Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?

HUOMIO! Huoltokatko 15.9.2014 klo. 12.00 - 16.9. klo. 10.00
Päivitämme keskustelualustaa ja foorumi on päivityksen ajan lukutilassa.

Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Kodinhoito
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut
11.06.05, 10:33   #1 (linkki)
Eila
(Vierailija)

tupperware

Työpaikalla sain kutsun Tupperwareiltaa. Oletteko käyneet tuollaisilla kutsuilla. Onko joitain suosikkeja joita ehkä kannataisi ostaa. Onko hinta laatusuhde hyvä. On minulle ihan uusi asia.
  Vastaa viestiin
11.06.05, 11:38   #2 (linkki)
niin ja näin
(Vierailija)

Re: tupperware

olen ollut muutaman kerran tosi monta vuotta sitten Tupperin kutsuilla, kun sisko oli emäntänä. On niillä hyviäkin tuotteita, mutta kannattaa todella tarkasti miettiä käyttötarkoitusta. Ne on huippukalliita. joissakin tuotteissa kyllä maksavat itsensä takaisin, jos tosiaan tulee hyötykäyttöön, eikä kaapintäytteeksi.
Niiden tuotevalikoimista en varmaan tiedä nykypäivänä yhtään mitään, kun olen pudonnut kelkasta. Olis kantsinut pyytää emännältä (tältä kutsun lähettäneeltä) tuote-esite etukäteen. Ja yleensä sellaisen saikin ,jos oikein muistan.
Onhan noissa tosi se elinikäinen takuu, mutta minä esim. laitoin takuuseen mehukannun, minkä kansi ei pysynyt kiinni kunnolla - tai siis se kannen nokka. se tuli samanlaisena takaisin.
Lisäksi mulla on joku säilytyspurkki, mikä kaipais varaosaa, mutta en tiedä mihin sen vois lähettää, kun en tunne enää ketään, joka olis ""Tupperwarelaisia""
  Vastaa viestiin
11.06.05, 19:35   #3 (linkki)
Konsulentti
(Vierailija)

Kaikki kiinnostuneet voivat käydä nykyään netissä tutustumassa ajankohtaisiin asioihin osoitteessa www.tupperware.dk Tuolta sivulta löytyy mm. voimassaoleva kuvasto, ajankohtaiset tarjoukset sekä emännänlahjat ja paljon muutakin asiaa. Ja vielä ihan suomenkielellä. Mutta kyllä yleensä emännälle toimitetaan kuvastoja ja muuta materiaalia etukäteen, jotta hän voisi niitä antaa vieraita kutsuessaan (kaikki emännät eivät näitä kuitenkaan halua ottaa). Kotona on kivempi jo etukäteen selailla kuvastoa. Ja jos joku tuote kiinnostaa enemmänkin voi soittaa emännälle tai suoraan konsulentille ja toivoa, että tuote olisi sitten mukana esittelyssä.

Takuuvaihtoon voi laittaa tuotteita, jotka ovat rikkoontuneet normaalissa käytössä. Mutta jos lämmittääkin mikrossa ruokaa vaikka jääkaappirasiassa ja astiaan tulee palovammoja niin sitä ei tietenkään vaihdeta uuteen. Mikroon vain mikrokäyttöön tarkoitettuja astioita.

Varaosia voi ostaa esittelyssä tai jos et pääse esittelyyn niin soittamalla jollekin konsulentille. Katso vaikka noilta nettisivuilta Sinua lähinnä oleva tukkumyyjä ja soita sinne niin neuvovat varmasti eteenpäin.

Vastaa viestiin
11.06.05, 21:28   #4 (linkki)
kaitzu
(Vierailija)

aiemmin kävin paljon tuppereilla ja itsekin pidin niitä. Nyt olen huomannut, että ajan kuluessa kupit ja kipot tietty kuluu käytössä. Nyt en enää osta tuppereita, koska kaupoista saa laadukkaita muovituotteita kolme kertaa halvemmalla. tuppereissa tulee aina mietittyä, mitä laitaa kuppiin, porkkanaa kun laitat, niin se värjäytyy eikä lähde pois.
Kun ostan huokeampia tuotteita ei ko. asia vaivaa, voin heittää huoletta huonoksi menneen kupin pois ja ostaa uuden tilalle.
Paras ostamani tuote on ehdottomasti kuorimaveitsi,myös taikina-astiat ovat erinomaisia
  Vastaa viestiin
12.06.05, 08:54   #5 (linkki)
Konsulentti
(Vierailija)

Kaikki muoviastiat tulee pestä ensin KYLMÄLLÄ vedellä. Jos porkkanavärjäytymä ei lähde pois, ota RUOKAÖLJYÄ ja hiero sitä astiaan. Sen jälkeen taas pesu ensin kylmällä ja sen jälkeen lämpimällä vedellä.

Vastaa viestiin
12.06.05, 17:35   #6 (linkki)
vasuri
(Vierailija)

Tupperin tölkinavaaja on kätevä, kun perheessä on vasenkätisiä, koska se sopii käyttäjän kätisyydestä huolimatta. Hinta on tosin hävytön 30-40 euroa (kun vaikka vertaa parin markan hintaiseen perustölkinavaajaan, joka on se sellainen taitettu rautaläpyskä).
  Vastaa viestiin
13.06.05, 09:17   #7 (linkki)
J
(Vierailija)

Laadukkaita tuotteita. Minulla on niitä suhteellisen paljon. Parhaita ovat leivontaan liittyvät jutut sekä säilysastiat, joita voi pinota kaappiin päällekäi eri kokoisia.
  Vastaa viestiin
14.06.05, 15:33   #8 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

Ovathan ne laadukkaita mutta ylihinnoiteltuja, siksi niitä ei myydäkään kaupoissa, koska eivät ole kilpailukykyisiä muiden vastaavien tuotteiden kanssa. Itse en enää osta ainuttakaan Tupperwarea enkä mee kutsuille. Etolasta saa vastaavia kymmenesosahinnalla ja ihan laadukasta kamaa. Ostan ennemmin uuden, kuin käytän jotain vanhaa Tupperwarea, josta värit haalistuneet jo ajat sitten.

Vastaa viestiin
14.06.05, 16:24   #9 (linkki)
Päitsy
(Vierailija)

Meillä on kyllä 30 vuotta vanhoja Tupperwaren kulhoja, jotka eivät ole vähääkään haalistuneet. Paljosta käytöstä kertovat ainoastaan pohjiin vatkaamisesta syntyneet kulumisjäljet, eivätkä nekään näytä niin pahoilta kuin monissa halvemmissa kulhoissa.

Toki Tupperwaret ovat hieman ""ylihintaisia"", mikä johtuu markkinointitavasta. Tuppereiden myynnillähän haluttiin edistää naisten itsenäisyyttä ja mahdollisuutta omiin tuloihin aikana, jolloin naisen paikka oli kotona. Siksi niitä tänä päivänäkin myyvät kodeissa naiset naisille (enimmäkseen).

Jos Tuppereita myytäisiin tavarataloissa, niiden hinta olisi halvempi. Mutta tämä on vastoin yrityksen keskeistä toimintaperiaatetta.
  Vastaa viestiin
14.06.05, 17:56   #10 (linkki)
Mira
(Vierailija)

Kuten joku jo edellä sanoikin, kannattaa miettiä tarkkaan mitä kannattaa ostaa Tupperina ja mitä marketeista. Esim. Curverin muoviastiat ovat tosi hyvälaatuisia ja maksavat kymmenesosan vastaavan Tupperin hinnasta. Itselläni on mm. ollut töissä keittoja eväänä Curverin purkeissa eikä ole tarvinnut mitään muovipussivarmistuksiakaan kun kannet on niin tiiviitä. Samaten meillä on (Fiskarsin?) lähes vastaava veitsenteroitin kuin Tupperilla ja taas vain murto-osalla Tupperin hintaa. Tupperin pikkulasten nokkamukia olen kuitenkin kuullut kehuttavan kovasti, joten se ainakin saattaisi olla harkinnan arvoinen jos on pikkuväkeä talossa. Toinen kehuttu on iso taikinakippo, jossa on kansi joka poksahtaa auki, kun taikina on kohonnut riittävästi.
  Vastaa viestiin

15.06.05, 09:09   #11 (linkki)
J
(Vierailija)

Nokkamukia oli todella kätevä käyttää, kun lapsi oli pieni. Leivonta astia on yliveto eikä sellaista valmista kukaan muu valmistaja.
  Vastaa viestiin
15.06.05, 11:12   #12 (linkki)
Essi
(Vierailija)

Mieti tarkasti mitä todella tarvitset ja paljonko olet halukas maksamaan. Älä osta kun muutkin niin tekevät, ostopakkoa EI kutsuilla ole.
Itselläni on myös Tuppereita mutten pidä niitä mitenkään laadullisesti parempina kuin Curverin tuotteita. Curverin ilmatiiviit rasiat maksavat noin kymmenesosan Tuppereista ja niilläkin on 30 vuoden takuu. Curvereita on todella montaa kokoa ja ainakin minun kaappiini sopivat helposti pinottuina. Itse tykkään Curvereista kun niistä näkee joka puolelta helposti mitä purkissa on sisällä. Eväsrasioina minusta ne ovat voittamattomat: tosi tiiviitä, kestävät hyvin mikron ja asianpesukoneen. Lienee selvää, että olen kallistunut vahvasti Curverin puolelle!

Tupperin kamoista pidän mm. herkkuhissistä (meillä tykätään suolakurkuista ja punajuurista), leipoma-alustasta ja pursottimista. Mutta lisää en ole Tuppereita ostamassa lähiaikoina karmivan korkean hinnan vuoksi.
  Vastaa viestiin
15.06.05, 13:54   #13 (linkki)
nea
(Vierailija)

Mä olen ostanut Tuppereita vain kirppareilta ja saanut lahjaksi äidiltä ja siskolta (joka oli ennen esittelijä).
Parhaimpia juttuja tuppereista on mielestäni eväsastiat. Käytän kannellista mukia töissä, se ei vuoda mutta siitä voi silti juoda kuten mukista normaalistikin eikä tarvi erikseen pulloa ja kuppia. Samoin tykkään babuskoista, sellaisista saippuarasian mallisista rasioista, niissä vien aina leivän töihin.
  Vastaa viestiin
15.06.05, 18:06   #14 (linkki)
Eija
(Vierailija)

Olen vuosien mittaan hankkinut tupperin tuotteita ja tykkään kovasti. Suosikkejani ovat mm. kaulin, leivinalusta, mittamari, taikinainen sitten jääkaappirasiat, mikroastiat, mehukannut, keittiötyövälineet ja veitset tukkeineen.

Hintavia ovat, mutta mielestäni hyvästä kannattaa maksaa. Ja onhan nykyään paljon tarjoustuotteitakin. Takuuvaihto yleensä korvaa jos joku menee käytössä rikki. Ja jos jostakin astiasta hukkuu vaikka kansi niin sen voi tilata yksistään varaosana.

Mene ihmeessä esittelyyn ihan vaikka vain uteliaisuudesta. Olen itse ollut sekä emäntänä että vieraana joten voin suositella molempia. Ostopakkoa esittelyissä ei tietenkään ole, joten sen suhteen voit olla huoletta.

Vastaa viestiin
25.06.05, 21:58   #15 (linkki)
wellnessa
(Vierailija)

Tupperware astiat ovat mielestäni käytännöllisiä mutta niin tylsästi muotoiltuja ja kalliita. Ostan keittiötarvikkeeni Ikeasta.
  Vastaa viestiin
26.06.05, 21:50   #16 (linkki)
ja sitäpaitsi
(Vierailija)

ne on vaan muovia!
  Vastaa viestiin
26.06.05, 23:52   #17 (linkki)
mitä???
(Vierailija)

muuta sä kuvittelit tuppereitten olevan???
  Vastaa viestiin
29.06.05, 17:42   #18 (linkki)
minä vaan
(Vierailija)

Hei - tuppereilla on myynnissä myös muuta kuin muovia. Kattiloita, paistinpannu, grillipihdit, silikonituotteita...

Kävikö se alkuperäinen kirjoittaja muuten siellä esittelyssä ?

Vastaa viestiin
29.06.05, 19:04   #19 (linkki)
Eila
(Vierailija)

Moikka!

Tulipahan käytyä esittelyssä. Ensituntuma on ihan positiivinen. Muotoilu ja värit kyllä miellyttävät silmää. Hieman täytyi ""pitää penkistä kiinni"" etten olisi ostellut liikaa. Hintataso ei ole tosiaan sitä mihin on paikallisliikkeissä totuttu. Ostinhan minä sentään silikonivuokia, keittiön työvälinesetin, jääkaappirasioita. Ei kyllä jäänyt viimeisiksi ostoiksi. On ihan kiva käytännössä testata, onko hintalaatusuhde oikea. Monivuotiset tupperilaiset ovat ainakin olleet tyytyväisiä.
  Vastaa viestiin
21.01.11, 19:16   #20 (linkki)
sl@luukku.com
(Vierailija)

täällä yks konsulentti pk seudulta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin ja näin Näytä viesti
olen ollut muutaman kerran tosi monta vuotta sitten Tupperin kutsuilla, kun sisko oli emäntänä. On niillä hyviäkin tuotteita, mutta kannattaa todella tarkasti miettiä käyttötarkoitusta. Ne on huippukalliita. joissakin tuotteissa kyllä maksavat itsensä takaisin, jos tosiaan tulee hyötykäyttöön, eikä kaapintäytteeksi.
Niiden tuotevalikoimista en varmaan tiedä nykypäivänä yhtään mitään, kun olen pudonnut kelkasta. Olis kantsinut pyytää emännältä (tältä kutsun lähettäneeltä) tuote-esite etukäteen. Ja yleensä sellaisen saikin ,jos oikein muistan.
Onhan noissa tosi se elinikäinen takuu, mutta minä esim. laitoin takuuseen mehukannun, minkä kansi ei pysynyt kiinni kunnolla - tai siis se kannen nokka. se tuli samanlaisena takaisin.
Lisäksi mulla on joku säilytyspurkki, mikä kaipais varaosaa, mutta en tiedä mihin sen vois lähettää, kun en tunne enää ketään, joka olis ""Tupperwarelaisia""
mistäpäin olet?
  Vastaa viestiin

21.01.11, 19:43   #21 (linkki)
huooh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sl@luukku.com Näytä viesti
mistäpäin olet?
Kohta kuusi vuotta ketjun aloittamisesta.
  Vastaa viestiin
21.01.11, 20:06   #22 (linkki)
????????
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sl@luukku.com Näytä viesti
mistäpäin olet?

Mahdatkohan vastausta enää näin melkein kuuden vuoden jälkeen saada... Kaikkea varten sitä pitääkin ikivanhoja ketjuja ylös nostella...
  Vastaa viestiin
08.07.11, 09:31   #23 (linkki)
ihme ja kumma
(Vierailija)

tupperin mehukannun kannet

Tammikuun 21 pv tuotu 2mehukannun kantta vaihtoon kutsuille.Nyt on heinäkuu menossa.Mitään ei kuulu.Ei saada edes esittelijän puhelin numeroa tietoon.Kannut ovat tosi tärkeät,koska niihin haetaan tilalta maitoa.Mielestämme jossain mättää.Kuuluuko tämä asia kuluttajasuoja asiamiehelle?
  Vastaa viestiin
31.12.11, 17:39   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
mun tupperisuosikit..
ricemaker ja pastamaker, kätevä tapa kypsentää riisit ja makaronit yms, eikä tartte vahdata et palaa pohjaan tms.. toinen suosikkini tupperin ns. sipulileikkuri,sopii toki muidenki juttujen pienimiseen:)
  Vastaa viestiin
20.08.12, 15:09   #25 (linkki)
larsa
(Vierailija)

Heipsan kaikki, minulta voi varata esittelyaikaa Tupperwareen :) s.postilla saa nopeiten kiinni. larsa_tyttonen@hotmail.com OULU
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

colspan="2">Työkalut
colspan="2">