| |  | | |
08.11.08, 22:12
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Joulu yksin?
Viettääkö kukaan joulua yksin? Selviääkö siitä hengissä? Asennehan se tietysti ratkaisee, mutta näyttäisi pakosti tulevan yksinäinen joulunaika ja itse kun on vielä jouluihminen... :(( Mielipiteitä, kokemuksia..
| |
| | |
08.11.08, 22:38
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eiköhän Suomessa aika monetkin.
Olen viettänyt monta joulua yksin ja nauttinut. Ensimmäinen joulu yksin oli paha ja silloin lähdinkin pois kotoa, valmiiseen jouluun hotelliin.
Sen jälkeen olen nauttinut, sitä vaan ei sukulaiset tahdo ymmärtää. Kutsuvat aina luokseen ja saa melkein suuttua ennen kuin ne tajuavat että joku voi haluta olla yksin. Säälittelevät ihan turhaan.
Nautin saunasta ja saunaoluesta, katson telkkaa ja kuuntelen joululauluja, saatan lähteä ulos hiljaiseen kaupunkiin kävelemään, luen kirjoja, poltan kynttilöitä, syön suklaata ja löhöilen....
| |
| | |
29.11.08, 21:58
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vietin viime jouluaaton vastaeronneena yksin, lapset olivat isällään. Etukäteen pelotti ja kauhistuttikin ajatus perhejuhlasta yksin, etenkin kun olin tottunut suuren perheen äitinä viettämään sen hälinän, metelin ja jännityksen keskellä.
Moni pyysi minua luokseen; "ethän sinä nyt jouluna voi yksin olla". Mutta päätin jo syksyllä, että vietän erilaisen joulun kuin koskaan ennen. Ja se kannatti: en ole milloinkaan ennen ymmärtänyt joulun sanomaa ja sitä kauneutta, hiljaisuutta niinkuin silloin. Nautin päivän hämärtymisestä illaksi, rauhasta ja joulun todellisesta sanomasta. Kaunista ja ainutkertaista. Moni asia sai uudet mittasuhteet ja turha itsesäälissä rypeminen jäi
Tänä vuonna juhlistan joulua lasteni kanssa ja olen varma, että sekin on ihanaa. Mutta oli kokemus viettää joulu yksin, eikä suinkaan huono kokemus! | |
| | |
30.11.08, 15:55
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä sen parempaa kuin joulu yksin? Jos siis ei ole puolisoa.
Voin tehdä juuri sellaisen joulun kuin haluan. Voin valmistaa juuri niitä ruokia, joilla haluan herkutella. Voin koristella kotini juuri niin kuin haluan. Voin syödä ja nukkua juuri silloin kun haluan. Voin mennä kirkkoon, lenkille ja lukea kirjaa juuri niin kuin haluan. Voin ajatella juuri niitä ihmisiä, joiden ajattelusta minulle tulee hyvä mieli.
| |
| | |
01.12.08, 20:55
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
..niin, voit yksin ollessasi tehdä monta asiaa niin kuin itse haluat, mutta ainakin yhtä paljon jää tekemättä juuri siitä syystä, koska olet yksin.
Minäkin olen eron jälkeen viettänyt yhden joulun yksin ( omasta tahdostani), siinä joulussa oli jotain "aitoa joulua", tosi kaunis ja omanlaiseni joulu. Nytkin mielelläni olisin aaton yksikseni, mutta en taida pystyä kieltäytymään lapseni perheen kutsusta tulla heille joulunviettoon.
| |
| | |
06.12.08, 13:50
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | yksinkin on mukavaa
Ota yksin vietetystä joulusta hyvät puolet esiin. Joka asiassa on hyvät ja huonot puolensa, nauti niistä hyvistä. Sauno, syö, koristele asunto, katsele hyviä elokuvia, käy kävelyllä tai nuku päiväunet, sanalla sanoen tee mitä ikinä haluat. Nauti vapaapäivistä!
| |
| | |
06.12.08, 15:01
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Joulu kamppisten kanssa
:) itse aion viettaa joulun muutamien kamppisten kanssa joita en tunne juuri lainkaan. meilla ei tehda jouluruokia, ei joulusiivousta, ei joulusaunaakaan. Ei tule olemaan lunta eika meil oo ees olkkaria missa pitaa kuusta/katsoa tv:ta
Koko joulu Juodaan siideria, rommiteeta ja syodaan suklaata :P varmaan poltetaan aika parisevat jointit.
Ihana joulu <3 en jaksa odottaa! kerrankin joulu ilman stressia, lahjojen ostoa, haslinkia.
ainoa murheen aihe etta pitais pesta vuokraisannan paskalta haiseva koira joulunkunniaksi :( ja sen pesu kestaa tuntikausia....
| |
| | |
15.12.08, 23:54
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Inhoan joulua
No jouluja on tullut vietettyä ainakin 18vuotta yksin.On siinä kokeilemista muillekin,jos kestäisivät niin monta joulua yksin.Vihaan joulua,silloin suuri teennäisyys nousee ihmisillä pintaan.Ollaan muka niin aitoja ja ystävällisiä ja takaapäin haukutaan sukulaisten antamat lahjat.
| |
| | |
16.12.08, 11:41
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
että yksin olet viettänyt. Kuka tuollaista ilopilleriä jaksaisi jouluna?
| |
| | |
16.12.08, 21:11
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | ???????
Olen mielummin yksin,kun menen typerien sukulaisten luo jouluksi.On kyllä pyydetty,ei kiinnosta,ei kiitos.Kun on yksin ,saa tehdä oman näköisen joulun ,jos ei satu olemaan työvuoro mikä on usein jouluna.Että eipä sitä joulu tunnelmaan oikein jaksa virittyä rankan vuoron jälkeen.
| |
| | |
18.12.08, 14:18
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Yksinäiselle tonttutytölle
Tonttumuori on tottunut viettämään jouluja tonttupoikansa kanssa. Monta vuotta on tehty omat traditiot niin ruokien suhteen kuin tekemistenkin. Nyt tonttupoika on löytänyt itselleen tonttutytön ja koko joukon muita tonttuja. Tonttumuori kyseli, että josko tonttupoika haluaisi viettää joulunsa ihan tonttulassa, että se kyllä muorille passaisi. Mutta ei - halutaan tulla joutua viettämään tonttumuorin luo - näin sanottiin aluksi. Tonttumuori ostelee koristeita ja miettii kuusen paikkaa. Nyt joulunvietto onkin kutistettu "tonttupoika tulee murkinalle" osioon. Lisäksi tonttupoika on pahantuulinen. Lahjoja ei tarvi olla, tonttulassa on kiireitä, tonttumuorin puheluihin ei vastata...jne Tonttumuori tässä ihmettelee, että miksi hänen pitäisi laittaa koko joulu valmiiksi 15. minuutin pahantuulisen ja pahankurisen tonttupojan pikalounaalle, jonka aikana vain haukutaan tai valitetaan kaikesta? Tonttumuori miettii vain, olisiko se yksinäinen joulu vielä pahempi kuin tällainen mielipahajoulu
| |
| | |
18.12.08, 16:04
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Tonttumuori miettii vain, olisiko se yksinäinen joulu vielä pahempi kuin tällainen mielipahajoulu"
Kuin minun kynästäni, joulun jälkeen tiedän millaista oli, koska tonttupoika haluaa viettää joulun kavereiden kanssa, tai mennä ulkomaille, ei hän edes jouluaterialle ehdi enää tulemaan.
| |
| | |
21.12.08, 22:50
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Media on taas täynnä ankeita tarinoita yksinäisistä ihmisistä ja heidän surkeasta joulustaan yksinäisen puurolautasen äärellä. Niitä tarinoita on kerrottu iät ja ajat Topeliuksesta lähtien ja taustalla on kai se ensimmäisen joulun tarina, jossa nuori synnyttävä äiti ei saanut sijaa majatalosta, vaan joutui miehensä kanssa majoittumaan talliin. He olivat köyhiä ja nuoria ja vasta kihloissa...
Jouluna pitää siis löytää kohderyhmä, esim. köyhät ja yksin eläjät, joille voi uhrata muutaman lämpimän ajatuksen ja lunastaa itselleen luvan nauttia perheen ja suvun tuomasta jouluilosta. Ainakin teoriassa.
Miksei media kerro totuutta: yksineläjän joulu on kaunis, viihtyisä ja rauhallinen. Varsinkin jos älyää sulkea puhelimen.
Joulun tragediat tapahtuvat kai useimmiten ydinperheissä, suvun piirissä.
| |
| | |
21.12.08, 23:18
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sehän on tosiaan luonne/asennekysymys... olen itsekin jouluihminen, rakastan sitä tunnelmaa; enkä tosiaankaan halua pilata sitä sukulaisilla tai muilla ihmisillä. Jouluna linnoittaudun kotiini, luen, köllöttelen, lillun vaahtokylvyssä, katselen jouluohjelmia, kuuntelen musiikkia, syön suklaata ja kaikkea muuta hyvää, haistelen kuusta ja tunnelmoin kynttilänvalossa. IIIHANAA, ja kaikkein parasta on että saa olla RAUHASSA (kunhan on ensin tehnyt selväksi muille että tosiaan salettina aikuisten oikeesti HALUAA OLLA YKSIN JA RAUHASSA -ei mikään helppo juttu).
| |
| | |
22.12.08, 08:57
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuliina :) itse aion viettaa joulun muutamien kamppisten kanssa joita en tunne juuri lainkaan. meilla ei tehda jouluruokia, ei joulusiivousta, ei joulusaunaakaan. Ei tule olemaan lunta eika meil oo ees olkkaria missa pitaa kuusta/katsoa tv:ta
Koko joulu Juodaan siideria, rommiteeta ja syodaan suklaata :P varmaan poltetaan aika parisevat jointit.
Ihana joulu <3 en jaksa odottaa! kerrankin joulu ilman stressia, lahjojen ostoa, haslinkia.
ainoa murheen aihe etta pitais pesta vuokraisannan paskalta haiseva koira joulunkunniaksi :( ja sen pesu kestaa tuntikausia.... | On ihan pakko kysyä, että mikä on kamppis? Minulle se on lyhenne kampanja-sanasta... | |
| | |
22.12.08, 09:21
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kamppis= ihminen jonka kanssa jaan asuntoni.
Ei toimi suomen aakkoset, kun asun irlannissa ja kaytan brittinappaimistoa.
| |
| | |
23.12.08, 09:37
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja hemuliina Kamppis= ihminen jonka kanssa jaan asuntoni.
Ei toimi suomen aakkoset, kun asun irlannissa ja kaytan brittinappaimistoa. | Kämppis, niinpä tietenkin! Sorry, kun en hoksannut
| |
| | |
23.12.08, 12:27
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
''ainoa murheen aihe etta pitais pesta vuokraisannan paskalta haiseva koira joulunkunniaksi :( ja sen pesu kestaa tuntikausia....''
se olet kyllä sinä itse joka haiset paskalle. haiset tänne asti, hyi helvetti. pese ensin itsesi, paskalle haiseva jointin polttelija, hyi hitto mikä pössyttelijä olet :P
| |
| | |
23.12.08, 19:29
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu, tuuppasin justiin joulukinkun uuniin, kilo lehmän sisäfilettä, nautiskelen nalleolutta ja kuuntelen PinkFloydia kybällä niin, että naapuritkin saa nauttia ... tosin ei täällä ole naapureita, kun kaikki on jonottanut tonne böndelle sukkuloimaan. Ajattelin vähän lueskella, pelailla ja järjestellä paikkoja. Huomenna avaan lahjat. Mitähän olen itselleni ostanut ? Vähän jännittää :-)
Olen työssä niin paljon ihmisten kanssa, että suorastaan nautin yksinolosta. Tänäänkin oli aika rankka päivä. Kaikki haluaa kaiken valmiiksi ennen joulua. Stressaa kun joutuu kantamaan muiden ihmisten stressiä. Itse hoitelin lahjahommat sun muut jo toissaviikonloppuna. Ennakointia!!
Joulu yksin. Tämän hienompaa joululahjaa en olisi voinut saada. Kiitän Jumalaani siitä.
Joulumusaa... http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic
| |
| | |
24.12.08, 13:17
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | yksin
Vietän joulua yksin. Aiemmin vietin yhden joulun yksin opiskeluaikana, en nauttinut siitä. Viime vuonna jouduin olemaan osan joulua yksin (aattoiltapäivästä joulupäivän iltapäivään) ja vaikka etukäteen ajatus ei tuntunut mukavalta, niin kivasti se meni. Tänä vuonna taas olen ihan tietoisesti päättänyt jäädä kotiin. Eilen olin vielä töissä ja nyt haluan vain rauhoittua omassa kodissa, lepäillä, tehdä jouluruokia, saunoa, lukea, olla netissä. Asun siis yksin. Vasta tapaninpäivänä lähden tapaamaan sukulaisia. Tällä hetkellä tuntuu ihan oikealta ratkaisulta. Totta kai jotkut kummastelevat ratkaisuani, mutta toisaalta tiedän yllättävän monta muutakin ihmistä, jotka viettävät joulunsa yksin.
| |
| | |
25.12.08, 18:07
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Joulu yksin on luxusta, saa levätä, ulkoilla, syödä hyvin ja olla ihan rauhassa...
Joka toinen joulu meillä on lapset kotona(joka toinen isällä) Kun lapset on kotona , meille tulee vanhempani,ex-anoppi ja appi(joka toinen joulu he ovat ex-miehen luona). Täytyy sanoa että vaikka tykkään sukulaisistani ja ex-anopista ja apesta, on aivan ihanaa olla joka toinen joulu ihan yksin. En halua meille ketään, ja kohteliaasti kiitän vierailukutsuista ja sanon tulevani joulun jälkeen.
Teen juuri niitä ihania asioita joita haluan Katselen leffoja, syön hyvin, luen rauhassa, ulkoilen jne. Täytyy sanoa että nautin suunnattomasti yksinäisistä jouluista.
| |
| | |
22.12.09, 15:04
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | vietän yksin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäinen tonttutyttö Viettääkö kukaan joulua yksin? Selviääkö siitä hengissä? Asennehan se tietysti ratkaisee, mutta näyttäisi pakosti tulevan yksinäinen joulunaika ja itse kun on vielä jouluihminen... :(( Mielipiteitä, kokemuksia.. | ruokaa onlenkimakkara. ja en ole omaa syytäni joutunut tähän tilanteeseen. koita pärjätä. toivottavasti enulla on edes rahaa ruokaan
tapsa
| |
| | |
28.12.10, 12:20
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | yksin jouluna Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäinen tonttutyttö Viettääkö kukaan joulua yksin? Selviääkö siitä hengissä? Asennehan se tietysti ratkaisee, mutta näyttäisi pakosti tulevan yksinäinen joulunaika ja itse kun on vielä jouluihminen... :(( Mielipiteitä, kokemuksia.. | Missäs ne yksinäiset jouluna ovat? Täällä menee kaikilla hyvin, jouluna. Sepä hyvä. Joulu on ohi meillekin yksinäisille, ulkopuolisille, onneksi.
| |
| | |
28.12.10, 12:24
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | korjaan... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepukatti Missäs ne yksinäiset jouluna ovat? Täällä menee kaikilla hyvin, jouluna. Sepä hyvä. Joulu on ohi meillekin yksinäisille, ulkopuolisille, onneksi. | Tarkoitin että miksi niin harva yksinäinen kirjoittelee tänne. Siksikö loistavat poissaolollaan koska kaikilla muilla tuntuu menevän tosi hyvin jouluna. Kuka sitä nyt kehtaa valittaa ja myöntää että vietän yksinäisen joulun. Kuitenkin moni viettää.....
| |
| | |
28.12.10, 15:27
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joulu on uskonnollinen juhla. Vietetään kuulemma Jeesuksen syntymäjuhlaa. Ei kyllä kauppakadulla huomaisi. En ole kuulunut kirkkoon neljäänkymmeneen vuoteen. En vietä uskonnollista joulua. Pikkukuusi minulle on tuotu ja koska se ei liity mitenkään kirkolliseen jouluun niin olkoon pöydälläni. En kyllä vietä tätä kulutusjuhlaakaan. Vietän vähän pitempää vapaata ja teen sen mieluimmin yksin.
| |
| | | | |