Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Kodinhoito
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.09.06, 13:46   #51 (linkki)
Maija
(Vierailija)

Re: kotisiivous,mitä maksaa?

Miksi kukaan niistä, jotka suurieleisesti vastustavat sitä, että kotitöitä teetetään palkkaa vastaan ulkopuolisilla henkilöillä, myöskin kerro sitä, että miten meidän kaikkien pitäisi muilla elämän osa-alueilla elää. He kun näyttävät tietävän parhaiten.
Ihan oikeasti - me suomalaiset naiset olemme nakutettu täyteen syyllisyydentuntoa siitä, että elämä ei saisi olla kivaa. Ja meillä on ihan omat partiot - vähän niinkuin islamilaisissa maissa - vahtimassa, että elämme myös näiden käsitysten mukaan. Raippaa tai muita rapsuja ei poikkeamisesta tule, mutta ääretöntä paheksuntaa.
  Vastaa viestiin
26.09.06, 15:43   #52 (linkki)
Pii
(Vierailija)

Liian täyteen on viikko-ohjelma tungettu pitkää työpäivää ja ilta- ja viikonloppuhuvituksia, jos kotityöt pitää hoitaa maksullisena ostopalveluna!!!
  Vastaa viestiin
26.09.06, 19:40   #53 (linkki)
virpi
(Vierailija)

Pii-pittäjä, kerrohan meille muille elämänohjeesi. Kuinka meidän muiden tulisi prioriteetit asettaa ja viikko-ohjelma järjestää? Mikä estää sinua nauttimasta joskus huvituksista?

Itse arvostan jokaisen ahkeran ja itsensä ja perheensä elättävän työtä. Ja maksan mielelläni niistä hyödykkeistä (tavarat, palvelut), joita käytän. Oma alani ei ole siivousala, ja työni vaatii (valitettavasti) myös monesti päivän venyttämistä saadakseni työni tehdyksi ja pysyäkseni ajan tasalla (väännetään vielä rautalangasta, siis pysäkseni leivän syrjässä kiinni, pitääkseni työpaikkani). Monessa asiassa moni kotitalous voisi olla omavarainen, ja tehdä itse kaiken mahdollisen, kuten perunan viljely talven tarpeisiin, leivän leipominen, vaatteiden ompelu, siivous jne. Mikä estää tekemästä itse - ei mikään! Kaikki vain eivät ole yhtä käteviä kaikissa kotiaskareissa, ja on kivempi keskittyä niihin asioihin, jotka hallitsee paremmin, ja maksaa siitä, että osaava ammatti-ihminen tekee sen itselle ikävämmän homman puolestasi. Ja toden totta - elämä on muutakin kuin raatamista, saa myös huvitella, ja PUHTAALLA OMALLA TUNNOLLA!
  Vastaa viestiin
26.09.06, 19:42   #54 (linkki)
joka toinen viikko
(Vierailija)

Siivoojan palkkio on varmaankin kiinni myös siitä, käyttääkö hän talon ainieita ja välineitä, vai tuoko omat vermeet mukanaan. Korjaus aineita, ei ainieita. Itse maksan 20 egeä tunti ja siivous tapahtuu minun aineillani. Tarjoan vielä pulla kahvit.
  Vastaa viestiin
26.09.06, 19:57   #55 (linkki)
työllistäjä
(Vierailija)

Ei minusta siivouksen teettäminen ammattilaisella mitään elitististä ole. Se on työllistämistä, jonka yhteiskunta on huomioinut oikeuttamalla verovähennykseen.
Naiset ovat nykyään työelämässä, joten se oman kodin siivous vie niin paljon ylimääräistä aikaa, että vapaa-aikaan ja lasten kanssa puuhailuun ei jää aikaa ollenkaan.
Nykyään siivouspalvelun käyttäminen on sentään moraalista,
toisin kuin takavuosina. Silloin piti olla asiasta hyvinkin hiljaa.
Silloin tuntui, kuin olis joltain jotain varastanut, jos ulkoisti siivouksen.
  Vastaa viestiin
27.09.06, 09:44   #56 (linkki)
Tuuli
(Vierailija)

Naisten epätoivoinen hakeutuminen työelämässä liian vaativiin tehtäviin on johtanut siihen, että kotityöt pitää ostaa perheen ulkopuolisilta.

Surullista!
  Vastaa viestiin
27.09.06, 10:54   #57 (linkki)
taas yksi DI
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuli
Naisten epätoivoinen hakeutuminen työelämässä liian vaativiin tehtäviin on johtanut siihen, että kotityöt pitää ostaa perheen ulkopuolisilta.

Surullista!
Mitään noin huvittavaa en ole lukenut moneen kuukauteen. Lämpimät kiitokset täältä norsunluutornista!
  Vastaa viestiin
27.09.06, 10:58   #58 (linkki)
Maija
(Vierailija)

Tuuli, mikä logiikka tuossa lauseessasi on. Ei oikein aukea minulle. Olen itse ollut kaksikymmentä vuotta etupäässä kotiäiti - se on ollut minun valintani, joka ei sopisi läheskään kaikille. Joku toinen nainen valitsee helpon työn, jollekin taas ura on kaiken keskipiste. Tiedätkö, mikä tässä on upeinta: se, että meillä on mahdollisuus valita. En tiedä missä kirnussa sinunlaisesti ihmiset on kasvatettu, mutta tiukkaa siellä on ollut - ei ole ajatus lentänyt, eikä empatia elänyt.
  Vastaa viestiin
28.09.06, 13:17   #59 (linkki)
lumia
(Vierailija)

Lainaus:

Surullista!
Eihän Tuuli vain osta perunoita kaupasta, kun niitä voi itsekin viljellä. Leivänkin näppärä nainen pyöräyttää (tietysti itse kasvattamastaan ja jauhamastaan viljasta) omilla kätösillään. Leivänjuuri on isoäidiltä perintönä saadussa tiinussa visusti tallessa ja viikottaisessa käytössä.

Vaatteita ei suinkaan osteta valmiina; lampolassa on päkättejä villaa kasvattamassa ja lampolan takana hamppua ja pellavaa kangaskuitua varten. Vapaa hetkenään voi ihan hyvin käydä sieniä keräämässä, paitsi syötäväksi, niin villojen ja kankaiden värjäystä varten. Samalla voi poimia sammalia ja saniaisia (ovat käteviä kuukautissuojia, jos nyt sellaisia tarvitsee, kun kunnon nainenhan on jatkuvasti raskaana).

Hiukset leikataan myös itse, jos sellaiseen turhuuteen nyt mitään syytä näkee (tai aikaa ja voimia on moisia ajatella).

Omavaraistaloudessa aikakin kuluu rattoisasti, ei ehdi parisuhde ja muuta soopaa liikoja ajattelemaan. Kaikki ostopalvelut ovat turhuutta ja elitististä ajattelua!
  Vastaa viestiin
29.09.06, 09:14   #60 (linkki)
siili
(Vierailija)

Lainaus:

Surullista!
Tuulin logiikka ontuu. Kuka sanoo, että juuri naisten pitää siivota? Eikö yhtä hyvin voisi sanoa, että miehet hakeutuvat liian vaativiin tehtäviin, kun autokin pitää korjauttaa ulkopuolisella renkaiden vaihdosta puhumattakaan. Tai kun remontinkin tekemiseen pitää palkata rakennusmies.

Surullista!

Vastaa viestiin

29.09.06, 09:37   #61 (linkki)
Sinkkuliina
(Vierailija)

Kiitos hintatiedoista!
Itsekin olen kiireinen sinkku ja muuttamassa juuri kolmioon - ja todennäköisesti olen ostosiivouksen ostaja jatkossa.

Joku tuolla kirjoitti:
"Kovin on elämän prioriteetit kaatuneet selälleen, jos oman kodin siivoukseen on tilattava ulkopuolinen ostopalvelu paikalle. Ei se siivous niin vaikeaa ole, etteikö siitä omin voimin selviytyisi."
>>>>Ei varmaan ole vaikeaa, vaan priorisointikysymys. En minä itse leikkaa hiuksianikaan, vaikka sen pitkähiuksisena voisin tehdä. Ei kyse ole aina siitä mitä voi ja osaa. Vaan mistä on valmis maksamaan ja miten aikansa haluaa käyttää.
  Vastaa viestiin
09.06.09, 19:40   #62 (linkki)
miksei ?
(Vierailija)

Mikä ero on siinä että laittaa rahaa siivoukseen vai käy usein syömässä ravintolassa, pesettää pyykkinsä, käy jalkahoidossa kun voisi itse hoitaa jne?
Olen kohta eläkkeellä ja aion tosiaan ottaa siivoojan.
Jos on alle 50v ja asuu pienessä asunnossa, jaksaa kyllä siivotakin.
Lapset on hyvä opettaa oman huoneen siivoukseen vaikka sen siivoojan ottaisikin.
Harva joka viikko teettää siivouksen.
  Vastaa viestiin
11.06.09, 13:09   #63 (linkki)
johan pomppasi !
(Vierailija)

Lainaus:
Surullista!
Siis sairaanhoitajan olen mennyt liian vaativiin tehtäviin??? Tokkopa vain. Ystäväni on opettaja ja toinen ison yrityksen osastopäällikkö. Kaikilla meillä sama siivoojapalvelu käytössämme. Emme ole kukaan elitistinen tai kroisos. Emmekä mielestämme liian haastavissa tehtävissä. Halveksitko siis sinä meidän tai siivojan työtämme?

Vastaa viestiin
11.06.09, 14:52   #64 (linkki)
tuuli vei
(Vierailija)

Se on siinä, kuka mitäkin arvostaa. Aika on rahaa. Miksi ei työllistäisi siivoojaa jos on siihen varaa. Jotkut polttavat ja ryyppäävät surutta rahansa, ostavat merkkivaatteita, käyvät ravintolassa, siis työllistävät myös suuren joukon ihmisiä.
Tuuli on kirjoittanut viestin vuosia sitten, nyt hänelläkin käy varmaan siivooja..
  Vastaa viestiin
14.06.09, 16:38   #65 (linkki)
älykäs siivooja:-D!!
(Vierailija)

Älyä riittää siivoamiseen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DI
Onneksi on meitä fiksuja naisia, jotka osaavat antaa arvoa muullekin kuin siivoomiselle. On lääkäreitä, juristeja, dipl.insinöörejä ym.ym. joille on paljon fiksumpaakin tekemistä ja joita tämä yhteiskunta tarvitsee että löytyy näille siivoojillekin töitä. Kaikilla ei äo riitä muuhun kuin siivoomiseen.
Niin, ja te "älyköt" kun ette ota töihin, niin pitää alkaa siivoamaan. Siihen älykkyyteni riittääkin vallan loistavasti ja teen työni hyvin, olen siitä saanut positiivista palautettakin.
  Vastaa viestiin
14.06.09, 16:57   #66 (linkki)
älykkäältä siivoojalta
(Vierailija)

Lisäystä edelliseen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja älykäs siivooja:-D!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DI
Onneksi on meitä fiksuja naisia, jotka osaavat antaa arvoa muullekin kuin siivoomiselle. On lääkäreitä, juristeja, dipl.insinöörejä ym.ym. joille on paljon fiksumpaakin tekemistä ja joita tämä yhteiskunta tarvitsee että löytyy näille siivoojillekin töitä. Kaikilla ei äo riitä muuhun kuin siivoomiseen.
Niin, ja te "älyköt" kun ette ota töihin, niin pitää alkaa siivoamaan. Siihen älykkyyteni riittääkin vallan loistavasti ja teen työni hyvin, olen siitä saanut positiivista palautettakin.
Lisäänpä vielä edelliseen, että kun on viisikymppinen akka, niin eihän sitä niihin ns. fiksuihin töihin otetakaan, oli älyä tai ei. Sitä kun ei tämanikäisestä enää katsotakaan. Pitää olla nuori, kaunis ja rohkea, että on edellytyksiä ns. parempiin töihin. Minulla ei noita em. edellytyksiä ole, siispä teen siivoojan töitä - rehellistä työtä sekin on. Kotisiivous tulee maksamaan sen mukaan, minkä kokoinen on asunto, kuinka paljon aikaa asiakas on valmis varaamaan siivoojalle ja se onko kyseessä perus- vai ylläpitosiivous.
  Vastaa viestiin
30.06.09, 10:24   #67 (linkki)
mariabella
(Vierailija)

Lääkkeetkö taas lopussa

Lainaus:

Surullista!
Surullista minusta on se, että moneen kertaan monella nimimerkillä jaksat täällä kotisiivoojan käyttöä taivastella, taas kerran, mitäköhän se kertoo sinusta, kun nimenomaan tämä kotisiivous tuntuu olevan se hirveä peikko, jota kymmenien nimimerkkien takaa vainoat. `Lääkkeetkö lopussa? Vai lähtikö ukkos kotisiivoojan matkaan...?

Vastaa viestiin
09.07.09, 12:33   #68 (linkki)
Apila*
(Vierailija)

Kylläpä taas tuo yksi ja sama jaksaa provota eri nimimerkeillä.

Mulle on ollut nuoresta asti selvää, että kun valmistun ammattiin ja pääsen töihin, niin palkkaan siivoojan käymään edes silloin tällöin, sen mukaan kuin on varaa. En ole ikipäivänä tykännyt siivoamisesta, mutta en tykkää myöskään sotkusta. Joten siivooja on minun pelastukseni, josta olen jo yli kymmenen vuotta haaveillut. Lähivuosina aion tämän haaveen toteuttaa. :)
  Vastaa viestiin
09.07.09, 22:11   #69 (linkki)
mjb
(Vierailija)

Meidän siivooja maksaa 25 e + alv/tunti. Käytän siivojaa, koska en viitsi itse siivota.
  Vastaa viestiin
12.07.09, 22:12   #70 (linkki)
Marmisa
(Vierailija)

Maksamme kotisiivouksesta 35€/h ja 73 neliööön siivoukseen menee kahdesta tunnista kahteen ja puoleen tuntiin. Siivousfirma ei ole halvin, mutta tehnyt tasaista jälkeä, jonka vuoksi emme ole vielä katselleet halvempia.

Vilkaisin hintoja ja huomasin perjantai-hinnan olevan jopa 42€/h.

http://www.leasingleidit.fi
  Vastaa viestiin

16.07.09, 15:00   #71 (linkki)
vertailu kannattaa
(Vierailija)

pitääpä tinkiä!

Me maksamme firman kautta 33 euroa tunti. Monella näkyy olevan halvempi taksa, joten ryhdynpä heti vertailemaan!
  Vastaa viestiin
05.09.09, 18:51   #72 (linkki)
878463829
(Vierailija)

kovin on kallista

Kauheissa hinnoissa nuo leasingladyt. Kyllä on paljon ilmaa. Meillä käy kotipalvleu klassikko ja laatu ja hinta ovat kohdallaan.
  Vastaa viestiin
06.09.09, 20:26   #73 (linkki)
Ihmettelen kovasti
(Vierailija)

Meillä ei käy siivoojaa, eikä näillä näkymin tule käymäänkään, ellen tule raihnaiseksi jossakin vaiheessa. Miksikö ei? Siksi, että meillä on pienenpieni koti, jonka siivoamisessa ei kauaa nokka tuhise ja toiseksikin pidän kotitöistä, ne ovat minulle mukavaa vastapainoa työlle, jossa istutaan päivät pitkät tietokoneen ääressä tai erilaisissa palavereissa.

Mutta sitä ihmettelen kovasti, että miksi jotkut - vai liekö kyseessä vain yksi joku - nostaa noin kovan porun siitä, jos joillakin on halua ja varaa työllistää ihmisiä??? Sehän on vain hyvä asia, että siivouspalveluyrittäjilläkin riittää työtä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, että miksi joku vastustaa sitä, että toinen ihminen saa työtä ja toinen ihminen puhtaan kodin, ellei itse syystä tai toisesta halua tai ehdi siivota! Kaikki eivät esim. minun tavoin pidä siivoamisesta, eivätkä asu pienissä kaksioissa niin kuin mieheni ja minä.
  Vastaa viestiin
09.09.09, 16:16   #74 (linkki)
hienohelma
(Vierailija)

Elitistinen hienohelma.

Yhteiskunta on jakautunut A- ja B-luokan kansalaisiin.

A-luokan jupit nauttivat, kun B-luokan siivoojat hinkkaavat kakkaraidat irti A-luokan tilavien palatsien wc-pöntöistä.
Voi voi. Tule katsomaan minun 2 -huoneen palatsiani ei ole kakkaraitoja siivojalle jätetty. Meillä osataan käydä vessasssa ihan siististi. Mistä näitä älyttömyyksiä oikein tulee. Olen työssäkäyvä 60-kymppinen , astmaattinen ja pölyallergia. En halua saada astma -enkä hengenahdistuskohtauksia siivouksesa. Ennen siivosin iho näppylöillä ja haukoin henkeäni. Aina välillä pakko käydä astmapiipulla. Nyt käy siivooja. Mutta en minä ole sitä varten muuttunuyt epäsiistiksi.
  Vastaa viestiin
09.09.09, 16:41   #75 (linkki)
ehtoisa emäntä
(Vierailija)

Priorisointi listani.
1. Kotini siivous, johon kuuluu kerrran kuussa ikkunoiden pesu, kerran viikossa laatikoiden ja hyllyjen puhdistus, Seinien ja lattioiden pesu viikottain, imurointi kaksi kertaa päivässä (minulta lähtee hiuksia). Suursiivous kerran kuusssa, vain hompsut käyttävät astianpesukonetta ja pyykinpesukonetta. Minä pesen ja pyykkään ja mankeloin itse.Ei näy pölypunkkia tässä huushollissa.
2. Ruuan hankkiminen. En koskaan osta sieniä enkä mitään marjoja. Suomen luonto on niitä tulvillaan. Herneet käyn nyppimässä Haltialan tilalta. Viilit ja jugurtit teen itse.Säilön, keitän pakastan ja kuivaan kuivaan poimiani sieni'ä ja marjoja. Sinapin teen itse. En vois kuvitella ostavani jotain einestä.
3. Leivon leivät, pullat ja kakut, tortut ja piparit. Niitä ei meille osteta.
4. Teen kaikki omat lasten ja mieheni vaatteet.Ennen ei ollut ompelukonetta, mutta mieheni osti sellaisen minulle 20 -vuotis hääpäiväksi.
5. Kudon sukat , pipot, tumput, kaulaliinat ja villatakit koko perheelle. Ihanaa kun on äitikullan tekemä pipo päässä.
6. Askartelen milelläni kaikki joulu- nimipäivä ja synttärilahjat, Itse tehtyä on aina upea antaa
7. Laatuaikaa lasten kanssa 15 minuuttia päivässsä.
8.Mies saa kerran viikossa lauantaina saunan jälkeen, jos ei päätäni särje ( jostain syystä särkee usein)
9. Työpaikallani kaikkki tietävät tunnollisuuteni kodin ja työpaikan asioissa.En lepää ennenkuin kaikki on tehty.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku