| |  | | |
31.05.12, 15:22
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Tuohan on vain elävää elämää ja se aika on niin lyhyt, että sen voi ottaa huumorilla:)
Miettikää velat elämäänne, sitten kun olette vanhoja, märissä vapoissanne kituen, ja teillä ei ole ketään, joka päätänne silittäisi.
Yleensä ihmiset katuvat viimeisinä hetkinään sitä, että eivät ole eläneet elämäänsä lastensa kanssa, vaan itsekkäästi yksin. Sitä saa, mitä tilaa. |
Ehkä tähän kommenttiin ei pitäisi suhtautua vakavasti.
Kirjoittaja on varmaan halunnut vaan sohaista muurahaispesää tietäen, miten provosoida tällä palstalla.
Jos kirjoittaja, olipa hän oikeasti äiti tai ei, onkin tosissaan, taitaa hän olla varsin yksioikoinen.
| |
| | |
31.05.12, 15:30
|
#27 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus Toi "hys, olkaa nyt vain kiltisti hiljaa" on niiin periluterilainen, suomalainen oppi, että alkaa toi perinne pikkuhiljaa kyllästyttää. |
Eli eikö siis tarvitsekaan sanoa noin lapsille bussissa?
| |
| | |
31.05.12, 17:30
|
#28 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kommenttina Sanotaan, ettei Suomessa kukaan kuole nälkään, mutta totuus on, että vanhustenhoidossa on lukuisia aliravittuja ja ylilääkittyjä vanhuksia. | Sinnehän ne lapset ja lapsenlapset näköjään ne erittäin mielellään jättää, ja toivovat vaan että kuolevat pian pois jotta pääsevät perintöihin käsiksi. Kaverini 55v naispuolinen naapuri ja hänen 25-vuotias poikansa odottavat koko ajan koska mummo kuolee, puhuvat asiasta meille naapureille ja kommentoivat joka kerta rappukäytävässä nähdessämme että "eipä se ämmä potkaissut vieläkään tyhjää", ja suunnittelevat nyt jo valmiiksi että mitä tekevät millekin talolle, merenrantatontille ja muulle, ja että minkä auton tai mitkä autot ostavat rahalla ja minkä merkkilaukun nainen aikoo niillä myös hankkia. Karmeaa tuollainen röyhkeä ja epäinhimillinen perintöodottaminen!
| |
| | |
31.05.12, 17:37
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
ehdotukselle.
Minun vanhempani eivät ole sanelleet eivätkä määränneet koskaan. Lapsena ollessani he asettivat rajat keskustellen, ei komentaen. Kun kasvoin teini-ikäiseksi ja aikuiseksi, olen ollut tasavertainen ihminen heidän rinnallaan. Se on täysin eri asia kuin määrääminen.
Harmi jos sinun vanhempasi eivät ole osanneet mitään muuta kuin määräillä ja käskyttää.
On myös täysin eri asia käydä vapaaehtoisesti pyytämättä ja kenenkään käskemättä omasta halustaan vanhempiensa luona, kuin käydä siellä velvollisuudentunnosta ja pakosta.
En hoida vanhempiani 24/7, en edes päivittäin. Siihen ei ole mahdollisuutta minullakaan.
Tunnustan kuitenkin, että olen muuttunut kun olen ollut enemmän läsnä vanhempieni elämässä viimeisen 3 vuoden aikana. En tuijota enää pelkästään omaan napaani enkä hösötä omia tekemisiäni. Ymmärrän nyt, että joku muukin kuin mieheni kaipaa minua, juuri minua. Ei sairaalan hoitajaa, vaan minua. Minun rakkautta, minun kosketusta, minun lämpöä ja ääntäni.
Sanot "minulla on mieheni".
Sinä elät ja hengität miehesi kautta.
Toivon ihan oikeasti koko sydämestäni, että miehesi voi olla kanssasi koko elämäsi ajan.
En ole negatiivinen, olen pelkästään surullinen. Surullisuuteen on monta syytä.
1. Tunsin Hyvinkään toisen uhrin jo siltä ajalta kun hän oli pieni lapsi. Näin hänen kasvavan nuoreksi, elämäniloiseksi ja hauskaksi persoonaksi.
2. Kanssani samanikäinen, täysin terve kolleegani oli paras ystäväni yli 20 vuotta.
Molemmat ovat kuolleet muutamassa sekunnissa viimeisen viikon aikana.
Suhteeni näihin kahteen yllämainittuun ei ollut rakkaussuhde, nuorempaan ei edes kaverisuhde. Siitä huolimatta tunnen suurta murhetta kummankin kuolemasta. Olen surullinen myös heidän omaistensa puolesta. Ei ole mukavaa menettää rakkaimpiaan silmänräpäyksessä. Miehelläni on siitä kokemusta.
3. Äitini sai eilen elinaikaennusteen, hänellä on jäljellä 6 kk - max. vuosi aikaa.
Äitini on sinut asian kanssa, mutta murehtii isäni ja minun puolesta.
4. miten isälleni käy kun äitini kuolee eikä olekaan enää isäni lähellä?
Sekin ajatus on koko ajan mielessäni.
5. mitä jos isäni kuolee ennen tai heti äitini jälkeen?
Miten minä jaksan haudata 1-2 vuoden sisällä monta rakasta ihmistä.
6. Miten mieheni jaksaa. Hän on haudannut molemmat vanhempansa alle 25 vuotiaana nuorena miehenä. Miten hän jaksaa kun minunkin vanhempanikin kuolevat. Vanhempani ovat miehelleni hyvin läheisiä ja rakkaita.
7. Miten mieheni jaksaa kun näkee kuinka kovasti minuun koskee jo nyt ja kuikan kovasti tulee sattumaan tulevaisuudessa
Joten kyllä minulla on paljon surullisia mietteitä mielessäni juuri nyt.
Mutta siitä huolimatta, en ole negatiivinen, olen pelkästään surullinen, voimaton.
Negatiivisuus ja surullisuus on kaksi täysin eri asiaa. Ainakin minun mielestäni.
Samalla olen myös kuitenkin onnellinen.
Onnellinen siitä, että sain tuntea nämä juuri kuolleet ihmiset, elää heidän kanssaan, kokea iloisia asioita, mielettömän suuria onnistumisen hetkiä. Minulla on pelkästään valoisia muistoja heistä. Ja nämä iloiset muistot auttavat tänäkin päivänä minua jaksamaan.
Olen onnellinen siitä, että minulla on mahtavat vanhemmat ja olen onnellinen siitä rakkauden määrästä mitä olen heiltä saanut. Olen kiitollinen vanhemmilleni monesta, monesta asiasta.
Joten kyllä, kuolema ja sairaus on varjostanut viime päiviäni.
En pysty kovettamaan itseäni enkä olemaan välinpitämätön.
Jos sinulta onnistuisi minun tilanteessani olla välinpitämätön ja jos pystyisit keskittymään pelkästään itseesi ja mieheesi, niin sehän olisi vaan hyvä juttu. Annat kaikkien ikävien asioiden mennä yli ja valua pois kuin vesi hanhen selästä. Et käsittele niitä, hautaat vaan ne saman tien syvälle sisimpääsi.
Mikään muu ei sinua häiritsisi kuin muiden kersojen huono käytös ja heidän hurmosäipät.
Easy life.
| |
| | |
31.05.12, 18:56
|
#30 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Älkää viittikö Aina te jaksatte takertua jonkun höppänän provoihin. Ihan varmaan 'kaikki' perheelliset näitä täällä jauhavat, älä viitsi, miuuu. On niin ärsyttävää kun täällä aina jaksetaan riehaantua jonkun höperön heittämiin provokatiivisiin väitteisiin. Fiksut ihmiset ei olisi huomaavinaan, mutta ei, täällä jengi oikein riemastuu, kun pääsee taas kerran esittämään näitä iänikuisia argumentteja, jotka jokainen vela varmasti jo tietää, eikä muutenkaan luulisi olevan tarvetta selitellä enää mitään. Ymmärrän toki jos kyseessä olisi vain jotkun juuri teini-iän ohittaneet, mutta kun olen saanut käsityksen, että innokkaimmat selittelijät on jo aikuisia naisia.
Miksi pitää jatkuvasti hakea jotain vahvistusta sille päätökselle jonka on jo tehnyt? | Miksi perheellisen pitää tulla vartavasten tänne trollailemaan? Alkaa minua ainakin korpeamaan, varsinkaan,kun ei ole mitään uutta ja järkevää sanottavaa. Aina samaa vanhaa: yksinäinen vanhuus, elämä yhtä pintaliitoa, baareissa hillumista, urheiluautojen ostoa, huokaus... Aika harvan velan elämä sellaista taitaa olla.
Eikö niille äideille tule mieleen, että veloillakin on omat vanhemmat, sisaruksia(joilla saattaa olla lapsia), puoliso, serkkuja, ystäviä. Ei se yksinäisyys automaattisesti tule, vaikkei lapsia tekisikään.
| |
| | |
31.05.12, 19:16
|
#31 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus Pitäiskö velojen olla vain hiljaa, kun on päättänyt olla hankkimatta lapsia? Ei tätä voi odottaa muiltakaan ihmisiltä. Veloilla on oikeus puhua ja keskustella, ja me halutaan puhua täällä ja muualla tästä aiheesta. Ja me puhutaan.
Onhan tällä palstalla provoja, mutta mä uskon siihen, että mun ei kuulu kuunnella vain hiljaa, kun joku tulee möyryämään Meidän Palstalle. Jos oltaisiin hiljaa, niin silloin me hiljaisesti sallittaisiin se, mitä meille tullaan puhumaan, että olette oikeassa. Meitä ei kuulu torua asiasta, jossa me ei olla tehty mitään väärää.
Toi "hys, olkaa nyt vain kiltisti hiljaa" on niiin periluterilainen, suomalainen oppi, että alkaa toi perinne pikkuhiljaa kyllästyttää.
Minusta veloissa on positiivista joukkovoimaa, kun uskalletaan sanoa vastaan
asiassa, joka on meille tärkeä. Hiljaisuus on passiivista antivoimaa, ja mä en tykkää liian kiltistä, kaiken ymmärtävästä asenteesta, se on pidemmän päälle vahingollista yksilölle.
Jos jollekin palstan äidille ja isälle tuottaa ongelmia, että minä ja mies ei hankita lapsia, että pari meidän muutakaan tuttua ei aio hankkia lapsia, ja velat keskustelee omasta velaudesta, tästä niiiiiin kauheasta asiasta avoimesti, niin se on niiden valittajien vika, jos eivät osaa suhtautua meihin.
Tuo sana "vanhempi" on oikeastaan kiinnostava termi; vanhaan ikään kun yleensä liitetään viisaus ja kaikentietävyys, ja kunnioitettavuus. Se on kuitenkin vain titteli, joka pitää ansaita, eikä viisaaksi tulla vain synnyttämällä.
Ehkä siitä, että lapsen mukana tulee niiin paljon uusia ongelmia, haasteita, ja tunteita, niin nämä ihmiset oikeasti kuvittelee, että nämä asiat nyt sitten kasvattaa heitä ihmisinä.
Mulle se synnyttäjä on aivan sama ihminen kuin aikaisemmin, paljon kiireisempi vain. Ei sille ole tullut uutta tunneskaalaa, sen olotila on vain suurimmaksi osaksi väsymyksen aiheuttamaa. Äiti/isä ei myöskään hahmota kokonaisuutta selkeämmin, tai osaa arvostaa maailmaa korkeammalla tasolla. Äidillä on samat selittelyt edessään CV:ssä kuin meillä muilla jos on ollut usemman vuoden pois työelämästä. Sillä vain sattuu olemaan lapsi tai kaksi, ei sen kummempaa arkimatematiikkaa.
Jos kyseessä olisi joku historian nainen, joka menetti miehensä sodassa, ja joutui kasvattamaan lapsensa yksin, arvostaisin tätä menneisyyden henkilöä suuresti. Mutta muuten, tässä ajassa, se on vain taas yksi nainen, jolla on lapsia... | Erittäin hyvä kommentti. Olen samaa mieltä tuosta vastenmielisestä vaikenemisen perinteestä: minua, kuten useita muitakaan veloja ei huvita eikä tarvitsekaan huvittaa olla hiljaa! Sananvapaus kuuluu myös veloille, vaikka se kuinka korpeaisi lapsellisia ja aiheuttaisi törkeää hyökkäilyä veloja vastaan.
Tästä erityisesti olen hyvin samaa mieltä: "Minusta veloissa on positiivista joukkovoimaa, kun uskalletaan sanoa vastaan asiassa, joka on meille tärkeä. Hiljaisuus on passiivista antivoimaa, ja mä en tykkää liian kiltistä, kaiken ymmärtävästä asenteesta, se on pidemmän päälle vahingollista yksilölle."
| |
| | |
31.05.12, 21:36
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Päivän parhaat naurut saa, kun joskus harvoin erehtyy lukemaan näitä velojen juttuja:)
Vela = itsekkyys=omahyväisyys=omaan napaan tuijottaminen = tuhoon tuomittu = hylätty.
| |
| | |
31.05.12, 21:36
|
#33 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin Päivän parhaat naurut saa, kun joskus harvoin erehtyy lukemaan näitä velojen juttuja:)
Vela = itsekkyys=omahyväisyys=omaan napaan tuijottaminen = tuhoon tuomittu = hylätty. | Entä jos omasta lapsestasi kasvaa vela?
Sanotko samaa hänelle??
| |
| | |
31.05.12, 22:20
|
#34 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2008
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin Päivän parhaat naurut saa, kun joskus harvoin erehtyy lukemaan näitä velojen juttuja:)
Vela = itsekkyys=omahyväisyys=omaan napaan tuijottaminen = tuhoon tuomittu = hylätty. | Perustelu?
| |
| | |
01.06.12, 06:14
|
#35 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2012
|
Vela=itsenäinen=arvokas=perheestään välittävä=rikas=onnellinen
| |
| | |
01.06.12, 07:03
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) |
jos minulla olisi lapsi ja jos lapsellani olisi joku inhokki-ihmisryhmä jota hän koko ajan päivittäin moittisi ja meuhkaisi, niin kyllä, minä sanoisin lapselleni suoraan, että hän on erittäin ikävä ihminen ja lisäisin vielä, että hän käyttäytyy tosi lapsellisesti ja olisiko jo aika kasvaa aikuiseksi.
Minusta vela on empatiakykyinen, rakastava, muut ihmiset huomioonottava itsenäinen ihminen. Vela on positiivinen ja ehdottomasti onnellinen omana itsenään. Vela kunnioittaa muita ihmisiä. Vela ei keskity velauteensa, hän on niin sinut velauden kanssa, että sitä ei tarvitse enää esiin tuoda millään tapaa.
Minusta esim. rahalla ei ole mitään tekemistä velauden kanssa.
| |
| | |
01.06.12, 08:20
|
#37 (linkki)
|
|
[QUOTE=itsenäinen nainen;11234269]
Olen samaa mieltä kanssasi. Voin mieluusti kuvitella sanovani jollekin huonosti käyttäytyvälle "aikuiselle" sen mitä sinä jo sanoit, että olisi aika kasvaa aikuiseksi. Mutta sen sanominen oikeasti toiselle ihmiselle on minulle ainakin vaikeaa, jopa mahdotonta, koska minä en ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä, enkä tämän elämän sujumisesta, paitsi omani ja mieheni. En halua kuulla muiden ongelmista, koska ne eivät ole mitenkään uniikkeja, ja ne voi kukin helposti ratkaista jos oikeasti haluaa.
Kun kirjoitin, että vela=rikas, tarkoitin että vela=henkisesti rikas, se vaan ei ilmaisuna kuulostanut niin nasevalta.
On kyllä totta, että velan ei tarvitse tuoda velauttaan esiin millään tapaa julkisesti kadulla, emme tarvitse pinssejä tai lippumarsseja.
Nuorilla äideillä on tämä suuri tarve tuoda omaa äitiyttään julki, jopa ennen kuin he ovat raskaana, vasta suunnitteluvaiheessa. Ehkä se lapsen saaminen ja siitä ennakkoon puhuminen on heille jokin aikuisuus- ja valmennusriitti, jolla he psyykkaavat itseään ja lähiympäristöään. Tuntevat vasta sitten elämänsä olevan oikealla mallilla, kun ovat tehneet kaiken tuon?
| |
| | |
01.06.12, 08:53
|
#38 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus Nuorilla äideillä on tämä suuri tarve tuoda omaa äitiyttään julki, jopa ennen kuin he ovat raskaana, vasta suunnitteluvaiheessa. Ehkä se lapsen saaminen ja siitä ennakkoon puhuminen on heille jokin aikuisuus- ja valmennusriitti, jolla he psyykkaavat itseään ja lähiympäristöään. Tuntevat vasta sitten elämänsä olevan oikealla mallilla, kun ovat tehneet kaiken tuon? |
Ei tuo kysymys kannattaisi pikemminkin heittää odotus-palstalle? Miksi velojen pitäisi edes pohtia, miksi joku hehkuttaa äitiyttä, kun emme itse halua sitä kokea?
Pohditaan vaikka mieluummin, miksi joku hankkii elantonsa turkistarhauksesta ja toinen on vegaani.
Täällä keskustelu pyörii pääsääntöisesti juuri tuon äitiyden ja lasten ympärillä, vaikka velat eivät juuri sitä halua. Aina vaan palataan samaan aiheeseen ja siihen, kuinka lapset rajoittavat elämää.
Eikö voitaisi jo hyväksyä sitä, että jokainen on oman elämänsä asiantuntija ja on monia tapoja elää.
| |
| | |
01.06.12, 10:43
|
#39 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen jos minulla olisi lapsi ja jos lapsellani olisi joku inhokki-ihmisryhmä jota hän koko ajan päivittäin moittisi ja meuhkaisi, niin kyllä, minä sanoisin lapselleni suoraan, että hän on erittäin ikävä ihminen ja lisäisin vielä, että hän käyttäytyy tosi lapsellisesti ja olisiko jo aika kasvaa aikuiseksi.
Minusta vela on empatiakykyinen, rakastava, muut ihmiset huomioonottava itsenäinen ihminen. Vela on positiivinen ja ehdottomasti onnellinen omana itsenään. Vela kunnioittaa muita ihmisiä. Vela ei keskity velauteensa, hän on niin sinut velauden kanssa, että sitä ei tarvitse enää esiin tuoda millään tapaa.
Minusta esim. rahalla ei ole mitään tekemistä velauden kanssa. | Ensimmäisen kappaleen kanssa täysin samaa mieltä. Järjetötä haukkua jotain ihmisryhmää kokonaisuutena, oli sitten äidit, velat, isät tai mikä vaan.
Siksi ihmettelen seuraavaa kappaletta. Kun tätä vela-palstaa lukee, tulee tunne, etten kuulu tänne. Äitejä (jostain syystä nimenomaan äitejä) moni tuntuu vihaavan ja halveksuvan silmittömästi, vaikka jokaisella on itselläänkin äiti. Tätä en voi käsittää. Siksi tuo väite, että velat olisivat ryhmänä empaattisia, rakastavia, muut huomioivia, positiivisia(?), ja onnellisia omana itsenään, sinut itsensä kanssa, niin, ettei sitä velautta tarvitse esilletuoda(?) tuntuu aika koomiselta. Nimenomaan tällä palstalla. Noin itsekin haluaisin velat määritellä, mutta täällä jotenkin tulee tunne, että totuus on jotain ihan muuta.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että rahalla ei ole velauden kanssa mitään tekemistä. Tuota positiivisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä kaipaisin. Tuntuu hullulta, että täällä syytellään 'mammoja' suvaitsemattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä. Nokat pystyyn, velat, ei tarvitse nöyristellä, mutta ei myöskään alentua samalle tasolle kuin ne, joilta olette saaneet osaksenne ymmärtämättömyyttä.
| |
| | |
01.06.12, 10:58
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kertakaikkiaan nikille
Minä määrittelin ko. tekstissä itseni ja ystäväpiirini.
Me mahdumme elämään muiden ihmisten kanssa. Vaikka heillä olisi lapsiakin. Ei ole riitoja töissä kesälomista, ei ole painostusta lapsentekoon, eikä meistä kukaan inhoa tai välttele lapsia eikä muitakaan tavallisia ihmisiä. Ollaan vapaita kuin ellun kanat.
Itse en voisi liittyä koskaan vapaaehtoisesti lapsettomat ryhyn, siis jos yhdistyksen viralliset mielipiteet ovat samat kuin mitä julkisuuteen on tullut puheenjohtajan lausumana.
Itse olen monista asioista täysin eri mieltä. En siis ole lainkaan samanhenkinen vela kuin muut yhdistykseen liittyneet. Enkä samanhenkinen mitä monet täällä kirjoittavat.
Monet jutut mm. täällä ovat mielestäni lasten ihmisarvoa ja monet yksilön vapautta loukkaavia.
| |
| | |
01.06.12, 11:44
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ymmärsinkin, että tarkoitit veloja 'oikeassa elämässä'. Se vain tuntui täällä suorastaan koomiselta, kun tuntuu välillä, että kaikki mainitsemasi määritelmät menevät täällä juuri päinvastoin. Toivotaan, että se johtuu vain siitä, että tänne tullaan synkimpinä hetkinä purkamaan niitä patoutumia anonyymisti, ja oikeassa elämässä edes yritetään toimia noiden ihanteiden mukaan.
| |
| | |
01.06.12, 19:27
|
#42 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen Itse en voisi liittyä koskaan vapaaehtoisesti lapsettomat ryhyn, siis jos yhdistyksen viralliset mielipiteet ovat samat kuin mitä julkisuuteen on tullut puheenjohtajan lausumana.
Itse olen monista asioista täysin eri mieltä. En siis ole lainkaan samanhenkinen vela kuin muut yhdistykseen liittyneet. | Ei voi ilman muuta olettaa, että yhdistyksen puheenjohtajan sanomiset olisivat yhdistyksen virallinen kanta, tai että kaikki liittyneet ajattelisivat samoin. Ei itse asiassa voi ilman muuta olettaa, että edes puheenjohtajan itsensä kanta olisi välttämättä se, minkä hän on tuonut mediassa esille. Todennäköisesti hänen sanomisillaan ei ollut tarkoitus tuoda julki sen enempää yhdistyksen kantaa kuin ideologiaakaan, vaan tarkoitus oli yksinkertaisesti saada huomiota. Eikä mikään ole parempi ja tehokkaampi tapa saada yleisön mielenkiinto kohdistettua itseensä kuin esittää mahdollisimman kärjistettyjä mielipiteitä ja saada ihmiset provosoitumaan. Huono julkisuus on aina kaikkein tehokkainta julkisuutta, ja juuri huomiota ja julkisuutta jokainen uusi yritys tai yhdistys tarvitsee, oli sen toimiala tai tarkoitus sitten mikä tahansa.
Totta kai yhdistyksen puheenjohtaja olisi voinut ottaa hillityn ja asiallisen kannnan ja tuoda ajatuksiaan julki sovinnaisin ja hyväksytyin keinoin, mutta kuinka tehokasta se olisi ollut? Kuinka moni olisi edes kuullut tai kiinnittänyt huomiota häneen ja hänen yhdistykseensä? Kuinka laajan joukon tietoisuuteen hän olisi päässyt? Ei varmasti ainakaan yhtä laajan kuin nyt, ja nyt ihmisillä on mielipide hänestä. Se mielipide ei välttämättä ole mitenkään mairitteleva, mutta ihmisillä ON mielipide hänestä. Ja se oli epäilemättä tarkoituskin.
| |
| | |
01.06.12, 20:35
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyi kauhee mikä ketju tääkin oli. Kamalia riitelijöitä nämä velat täällä. Itsekin olen vela, mutta en kyllä tunne tähän porukkaan kuuluvani. Mun velaus perustuu kyllä ihan muuhun kuin lapsia hankkineiden arvostelemiseen ja heidän halveksimiseensa. Ihan järkyttävää!
Tuo Ehdotuksen viestit olen jo kauan aikaa roikannut kylmästi yli, niitä ei jaksa enkä halua lukea mutta kyllä tää oli tyhmä ketju muutenkin.
| |
| | |
03.06.12, 19:25
|
#44 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kertakaikkiaan Siksi ihmettelen seuraavaa kappaletta. Kun tätä vela-palstaa lukee, tulee tunne, etten kuulu tänne. Äitejä (jostain syystä nimenomaan äitejä) moni tuntuu vihaavan ja halveksuvan silmittömästi, vaikka jokaisella on itselläänkin äiti. Tätä en voi käsittää. | Eikähän täällä lähinnä inhota niitä äitejä jotka eivät halua tai osaa tai viitsi kasvattaa lapsiaan, ja siksi lapsista tulee riiviöitä. Ne taitaa lisäksi olla niitä äitejä jotka haukkuvat veloja täällä mieluummin kun tuhlaavat sen ajan lapsensa kanssa olemiseen ja kasvattamiseen.
| |
| | |
04.06.12, 11:01
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä minusta täällä röykytetään kaikkia äitejä eli 'mammoja' ihan yleisesti, niputetaan samaan muottiin ja tosi ikävällä sävyllä nimitellään ja vääristellään. Olisi ihan kiva lukea asiallisia juttuja ja kommentteja, mutta välillä tuntuu että täällä kirjoittelvat jotkut pahimmassa murkkuiässä olevat riiviöt. Vähän asiallisuutta toivoisin näihin juttuihin. Fiksuihin kirjoituksiin syventyisin mielelläni. Ehkä niistä jopa ne 'tänne eksyvät mammat' voisi jotain oppiakin. Nythän nuo jutut herättävät vain hilpeyttä ja antavat veloista aika idioottimaisen kuvan, mikä on tosi harmillista.
| |
| | |
04.06.12, 11:35
|
#46 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vela-84 Ei voi ilman muuta olettaa, että yhdistyksen puheenjohtajan sanomiset olisivat yhdistyksen virallinen kanta, tai että kaikki liittyneet ajattelisivat samoin. Ei itse asiassa voi ilman muuta olettaa, että edes puheenjohtajan itsensä kanta olisi välttämättä se, minkä hän on tuonut mediassa esille. Todennäköisesti hänen sanomisillaan ei ollut tarkoitus tuoda julki sen enempää yhdistyksen kantaa kuin ideologiaakaan, vaan tarkoitus oli yksinkertaisesti saada huomiota. Eikä mikään ole parempi ja tehokkaampi tapa saada yleisön mielenkiinto kohdistettua itseensä kuin esittää mahdollisimman kärjistettyjä mielipiteitä ja saada ihmiset provosoitumaan. Huono julkisuus on aina kaikkein tehokkainta julkisuutta, ja juuri huomiota ja julkisuutta jokainen uusi yritys tai yhdistys tarvitsee, oli sen toimiala tai tarkoitus sitten mikä tahansa.
Totta kai yhdistyksen puheenjohtaja olisi voinut ottaa hillityn ja asiallisen kannnan ja tuoda ajatuksiaan julki sovinnaisin ja hyväksytyin keinoin, mutta kuinka tehokasta se olisi ollut? Kuinka moni olisi edes kuullut tai kiinnittänyt huomiota häneen ja hänen yhdistykseensä? Kuinka laajan joukon tietoisuuteen hän olisi päässyt? Ei varmasti ainakaan yhtä laajan kuin nyt, ja nyt ihmisillä on mielipide hänestä. Se mielipide ei välttämättä ole mitenkään mairitteleva, mutta ihmisillä ON mielipide hänestä. Ja se oli epäilemättä tarkoituskin. | Kyllä voi. Jos ihminen kirjoittaa HSn keskustelupalstalle ja laittaa nimensä alle Vapaaehtoisesti lapsettomat ry. hän kirjoittaa silloin yhdistyksen pj:n ominaisuudessa ja yhdistyksen hallituksen kantaa julistaen. Halltikuksen kannan muodostavat vuosikokouksess avalitut edustajat, aj ry:llä on joku "aatejulitus" tai vastaava, missä on selkeästi todettu miksi ry perustettu ja mitä se ajaa. Olen itse parinkkin ry:n jäsen ja toisen varapj. enkä ikinä kirjoittelisi <hesarin keksustelupalstalle yhdistyksen nimissä käyttämättä kirjettä ensin hallituksen kautta tai ainakin parin sen jäsenen kautta, tiedustellen, voiko heidän mielestään ry:n nimissä näin kirjoittaa. Ry:n nimissä kirjoitettu julkinen kirjoitus edustaa _aina_ ry:n virallista kantaa.
| |
| | |
04.06.12, 13:01
|
#47 (linkki)
|
|
[QUOTE=Luen oppiakseni;11236136]
Minusta ne velojen jutut, jotka sinusta herättävät "vain hilpeyttä ja antavat veloista aika idioottimaisen kuvan" eivät herätä minussa mitään hilpeyttä. Nyökkäilen aika usean velan jutuille, ja veloja haukkuvat kirjoitukset herättävät minussa vahvan suojeluvietin, vaikka en edes tunne ketään teistä muista veloista henkilökohtaisesti.
Koen, että suurin osa velojen saamasta kritiikistä on aiheettoman karkeaa, ja en edes jaksa pohtia, mikä veloissa niiiin hirveästi muka ärsyttää, ja mikä tuntemattomissa äideissä ja lapsissa on niiin universaalisen upeaa, että ne eivät voisi ikuna ryhmänä tai yksilöinä ärsyttää ketään. Minua ei kiinnosta kuunnella yksittäisen, minulle tuntemattoman äidin jutustelua, vielä vähemmän lapsen kovaäänistä kukeltelua. En koe, että opin tästä kohtaamisesta mitään sivustakatsojana, enkä koe, että heidän elämänsä on omaani kiinnostavampaa tai oikeammin elettyä.
Jos esim. jotakin naurattaa omat juttuni, ( ja olen saanut oman osani lokapalautteesta), niin en voi taustailkkujille mitään. Itse naureskelen hyville stand-up koomikoille ja hauskoille elokuville, en ole koskaan pitänyt hyvänä käytöksenä naureskella toisen ihmisen mielipiteille.
Pystyn aika hyvin ymmärtämään mitä kukin vela yrittää sanoa viestillään, jos hän kirjoittaa mielestäni asiasta. Jos kyseessä on henkilökohtainen loukkaus minua kohtaan, yleensä äidiltä, niin se on tietty eri asia.
Mutta jos yleisesti viesteissä esim. kerrotaan, että vauvat ei ole mitään kivoja, tai ne pitää meteliä, ja muksuja pitäisi opettaa tavoille, tai että mammat yleensä lihoo synnytystä odotellessa, tai että eroriski kasvaa, niin en koe, että se mitä vela sanoo on mitenkään epätotta. Sitähän ne mammatkin juttelee omalla palstallaan, voisin hyvin kuvitella.
En myöskään tunne yhtään alemmuudentunnetta ja tarvetta parantaa omaa käytöstäni, jos tarkoitat sillä, että minun pitäisi alkaa ymmärtää äitejä paremmin, siistiä kieltäni äitien maun mukaiseksi, jotta saisimme houkuteltua heitä lisää tänne velojen omalle palstalle, korottamaan tämän palstan arvoa.
En myöskään ajattele, että velojen kirjoitukset antavat veloista mitenkään idioottimaisen kuvan, koska se tarkoittaisi, että arvostaisin jonkun muun tyypin kirjoituksia enemmän, ja antaisin näille muille "viisaamman arvon". En häpeä "noiden velojen" puolesta. Minä en häpeä olla vela.
| |
| | |
04.06.12, 13:42
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä nimim ehdotus, luet ilmeisesti silmät kiinni, ellet näe täällä sitä saastaa, mitä monet kirjoittavat täydestä tyhmyydestään. Kirjoituksessasi toit taas noita samoja vääristeltyjä ja yliampuvia juttuja, mitä nimenomaan minäkään en välittäisi koko ajan lukea. Kyllä minäkin ne asialliset viestit ymmärrän. Alla pätkä omasta tekstistäsi:
'En myöskään tunne yhtään alemmuudentunnetta ja tarvetta parantaa omaa käytöstäni, jos tarkoitat sillä, että minun pitäisi alkaa ymmärtää äitejä paremmin, siistiä kieltäni äitien maun mukaiseksi, jotta saisimme houkuteltua heitä lisää tänne velojen omalle palstalle, korottamaan tämän palstan arvoa.'
Miksi sinun pitäisi tuntea alemmuuden- tai ylemmyydentunnetta muihin nähden? miksi vääntelet asioita? Mistä keksit, että tänne pitäisi houkutella äitejä? Ajatusmaailmasi on täysin vieras. Veloja on moneen lähtöön, niin on myös äitejä, isiä, lapsia...
| |
| | |
04.06.12, 14:05
|
#49 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmät auki Hyvä nimim ehdotus, luet ilmeisesti silmät kiinni, ellet näe täällä sitä saastaa, mitä monet kirjoittavat täydestä tyhmyydestään. Kirjoituksessasi toit taas noita samoja vääristeltyjä ja yliampuvia juttuja, mitä nimenomaan minäkään en välittäisi koko ajan lukea. Kyllä minäkin ne asialliset viestit ymmärrän. Alla pätkä omasta tekstistäsi:
'En myöskään tunne yhtään alemmuudentunnetta ja tarvetta parantaa omaa käytöstäni, jos tarkoitat sillä, että minun pitäisi alkaa ymmärtää äitejä paremmin, siistiä kieltäni äitien maun mukaiseksi, jotta saisimme houkuteltua heitä lisää tänne velojen omalle palstalle, korottamaan tämän palstan arvoa.'
Miksi sinun pitäisi tuntea alemmuuden- tai ylemmyydentunnetta muihin nähden? miksi vääntelet asioita? Mistä keksit, että tänne pitäisi houkutella äitejä? Ajatusmaailmasi on täysin vieras. Veloja on moneen lähtöön, niin on myös äitejä, isiä, lapsia... |
En keksi kyllä mitään mitä muuttaisin viestissäni, minkä olisin käsittänyt väärin. Tekstiä kun voi lukea niin eri kantilta, ja olen mielestäni perustellut oman näkemykseni suht selkeästi, ainakin minulle. En koettanutkaan vakuuttaa kaikkia tai sinua oman näkemykseni oikeellisuudesta, enkä odota, että niin tehdään minulle. Kerroin vain oman tulkintani asiasta.
| |
| | |
04.06.12, 14:27
|
#50 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kivaa kesää veloille, velo on kesällä kiva.
| |
| | | | |