Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Juhlat > Kodin juhlat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.02.12, 08:45   #126 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja manta Näytä viesti
alakoulussa saadaan uusitestamentti ja naimisiin mennessä raamattu. näin seurakunta muistaa palvelijaansa.
Missä alakoulussa eikös rippikoulussa?
  Vastaa viestiin
22.02.12, 09:22   #127 (linkki)
tässä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J Näytä viesti
Kyllä 15 v. olisi jo korkea aika ainakin osata edes perunat keittää ja kastike valmistaa. Mitä pahaa tuossa keittokirjassa on. Itse olisin aikoinani ollut mielissäni, jos sellaisen olisin saanut.

Jx neuvoo elämänsä tärkeimmässä asiassa eli ruskean soossin teossa!!
  Vastaa viestiin
22.02.12, 09:29   #128 (linkki)
voi pyhä sylvi
(Vierailija)

että keittokirja rippilahjaksi pojalle! tai tytölle! Ei karmeampaa ehdotusta. kummin kuuluu ostaa risti mutta muut voivat taas miettiä vähän vapaammin.
Itse olen hankkinut taannoin nätin Kalevala-riipuksen tytölle, oli siitä tosi iloinen.
Pojalle olen kyllä antanut lahjakortin ja jollekin ristin.
keittokirja ei ole edes käväissyt mielessä kun lahjaa olen hankkinut.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 09:31   #129 (linkki)
sinähän
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti

olet tässä asiassa ulkopuolinen kun et kuulu kirkkoon eli olet ateisti.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 16:09   #130 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sinähän Näytä viesti
olet tässä asiassa ulkopuolinen kun et kuulu kirkkoon eli olet ateisti.
Olen rippikoulun käynyt, jotan kyllä satun tietämään mitä sieltä saa tai ei saanut. Ateistiksi minua ei voi luokitella vaikken enää kirkkoon kuulukan.
  Vastaa viestiin

22.02.12, 16:21   #131 (linkki)
greta
(Vierailija)

Lainaus:
Olen rippikoulun käynyt, jotan kyllä satun tietämään mitä sieltä saa tai ei saanut. Ateistiksi minua ei voi luokitella vaikken enää kirkkoon kuulukan.
Agnostikkoko olet?
  Vastaa viestiin
22.02.12, 16:23   #132 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja greta Näytä viesti
Agnostikkoko olet?
En edes sitä.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 16:33   #133 (linkki)
Kyllä
(Vierailija)

Lainaus:

Ainakin joissain Suomen peruskouluissa jaetaan oppilaille Uusi testamentti.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 19:44   #134 (linkki)
greta
(Vierailija)

Lainaus:
En edes sitä.

Ehkä olet sitten deisti?
  Vastaa viestiin
23.02.12, 09:37   #135 (linkki)
medlem
(Vierailija)

Kirkkoon kuulumaton sijoitetaan kyllä määrättyyn "kastiin". Ei ole kanttia arvostella kirkkoa jos ei ole sen jäsen. Ei tiedä myöskään sen instituution asioista, ihmettelen miksi edes kysyy. No, meitä on moneksi.
  Vastaa viestiin
11.03.12, 21:54   #136 (linkki)
--
(Vierailija)

Itseä ärsyttää tosi paljon. sain lahjaksi tosi paljon tosi kalliita koruja, joita olen kyllä käyttänyt, mutta en olisi tarvinnut. Olen jo alakoulusta asti halunnut avoimesti vaihto-oppilasvuotta ja säästänyt siihen. kaikki joulu ja synttärilahjat olivat jotain turhaa, ja olin painottanut erityisesti, että älkää haaskatko vähistä rahoistanne turhuuksiin, kun tarvitsisin oikeasti rahaa hyvään asiaan! mutta ei. jää nähtäväksi, onko minulla koskaan yli viiden vuoden säästämisen jälkeen varaa siihen vaihtovuoteen.

mutta onhan se hauska muisto sitten vanhempana tuijotella niitä koruja ja ajatella, kuinka paljon onnea ja iloa ne ovat aikaansaaneet
  Vastaa viestiin
11.04.12, 10:36   #137 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asteri Näytä viesti
Onkohan täällä viime aikoina keskusteltu rippilahjoista? Olen vähän ajastani jäljessä, kun en tiedä millaista nykyisin annetaan. Olen rippilapsen (tytön) mummi. Voinhan tietysti kysyä, tahtooko hän mieluummin rahaa vai muuta, mutta mitä muuta?
Minä olen kolmelle kummilapselle ostanut jonkun ihanan tuotteen täältä: Kristillinen kirjakauppa - Tervetuloa ostoksille Kotimaa-yhtiöiden nettikauppaan! ja sitten lisäksi antanut pienen summan rahaa. Kaikki ovat olleet tosi kiitollisia. Mielestäni ehdottomasti joku muisto pitää jäädä ja rahallehan aina on tarvetta tuon ikäisillä :)

Viimeinen muokkaaja mägnus; 11.04.12 10:40. Syy: kirj.virhe
  Vastaa viestiin
12.07.12, 16:47   #138 (linkki)
PKP
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenny-täti Näytä viesti
Onneksi olkoon hei, voitit juuri sinisilmäisimmän typeryksen palkinnon. Nuorten rahat menee aina viinan, tupakkiin ja liimaan ja muihin törkyyn

Mie oon seittemäntoista kesänen, eikä miun rahat ole ikinä menny viinaan, tupakkaan tai törkyihin. Paperiliiman jou uin ostamaan, ko lukiota käyn ja monisteita tulee pirusti silmille...

Mutta rippilahjoista... Ite sain ompelukoneen, olen tykänny ja kovasti käyttäny. Suvussa perinteenä että rippilahjaksi on ostettu kamera, joko digi-, video- tms. Niistäkin on tykätty. Pyyhkeet ja lakanatki tulee käytettyä, vaikka ovatki lahjoina vähä tylsiä.
  Vastaa viestiin
24.07.12, 12:05   #139 (linkki)
eikai
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenny-täti Näytä viesti
Onneksi olkoon hei, voitit juuri sinisilmäisimmän typeryksen palkinnon. Nuorten rahat menee aina viinan, tupakkiin ja liimaan ja muihin törkyyn

Puhut ilmeisesti omista sukulaisistasi?
Mun siskonlikka säästi kaikki synttäri-joulu-rippi-valmistumislajoiksi saamansa rahat ja osti auton (käytetyn, edullisen) sinä päivänä kun täytti 18 v.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku