Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Juhlat > Häähumua
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.05.06, 08:35   #1 (linkki)
Naimisiin
(Vierailija)

alusasu

Häät ovat elokuussa, hääasu on jo hankittu. Mietin vain mitä laitan alus-asuksi. Onko vielä tapana käyttää korsettia, kuin ennen. Onko korsetti vyötärömallia vai sellainen missä on rintaliiviosa mukana. Vai laitanko sukkanauhaliivin ja sukat vai kenties sukkahousut. Kertokaa kuinka itse olitte ja mikäli voisitte suositella jotain liikettä missä on hyvä palveleva henkilökunta.

Kiitos vastauksistanne !
  Vastaa viestiin
23.05.06, 10:23   #2 (linkki)
Sukkismies
(Vierailija)

Re: alusasu

Sukkahousut, ehdottomasti!
  Vastaa viestiin
23.05.06, 12:11   #3 (linkki)
et
(Vierailija)

Yleensä juhlapukuun hankitaan ensin alusasu.

Miksikö? Jos nyt laitat hyvin muotoilevan korsetin päällesi, niin juhlapukusi ei näytä yhtä hyvältä kuin sovitusalusasun kanssa.

Hääpukuun ei ole mitään sääntöä, mitä alla pitää olla. Teet oman mielesi mukaan. Joissain pukumalleissa on korsetti suotava, ettei makkarat pursua joka paikassa. Ilmeisesti sinulla ei ole tällaista pukua, kun olet sen pystynyt hankkimaan ilman juhla-alusasua.
  Vastaa viestiin
23.05.06, 12:40   #4 (linkki)
Tp
(Vierailija)

Laita mukavat alusvaatteet!!! Ei saa olla kiristävää eikä kutittavaa, päivä on sen verran jännittävä jo muutenkin. Ei putoilevia olkaimia, irtoilevia sukkanauhavöitä tai kutittavia, pisteleviä korsetinluita ja pitsejä.
Laita silkkiset alkkarit, istuvat rintsikat ja stay-up -sukat. Kukaan ei näe hääpäivänä mitä sulla on siellä alla vaikka olis hiutuneet Sloggi-maxit ;). Hääpukuun voi myös ommella sisäänrakennetut rintsikat, silloin pysyy kaikki kuosissaan. Illalla/yöllä sitten voit hääpukua riisuessasi äkkiä vaihtaa yllesi jonkun sexyasun jonka kuitenkin otat kohta pois.
  Vastaa viestiin
23.05.06, 13:13   #5 (linkki)
Susanna
(Vierailija)

Äänestäisin kyllä sen mukavan alusasun puolesta varsinkin jos pukusi ei vaadi mitään muotoilevaa korsettia tai bodyshaperia. Päivä on pitkä ja elokuussa voi olla hiostavaa, joten varmista hyvä olo ja mieliala sillä ettei mikään puserra tai pistele alusasussa.

Mukava ei siis tarkoita välttämättä mitään rumaa! Luonnonmateriaalit on mukavimmat ja silkki niistä juhlavin. Stayupit tai sukkanauhat - makuasia.

Alusasun istuvuus tarkoittaa myös mukavuutta. Palvelua oikean koon valintaan saa esim. Hgissä Funky Ladyssä ja muualla Suomessa ainakin kaikissa Emotion-liikkeissä. Erikoisliikkeet on tässä valttia millä tahansa paikkakunnalla.
  Vastaa viestiin
27.05.06, 17:23   #6 (linkki)
Sara
(Vierailija)

Mielestäni kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa morsiuspuku mukaan, kun menet ostamaan alusasua hääpäiväksi. Alusasuhan vaikuttaa monissa puvuissa todella merkittävästi siihen miten puku istuu ja miltä näyttää. Vaikka olisi etukäteen jo päättänyt ostaa esimerkiksi vaikka push-upit, niin on otettava huomioon, että myös niiden välillä on todella isoja eroja saumojen ja mallin suhteen. Vain kokeilemalla tietää, miltä alusvaatteet näyttää puvun alla! Hyvällä tuurilla voi osua kokeilemattakin sopivaan alusasuun, mutta aika epätodennäköistä se on :)

Mikäli ei painavaa pukua halua raahata mukana monen tunnin etsintäkierroksella, niin kannattaa käydä ensin ilman pukua kartoittamassa valikoimia ja liikkeitä, joista löytyy mahdollisia alusasuja. Kun sitten löytynyt 1-2 liikettä, joissa on mieleisiä alusvaatteita, niin puku mukaan ja sovittamaan niihin!

Onnea myös muille tämän kesän morsiamille!!
  Vastaa viestiin
11.12.06, 09:51   #7 (linkki)
morsmaikku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja et
Yleensä juhlapukuun hankitaan ensin alusasu.

Miksikö? Jos nyt laitat hyvin muotoilevan korsetin päällesi, niin juhlapukusi ei näytä yhtä hyvältä kuin sovitusalusasun kanssa.
Omiin häihini on nyt 7 kuukautta aikaa, ja hääpuku on jo ostettu mutta ei alusvaatteita. Hääpuku oli ostaessa täysin sopiva, mutta sovin kuitenkin liikkeessä että pukua korjaillaan vielä keväällä tarpeen vaatiessa, jos olen esim. laihtunut talven aikana. Eli olen aikoinut toimia tuon alusvaatteiden hankinnan kanssa niin, että ostan ne tässä talven/kevään aikana ja otan sitten mukaan sinne hääpuvun korjaussovitukseen.

Itse olen sitä mieltä, että vaikka alsuvaatteet eivät hääpuvun alta näykään, niin kyllä sitä vain itse tuntee olonsa kauniimmaksi ja juhlavammaksi kun päällä on kauniit alusvaatteet eikä vaarin kalsarit ;)
  Vastaa viestiin
25.04.12, 11:56   #8 (linkki)
Vihille kesäkuussa
(Vierailija)

pukeutuminen

Alotin hääasun ostamisen seuraavanlaisesti.
Ensiksi menin alusasuliikkeeseen, ostin tukevan korsetin joka on tuettu liivinluilla. Kupit ovat pehmustettu. 4 kpl sukkanauhoja. lisäksi ostin 2 paria sukkia ( yksi pari varalle). Varasin ajan morssiusliikkeeseen. Puin kotona korsetin päälle sukkineen. Morsiusliikkeen pitäjä kehui kun olin pukenut korsetin valmiiksi ja sanoi että nyt on hyvät mahdollisuudet löytää kunnon asu. Niin löytyikin pari kertaa jouduin menemään sovitukseen ja joka kerran puin päälle korsetin. Nyt on asu tip top. Kannattaa olla varovainen ettei sulhanen näe päälläsi alusasua, minulla näki kerran ja arvata sen saattaa mitenkä siinä kävi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku