| |  | | |
30.10.10, 15:18
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Koristelu
Olen monena jouluna koristanut kotini ja erityisesti kuusen jokseenkin hillitysti käyttämällä vain paria väriä tai tietyntyyppisiä koristeita. Nyt ajattelin räväyttää amerikkailaistyylisesti ja pistää kuusen täpötäyteen kaikenlaisia ja kaikenvärisiä koristeita. Mites te muut? Mikä on kauden muotiväri ;)
Tulipa mieleeni, kun olin juuri ulkomaanmatkalla ja siellä näytti olevan jo täysi jouluhulina päällä. Ostin jo itsekin pari uutta koristetta.
| |
| | |
10.11.10, 07:17
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen aina koristellut kuusen monivärisesti ja runsain koristein. Niin teen tänäkin vuonna. Itse tykkään värikkäästä kuusesta ja mielestäni yhdellä tietyllä värillä koristellut kuuset ovat suorastaan kalseita. Jouluun sopivat lämpimät värit ja valot. Pelkistetty ei ainakaan minun mielestä luo tunnelmaa. Inhoan sydämenipohjasta led-valoja, aivan oksettaa. Sain lahjasta led-valosarjan eräältä sukulaiselta, mutta luojan kiitos se meni rikki:)). Tykkään joulusta ja on ihanaa laittaa koristeita ja aitoja kynttilöitä. Toivon, että joulu olisi rauhallinen ja oikein hyvä. Että pääsisi nauttimaan jouluntunnelmasta.
| |
| | |
11.11.10, 16:14
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä kuusi on aina koristeltu amerikkalaisittain runsaasti ja värikkästi. Olenkin vähän karsastanut sellaista pelkistettyä kuusta. Miehen kotona kumminkin tämmöinen hyvin pelkistetty joulukuusi oikeilla kyntilöillä on ja olen siitä oppinut vuosien kuluessa tykkäämään. Siinä on vielä oikeat kynttilätkin.. :) Mutta oma kuusi on silti vielä tosiaan runsaasti koristeltu ja väreinä punainen ja kulta.
| |
| | |
14.11.10, 08:43
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2008 Sijainti: Hämeen rajamailla
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joulua odotellessa
Nyt ajattelin räväyttää amerikkailaistyylisesti ja pistää kuusen täpötäyteen kaikenlaisia ja kaikenvärisiä koristeita. Mites te muut? Mikä on kauden muotiväri ;) | Minä en välitä siitä mikä on "muotiväri" joulussa, tai joulukuusenkoristeissa, koristelen, niin kotimme, kuin myöskin kuusemme, hillitysti.
Kuusessamme on vain kirkkaita lasisia palloja, valkoisia lasilintuja, sekä enkeleitä joilla on hyvin haaleanvaaleat puvut, sekä tietenkin kynttilät.
Mitään punaista, vihreää, sinistä ym. räikeitä värejä, markkinakrääsän mieleen tuovaa tavaraa, ei kuuseemme eksy.
Amerikkalaistyylinen joulukoristelu on minun mielestäni todella mautonta, lapsiperheissä se ehkä on paikallaan, mutta ei sovi aikuisten ihmisten kotiin.
Mutta ken siitä pitää, siitä vaan, omahan on koti ja kuusi.
| |
| | |
14.11.10, 17:42
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mitä mieltä olette mustista koristeista?
| |
| | |
15.11.10, 12:12
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja prince of darkness Mitä mieltä olette mustista koristeista? |
Kuulostaa kamalalta. Ainut tummuus saa minun mielestäni tulla ajan patinasta ja luonnonmateriaaleista, jostain tummasta sammalen- ja havunvihreästä. Jouluun kuuluu valo ja kimallus. Lumenvalkoinen, kulta, hopea, punainen ja vihreä. Sininen voi olla kaunis vaikka hopeaan yhdistettynä, mutta musta on aika kamala. Joku äärimmäisen moderni sisustus saattaa näyttää kauniilta mustien koristeiden kanssa, ehkä, mutta itse en oikein siellä viihtyisi.
| |
| | |
16.11.10, 10:17
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viime jouluna ostin stokkalta upeita mustia koristeita. Minulla on mustat joutsen, kenkä ja jotain muutakin. Ihan upeita. Mukaan tuli myös valkoinen joutsen ja punainen kenkä ja hopeinen lintu.
| |
| | |
16.11.10, 20:35
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Pitäisköhän joskus oikein räväyttää?? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja prince of darkness Mitä mieltä olette mustista koristeista? | Pitäisi olla valkoinen tekokuusi, että mustat koristeet pääsisivät oikeuksiinsa. Tummaa vihreää vasten ei musta väri erotu, sininenkään ei oikein loista, punainen näkyy hyvin, samoin kulta ja hopea, tietysti valkoinen ja keltainen.
Violettia en kuuseeni laita, aniliininpunainenkin tuntuu vieraalta ja sitä väriä sisältävät koristeet annan lapsille omien huoneiden koristeluun. Muuten kuusessamme on perinteisiä värillisiä koristeita, lasikoristeita, käpyjä ja olkikoristeita, sekä sähkökynttilät, jotka sain joululahjaksi äidiltäni v. 1989. Kynttiläsarjaan ei saa enää mistään varalamppuja, joten uuden hankinta pian edessä, pari lampuista on jo kovin mustunut mutta viime jouluna tuli vielä valo kaikkiin.
Oikeita kynttilöitäkin vois laittaa, pidikkeet on tallella vaarin peruina, varmaan jo ennen sota-aikaa valmistettu.
| |
| | |
17.11.10, 07:03
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mustat koristeet kertoo mielestäni ihmisen henkisestä sairaudesta.
| |
| | |
17.11.10, 10:05
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Myönnän olevani tarkka väreistä koskipa se sitten pukeutumista tai sisustamista. Kuitenkin jouluna koti on täynnä värien ilotulitusta. Esillä on lasten vuosien varrella askartelemia koristeita, jouluvaloja, kynttilöitä, tekstiilejä, kuusenkoristeita jne.
Haaveilen yksinkertaisesta maalaismaisesta kuusesta, mutta joka vuosi kuusi on täynnä koristeita. Ostan joka vuosi 1-2 joulukoristetta rikkoutuneiden tilalle. Joitakin olen vienyt myös kirppikselle kiertoon.
Meillä joulun värinä on perinteinen punainen. Siihen on helppo yhdistää vihreää, kultaa, hopeaa, beigeä jne. Meillä joulu on kuin värikäs sambafestivaali keskellä pimeää talvea ja jouluun kuuluu valo, kimallus ja yliampuva koristeellisuus. Siksi siis meidän kuusessakin on hilepalloja eikä olkitähtiä.
| |
| | |
19.11.10, 15:47
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta Mustat koristeet kertoo mielestäni ihmisen henkisestä sairaudesta. | Herranjestas onko se Stokkan jouluosasto suunnattu mieleltään sairaille. Niihin mustiin koristeisiin olisi pitänyt laitttaa varoituslappu "Vain henkisesti sairaille" ja myyjä tarkastaa, että on lääkärintodistus mukana.
| |
| | |
25.11.10, 07:28
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sokkan jouluosasto Herranjestas onko se Stokkan jouluosasto suunnattu mieleltään sairaille. Niihin mustiin koristeisiin olisi pitänyt laitttaa varoituslappu "Vain henkisesti sairaille" ja myyjä tarkastaa, että on lääkärintodistus mukana. |
Ei tarvita lääkärintodistusta, se kertoo jo kaiken kun ostaa mustia joulukoristeita. Mielestäni saatanan palvonta ja joulu on erikseen.
| |
| | |
25.11.10, 09:21
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta Ei tarvita lääkärintodistusta, se kertoo jo kaiken kun ostaa mustia joulukoristeita. Mielestäni saatanan palvonta ja joulu on erikseen. |
Ei herrajjestas, saatananpalvontaa ... Punaiset joulukoristeet kai sitten kuitenkin loppuviimeks on tarkotettu kommareille tän logiikan mukaan ?
| |
| | |
25.11.10, 10:25
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on aina aito kuusi olohuoneessa, omasta metsästä haettu. Minä ihailen sellaista tuuheaa amerikkalaismallista mutta nehän ovat viljeltyjä. Siis meillä ei tule olemaan sitä.
Kuusen koristeet ovat osin noin 40v vanhoja. Pitkään aikaan en ole uusinut mitään. Lisäksi löytyy joka väriä, ei ole mitään erikoista teemaa. Ja kuusi on ihan täynnä koristetta.
MUTTA melkein jokaisella koristeella on oma tarinansa, jokin lapsista on tehnyt, on ostettu jostain kaukomailta. Esim Jamaikalla poikkesin risteilyllä vain muutaman tunnin ja en ostanut kuin yhden joulukoristeen. Kiinasta olen tuonut paljon koristetta. He kun viettävät uutta vuottaan, niin siellä on paljon pikku tilpehööriä myynnissä.
Nykyään minä koristelen kuusen (jo hyvissä ajoin) tai lastenlasten kanssa. Muistot nousevat mieleeni kun asettelen näitä kuusen oksille. Eli tämä on kuin matka menneisyyteen, eikä pelkästään kuusen koristelu. Ymmärsitteköhän, mitä yritin sanoa?
Tänä vuonna pitää saada sopimaan vielä lastenlasten 3v ja 6v tekemät eriväriset paperiympyräketjut. Näitähän käytettiin ennen vanhaan koristeina. Se oli kiva päivä kun askartelimme niitä lasten kanssa.
| |
| | |
25.11.10, 12:22
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sokkan jouluosasto Herranjestas onko se Stokkan jouluosasto suunnattu mieleltään sairaille. Niihin mustiin koristeisiin olisi pitänyt laitttaa varoituslappu "Vain henkisesti sairaille" ja myyjä tarkastaa, että on lääkärintodistus mukana. | Voisin hyvin ajatella ripauksen mustia hyvälaatuisia koristeita kuuseeni. Varmaan ihan upeita vaikkapa punaisen ja hopean kanssa. Ja valkeita höyhenkoristeita...hmm! Ihan täysmustiin puetusta kuusesta en itse tykkäisi.
Kaikilla väreillä on symboliikkansa. Suomen katukuvassa näkee paljon mustaa. Ovatko kaikki siis saatanaan päin kallellaan? Mikä tekee mustasta kuusenpallosta uhkaavamman kuin esim. mustasta takista? Uupumuksessa ja ahdistuksessa jonka joulu monille tuo, on paljon enemmän todellista "mustaa".
Jos tähän väriboikottiin lähdetään, niin eikös se sitten ole ihan bordellitouhua pukea kotinsa punaisiinkaan ;D. Kuin suoraan ilmestyskirjasta; "puettuna purppuraan, helakapunaan ja kultaan..."
Vilkkuvalot ja kaikki siihen.
Niin että käytetään itse kukin ihan vapaasti sitä väriä mikä itselle tuntuu mieleiseltä.
| |
| | |
25.11.10, 12:35
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | lisäys Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta Ei tarvita lääkärintodistusta, se kertoo jo kaiken kun ostaa mustia joulukoristeita. Mielestäni saatanan palvonta ja joulu on erikseen. |
Tarkoitin edellisen vastaukseni kommentiksi ensisijaisesti/myös tälle "sairasta" nimimerkille, joka hulppeasti yhdistelee värejä ja ilmiöitä:)
| |
| | |
28.11.10, 08:44
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jouluväreistä Tarkoitin edellisen vastaukseni kommentiksi ensisijaisesti/myös tälle "sairasta" nimimerkille, joka hulppeasti yhdistelee värejä ja ilmiöitä:) |
En ole ketään kieltänytkään käyttämästä mustaa. Mielestäni musta väri ei sovi jouluun, eikä joulukoristeisiin. Eikö suomalaiset voi edes jouluna olla iloisia?
| |
| | |
28.11.10, 10:42
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta En ole ketään kieltänytkään käyttämästä mustaa. Mielestäni musta väri ei sovi jouluun, eikä joulukoristeisiin. Eikö suomalaiset voi edes jouluna olla iloisia? | Niin, en minäkään tarkoita että kaikkien on nimenomaan tykättävä mustista joulukoristeista. Sinusta se ei sovi jouluun ja se on ok. Pidin vain outona että linkitit tämän lähinnä makuasian oitis saatananpalvontaan ja sairauteen.
En näe mustia koristeita ilon puutteena, _jos_ kerran niistä tykkää. Aito ilohan ilmenee omien luonnonlakiensa mukaan jouluna ja muulloinkin.
| |
| | |
28.11.10, 12:03
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Musta väri ei ole luonnollinen valinta joulukoristeita miettiessä. Sehän ei ole jouluinen väri ollenkaan. Enemmänkin joulunvastustajan, kieltäjän ja ateistin valinta. Tulee mieleen mustat hakaristit jne. Varmaan moni nuori ihminen voisi valita joulunsa väriksi mustan, nuoruuden angstissahan muutamat muutenkin ovat enemmän peikkoja kuin ihmisiä. Mutta kauden muotiväri lienee tonttulakinpunainen.
| |
| | |
28.11.10, 18:23
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koristeluissa käytän hillittyjä värejä eli vakoista, hopeaa, sinistä.
Punainen ei ole meillä joulun väri kuin ehkä jossain pienessä koristeessa. En pidä punaisesta ylipäätään.
| |
| | |
29.11.10, 09:29
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja katariina K Koristeluissa käytän hillittyjä värejä eli vakoista, hopeaa, sinistä.
Punainen ei ole meillä joulun väri kuin ehkä jossain pienessä koristeessa. En pidä punaisesta ylipäätään. |
En minäkään oikein tykkää punaisesta, se on jotenkin 'ahdas'. Joskus kun laitoin punaista, tuli tarve riisua joulu kodista jo Tapaninaamuna.
Meillä on tänä vuonna lämmintä turkoosia, valkoista ja kultaa hieman. Tummahkoa havunvihreää tehosteena. Kyllä sinne sekaan jokunen punanuttuinen tonttu kuitenkin mahtuu:)
| |
| | |
29.11.10, 12:38
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina.m. En minäkään oikein tykkää punaisesta, se on jotenkin 'ahdas'. Joskus kun laitoin punaista, tuli tarve riisua joulu kodista jo Tapaninaamuna.
Meillä on tänä vuonna lämmintä turkoosia, valkoista ja kultaa hieman. Tummahkoa havunvihreää tehosteena. Kyllä sinne sekaan jokunen punanuttuinen tonttu kuitenkin mahtuu:) |
Miten saat turkoosista lämpimän? Sehän kuuluu kylmiin väreihin.
| |
| | |
29.11.10, 13:09
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetys Miten saat turkoosista lämpimän? Sehän kuuluu kylmiin väreihin. |
Niin kuuluu. Tämä on kai lähinnä henk.koht. näkemys, mutta minusta turkoosissakin on kylmiä ja vähemmän kylmiä, jopa 'lämpimiä' sävyjä. Tämä jälkimmäinen lähestyy enemmän vihreää kuin sinistä.
Tuo mieleen auringon ja lämpimän meren:)
| |
| | |
03.12.10, 15:43
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on bordellissa ainainen joulu ja punaiset valot kaikkialla. Ja antamisen iloakin löytyy. Tosin haluamme lahjaksi siitä rahaa. Vihreää voivat käyttää ainoistaan vihreän aatteen lumoavat, punaista kommarit. Sinistä kokoomuslaiset. Linnan vastaanotolla nähdään taas parvi saatanapalvojia frakeissaan. Hännät vaan vilkkku frakinliepeissä.
| |
| | |
03.12.10, 15:47
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
minä olen 65 vuotias ja juuri se sama henkilö joka ostaa stokkalta mustia joulukoristeita. Ei ole angstia eikä stressiä, eläkkkeelle lähden vuoden vaihteessa ja heti nokka kohti Thaimaata 5 viikoksi. Saatanaa en oli toistaiseksi palvonut. Ja uskon Joulupukkiin, olen nähnyt monta.
| |
| | | | |