| |  | | |
02.11.07, 13:49
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Joululahjat hankittu
Aion masentaa teidät nyt kokonaan: olen jo hankkinut kaikki joululahjat mitä aion hankkia. Läheisiä lahjansaajia on kymmenen. Jos tulee lisää lahjaideoita mieleen näin myöhässä, niin pistän takataskuun odottamaan seuraavia merkkipäiviä, sillä tämän joulun lahjabudjetti on käytetty. Meni about 250 euroa. Nyt voin keskittyä syksyn töihin ja joulun odotukseen. :-)
PS. Ostan lahjoja aina pitkin vuotta tai ainakin kirjoitan ideat ylös. Rekisteröin kaiken, mitä läheiseni vaikuttavat tarvitsevan (mutta eivät todennäköisesti itse hanki).
| |
| | |
02.11.07, 14:09
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä menee sama summa mutta yksi 0 lisättynä perään ja saajia on7.
Ei ole vitsi.
| |
| | |
02.11.07, 14:13
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vai olette te kroisoksia, että noin paljon pelkkiin joululahjoihin. Meillä menee alle 100 euroa ja lahjansaajia on 4 - 5 henkilöä.
| |
| | |
02.11.07, 20:33
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itellä ku laskeskelin niin lahjan saajia on ainakin se parisenkymmentä.6:n hengen perhe,kummilapset,poikaystävä,poikaystävän perhe jne. ja jokaisen lahjaan menee n.20-30 euroo, eli parhaimmassa tapauksessa mennään yli 500 euron päälle,enkä tosiaan ole kroisos,ihan opiskelija vielä tällä ikää,jostain vain ne rahat on vuoden mittaan pikku hiljaa nipistetty.Onneks lähes kaikki lahjat on saatu kasaan jo haalittua,niin ei tule siitä paniikkia niikuin yleensä minulla... Hyvää alkavaa joulun odotusta kaikille!
| |
| | |
02.11.07, 20:51
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täkeintä minulle on ajatus, se, että on ajatellut lahjan saajaa. Ostan yleensä lahjan noin parillekymmenelle läheiselle ja niiden lahjojen hinta riipuu henkilöstä. Joku kaveri saa parin euron lahjan ja oma puoliso muutaman kympin, joskus reilun satasen hintaisen paketin. Hintaa tärkeämpää on kuitenkin se, että lahja sopii vastaanottajalle. Ei tulisi mieleenkään ostaa vinkkupulloa alkoholistin lapselle/puolisolle tai maxi-suklaarasiaa laktoosi-intolerantikolle (näitä on varmasti jokaisen lähipiirissä). Turha on myöskään kantaa sitä kuudetta kylpytakkia äiti-muorille, jolla on niitä jo nurkat pullollaan.
| |
| | |
02.11.07, 21:35
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä ostan vaan läheisille eli omalle perheelle (mies ja 4 nuorta 17-23 vee) sekä omille vanhemmilleni. Kyllä keskimäärin menee 100 euroa/lahja. Jos jollekin vieraalle jotain annan, ne on yleensä itse kutomani villasukat.
Ei äitimuorille kannata ostaa kuudetta kylpytakkia (välillä voi ostaa vaikka yöpaidan tai aamutossut) mutta varmasti jotain tarpeellista löytyy, ellei muuta niin lahjakortin johonkin hemmotteluun, sellaista ainakaan oma äitini ei koskaan raaski itselleen hankkia. Viime jouluna ostin äidille huopatossut, tilasin vartavasten tehtaalta kun kaupasta ei saa enää sellaisia ilman kumipohjaa. On kovasti tykännyt niistä.
Vinkkupulloja ja suklaarasioita ostetaan itse kotiin reilusti, ei niitä panna meillä lahjapakettiin.
Minusta joululahjan pitää olla jotain yllätystä ja ihanaa, sellaista toisen hemmottelua, jotain mitä ei ole osannut ehkä toivoakaan. Ei sen tarvitse aina olla niin järkevää. | |
| | |
02.11.07, 22:30
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nuo hemmotteluhoidot kuulostavat aivan ihanilta lahjaideoilta. Valitettavasti (teen vain puolikasta työviikkoa ja loput viikosta remontoin kotiani) varani eivät ainakaan toistaiseksi anna periksi sellaisten hankkimiseen rakkailleni, joten täytyy tyytyä johonkin edullisempaan. Tietenkin, jos sellasiin lahjahankkeisiin voisi ryhtyä pienellä porukalla, niin säästyisi monet kodit turhalta romppeelta ja niiltä iänikuisilta (ja lihottavilta, vaikkakin muuten niin ihanilta) pandan suklaarasioilta.
| |
| | |
03.11.07, 17:39
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin olen melkein ostanut kaikki, ihan huomaamatta. Lahjansaajia näin laskematta sellaiset 15, joillekin yhteinen.
Rauhoittaa kyllä joulunviettoon kummasti sitten tällanen järjestely -tai sattuma paremminkin. Samalla olen hankkinut kun muutenkin asioinut kaupoissa ja itselle ostanut vaatetta.
Ainoa haitta parina vuonna on se, että toisinaan olisi löytynyt samoille henkilöille toiset ja kolmannetkin lahjat myöhemmin...Eli mitään heräteostoja ei varsinaisesti kannata lahjapuolellakaan tehdä. Tai jos tekee niin ostaa varmasti kunnollista eikä keräile pikkujuttuja lisää tämän tästä.
| |
| | |
03.11.07, 19:19
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
No itse tein viime vuonna sen virheen että hankin lahjat liian aikasin.Sitten kun muut alkoi osteleen joulukuun alussa niin omani oli jo hankittu .Mutta edelleen oli sellainen säpinä päällä ja olisin lisää halunnut ostaa,minulle kun sitä joulumieltä tuo myös se lahjojen hommailu ja paketointi.
| |
| | |
04.11.07, 13:14
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin olen suurimman osan lahjoista jo hankkinut, tai ainakin päättänyt, mitä hankin. Lahjoja ostan noin 17 hengelle, ja yhteensä rahaa menee varmaankin noin 1500 euroa. Omia lapsia ei vielä ole, joten siitä syntyy "säästöä". Kummilapsille hankin noin 50 euron lahjan jokaiselle. Puolison lahjoihin tuhlaan yleensä eniten, niihin menee noin 300-500 euroa.
| |
| | |
04.11.07, 13:33
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Salon seutu
|
Mitään ei ole vielä ostettuna mutta kuitenkin jotenkin hahmotellut mitä millekkin ostaa. Tyttäreni tyttölle on valmiiksi mietitty ja kummipojalle niinikään suurinpiirtein tiedän mitä ostaa.
Kahdelle nuorimmaiselle lapselle jotka vielä kotona asuvat tiedän kyllä mitä haluavat. Haluaisin muistaa naapurini lapsia ja heitä kun on viisi pitäisi keksiä yhteinen lahja, iältään ovat 9 ja 5-v pojat sekä 7-v tyttö ja kohta 3-v kaksostytöt.
Rahaa ei kyllä hirveesti ole käytettävissä sillä mun kaksteholasit vie nyt kyllä budjetin tiukille ja kun itelläni ei ole nää tulos hääppöset kun sairaslomalla olen.
Tiukille menee onko kenelekkään varaa niin ihmeellistä ostaa.
Onneksi ei ole montaa lahjansaajaa.
| |
| | |
04.11.07, 20:04
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
siskolleni on jo lahja hankittu ja pojalleni oon ostellu jo kesälläkin.. ootan että kun veronpalautukset tulee niin niillä rahoilla si ostelen lahjoja ja jouluruuat..
| |
| | |
05.11.07, 16:49
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Edelliselle..... Vai olette te kroisoksia, että noin paljon pelkkiin joululahjoihin. Meillä menee alle 100 euroa ja lahjansaajia on 4 - 5 henkilöä. | Hyvä Jx!
Mitä sitä turhaan enempää lahjoihin laittamaankaan! Itse aion myös selvitä vähällä tänä vuonna. Joulusta on tullut kulutusjuhla, ihmiset ovat unohtaneet joulun tarkoituksen. Lahjoja ostetaan velaksi ja seuraava vuosi käytetään velan maksamiseen. huh!
| |
| | |
05.11.07, 17:02
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tip tap Kummilapsille hankin noin 50 euron lahjan jokaiselle.. | Huh. Lienet melko hyvätuloinen? Itsellä kummilasten lahjoihin menee 10 euron molemmin puolin, joka tapauksessa alle 20 euroa. 50 alkaa olla rippilahjan kokoinen summa mulla... Kummilapsia on 6 kpl, vanhin alkaa olla jo 20 v eikä tietenkään enää saa kuin kortin.
| |
| | |
06.11.07, 15:20
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Lahjat
Lahjansaajia on 7 ja rahaa menee n. 500 euroa tana vuonna. En ole viela ostellut, aloitan joulukuussa. Rakastan ostamista ja paketoimista, mutta taytyy nyt vain kestaa, muuten ostan lahjat hetkessa eika sitten ole joulukuussa mitaan tekemista. Tuo 500 euroa lahtee saastoista, olen tyoton talla hetkella. Joulu on vain kerran vuodessa.
| |
| | |
08.11.07, 02:19
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei ole hankittu ei
Yhtään lahjoja ei ole vielä ostettu, tulee kiirus :/ En tiedä ollenkaan paljon meidän perheessä menee lahjoihin rahaa (olen ainoa kotona asuva lapsi, 16-vuotias).
Itselläni menee vanhempien lahjoihin noin 100e kumpaankin. Sisarpuolelleni ja hänen miehelleen ostan jotakin samansuuruista. Sitten tietysti mitä tulee ystäville ostettua jne, yhteissumma pienten heräteostosten jälkeen menee varmaan sinne 400 euron suuntaan.
Meillä on aina annettu paljon lahjoja, pentunakin oli paketteja niin paljon, että lopussa leikittiin jo laatikoilla kun ne olivat kivempia. Kaikkea ei tietenkään saa mitä pyytää, mutta jos toivoo jotakin suurempaa (telkkaria, kameraa, kännykkää, stereoita) niin se kyllä saadaan. Pienempiä paketteja on sitten hieman vähemmän.
Muutama joulu sitten sain syntikan, sitä seuraavana jouluna uudet stereot ja puhelimen, ja viime jouluna sain kannettavan. Tänä jouluna en pyydä mitään suurempaa, kun olen saanut jo 1000 euron kameran ja 700 euron kännykän. En tarvitse mitään, eikä pokkaakaan olisi.
En tiedä ollenkaan paljonko vanhemmilla menee lahjoihini tänä vuonna, mutta veikkaisin noin 700 euroa. En ole kova pyytämään mitään turhaa (vaatteita, levyjä yms). Pyydän enimmäkseen Arabiaa, Marimekkoa, Kalevala-koruja, Iittalaa, laatukosmetiikkaa ja kirjoja, rahat uppoaa niihin liiankin helposti.
Minusta jouluun yksinkertaisesti kuuluu hyvä ruoka, kynttilät, kuusi ja paljon lahjoja, mutta niistä lahjoistakaan ei ole iloa jos joulufiilis on kateissa. Siksi yritänkin metsästää sitä fiilistä ensi kädessä, silloin arvostaa kaikkea enemmän.
| |
| | |
08.11.07, 08:06
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mistä ihmeestä 16 vuotiaalla on rahaa pistää lahjoihin 400 euroa? Oletko kenties jo töissä?
| |
| | |
08.11.07, 16:24
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Heh, minä en edes haluaisi keneltäkään satojen eurojen lahjaa, koska vaikka "ajatus on tärkein" en voisi olla ajattelematta, että minun olisi pitänyt ostaa samanarvoinen lahja...
Mielestäni se, että olette päättäneet lahjan arvon jo ennen kuin tiedätte, mitä ostatte, kuulostaa oudolta ja melkein pelottavalta. Tietenkin varsinkin vähävarainen joutuu laskemaan etukäteen, mihin maksimissaan on varaa, mutta se, että olette päättäneet summan, mikä mihinkin lahjaan on tuhlattava, on oikeasti hassua.
Niin joo, lahjat on myös täällä melkein kasassa. En ole laskenut, minkä arvoisia ne ovat, mutta ainakin ne on neulotto ajatuksella ja rakkaudella ;).
| |
| | |
08.11.07, 18:18
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä hommaan lahjat omalle väelle (4) ja kymmenelle perheen ulkopuoliselle. Omille lapsille ostelen noin sadalla eurolla kirjaa, yöpaitaa, dvd, leluja. Anopin lahja on usein 50 euron luokkaa, muitten 20-50e. Tykkään että lapsille on useampi paketti, useinmiten 10 kappaletta.
| |
| | |
10.11.07, 16:33
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Iloisia lahjoja
Lahjoihin menee n. 2500- koska hankimme perheelle joita ns. isompaa yhteiseksi lahjaksi esim. viime joulunataulutelkkarin. Lapsille, omalle ja -kummilapsille, tulee hankittua lajhoja yht. n.500 euron arvosta. Vanhemmille ja sisaruksille n. 100 euron lahjat / perhe. Jouluna on kiva antaa jotain kunnollista ja tarpeellista ja vielä saajalle mieluista.
| |
| | |
10.11.07, 21:57
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Salon seutu
|
Taulutelevisio oli tämän syksyn haave joka nyt kuitenkin jäi haaveeksi. Hyvä kun on varaa ostaa sellaisia muutaman kympin lahjoja.
Täsä nyt vain lasketaan rahat jotta ne riittäsivät.
| |
| | |
12.11.07, 16:12
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Mistä ihmeestä 16 vuotiaalla on rahaa pistää lahjoihin 400 euroa? Oletko kenties jo töissä?"
En ole tällä hetkellä töissä, kyllä sitä rahaa aina jostain tulee, usein vanhemmilta.
| |
| | |
13.11.07, 08:24
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja annabel___ "Mistä ihmeestä 16 vuotiaalla on rahaa pistää lahjoihin 400 euroa? Oletko kenties jo töissä?"
En ole tällä hetkellä töissä, kyllä sitä rahaa aina jostain tulee, usein vanhemmilta. | Sinulla taitaakin olla rikkaat vanhemmat?
| |
| | |
13.11.07, 12:54
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ja sinä taidat olla kateellinen... :-)
| |
| | |
13.11.07, 13:01
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle edelliselle Ja sinä taidat olla kateellinen... :-) | En ole, kunhan ihmettelen tuota teinin rahan käyttöä ja noin paljon vanhemmiltaan saamisia. Minusta tuo 400 euroa lahjoihin jopa aikuisen käyttämänä on iso raha saati teinillä tuhlattavana.
| |
| | | | |