| |  | | |
18.05.12, 12:08
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | ylioppilaalle kukkia?
Tulee typerä kysymys mutta näin anonyyminä kehtaa kysyä. Voisiko joku minua sivistyneenpi valaista: kuuluuko kaverin tyttären ylioppilaalle viedä kukkaa, jos niin mitä? Vien normaalilahjakortin mutta kuuluuko myös kukka viedä kun en ole mikään lähiomainen? En ole ylppäreissä ollut miesmuistiin joten ei mitään havaintoa asiasta.
| |
| | |
18.05.12, 12:22
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysyy Tulee typerä kysymys mutta näin anonyyminä kehtaa kysyä. Voisiko joku minua sivistyneenpi valaista: kuuluuko kaverin tyttären ylioppilaalle viedä kukkaa, jos niin mitä? Vien normaalilahjakortin mutta kuuluuko myös kukka viedä kun en ole mikään lähiomainen? En ole ylppäreissä ollut miesmuistiin joten ei mitään havaintoa asiasta. |
Ei välttämättä mutta yksi ruusu on aika yleinen tapa.
| |
| | |
18.05.12, 15:21
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Ei välttämättä mutta yksi ruusu on aika yleinen tapa. |
Eli onko pahakin etikettimoka olla viemättä? (Todellakin lahjapuoli on kunnossa mutta jos kukkaa ei ole pakko viedä, ja se ei ole kardinaalimunaus, en sitä vie)
| |
| | |
18.05.12, 16:17
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysyy Tulee typerä kysymys mutta näin anonyyminä kehtaa kysyä. Voisiko joku minua sivistyneenpi valaista: kuuluuko kaverin tyttären ylioppilaalle viedä kukkaa, jos niin mitä? Vien normaalilahjakortin mutta kuuluuko myös kukka viedä kun en ole mikään lähiomainen? En ole ylppäreissä ollut miesmuistiin joten ei mitään havaintoa asiasta. | Hei! Kukkien viemisestä ylioppilaille ei ole mitään sääntöjä. Saa viedä tai olla viemättä. Kukaan ei loukkaannu jos joku tuo kukkia "vaikka ei tarvitsisi", eikä kukaan myöskään varmaankaan loukkaannu vaikka et veisi kukkia. Ylioppilas saa todennäköisesti aika paljon kukkia joka tapauksessa joten jokaisen tulijan ei ole mitenkään välttämätöntä tuoda niitä lisää. Maljakothan siinä jo loppuvat. Lahjakortti on oikein kiva, ylioppilas ilahtuu siitä aivan varmasti! :)
| |
| | |
18.05.12, 18:10
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä en ole koskaan vienyt, annan senkin kukkasen hinnan rahana, sillä on paremmin käyttöä kuin seuraavana päivä kuolleella ruusulla.
| |
| | |
19.05.12, 07:00
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Laadukas kukka kestää viikonkin ja tuo jälkilämpöä
kodin pöydässä. Voisi ajatella että kukka on onnittelu myös emännälle.
Ilman kukkaa saapuvat vieraat eroittuivat myös junttikäytöksellään kahden
lapseni vietetyistä yo-juhlista.
| |
| | |
19.05.12, 08:08
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sarita Minä en ole koskaan vienyt, annan senkin kukkasen hinnan rahana, sillä on paremmin käyttöä kuin seuraavana päivä kuolleella ruusulla. |
Minä vien kyllä aina myös yhden ruusun ylioppilaalle lahjakortin kanssa sillä pitäähän kauneutta olla eikä aina vain ajatella, että kukat kuihtuvat kuitenkin.
Myös omat lapseni saivat valtavasti ruusuja lakituspäivänään ja sitä varten minulla oli varattuna iso lattiamaljakko johon kaikki ruusut laitettiin.
| |
| | |
19.05.12, 11:46
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voit viedä kukkia tai voit olla viemättä kukkia.
Ylioppilaalle viedään aina jotain. Sinulla se vieminen on lahjakortti. Jos haluat sen lisäksi viedä kukkia, niin voit viedä yhden ruusun tai mitä kukkia tahansa. Kielokimppu on ihan mukavaa vaihtelua ruusujen mereen.
| |
| | |
21.05.12, 12:37
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksua Laadukas kukka kestää viikonkin ja tuo jälkilämpöä
lapseni vietetyistä yo-juhlista. |
Saanen kysyä miksi kutsutte juntteja juhliinne? Itse arvostan enempi lahjaa/lahjakortita kuin jotain vihtaa, ja olen siis 50+ nainen.
| |
| | |
21.05.12, 14:00
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kukkenheim Saanen kysyä miksi kutsutte juntteja juhliinne? Itse arvostan enempi lahjaa/lahjakortita kuin jotain vihtaa, ja olen siis 50+ nainen. |
yo-juhliin ei yleensä kutsuta, vaan onnittelukäynnille voi tulla kuka vaan.
Sukulaisiaan ei voi valita.
| |
| | |
21.05.12, 14:11
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus yo-juhliin ei yleensä kutsuta, vaan onnittelukäynnille voi tulla kuka vaan.
Sukulaisiaan ei voi valita. |
Itse vien siskoni ylioppilaspojalle 80 euron arvoisen kukkalaitteen enkä muuta. Ja kaverini pojalle vien 80 euroa käteistä mutten kukkia. Kumpikohan poitsu on onnellisempi lahjastaan?
| |
| | |
21.05.12, 19:06
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
et siis pidä sikosi pojasta?
Miksi et?
| |
| | |
22.05.12, 09:06
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle et siis pidä sikosi pojasta?
Miksi et? |
Siskollani ei ole edes poikaa :) mutta tuo oli vain tuollainen rautalankaesimerkki. Eli kumpikohan lahjan saaja on suu messingillä? Todellakin, jos siskollani olisi poika ja hän saisi 80 euron vihdan, tuskin hymyä irtoaisi.
| |
| | |
22.05.12, 09:50
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Varmasti kukatta tuleva juhliaakaan ei uhkaa vankeusrangaistus, mutta useimmiten viedään lahja(korti)n lisäksi esimerkiksi yksi ruusu/muu kukkanen. Mutta ei sitä pakko ole viedä. Itse kyllä vien, kun menen ylioppilasjuhliin tänä keväänä.
Jos on joku syy olla viemättä kukkaa, esimerkiksi perheessä ollaan allergisia ja on toivottu, ettei kukkia tuotaisi, niin silloin totta kai kannattaa kuunnella toiveita.
| |
| | |
22.05.12, 19:36
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole nyt kyse kimpuista, vihdoista, kukkalaitteista vaan eleestä.
Yksi ruusu riittää. Mitä täällä saivarrellaan? Yhdestä kukan purosta tulee kahvipöytään upea,värikäs kimppu. Kyllä sitä kelpaa katsella vieraidenkin!
| |
| | |
29.05.12, 14:44
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksua Laadukas kukka kestää viikonkin ja tuo jälkilämpöä
lapseni vietetyistä yo-juhlista. | Oikeinko kyyläsit siinä että jaahas nuo juntit ei tuoneet kukkaa, ainoastaan lahjan? Kylläpä olet junttiemäntä. Todella mautonta arvostella muiden tuomisia ja täällä vielä retostella omalla junttimaisuudellaan. Yököttää.
| |
| | |
29.05.12, 14:59
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Junttiemännälle Oikeinko kyyläsit siinä että jaahas nuo juntit ei tuoneet kukkaa, ainoastaan lahjan? Kylläpä olet junttiemäntä. Todella mautonta arvostella muiden tuomisia ja täällä vielä retostella omalla junttimaisuudellaan. Yököttää. |
Samaa mieltä.
Paljonko muuten kuuluu viedä euroissa mitaten rahaa, jos on vain kahvitarjoilu, ilman ruoka- ja viinitarjoilua? Satuin vaan kuulemaan bussissa mielenkiintoisen keskustelun, kuinka juhliin hankitaan mahdollisimman halvalla kahvitarjoilut, ja kutsutaan mahdollisimman iso piiri juhliin, jolloin netotaan enemmän. Ja keskustelua eivät käyneet 15-kesäiset pissikset vaan 40-50 vuotiaat ylioppilaiden äidit!
| |
| | |
30.05.12, 12:01
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja törkeätä Samaa mieltä.
Paljonko muuten kuuluu viedä euroissa mitaten rahaa, jos on vain kahvitarjoilu, ilman ruoka- ja viinitarjoilua? | Ei siitä ole mitään sääntöä, paljonko rahaa kuuluisi viedä, oli sitten tarjottavat minkälaiset hyvänsä. Kukin järjestää sellaiset juhlat, joihin on varaa ja kukin vie lahjaksi omien varojensa mukaan. Jos on täysin varaton, voi kysyä etukäteen, että voiko silti juhliin tulla. Jos kutsuja järjestää juhlat siksi, että haluaa tavata ystäviään, niin varmasti saa tulla vaikka kokonaan ilman lahjaa.
| |
| | |
30.05.12, 12:06
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Ei sääntöä Ei siitä ole mitään sääntöä, paljonko rahaa kuuluisi viedä, oli sitten tarjottavat minkälaiset hyvänsä. Kukin järjestää sellaiset juhlat, joihin on varaa ja kukin vie lahjaksi omien varojensa mukaan. Jos on täysin varaton, voi kysyä etukäteen, että voiko silti juhliin tulla. Jos kutsuja järjestää juhlat siksi, että haluaa tavata ystäviään, niin varmasti saa tulla vaikka kokonaan ilman lahjaa. |
Monasti vain ne rikkaat hyvätuloiset ökymiljonäärit on tosi nuukia ja pihejä. Tarjotaan vieraille halvinta pirkkaa ja rainbowia ja liddelin "herkkuja". On nähty.
| |
| | |
30.05.12, 14:38
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä on todella ilkeitä ihmisiä (vai pitäisikö laittaa yksikössä, en tiedä onko sama täti täälläkin), arvostelemassa toisten tarjoomuksia. Pysykää kotonanne, jos oleellista on vain ne hienot tarjoilut.
| |
| | |
30.05.12, 15:05
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Häpeä Kyllä on todella ilkeitä ihmisiä (vai pitäisikö laittaa yksikössä, en tiedä onko sama täti täälläkin), arvostelemassa toisten tarjoomuksia. Pysykää kotonanne, jos oleellista on vain ne hienot tarjoilut. |
Kyllä minä ainakin olen sitä mieltä että jos vie usean sadan lahjan ja saa jotain Lidlin pakastekakkua tai Pirkka karjalanpiirakoita niin ei ole ihan käytöstavat emännällä kohdallaan. Inhottaa sellaiset nihilisti-pihit ihmiset.
Mikä täti arvostelee, ja missä tarjoomuksia? Kyllähän ihan asiana pitäisi osata hoitaa kunnon tarjoamiset jos vieraita kutsuu ja jos oma taito ei riitä, ostakaa valmiina.
| |
| | |
30.05.12, 18:56
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Köyhässäkin perheessä pitää voida juhlia ylioppilasta ja ammattiin valmistunutta nuorta. Kaikilla ei ole varaa tarjota tryffeleitä. Silloin täti nirppanokka ajatelkoon, että hän antaa suoraan hyvään kohteeseen ne satasensa.
| |
| | |
30.05.12, 21:31
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja varojensa mukaan Köyhässäkin perheessä pitää voida juhlia ylioppilasta ja ammattiin valmistunutta nuorta. Kaikilla ei ole varaa tarjota tryffeleitä. Silloin täti nirppanokka ajatelkoon, että hän antaa suoraan hyvään kohteeseen ne satasensa. | Lidlin keksien ja tryffelien välille mahtuu aika paljon harmaata aluetta. Minun tuntemissani ns vähempi varaisissakin perheissä on pistetty pöytä koreaksi, vaikke tryffeleitä olekaan ollut tarjolla.
Tarjoomusten ja lahjan ei tarvitse olle mitenkään yhteneväiset. Mutta ei kai ole tarkoitus myöskään tavoitella mahdollisimman suurta voittoa juhlista.
| |
| | |
31.05.12, 06:51
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Junttiemännälle Oikeinko kyyläsit siinä että jaahas nuo juntit ei tuoneet kukkaa, ainoastaan lahjan? Kylläpä olet junttiemäntä. Todella mautonta arvostella muiden tuomisia ja täällä vielä retostella omalla junttimaisuudellaan. Yököttää. | En kyylännyt, vieraat itse ilmoittivat ovella ettei ole kukkia antaa, kun ei ehditty
kukkakauppaan. Ei siinä mitään jos ei osaa ennakoida tulevaa, mutta nämä samaiset
vieraat pyytivät vielä lähtiessään ruokaa ja kuoharia mukaansa, kun ei ehditä edelleenkään sinne kauppaan.
| |
| | |
31.05.12, 06:56
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs. Lidlin keksien ja tryffelien välille mahtuu aika paljon harmaata aluetta. Minun tuntemissani ns vähempi varaisissakin perheissä on pistetty pöytä koreaksi, vaikke tryffeleitä olekaan ollut tarjolla.
Tarjoomusten ja lahjan ei tarvitse olle mitenkään yhteneväiset. Mutta ei kai ole tarkoitus myöskään tavoitella mahdollisimman suurta voittoa juhlista. | Hyvä aihe tässä sivussa.
Naapurin viime vuoden lakkiaistarjottavat olivat kaikki Lidlistä (aiemmin kerrottua faktaa)
kyllä hieman kummastutti vieraiden ammattien ja omaisuustietojen perusteella tämä
suoranainen saituus.
| |
| | | | |