Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Juhlat > Kodin juhlat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
09.06.05, 21:20   #1 (linkki)
Jelppivä
(Vierailija)

Pojan rippilahja

Naapurin poika pääsee pian(!) ripille emmekä keksi millään oivaa lahjaa. Emme tunne poikaa vielä kovin hyvin, mutta toki haluamme häntä ilahduttaa varsinkin kun meidätkin on kutsuttu mukaan juhliin.

Ideoita?

Olisiko rahalahjassa mitään itua? Ja jos on niin minkä suuruisessa?

Vastaa viestiin
09.06.05, 22:14   #2 (linkki)
vinkki
(Vierailija)

Re: Pojan rippilahja

jos on naapurinpojasta kyse, ettekä ole hyviä tuttuja niin mielestäni teidän perheen koosta riippuu, että mikä on lahjan rahallinen arvo, mutta 20-30 euroa kuullostaa mielestäni sopivalle.
Tai kultasepänliikkeessä on monia edullisia kauniita koruja pojillekin. Itse olen harrastanut vähemmän läheisten lasten rippilahjaksi hopeista kaulakorua, jossa on ko. henkilön horoskoorrimerkki ja taakse kaiverrus. markkinoilla on myös hopeisia, joissa on koruna johonkin harrastukseen liittyvä juttu, nekin on kivoja ja arvonsa säilyttäviä.Eikä maksa paljon, reilu 10 euroa, en ole valmis vähemmän läheisten lahjoihin pulittamaan suuria summia 2 hengen perheeltämme, kun meillä kuitenkin on laaja tuttavapiiri, johon mahtuu paljon näitä vähemmän läheisiä ja täten aina jotain kemuja, mutta tuollaisen korun kehtaa silti viedä vaikkei hinnalla olekaan pilattu.
  Vastaa viestiin
09.06.05, 23:16   #3 (linkki)
reetta
(Vierailija)

Meidän pojat saivat aikoinaan tuttavilta isot pyyhkeet, kivat mukit, pussilakanat , koottavan laivan , jokin tarpeellinen juttu olisi kiva.
  Vastaa viestiin
10.06.05, 00:23   #4 (linkki)
julia
(Vierailija)

20-30 on hyvä summa rahalahjaksi kun kerran ette ole kovin läheisiä. Suosittelen rahalahjaa jos kerran ette tunne poikaa kovin hyvin.

Nuo hopeiset kaulakorut kuulostavat kyllä kivalta idealta, mutta veljelläni ainakin jäisivät käyttämättä. Sai kummeiltaan rippilahjaksi kaulakorun eikä ole kertaakaan käyttänyt. Onhan se toisaalta silti muisto.

Jos haluaa antaa muuta kuin rahaa, niin juuri joku pyyhesetti on hyvä, sillä pyyhkeitä ainakin kaikki käyttää.
  Vastaa viestiin
10.06.05, 10:15   #5 (linkki)
Jos
(Vierailija)

Lähes tuntemattomalle annetaan noin 30 € niin miten paljon sitten antaisitte tutulle?? Jotain rajaa niiden lahjusten kanssa.
  Vastaa viestiin
10.06.05, 13:33   #6 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Ajattelin aivan samaa!!! Olen aikeissa antaa kummipojalleni rippilahjaksi n 20-30 euron arvoisen lahjan tai lahjakortin. Riittää mielestäni todella mainiosti.

Lähes tuntemattomalle naapurin pojalle joku pieni lahja on ihan ok. Rahaa ehkä 10 euroa.

Vastaa viestiin
10.06.05, 14:46   #7 (linkki)
tiina
(Vierailija)

Kyllä 10 euroa on nykyään niin pieni raha, että en kyllä kehtaisi antaa.. Ostaa mielummin vaikka sillä rahalla jonkun lahjan. Ja minä en tosiaankaan itse tienaa hyvin, olen opiskelija..

Olen tommosille puolitutuille ostanut jotain astioita jos olen tiennyt että heille esim. kerätään jotain.. Iittalan Verna-sarjan kulho on mielestäni kaunis ja varmaankin tarpeellinen vaikka ei saman sarjan laseja olekkaan.. Se maksaa muistaakseni joku 10 euroa.. Se tummansininen on monen nuoren mielestä tyylikäs. Ja tulihan tuolta hyviä ideoita muutenkin..
  Vastaa viestiin
10.06.05, 14:52   #8 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Joo. Samaa mieltä, että mieluummin pieni lahja kuin 10 e rahaa.

Mutta itse kyllä olin ihan tyytyväinen reilut 10v sitten naapurien 50 markan lahjakorttiin. Mutta näyttävä tajat muuttuneen..

Miten muuten olisi leffalippu? Maksaa muuten ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sen 10 euroa..
  Vastaa viestiin
10.06.05, 15:03   #9 (linkki)
nea
(Vierailija)

Itse sain aikanaan kummiltani rippilahjaksi kynäpakkauksen. Taisi olla jokin hieno merkkikin, sellaiset teräksiset mihin oli kaiverrettu mun nimi ja päivämäärä. Tykkäsin niistä kovasti ja ne oli mulla sitten aina käytössä koulussa ja opiskellessa. Siinä oli siis kuulakärkikynä ja lyijytäytekynä.
Tuollainen kynäpakkaus sopisi mielestäni oikein hyvin pojan rippilahjaksi. Pakkauksia on kirjakaupoissa ja kultasepänliikkeissä. Niitä on eri hintaisia, mitä hienompia sen kalliimpia.
  Vastaa viestiin
12.06.05, 17:08   #10 (linkki)
ap
(Vierailija)

Kiitos kaikille asiallisista vastauksistanne!

Päädyimme viemään sopivan tuntuisen summan rahaa ja satuimme löytämään kaupasta sellaisen rippikortinkin jossa oli valmiiksi ""tasku"" seteliä varten.

Ihan oli poika iloisen tuntuinen. Muutenkin rippijuhlat olivat lämminhenkiset ja mukavat, niistä jäi miellyttävä muisto :)
  Vastaa viestiin

16.06.05, 18:31   #11 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Minä olen tehnyt joillekkin lahjaksi taulun. Elikkä olen ostanut kirpparilta uusia erikokoisia kehyksiä lasin kanssa. Siihen olen keksinyt henkilölle sopivan kuvan ja ""upotan"" tuohon kuvaan rahan ja tekstin johonkin sopivaan kohtaan "" HÄTÄTILASSA RIKO LASI"". Vein tuollaisen eräälle pojalle ja kommentti oli ""Hei tää on siisti!""
Siinä yksi ehdotus.
  Vastaa viestiin
17.06.10, 18:49   #12 (linkki)
konfirmoitava
(Vierailija)

pojan rippilahja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jelppivä Näytä viesti
Naapurin poika pääsee pian(!) ripille emmekä keksi millään oivaa lahjaa. Emme tunne poikaa vielä kovin hyvin, mutta toki haluamme häntä ilahduttaa varsinkin kun meidätkin on kutsuttu mukaan juhliin.

Ideoita?

Olisiko rahalahjassa mitään itua? Ja jos on niin minkä suuruisessa?
Ei kuullosta kovin lupaavalta. Jos itse saisin läheiseltä suklaiseltani 20€, en tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Mokoma raha ei riitä edes viikonlopun viettoon.
  Vastaa viestiin
17.06.10, 19:33   #13 (linkki)
Kukin tavallaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konfirmoitava Näytä viesti
Ei kuullosta kovin lupaavalta. Jos itse saisin läheiseltä suklaiseltani 20€, en tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Mokoma raha ei riitä edes viikonlopun viettoon.

Minä taas en juhli lahjojen toivossa. En itkisi, vaikka joku toisi lahjaksi kedolta poimitun kukkakimpun tai antaisi pelkästään lämmintä kättä.
  Vastaa viestiin
17.06.10, 20:42   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Varsinais-suomi
Meillä oli viime sunnuntaina neljännet rippijuhlat ja samalla viimeiset. Poika oli erittäin tyytyväinen rahalahjoihin ja sai 450 € kaikkiaan.
Sai kummitädiltä perinteisen ristin ja met ostettiin uusi rannekello jonka itse valitsi.
  Vastaa viestiin
19.06.10, 12:34   #15 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konfirmoitava Näytä viesti
Suklaisesi tuskin onkaan velvollinen rahoittamaan viikonloppusi viettoa millään tavoin. Taidanpa jättää itse osallistumatta mihinkään rippijuhliin, jos niitä vietetään vaan siinä toivossa että minun antamillani rahoilla pääsee joku hemmoteltu hellantelttu viikonloppua viettämään.

Odotettavissa siis vaan kukkakortti postitse :-)
  Vastaa viestiin
24.06.10, 16:25   #16 (linkki)
konfirmoitu
(Vierailija)

rippilahjat

onnea vaan sulle ja sun hellanteltuilles.. Raha on käytännöllinen ja yleinen lahja konfirmoidulle. Sä varmaan vietätkin omat viikonloppus jossain kämppäs nurkassa ihmetellen et miks oot yksin.
  Vastaa viestiin
26.06.10, 17:53   #17 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konfirmoitu Näytä viesti
onnea vaan sulle ja sun hellanteltuilles.. Raha on käytännöllinen ja yleinen lahja konfirmoidulle. Sä varmaan vietätkin omat viikonloppus jossain kämppäs nurkassa ihmetellen et miks oot yksin.
Totta. Raha on yleinen ja käytännöllinen lahja. Itse olen ollut hyvinkin avokätinen muistaessani rippilapsia.

Onneksi heidät on kuitenkin kasvatettu siten, että lahjan antaminen on tuntunut mukavalta eivätkä he ole esittäneet etukäteen vaatimuksia rahalahjan suuruudesta tai olettaneet että sillä yksinään tulisi kustantaa heidän viikonloppumenonsa.

Ihmisille jotka etukäteen määrittelevät kuinka paljon heille olisi sopivaa antaa, minun ei todellakaan tee mieli antaa mitään. Ol isitten kyseessä rippilapsi, hääpari, syntymäpäiväsankari tai valmistunut.

Ahneus on nimittäin varsin luotaantyöntävä ominaisuus.
  Vastaa viestiin
04.07.11, 19:00   #18 (linkki)
neljälle kummina
(Vierailija)

rahalahjasta

no kummius ja vieras juhlissa on mielestäni eri asia. minulle on aivan saman tekevää mitä annan lahjaksi,kunhan se on jotain mitä pyydetään tai toivotaan.raha on ihan ok,sillä sitä nuoret tarvitsee.vaikkakin muistokin on kiva. tuppaa kyllä unohtumaan mikä keltäkin oli ja missä juhlissa. no toivottavasti tästä ei kukaan kimpaannu.omilleni selitin että antaja saa päättää mitä antaa ,mutta jos kysytään on hyvä olla asia valmiiksi mietittynä. jotta ei jää mutisemaan siinä vaiheessa.toivoa saa kun annetaan mahdollisuus. ja tuossa 15 vuotiaina ei vielä kuitenkaan osata katsoa eteenpäin miten aikuinen sitä toivoisi. parikumppisenä vasta kerätään sitten kulhot ja kipot ym. no tässäkin on taas vaihtelua. sillee rennosti ja fiiliksillä niin nautitte juhlistakin. meillä keväällä 4.s kummilapsi syntyi ja sille taas eritavalla kaikki. maailma muuttuu. vanhin on 24 joten aika on aikaa kutakin. moro
  Vastaa viestiin
06.07.11, 10:37   #19 (linkki)
JohannaK
(Vierailija)

Kultainen/hopeinen solmioneula ja saman sarjan kalvosinnapit nimikirjainkaiverruksin.

Sitten ylioppilaslahjaksi LAADUKAS sveitsiläinen rannekello. Omega, Raymond Weil jne. ovat sopivia merkkejä.

Siinäpä ne kunnon miehen tarpeet. Säilyvät koko elämän ja muistuttavat päivästä ja antajistaan.

Itse olen noita hankkinut pikkuveljelleni ja kummipojalleni ja kyllä - nuoret miehet niitä käyttävät juhlissa.
  Vastaa viestiin
15.03.12, 14:53   #20 (linkki)
molina
(Vierailija)

rippilahja

Aika hyvin tuntuvat tienaavan nuoret, kun käyvät rippikoulun. Tuskinpa ne sinne muuten menisivätkään.
  Vastaa viestiin

15.03.12, 21:45   #21 (linkki)
joo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja molina Näytä viesti
Aika hyvin tuntuvat tienaavan nuoret, kun käyvät rippikoulun. Tuskinpa ne sinne muuten menisivätkään.

en olis mennyt itsekään (12 vuotta sitten) ilman tietoa isovanhemmilta tulevasta isosta rahalahjasta. ei kiinnostanut tippaakaan. päinvastoin, olisin eronnut kirkosta jos olisin saanut luvan. ajattelin että jos kerran rippikoulu on niiiiiin tärkeä, maksakoot.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 17:50   #22 (linkki)
elämyksiä
(Vierailija)

Hyödyllistä ja rahassa mittaamatonta

Tänä kesänä 2012 ripille pääsevät kummityttö ja -poika ovat pyytäneet kielikurssia, koska se on kiva kokemuksenä sekä hyödyllinen tulevaisuudessa.
Kielikurssista voi myös sopia nuoren ystävien vanhempien kanssa, jotta molemmat nuoret voisivat päästä yhteiselle kielikurssi matkalle.

Tämä jää varmasti mieleen mukavana muistona, joka kestää läpi elämän ja kokemuksena rahassa mittaamaton! ;)
  Vastaa viestiin
02.07.12, 17:20   #23 (linkki)
käyttäjänimesi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peikko Näytä viesti
Ajattelin aivan samaa!!! Olen aikeissa antaa kummipojalleni rippilahjaksi n 20-30 euron arvoisen lahjan tai lahjakortin. Riittää mielestäni todella mainiosti.

Lähes tuntemattomalle naapurin pojalle joku pieni lahja on ihan ok. Rahaa ehkä 10 euroa.

ihan oikeestikko aattelit antaa kummipojalles vaan 30e rahaa?? ootko sekasin tai rahaton?! sain kuumisedältäni n.100 rippilahjaksi ja en niin läheiseltä naapurilta 40e
  Vastaa viestiin
03.07.12, 13:57   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2012
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjänimesi Näytä viesti
ihan oikeestikko aattelit antaa kummipojalles vaan 30e rahaa?? ootko sekasin tai rahaton?! sain kuumisedältäni n.100 rippilahjaksi ja en niin läheiseltä naapurilta 40e
Oletko ostanut kummisedällesi 100 euron lahjan ja tuolle naapurille 40 euron lahjan? Jos et ole jo tehnyt, niin se pitäisi tehdä pikimmiten. Lahjoja kun ei voi vain ottaa vastaan.
  Vastaa viestiin
04.07.12, 00:27   #25 (linkki)
kysymys
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus Näytä viesti
Oletko ostanut kummisedällesi 100 euron lahjan ja tuolle naapurille 40 euron lahjan? Jos et ole jo tehnyt, niin se pitäisi tehdä pikimmiten. Lahjoja kun ei voi vain ottaa vastaan.

onko sulla ehdotus ihan kaikki inkkarit kanootissa?
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku