Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Askartelu ja käsityöt
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.04.12, 09:30   #1 (linkki)
Puikot heiluu
(Vierailija)

Sukkapuikoilla neulominen

Kuinka saisin sukkapuikoilla neulottaessa kunkin puikon viimeisen silmukan kiristettyä samanlaiseksi muiden silmukoiden kanssa? Olen koettanut vaikka minkälaista kiristyssysteemiä, mutta puikon viimeinen silmukka tahtoo jäädä löysäksi.
Niksejä kaipaan!
  Vastaa viestiin
22.04.12, 22:43   #2 (linkki)
sukankutoja
(Vierailija)

hmmm ...

Hmmm... ehkä ei kannata keskittyä puikon viimeisen silmukan kiristykseen, vaan seuraavan puikon ensimmäisen silmukan kireyteen. Sinnehän se lanka menee.

Itselläni jää pieni "raja" siihen, missä puikko on vaihtunut, vaikka tekisin mitä :/ Minulla se näkyy kuitenkin enemmän ikäänkuin silmukoiden välissä, kuin itse silmukoissa. Käsialani on aika tiukkaa, yleensä pitää valita aina puolta numeroa isommat puikot.
  Vastaa viestiin
24.04.12, 17:47   #3 (linkki)
tydde ei kirj
(Vierailija)

Kokeile "siirtää" sitä puikonvaihtumiskohtaa eli neulot välillä yhden enemmän, seuraavalla kerroksella yhden vähemmän. Ei jää rajaa.
  Vastaa viestiin
24.04.12, 17:59   #4 (linkki)
heiluu heiluu
(Vierailija)

Ai mitä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tydde ei kirj Näytä viesti
Kokeile "siirtää" sitä puikonvaihtumiskohtaa eli neulot välillä yhden enemmän, seuraavalla kerroksella yhden vähemmän. Ei jää rajaa.
No nyt mä kyllä putosin puikoilta??
  Vastaa viestiin
24.04.12, 20:44   #5 (linkki)
tydde ei kirj
(Vierailija)

Tahtoo sanoa tuo selitykseni, jotta kun ei tule se puikonvaihto jokakerroskella samaan kohtaan, ei jää sitten sitä löyhempää kohtaakaan siihen.
  Vastaa viestiin
25.04.12, 08:28   #6 (linkki)
Puikottelija
(Vierailija)

Tuo Tydden neuvo on hyvä. Minäkin aikani kiristelin puikkojen vaihtumakohdassa ekaa ja vikaa silmukkaa, mutta aina se raita vaan ilmaantui. Nyt vaihtelen silmukoiden määrää puikolta toiselle ja no problem, kunhan muistaa vaihtaa määrää riittävän usein.

Nykyään olen hurahtanut erilaisiin pitsi- ym. malleihin ja niihin raitaa ei niin helposti tule, tai ei sitä ainakaan huomaa. Mukavaa puikottelua, se vie mennessään:)
  Vastaa viestiin
27.04.12, 20:46   #7 (linkki)
Puikot heilumaan
(Vierailija)

Kiitos vinkistä!

Kiitos vinkistä! Olen tuota silmukoiden siirtoa joskus ajatellut, mutta en ole toteuttanut. Helppoa kuin heinänteko, luulisin!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku