| |  | |
08.08.09, 16:25
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Uudet käsipyyhkeet
Tietäiskö joku mistä saisi sellaisia käsipyyhkeitä, joissa olisi ripustuslenkki valmiina, siis jo heti kaupasta ostettuina. Ettei aina tarttisi niitä itse alkaa ompelemaan.
Ja nimenomaan se ripustuslenkki siinä pyyhkeen pitkällä sivulla, ei kapealla.
Ärsyttää, kun aina saa alkaa ompeluhommiin. Mikä ihme siinäon, että niitä ei voi olla valmiina?
| |
| | |
08.08.09, 18:20
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen ostanut Finlaysonin käsipyyhkeitä muutama kk sitten. Niiden lenksu oli pitkällä sivulla. Kuosillisia, ei yksivärisiä.
| |
| | |
08.08.09, 19:32
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria_
Ärsyttää, kun aina saa alkaa ompeluhommiin. Mikä ihme siinäon, että niitä ei voi olla valmiina? | Ennen muinoin ne olivatkin valmiina, mutta sitten kun tulivat muotiin nämä nipsut, lenkit hävisivät.
| |
| | |
08.08.09, 19:47
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luhdan Aalto-pyyhkeissä ainakin on valmiina ripustuslenkki siinä pitkällä sivulla
| |
| | |
08.08.09, 20:37
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: Etelä-Suomi
|
Citymarketista ostin Pirta-merkkisen käsipyyhkeen, jossa oli ripustin - kylläkin lyhyellä sivulla.
Ompelukoneen vieressä on muutamia pyyhkeitä odottamassa, että "joku" ompelisi niihin renksut.
| |
| | |
10.08.09, 14:16
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mielestäni myös Luhta Home -pyyhkeissä on lenksu. Citymarketista olen niitä ostanut ja niissä on mielestäni hyvä hinta-laatu -suhde. Ovat pari kertaa vuodessa myös tarjouksessa. Vanhimmat Luhdan pyyhkeet ovat minulla noin 10 vuotta vanhoja ja yhä hyväkuntoisia.
Myös Kodin Ykkösessä on ollut lenksullisia pyyhkeitä.
| |
| | |
10.08.09, 15:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä taas luulen, että tuo lenkittömyys johtuu valmistusteknillisistä syistä, ja tietysti myös kustannuksista. Valmiinmittaista pyyhekangasta vain pätkitään koneellisesti ja hurautetaan saumat kiinni. Renksujen ompeleminen lisäisi käsityön määrää ja kustannuksia.
| |
| | |
11.08.09, 13:37
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
edullisia, hyvälaatuisia ja lenksut mukana, vieläpä sievät satiini lenksut.
| |
| | |
13.08.09, 14:24
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Marimekon pienissä pyyhkeissä (Kivi) ainakin itselläni on pitkällä sivulla valmiina lenkki, en tiedä onko kaikissa kuoseissa.
| |
| | |
13.08.09, 14:36
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Marimekon pyyhkeissä on kaikissa lyhyellä sivulla lenkki. Näyttävät ikävilltä naulassa, joten olen ommellut uuden pitkälle sivulle.
| |
| | |
13.08.09, 19:06
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tiimarista olen ostanut pyyheripustimia, jossa toisessa päässä on lenkki joka ripustetaan naulaan/koukkuun ja toisessa päässä "nipsu" johon kiinnitän pyyhkeen. Saa laittaa pyyhkeen mitenpäin tahansa.
| |
| | |
14.08.09, 09:47
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mullakin on ollut niitä nipistimiä, mutta ne ei kestä kuin vähän aikaa. Joissakin oli niin tiukat lenkit, ettei ne mahtuneet seinäkoukkuihin. Tupperin muoviset nipistimet oli myös ihan peestä, ne oli liian löysät eikä pyyhkeet pysyneet niissä.
| |
| | |
14.08.09, 14:21
|
#13 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: Etelä-Suomi
|
Isompien markettien käsityötarvikehyllystä löytyy ihan käyttökelpoisia ripustimia: n. 10 cm pituinen kanttinauhan pala, jonka päissä on neppari. Eli se nauha taitetaan kahtia ja neppari napsautetaan kiinni pyyhkeen reunaan. Merkki on Prym, rasia sisältää 5 kpl, hintaa en muista. Kestävät 60 asteisen pesun, eli ei tarvitse poistaa pyykkäämisen ajaksi. Käytän niitä itse kylpypyyhkeissä, mutta keittiössä on niin paksut koukut, ettei tuo nauhanpätkä riitä.
Itselläni on hakusessa käsipyyhe, joka olisi suht ohutta froteeta. Ehdotuksia?
| |
| | |
29.08.09, 09:50
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ikean pyyhkeissä on lenkit pitkällä sivulla ja ovat ainakin meillä kestäneet hyvin. Muutenkin ovat olleet hyvä hankinta niin käsipyyhkeet kuin kylpypyyhkeetkin.
| |
| | |
29.08.09, 13:07
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pentikin nipsut kestää vaan vuodesta toiseen ja ovat vielä nättejäkin. Ei tietenkään pesukoneeseen.
| |
| | |
30.08.09, 16:33
|
#16 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Joidenkin pyyhkeiden ripustimet ovat irtoilleet, joten olen korvannut ne suurilla hakaneuloilla, Pysyy ja pysyy.
| |
| | |
30.08.09, 16:38
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Minullakin on Ikean
käsipyyhkeitä ja niissä on pitkällä sivulla lenkki. Ovat ohutta froteeta ja kuivaavat kädet hyvin eli ei tule sellaista liukasta tunnetta kuivatessa niin kuin joissakin froteissa.
Ovat lisäksi halpoja. Toinen suosikkini on Luhta.
| |
| | |
31.08.09, 14:02
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko niillä Ikean käsipyyhkeillä nimeä? Voisin pyytää jotakuta ostamaan, meidän lähellä ei nimittäin ole Ikeaa.
| |
| | | | |