Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Kodinhoito
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.01.12, 12:56   #1 (linkki)
*Kallista paskaa
(Vierailija)

Haksahdin Finlaysonin satiinilakanoihin

Kovasti näytti kauniilta Citymarketin kampanjalakanat, joita markkinoitiin ennen joulua. Puoleen hintaan sai ostella, kun oli tarpeeksi ostoleimoja.

Tumma, luumunpunainen pussilakana päästi jo eka pesussa niin paljon nukkaa, että sitä sai lakaista pesuhuoneen lattialta. Kun otin lakanat käyttöön, niiden pinta oli kaikkea muuta kuin satiininsileä: pesussa pinta oli "pörrööntynyt" kuin sitä olisi hangattu teräsvillalla. Arvaatte varmaan, kuinka tällaiseen pintaan tarttuu kaikki: hiukset, kissankarvat, kaikki mahdollinen pöly ja nukka. Lakanat ovat laadultaan huonommat kuin Elloksen alesta tilatut. Häpeä Finlayson.
  Vastaa viestiin

29.01.12, 14:06   #2 (linkki)
reklamaatio
(Vierailija)

Lähetä reklamaatio kyseiseen firmaan, kuullostaa valmistusvirheeltä, jos pesuohjeen mukaan pesit....
  Vastaa viestiin
29.01.12, 14:27   #3 (linkki)
kokemusta omaava
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja *Kallista paskaa Näytä viesti
Kovasti näytti kauniilta Citymarketin kampanjalakanat, joita markkinoitiin ennen joulua. Puoleen hintaan sai ostella, kun oli tarpeeksi ostoleimoja.

Tumma, luumunpunainen pussilakana päästi jo eka pesussa niin paljon nukkaa, että sitä sai lakaista pesuhuoneen lattialta. Kun otin lakanat käyttöön, niiden pinta oli kaikkea muuta kuin satiininsileä: pesussa pinta oli "pörrööntynyt" kuin sitä olisi hangattu teräsvillalla. Arvaatte varmaan, kuinka tällaiseen pintaan tarttuu kaikki: hiukset, kissankarvat, kaikki mahdollinen pöly ja nukka. Lakanat ovat laadultaan huonommat kuin Elloksen alesta tilatut. Häpeä Finlayson.

Minulla on yksi Finlaysonin pussilakana, kylläkin sekoitetta, ei satiinia. Tähän myös tarttuu kaikki mahdollinen pöly. Olin kyllä pettynyt laatuun.
Pyyhkeissä pyyhenukka irtoaa, langat roikkuvat pesun jälkeen, ei hyvä. :(
  Vastaa viestiin
29.01.12, 18:21   #4 (linkki)
utelee ekana
(Vierailija)

Lainaus:
Kun otin lakanat käyttöön, niiden pinta oli kaikkea muuta kuin satiininsileä: pesussa pinta oli "pörrööntynyt" kuin sitä olisi hangattu teräsvillalla.
Pörröinen vielä mankeloinnin jälkeenkin?
  Vastaa viestiin
29.01.12, 21:50   #5 (linkki)
*Kallista paskaa
(Vierailija)

Silitän

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja utelee ekana Näytä viesti
Pörröinen vielä mankeloinnin jälkeenkin?

En mankeloi vaan silitän. Niiden pitäisi olla täyttä puuvillaa merkinnän mukaan, mutta sitäkin epäilen. Tänään silitin ne pesun jäljiltä ja ne rätisivät iloisesti kuin keinokuituiset talvella. Pesen lakanat 60 asteessa kuten ohje sanoo. Näistä tosiaan karisi hienonhienoa luumunpunaista "jauhoa" vaalealle lattialle, kun niitä ekan kerran asettelin kuivumaan.

Meinasin ostaa niitä enemmänkin, mutta onneksi ehdin pestä ekan parin ja pääsin näkemään laadun..
  Vastaa viestiin
30.01.12, 00:23   #6 (linkki)
utelee ekana
(Vierailija)

Lainaus:
Näistä tosiaan karisi hienonhienoa luumunpunaista "jauhoa" vaalealle lattialle, kun niitä ekan kerran asettelin kuivumaan.
Mulla on vain yksi Finskin satiinipussilakana, jotain nostalgiakuviota eli paljon pientä painettua syheröä monella värillä valkoisella pohjalla eli pohjakangas näkyy. Ei siitä ole kyllä mitään varissut. Loput pussilakanani (noin parikymmentä) ovat melkein kaikki tavallisen laadun puuvillalakanoita ja niissä on värit pysynyt. Minusta satiinikangas on liian löpsyä, mulle pitää olla jämäkkää.

Vaikuttaa siltä, että lakanasi kankaassa on värjäys epäonnistunut sikäli, että väriä on tullut liikaa kun on tarvinnut saada syvän luumunpunainen sävy ja se liika rapisee sitten pois. Ei värjäys aina onnistu, olen joskus ostanut Marimekon painovirheistä kangasta, jossa oli lapun mukaan "musta harvaa" eli sitä oli levittynyt liian vähän. Ei se minusta niin kauhean haalealta näyttänyt. Kai väriä voi sitten mennä yliannoksenkin puolelle. Ihan selvältä virheeltä tuo vaikuttaa ja sinun pitäisikin käydä vaihtamassa tuote virheettömään ja jos se ei onnistu, niin rahat takaisin.

Mulla on pari jotain ulkomaalaista alkuperäää olevaa pussilakanaa, joissa sarjakuvahahmo (kissa Karvinen ja Bart Simpson). Niissä on voimakas väri kuvion ulkopuolella (Karvisessa tumma sininen ja Bartissa vaalea sininen) ja ne olivat kyllä alkuun tosi omituisen tuntuisia, jäykkiä kuin mitkä ja linkousryppyjen kohdalle tuli väriin vaaleampi raita joka ei häivy. Koska ne on niin jäykät, käytän niitä kesähelteellä, kun mulla on vain pelkkä pussilakana ylläni.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 21:31   #7 (linkki)
Mimmi
(Vierailija)

Minulla on muutamia Finlaysonin pussilakanoita. Ilmeisesti laatu vaihtelee, sillä yksi pussilakana kerää pölyä ihan uskomattomalla tavalla. Liekö seurausta siitä, että tuotantoa on siirretty Kiinaan...?
  Vastaa viestiin
11.02.12, 21:31   #8 (linkki)
Mimmi
(Vierailija)

Minulla on muutamia Finlaysonin pussilakanoita. Ilmeisesti laatu vaihtelee, sillä yksi pussilakana kerää pölyä ihan uskomattomalla tavalla. Liekö seurausta siitä, että tuotantoa on siirretty Kiinaan...?
  Vastaa viestiin
12.02.12, 12:24   #9 (linkki)
rahaamenee
(Vierailija)

Ainoa millä on merkitystä, niin yhteydenotto Finalysoniin. Ja muutenkin jos minkä tahansa valmistajan tuotteessa on vikaa, reklamaatio valmistajaan (tai myyjään/edustajaan jos valmistaja ulkomailla). Kannattaa myös muistaa vanha sanonta halvalla ei saa hyvää.

Olen itse aikoja sitten pettynyt ns. laatuvalmistajien aletuotteisiin. Vaikka ale johtuisi myyjästä, niin mahdollisesti aleihin laitetaan myös kakkoslaatuisia tuotteita. Tähän olen törmännyt stockan hullujen päivien tuotteiden kohdalla. Väittävät että ykköslaatua, mutta kotona kun on verrannut ykköslaatuun, on laatuero selvä. En tiedä kuka huijaa ketä, mutta kalliin laatutavaran ostan edelleen kalliina. Halvallakin voi saada tuntemattomia merkkejä. Miksi ne sitten on halpaa... luultavasti jossain eettisyydessä sitten on joustettu, tai verotuksessa, mistä sen tietää.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku