Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Vapaaehtoinen lapsettomuus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.05.12, 17:32   #1 (linkki)
melua välttelevä
(Vierailija)

Mahdollisimman lapsivapaa ostoskeskus/marketti?

Kävimme mieheni kanssa eräässä pääkaupunkiseudun ostoskeskuksessa ja sen yhteydessä olevassa suuremmassa marketissa, ja olimmekin päättäneet mennä sellaisena ajankohtana kun KUVITTELIMME ettei siellä ole kamalasti äänekästä porukkaa eli lähinnä lapsiperheitä, sen vuoksi että saisimme katsella rauhassa tiettyjä juttuja ilman että kärry- ja vaunubarrikaadit koko ajan ympärillä ja koska minulle alkoi pikkuhiljaa tulla migreeni niin halusin vähän rauhallisempaa menoa ympärille.

Eli menimme perjantai-iltana hieman klo. 20.30 jälkeen, mutta yllätykseksemme koko suurmarketti oli täynnä pelkkiä lapsiperheitä! Lapsia näytti olevan ihan viikon ikäisestä alle kouluikäiseen, ja mietin että eikö tuo ala olemaan jo heidän nukkumaanmenoajan puitteissa, eikä ihmekään kun lähes jokainen vauva ja lapsi itki tai jopa huusi kärttyisenä ja väsyneenä, mietin vaan että menevätkö vielä kotiin tekemään illalliset ja lapset päästetään sitten vasta nukkumaan, tai etteivät ole vielä saaneet päivällä ollenkaan ruokaa ja siksi kärttyilivät.
Koko tilanne oli siis käsittämätön ja odottamaton, ja minua jäi myös säälittämään nuo lapset kun niitä nähtävästi raahataan sinne illalla, eikä tässä tilanteessa pelkästään se etten itse pystynyt katsella ja ostella rauhassa.

Mutta, mihin aikaan markettiin kannattaa lapsettomien oikeasti mennä että välttää nämä kitinät, itkut ja muut? Onko pääkaupunkiseudulla mitään sellaista jossa rauhallisempi meno tiettynä aikana?

(PS. jos olisin avannut tämän lapsipalstalle niin olisin kysynyt että miksi lapset viedään marketteihin ennen sulkemisaikaa kun on heidän nukkumaanmenoaikansa, mutta kysynkin asiaa nyt teiltä kanssalapsettomat).
  Vastaa viestiin
28.05.12, 08:23   #2 (linkki)
kiinnostavaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja melua välttelevä Näytä viesti
Kävimme mieheni kanssa eräässä pääkaupunkiseudun ostoskeskuksessa ja sen yhteydessä olevassa suuremmassa marketissa, ja olimmekin päättäneet mennä sellaisena ajankohtana kun KUVITTELIMME ettei siellä ole kamalasti äänekästä porukkaa eli lähinnä lapsiperheitä, sen vuoksi että saisimme katsella rauhassa tiettyjä juttuja ilman että kärry- ja vaunubarrikaadit koko ajan ympärillä ja koska minulle alkoi pikkuhiljaa tulla migreeni niin halusin vähän rauhallisempaa menoa ympärille.

Eli menimme perjantai-iltana hieman klo. 20.30 jälkeen, mutta yllätykseksemme koko suurmarketti oli täynnä pelkkiä lapsiperheitä! Lapsia näytti olevan ihan viikon ikäisestä alle kouluikäiseen, ja mietin että eikö tuo ala olemaan jo heidän nukkumaanmenoajan puitteissa, eikä ihmekään kun lähes jokainen vauva ja lapsi itki tai jopa huusi kärttyisenä ja väsyneenä, mietin vaan että menevätkö vielä kotiin tekemään illalliset ja lapset päästetään sitten vasta nukkumaan, tai etteivät ole vielä saaneet päivällä ollenkaan ruokaa ja siksi kärttyilivät.
Koko tilanne oli siis käsittämätön ja odottamaton, ja minua jäi myös säälittämään nuo lapset kun niitä nähtävästi raahataan sinne illalla, eikä tässä tilanteessa pelkästään se etten itse pystynyt katsella ja ostella rauhassa.

Mutta, mihin aikaan markettiin kannattaa lapsettomien oikeasti mennä että välttää nämä kitinät, itkut ja muut? Onko pääkaupunkiseudulla mitään sellaista jossa rauhallisempi meno tiettynä aikana?

(PS. jos olisin avannut tämän lapsipalstalle niin olisin kysynyt että miksi lapset viedään marketteihin ennen sulkemisaikaa kun on heidän nukkumaanmenoaikansa, mutta kysynkin asiaa nyt teiltä kanssalapsettomat).

No ehkä lapset saavat perjantaisin valvoa myöhempään kun ei ole koulua tai tarhaa seuraavana päivänä.
Suosittelen menemään kauppaan esim. klo 8.00 aamulla jolloin liikkeellä on pääasiassa aamuvirkkuja eläkeläisiä, eihän siinä rauhassa ehdi mitään katsella jos menee kauppaan hieman yli 20.30 ja kauppa menee kiinni 21.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 09:37   #3 (linkki)
Emppu
(Vierailija)

No joku marketti ei nyt yleensäkään ole sellainen paikka, mihin voi mennä tekemään ostoksia "rauhassa". Itse valitsen ensisijaisesti ihan muita kauppoja.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 11:08   #4 (linkki)
justjust
(Vierailija)

itse käyn mm. Kampissa, Forumissa, Itäkeskuksessa jne.. ja käyn myös liki kaikissa ruoka- ja vaatekaupoissa silloin kun käyn. Syön myös noissa kauppakeskuksissa olevissa ruokapaikoissa.
Käyn mihin aikaan tahansa kun ne ovat auki.

Eipä siellä kovinkaan moni lapsi itke eikä huuda muutenkaan pää punaisena kuin erittäin harvoin.
Kukaan ei ole koskaan estänyt minun ostamistani eikä ole esim. tukkinut kulkureittejä muilla kuin ostoskärryillä joskus. Eikä niissä ostoskärryissä yleensä ole ollut lapsia.

Vai enkö minä vaan näe näitä huutavia lapsia kun lapset eivät minua millään lailla haittaa eikä ärsytä??
Ja tiedoksi, minäkin olen migreenikko ja kärsin kovasta melusta.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 11:59   #5 (linkki)
joo...
(Vierailija)

Jos melua ja lapsia hlauaa vältellä, niin suosittelen käymään joissain pikkuliikkeissä. Niissä ei yleensä ole ruuhkaa. Alepa tai siwa esimerkiksi.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 12:12   #6 (linkki)
mjooh
(Vierailija)

Tuntemani lapsiperheelliset eivät todellakaan käy ostoksilla kahdeksan jälkeen illalla, mutta näkyy tuo tosiaan muuten olevan aika yleistä. :-O Aamukasia minäkin suosittelisin, välillä käyn ennen töitä marketissa ja silloin saa tehdä ostoksia eläkeläisten seurassa.
Itiksessä lounastaessani olen kyllä joka kerta joutunut kuuntelemaan lasten kiljumista ja esim. Stockalta on mahdoton löytää pöytää, jota ei ympäröisi vaunuarmeija. Siksi käynkin harvemmin ulkona lounaalla, lähinnä vaan silloin kun tuntuu että jaksaa paremmin sitä meteliä. Eli siis ei muakaan aina niin ärsytä, mut en silti pysty olemaan huomaamatta melua.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 13:56   #7 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Minäkin suosittelen menemään heti 8.00 aamulla, kun aukeavat. Silloin on kaikkein rauhallisinta.
Täälläkin näkee toisinaan sitä, että 20.00 ja eteenpäin on muksuinvaasio meneillään ja meno sen mukaista.. Argh.
  Vastaa viestiin
28.05.12, 14:29   #8 (linkki)
mjooh
(Vierailija)

Eikös monet aukea jo seiskalta, ainakin mun lähimarketti... :)
  Vastaa viestiin
28.05.12, 14:49   #9 (linkki)
joku vaan
(Vierailija)

Kauppahallissa ei tarvitse lapsia väistellä.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 00:42   #10 (linkki)
Ems
(Vierailija)

Eikö teillä useimmilla muka ole normiaikaisia työpaikkoja niinsanottuine toimistoaikoineen jos pystytte menemään kauppaan aamukahdeksalta, ja vielä viedä ostokset kotiin?

Minä olen tosiaan huomannut tuon saman ilmiön loppuviikosta että siinä 16-18 aikaan on hiljaisempaa, ja useimmat lapsiperheet ilmestyvät kauppoihin 19 jälkeen. Ehkä äidit haluavat katsella Kauniita ja rohkeita ja muuta sellaista rauhassa kotona 16 jälkeen ja sitten vasta päästään kauppaan, ja jostain kumman syystä useimmat lasten kanssa kauppaan menevät ovat äitejä eikä isiä eli tuosta tulee mieleen että lintsaavatko miehet kaupparutiineista enemmän nykyään vai heittävätkö vaan enemmän tätä naisten harteille?
  Vastaa viestiin

30.05.12, 07:36   #11 (linkki)
velaope
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ems Näytä viesti
Minä olen tosiaan huomannut tuon saman ilmiön loppuviikosta että siinä 16-18 aikaan on hiljaisempaa, ja useimmat lapsiperheet ilmestyvät kauppoihin 19 jälkeen. Ehkä äidit haluavat katsella Kauniita ja rohkeita ja muuta sellaista rauhassa kotona 16 jälkeen ja sitten vasta päästään kauppaan, ja jostain kumman syystä useimmat lasten kanssa kauppaan menevät ovat äitejä eikä isiä eli tuosta tulee mieleen että lintsaavatko miehet kaupparutiineista enemmän nykyään vai heittävätkö vaan enemmän tätä naisten harteille?

Luultavasti ne äidit ovat 16-18 hakemassa lapsiaan hoidosta, laittamassa ruokaa kotona ja syömässä perheen kanssa. Vähän myöhemmin illalla on sitten aikaa käydä ruokaostoksilla.
Nykyään on myös paljon sellaisia yksinhuoltajaperheitä, joissa arkea pyörittää äiti yksinään.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 08:11   #12 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Taas yksi syy vähemmän olla tekemättä lapsia: itse viihdyn kotona hyvin mieheni kanssa kahdestaan, enkä arkena voisi kuvitellakaan, että olisin kello 19 aikaan vielä kaupassa.

Kyllä niille lapsille tulee pitkä päivä, jos iltaruoan jälkeen pitäisi vielä mennä kauppaan äidin ja/tai isän kanssa. Missä näiden ihmisten ajanhallintakyvyt on?
Arki-illat on lasten rauhoittumis- ja läksyjentekoaikaa.

Mikä estää lapsiperheellistä äitiä tai isää ostamasta niitä ruokia pakastimeen vaikka viikonloppuna, tai toista hakemasta ruokaa työmatkalla, samalla kun toinen hakee muksut? Kun on valmis lista, niin se hoituu 20-30 min jonotuksineen. En ymmärrä illanviettoja kaupoissa.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 08:56   #13 (linkki)
joopajoo
(Vierailija)

Lapseni ovat kotihoidossa. heräämme noin kello 9 aamulla ja nukkumaan lapset menevät kello 22. Meillä on koko päivä aikaa tehdä mitä huvittaa. Olemme missä milloinkin, joskus harvoin jopa kaupassa melkein yhdeksään asti! Sillä lapsetkin tarvitsevat kaikenlaista, esim. vaatteita, jotia on syytä sovittaa. Sen voi hyvin hoitaa varsinkin talvisin iltapimeällä. Valoisan aikaan me nimittäin ulkoilemme. Jotkut lapset nukkuvat jopa päiväunia päivällä eivätkä silloin sovittele vaatteitaan.

Talvisin illat ovat pitkiä, kun ei näe ulkoilla eikä tv:kään kiinnosta. Mikäs sen hauskempaa joskus (harvoin) kuin ostoskeskuksen leikkipaikka, jossa tapaa muitakin lapsia. Kai ne sentään on tarkoitettu lapsille? Lapseni viihtyvät ulkona, luemme paljon, käymme vaikka missä, jopa museossa. Silti joskus asiaa tulee jopa ostoksille. Se, että toinen vanhempi kävisi töiden jälkeen ruokakaupassa, estäisi yhteisen päivällisen. Ei kiitos tästä ideasta.

Järki käteen, vaikkei lapsia olekaan. Ei tarvitse meidän aikatauluistamme huolehtia. Voimme oikein hyvin.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 10:47   #14 (linkki)
Serkian
(Vierailija)

Tälle alkuperäiselle pellelle, joka kirjoitti naurettavaa scheissea toivotan mahdollisimman ankeaa loppuelämää ja antoisaa omaan napaan tuijottelua.

Suositan Lidilissä käymistä ja ostosten tekoa netissä, jotta muiden ei tarvitse katsella tympeää naamaasi.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 10:50   #15 (linkki)
Naapurin täti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus Näytä viesti
Taas yksi syy vähemmän olla tekemättä lapsia: itse viihdyn kotona hyvin mieheni kanssa kahdestaan, enkä arkena voisi kuvitellakaan, että olisin kello 19 aikaan vielä kaupassa.

Kyllä niille lapsille tulee pitkä päivä, jos iltaruoan jälkeen pitäisi vielä mennä kauppaan äidin ja/tai isän kanssa. Missä näiden ihmisten ajanhallintakyvyt on?
Arki-illat on lasten rauhoittumis- ja läksyjentekoaikaa.

Mikä estää lapsiperheellistä äitiä tai isää ostamasta niitä ruokia pakastimeen vaikka viikonloppuna, tai toista hakemasta ruokaa työmatkalla, samalla kun toinen hakee muksut? Kun on valmis lista, niin se hoituu 20-30 min jonotuksineen. En ymmärrä illanviettoja kaupoissa.

Olisi kiva tietää mitä teette iltaisin miehesi kanssa? Ilmeisesti kaivelette toistenne napoja ja hukutte omaan ylivertaisuuteenne. Vai oletko ehkä puhelinmyyjä ja miehesi työtön? Siinähän se ilta menee rattoisasti.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 11:15   #16 (linkki)
vaihtoehto nro 1?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti Näytä viesti
Olisi kiva tietää mitä teette iltaisin miehesi kanssa? Ilmeisesti kaivelette toistenne napoja ja hukutte omaan ylivertaisuuteenne. Vai oletko ehkä puhelinmyyjä ja miehesi työtön? Siinähän se ilta menee rattoisasti.
Tarkoitatko siis, että sinun mielestäsi ainoat tavat viettää iltaa on joko käydä kaupassa, myydä puhelimessa tai istua työttömänä kotona? Ei muita vaihtoehtoja? Ei ihme, että kaupat ovat niin täynnä väkeä...
  Vastaa viestiin
30.05.12, 11:26   #17 (linkki)
Erja Selina
(Vierailija)

Totta, Lidlissä ei näe lapsia juuri koskaan. Mistähän se johtuu?

Rupesin oikein miettimään tätä asiaa. Tosin itse asun ihan maaseudulla, kaupunkiin on parikymmentä kilometriä, ja sekin on hyvin pieni sellainen. Siellä asioin useimmiten S-marketissa ja Cittarissa, lapsia niissä näkee aina. Hyvin harvoin, jos ikinä, niistä on mitään häiriötä, ehkä nämä maaseudun lapset on rauhallisempia, en tiedä.

Kannattaa ainakin välttää isoja suosittuja ostoskeskuksia, varsinkin noita "Kärkkäinen, Tuuri, Ideapark" -tyyppisiä juttuja. Niissä on aina lapsia.

Minusta on aika outoa valittaa lasten olemassaolosta tavallisessa ruoka- ja päivittäistavarakaupassa. Eihän siellä aikaa mene kuin se hetki, täytyyhän ihmisen toisia kanssaeläjiä kestää. Meissä aikuisissakin on kovaäänisiä koheltajia ja käytävien tukkijoita. Meillä on täällä muutama koko valtakunnallisesti huomattava tapahtuma, joka kerää pari kertaa vuodessa ihmisiä valtavat määrät juuri tälle seudulle. Silloin sitä törmää todella huonokäytöksisiin aikuisiin. Hävetti määrättömästi, kun tulin 10-vuotiaan poikani kanssa kaupasta ulos, ja siihen oven eteen oli pysähtynyt matkailuauto täynnä möliseviä miehiä, joista yksi parastaikaa kusi sisäänkäynnin vieressä olevaan kukkalaatikkoon. Sanoin pojalle, että tuo ei sitten ole sitä, mistä pitää ottaa esimerkkiä, muista aina, että noin et tee.

En tiedä, antaisitte niiden lasten olla. Uskon, että jos ihmisellä on todellinen fobia lapsista, niin silloin hän varmasti etsii keinot asioida kodin ulkopuolella niin, ettei niitä lapsia joudu oikeastikaan näkemään. Voi laittaa jonkun muun asioimaan puolestaan jne.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 11:52   #18 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Aiheena on: Mahdollisimman lapsivapaa ostoskeskus/ marketti. Aiheena ei ole: miksette kehitä hermoja, pysykää kotona, tai hankkijaa kauppatuuraaja? Onko tämä tosiaan ratkaisu asiaan?

Lapsivapaata markettia ei ole vielä tehty eikä ole kehitteillä, päinvastoin, ovat huomanneet, että lapsiperheet tosiaan viihtyvät kaupassa, siksi siellä on liukumäkiä, hoitonurkkauksia, lapset syö 50% -alella, jne.

Itse olen ainakin törmännyt lapsiin, oikeammin kirjaimellisesti koettanut olla törmäämättä lapsiiin kaupassa, niin lidlissä kuin muuallakin, koska vanhemmat päästävät lapsensa hortoilemaan vapaana kaupoissa. Onhan se tarpeellista opetella hakemaan maitoa, mutta kun siellä käytävillä on liikenne välillä yhtä hurjaa kuin kävelytiellä, niin miten se vapaana juoksu sopii pirtaan?

Käytävät ovat ihan tarpeeksi kapeat kaikissa kauppamalleissa, ja kun lastina on usein täydet kärryt tai korit, ja aikuisetkin tekevät äkkiliikkeitä, niin on aika vaarallista päästää muksut vapaana juoskentelemaan ja hakemaan joguja ja vaikka mitä.

Minulla ei ole sinällään lapsifobiaa, en pelkää muksuja, en vain tykkää turhasta metelistä, turhista häiriöistä, ja minun aikani tuhlaamisesta. Lapset aiheuttaa näitä kaikkia.

Tarkoitukseni on tehdä tuo kauppapyrähdys mahd. ekonomisesti, ja lapset & lapsiperhe tuppaavat olemaan tiellä. Äiti on yleensä kärryjen kanssa, isä ja lapset hilluu muualla. Pitäisi opettaa muksutkin siihen, että yhdessä mennään ja yhdessä katsotaan, eikä sotketa muiden arkirutiineja. On turhaa ajantuhlausta soitella kännyllä, että missä sä olet, kun äiti on kärryn kanssa muualla, ja pitäisi saada tavarat lastattua. Mahtavaa. Edessä taas parisen tunnin päästä.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 11:52   #19 (linkki)
miten olis?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Serkian Näytä viesti
Tälle alkuperäiselle pellelle, joka kirjoitti naurettavaa scheissea toivotan mahdollisimman ankeaa loppuelämää ja antoisaa omaan napaan tuijottelua.

Suositan Lidilissä käymistä ja ostosten tekoa netissä, jotta muiden ei tarvitse katsella tympeää naamaasi.
Eikö teidän äänekäs suurperhe voisi käydä siellä Lidlissä???
  Vastaa viestiin
30.05.12, 12:33   #20 (linkki)
HerneNenässä*
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erja Selina Näytä viesti
Minusta on aika outoa valittaa lasten olemassaolosta tavallisessa ruoka- ja päivittäistavarakaupassa.
Tämä ei ole nyt juuri sinulle, Erja Selina, tarkoitettu, vaan yleisesti

Johtuneeko lukutaidottomuudesta, lukihäiriöstä, luetun ymmärtämisen vaikeudesta vaiko ihan vain siitä, että luetaan kirjoituksia kuin piru Raamattua...

...kun tänne kirjoittaa, että "huono käytös/huutaminen ärsyttää", niin se luetaan "vihaan lapsia", "haluan kieltää lasten olemassaolon" , "lapsilla ei ole oikeuksia" tms.?

Minua ärsyttää lasten huono käytös kaupassa. Huutaminen, itkupotkuraivari kun ei saa karkkia, nenän kaivaminen ja rään pyyhkiminen tavaroihin, ralli pikkukärryllä pitkin käytäviä, tavaroiden puristelu ja lattialle heittely ym. En minä vihaa niitä huonosti käyttäytyviä lapsia, vaan heidän huonoa käytöstään ja meteliä. Vai onko jonkun mielestä kiukkuaan täyttä kurkkua huutavan lapsen ääni musiikkia korville?

Ennen kaikkea minua ärsyttää se, etteivät vanhemmat aina puutu tällaiseen käytökseen, vaan antavat lastensa käyttäytyä kaupassa kuin siat pellossa. Minua ärsyttää myös se, että kun joku muu puuttuu, niin heti tuo joku muu on "lastenvihaaja".

Muutaman kerran olen nähnyt, kun isä ottaa lapsen kainaloon ja kantaa hänet ulos rauhoittumaan, kertaakaan en ole nähnyt äidin tekevän näin. Mistäköhän se johtuu?

Miksi minä olen itsekkääämpi toivoessani saavani hoitaa asiani rauhassa (kuten varmasti suurin osa meistä) kuin vanhempi, joka toivoo lastensa saavan käyttäytyä huonosti (jota taas suurin osa ei halua)?

Kyllä, on paljon hyvin käyttäytyviä lapsia.
Ja kyllä, minua ärsyttävät myös ne huonosti käyttäytyvät aikuiset. Mutta todettiinkin jo toisessa ketjussa, että jos aikuinen käyttäytyisi tuolla tavoin kaupassa, häntä kehitettaisiin poistumaan tai hänet poistettaisiin vaikka vartijan toimesta - mutta kun lapsi käyttäytyy noin, se on ihan ok, sillä hänellä on siihen oikeus.

Ja auta armias, jos joku itsekeskeinen, kusipää vela uskaltaakin sanoa ääneen sen ärsyttävän...
  Vastaa viestiin

30.05.12, 12:45   #21 (linkki)
qwer
(Vierailija)

Kampin keskuksen K-Supermarketissa ei oikein koskaan näe lapsia. Kampin keskuksessa kyllä muuten pyörii lattemammoja lähinnä yläkerroksissa, mutta taitavat tehdä ruokaostoksensa Espoon automarketeissa.

Muuten tuo kauppa on usein tukossa, ja kesällä kassoilla on törkeän kuuma. Käyn kuitenkin, lähikauppani kun on ja hyvin varusteltu vielä. Auki kymmeneen joka päivä, joten 21.30 ei varmasti näy yhtään ipanaa.

Ainakin Manskulla Taka-Töölössä on 24/7-Alepa, sielläkään tuskin lapsia näkyy öisin.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 12:46   #22 (linkki)
suomal. epäkasvattajat
(Vierailija)

On pelkästään avuttomien vellihousuvanhempien vika etteivät suomalaislapset osaa käyttäytyä enää edes ruokakaupassa!

Miten muiden maiden lapsia ei juuri kuulu eikä näy paikallisissa ruokakaupoissa, eli eivät haittaa ketään?
No siksi kun heidän vanhempansa osaavat kasvattaa heidät oikein, eli lapset osaavat olla ihmisiksi, eivät huuda, kilju, juokse ympäriinsä, revi lehtiä, heittele pakastevihannespusseilla toisiaan, kieri ja pyöri käytävällä, työnnä vanhempiensa ostoskärryjä muiden varpaille jne jne jne jne.

Olen matkustanut 27 maassa ja asunut 5:ssä joten näkökulmaa ja vertauskohdetta on.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 14:55   #23 (linkki)
Interesting
(Vierailija)

Missä ihmeessä te näette tällaisia hirviölapsia? En ole eläissäni nähnyt kenenkään heittävän kaupassa tavaroita lattialle, lapsen enkä aikuisen. Joskus olen nähnyt parkuvia lapsia, ja silloin ajattelen lähinnä, että onneksi ei ole minun, voin vain poistua paikalta. Olen nähnyt myös noissa tilanteissa sekä äitejä että isiä kantamassa kirkuvan kakaran pois, mutta silloin todennäköisesti se toinen vanhempi pystyy jatkamaan ostosten tekoa, muutenhan ne kerätyt ostokset jäisivät siihen ja kauppareissu täytyisi tehdä uudestaan.
  Vastaa viestiin
30.05.12, 15:08   #24 (linkki)
no no
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suomal. epäkasvattajat Näytä viesti
On pelkästään avuttomien vellihousuvanhempien vika etteivät suomalaislapset osaa käyttäytyä enää edes ruokakaupassa!

Miten muiden maiden lapsia ei juuri kuulu eikä näy paikallisissa ruokakaupoissa, eli eivät haittaa ketään?
No siksi kun heidän vanhempansa osaavat kasvattaa heidät oikein, eli lapset osaavat olla ihmisiksi, eivät huuda, kilju, juokse ympäriinsä, revi lehtiä, heittele pakastevihannespusseilla toisiaan, kieri ja pyöri käytävällä, työnnä vanhempiensa ostoskärryjä muiden varpaille jne jne jne jne.

Olen matkustanut 27 maassa ja asunut 5:ssä joten näkökulmaa ja vertauskohdetta on.
Ainakin amerikan ja kanadan puolella lapsia on kaupoissa pilvin pimein, eikä mitenkään hiljaista porukkaa ole. Ja yhtään maata en ole nähnyt, missä lapset olisii maailmankartalta poistettu,
Se vaan joillakin tuntuu niin ihmeelliseltä, ku on muka ulkomailla, kaikki on niin auvoista.
Ja minä olen ollut useamassa maassa kuin sinä, että vertailukohtaa on.

Kuka on muuten nähnyt pakastevihannespusseilla heittäviä lapsia kaupoissa? Entä lehtiä repiviä, miten ne edes ylettyy niille lehtihyllyille?
  Vastaa viestiin
31.05.12, 00:37   #25 (linkki)
Ei tsiisus sentään
(Vierailija)

Kaverin pikkusisko oli opiskelun ohella iltatöissä marketissa ja kerran huomasi miten kolme 5-10vee välillä olevaa lasta (tyttö ja kaksi poikaa) levittelivät lehtiä, roikottivat niitä, repivät niitä ja heittelivät lehtihyllyyn miten sattuu. Hän meni sanomaan lapsille että ne on tarkoitettu ostettaviksi ja että niitä voi sitten lukea kotona kun on ensin ostanut, niin eiköhän hyllyn takaa hyökännyt saman tien näiden lasten hurmosmamma huutamaan ja möykkäämään kaverin pikkusiskolle että miten HÄNEN LAPSET saavat lukea lehtiä täällä sillävälin kun HÄN tekee ostoksia ja että olepas sinä siinä hiljaa äläkä sano minun lapsille mitä saa ja ei saa tehdä täällä.

Siis ihan käsittämätöntä, ja tosiaan; vain Suomessa :-/
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku