| |  | | |
26.11.07, 09:00
|
#26 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja äiti83 siis minä ymmärsin että ainoa lahja jonka mies ostaa jouluna lapselleen/lapsilleen lasten äidin luo on se että joulupukki tulee.. loput lahjat on sitten hänen luonaan.. menikö oikein? siis äidin luona avataan äidin ostamat ja isin luona isin ostamat.. | Ihan oikein ymmärsit.
| |
| | |
26.11.07, 10:01
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt minä sen ymmärsin vasta, kun sinä selitit sen selvästi! Kiitos vastauksestasi! :)
| |
| | |
24.07.12, 11:28
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | Joulupukki, tontut ja lentävät porot!
Miksi pitää valehdella alunperinkään? Lapsen mielessä tuo on suuri vale, jota on vuosi toisensa jälkeen kirkkain silmin kerrottu.
Itselläni on pikkulapsi ja kyllä meilläkin pukki käy jouluisin. Erona vaan se, että tyttö tietää sen olevan leikkiä. Ihan yhtä paljon odottaa pukkia :).
| |
| | |
26.07.12, 02:02
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | pukki aiheuttaa lapsille joulustressiä?
Kallistun tähän "totta vai tarua"-nimimerkin kantaan, sillä totta maar lapsille voi kertoa totuudenkin, ilman että menettävät joulusta mitään olennaista. Joulupukki kun on niin jännittävä, että saattaa joitakin vähän pelottaakin. Kun lapsi sen ymmärtää että kyseessä on hyväntahtoinen leikki ja kuvitteellinen hahmo, hän voi vapautua pelosta ja nauttia joulun odotuksesta rauhassa.
Tosin en uskaltaisi kenenkään lapsille mennä asiasta aukenemaan, ilman että siitä ensin on juteltu vanhempien kanssa ja heidän toiveensa selvillä.
| |
| | |
26.07.12, 16:53
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerrottava jos Kallistun tähän "totta vai tarua"-nimimerkin kantaan, sillä totta maar lapsille voi kertoa totuudenkin, ilman että menettävät joulusta mitään olennaista. Joulupukki kun on niin jännittävä, että saattaa joitakin vähän pelottaakin. Kun lapsi sen ymmärtää että kyseessä on hyväntahtoinen leikki ja kuvitteellinen hahmo, hän voi vapautua pelosta ja nauttia joulun odotuksesta rauhassa.
Tosin en uskaltaisi kenenkään lapsille mennä asiasta aukenemaan, ilman että siitä ensin on juteltu vanhempien kanssa ja heidän toiveensa selvillä. | Tämä on hyvä kirjoitus!
| |
| | |
26.07.12, 20:43
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä joulupukki on olemassa niin kauan kuin itse saavat selville, että se on satua. Toiset lapset varmaan opastavat tässä asiassa. Kun kysyvät, kerromme asian totuuden. Tonttuja ja enkeleitäkin on meillä keskusteluissa. Tonttuja on lähes oikeasti alla joulun ulkona hiippailemassa. Minä olen mummi ja meillä lapsenlapset 8v ja 5v. Asumme lähekkäin pojan perheen kanssa ja näin ollen olemme paljon ja useasti tekemisissä. Taruolennot kuuluvat myös pojan perheeseen, siis vanhemmille, heidän puheissaan lapsille.
| |
| | |
27.07.12, 14:23
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minun lapsi menee kolmevuotiaana päiväkotiin ja alunperinkin päätettiin, ettei valehdella joulupukista. Meilläkin se on ana ollut odotettu joululeikki. Mietin vaan, että en taida saada suurinta suosiota muiden vanhempien silmissä, kun poika varmasti joulun aikoihin muillekkin ilmoittaa miten asiat on :).
| |
| | |
09.08.12, 14:51
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vähän isommat lapset (9-10v) toki jo aavistavat tai tietävät, ettei joulupukkia ole, mutta haluavat silti usein jatkaa traditiota ihan siksi, että se on hauskaa, JA myös varmuuden vuoksi....=) Onhan se parempi olla uskovinaan, ja varmistaa lahjat.....
| |
| | |
16.08.12, 19:33
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tässä se ensimmäinen totta vai tarua nimimerkkiä käyttänyt tässä keskustelussa :).
Joulusta tulee kaikille *aljon vähemmän stressaavaa, kun jo *ienestä *itäen tuodaan siihen jouluun muutakin sisältöä kun lahjat. Meidän tyttö totta kai odottaa lahjojakin, mutta odottaa kaikkea muuta joulu*uuhastelua yhtä lailla. Isom*ikin la*si nauttii joulun valmisteluista ja itse juhlasta. Ei ole muuten vielä kertaakaan kirjoittanut mitään lahjalistaa, mitä olisi *akko saada, jotta jouluna olisi kaikilla hyvä mieli.
Jokainen *erhe tietenkin tekee omasta joulustaan sellaisen kun *arhaakseen näkee. Me ihmiset nautitaan erilaisista asioista ja koetaan eri asiat eri tavoin ja hyvä niin. Itselle oli alun*erinkin selvää, etten vartavasten uskottele la*silleni sellaisia asioita, jotka eivät ole totta.
| |
| | | | |