesten roolista yhteisessä kodissa yleensäkin.

Rehellisesti sanoen minulle jää sellainen maku, että täällä halutaan arvostella toisella tapaa tehneiden naisten valintoja. Jostain syystä velojen ystävä-/sukulais-/tuttavanaiset eivät pysty tekemään hyviä valintoja elämässään.

Onneksi minun sukulaiseni ja ystäväni ovat osanneet valita paremmin.
Miksi näin on, en tiedä.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 09:02   #66 (linkki)
marginaalius
(Vierailija)

Ehkä veloja harmittaa ihan syystäkin - ehkä oikeastikin on niin, että kun ei ole äiti eikä edes halua, niin moni perusoletus koskien naisia ei päde. Vähän kuin olisi vasenkätinen, se ei ole väärin eikä kukaan niin väitä mutta vermeet on oletuksena oikeakätisille?

Minusta oli kiinnostava laajennus kysyä tuosta vela-naisten kumppanien miesten osuudesta töihin. No, senhän tietää että omien lastensa osalta hoitelevat isän vastuun enimmäkseen ostelemalla hampurilaisia, leluja ja huvituksia. Eli ei mene ihan tasan työt...

Tässä ketjussa vaikenemiseen voi vaikuttaa esimerkiksi Beten kiukuttelu. Hän kuvittelee olevansa jotenkin hallitsija täällä. Hän sanelisi mielellään kuka puhuu, mistä puhuu, milloin puhuu ja missä ketjussa. Semmoinen kiusaajatyyppi, vaikka varmaan omasta näkökulmastaan palstan kivijalka. Toki hänellä asiallista kommenttia onkin nimenomaan ASIAN suhteen, interoersoonallisella puolella vain klikkaa ja pahasti.

Minua säälittää velanaiset, nämä tämän palstan tyyppiset. Varmaan on heitäkin, jotka ovat sinut elämänsä kanssa.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 12:21   #67 (linkki)
Velamies 42
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa Näytä viesti
nyt muakin alkoi kiinnostaa miksei kukaan tämän palstan aktiivivela vastaa Jessin kysymyksiin.
Kaikenlaisia ikivanhoja ketjuja vaan näköjään kaivellaan esiin.
Ei kaikkien idioottien kysymyksiin tarvitse vastata.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 13:26   #68 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Velamies 42 Näytä viesti
Ei kaikkien idioottien kysymyksiin tarvitse vastata.
Onko tämä kirjoittaja alkuperäinen velamies42? Pidin häntä fiksuna tyyppinä, mutta nämä hänen uusimmat komentinsa täällä ovat kyllä aika ala-arvoisia..
  Vastaa viestiin
16.11.11, 13:44   #69 (linkki)
vela kai minäkin
(Vierailija)

Voihan olla ettei ole. Täällä on viime viikon lopulta saakka riehunut joku raivopää, joka käyttää milloin kenenkin nimimerkkejä teeskennellen olevansa joku muu - aika skitsofreeni tapaus. Nyt on näköjään siirtynyt Matkustuspalstalle solvaamaan jostain kumman syystä kaikista maailman maista Japania (:D:D:D:D).
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:15   #70 (linkki)
Velamies 42
(Vierailija)

Olen ihan alkuperäinen, enkä ole missään vaiheessa riehunut matkustuspalstalla - enkä kyllä muillakaan palstoilla.
  Vastaa viestiin

16.11.11, 17:23   #71 (linkki)
Anteeksi mutta....
(Vierailija)

....miksi kysyjä olisi idiootti?
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:30   #72 (linkki)
Velamies 42
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi mutta.... Näytä viesti
....miksi kysyjä olisi idiootti?
Lapsia suunnitteleva = idiootti.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:45   #73 (linkki)

Käyttäjän Neitopeikko avatari

Rekisteröitynyt: 05/2007
Sijainti: Tampere
Lainaus:
Lapsia suunnitteleva = idiootti.
Ahaa! Nyt on jo lapsia suunnitteleva on idiootti. :D
Ei helppoo kellään..
  Vastaa viestiin
16.11.11, 18:00   #74 (linkki)
vela kai minäkin
(Vierailija)

Lainaus:
Olen ihan alkuperäinen, enkä ole missään vaiheessa riehunut matkustuspalstalla - enkä kyllä muillakaan palstoilla.
Juu sinä olet, mutta täällä riehui viikonloppuna joku lääkkeensä unohtanut, joka kopsasi milloin kenenkin nimimerkkiä ja kirjoitti muka heidän nimissään ihan paskaa. Ettei olisi lainannut sinunkin nimimerkkiäsi. Sitä varmaan tarkoitti tuo kommentti, että velamies on viime aikoina kirjoittanut outoja.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 19:12   #75 (linkki)
noinkohan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vela kai minäkin Näytä viesti
Juu sinä olet, mutta täällä riehui viikonloppuna joku lääkkeensä unohtanut, joka kopsasi milloin kenenkin nimimerkkiä ja kirjoitti muka heidän nimissään ihan paskaa. Ettei olisi lainannut sinunkin nimimerkkiäsi. Sitä varmaan tarkoitti tuo kommentti, että velamies on viime aikoina kirjoittanut outoja.
Mistä ihmeestä sinä voit tietää kuka on kirjoittanut mitä - minua on sasae kritisoinut useaan otteeseen mutta en ole mitään matkailupalstalle kirjoittanut.

Kun täällä saa kirjoittaa rekisteröitymättä niin turha yhdistellä rekkaamattomia kommentteja toisiinsa. Joka haluaa voi kirjoittaa rekisteröityneenä. Minä en esimerkiksi omista tätä noinkohan nimimerkkiä millään tavalla - kuten ei kukaan omista ei-rekisteröityjä merkkisarjoja.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku