Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.02.06, 15:46   #1 (linkki)
elli
(Vierailija)

Koiran ilmavaivat

Onko normaalia että koiralla on ilmavaivoja ja voiko se johtua ruuasta? en ole vaihdellut ruokia ja ruoka maistuu hyvin. Mitenhän ongelmaa voisi helpottaa?
  Vastaa viestiin

06.02.06, 16:07   #2 (linkki)
Saija
(Vierailija)

Re: Koiran ilmavaivat

Toisilla koirilla on ilmavaivoja ja toisilla ei juuri koskaan. Tämä on minun kokemus asiasta. Tällä hetkellä minulla on bokseri ja sillä todella!! on ilmavaivoja päivittäin. Ei johdu ruuasta lainkaan.

Minulla on ollut pari terrieriä ja niillä taas ei ollut koskaan ilmavaivoja.
  Vastaa viestiin
06.02.06, 16:10   #3 (linkki)
hui
(Vierailija)

On siinä kestämistä, bokserihan kuolaa, on ruma ja sitten vielä ilmavaivat, huh.
  Vastaa viestiin
06.02.06, 22:05   #4 (linkki)
maya
(Vierailija)

Taitaa johtua esim. ruuan hotkimisesta. Olen huomannut, että valmisruuat aiheuttavat ilmavaivoja. Siis lihasäilykkeet lähinnä, joita ei muutenkaan juuri kannata syöttää.
  Vastaa viestiin
07.02.06, 11:49   #5 (linkki)
Indis
(Vierailija)

Ei bokserit enää kuolaa, huulet on nykyään ""kuivemmat"" kuin ennen. Kuolaavia rotuja on mastiffit, nöffi ja bernhardilainen joitain mainitakseni. Samoin basset kuolaa. Mutta ei bokseri.
  Vastaa viestiin
07.02.06, 13:39   #6 (linkki)
mk
(Vierailija)

Meillä koiran ilmavaivoihin vaikuttaa selvästi ruoka.
Muutama vuos sitten huomasin, että koiralla oli iltaisin vatsa ihan pallona ilman takia. Lääkäri suositti vaihtamaan allergisenkoiran ruokaan, vaikkei mitään allergiaan viittaavaa ollut. Koiran olo helpottui selvästi. Ilmavaivat hävisi ja koirakaan ei enää ollut niin levoton.
Viime syksynä vaihdoin ruokamerkkiä, kun koira vaikutti kyllästyneen silloiseen ruokaansa. Ilmavaivat palasi, vaikka tämäkin ruoka oli tarkoitettu herkkä vatsaisille. Kun keksisi mikä ruoka-aine meillä aiheuttaa ilmavaivat...

Sen tiedän että kasvikset aiheuttavat monilla koirilla ilmavaivoja, joten kannattaa kokeilla lihapitoisilla ruuilla. Jotkut halpis ruuat sisältävät paljon kasviksia ja viljaa, eli ei ole suositeltavaa koiraeläimen ruokaa.
  Vastaa viestiin
10.02.06, 19:47   #7 (linkki)
tiitu
(Vierailija)

Mikään koira ei kuolaa jos sille ei opeteta kerjäämistä. Eli älä totuta koiraasi odottamaan malupaloja kädestä tmv. Itse en koskaan ruoki tai palkitse koiriani antamalla kädellä suuhun mitään. Olen omistanut Bernhardilaisia sekä Boxereita eikä mitään kuolaamista ole ollut kummallakaan rodulla, ihmisten aikaansaama reaktio vars koirille jolla lerput huulet. Boxeri kyllä pieree valitettavan paljon, johtuu alapurennasta jolloin ilmaa menee sen syödessä paljon vatsaan ja siitä sitten leijoja lentelee... mutta kyllä sen kestää, on muuten niin ihana koira...
  Vastaa viestiin
18.02.06, 20:54   #8 (linkki)
Ekomax
(Vierailija)

kuolaapas

Kyllä mä ainaskin olen nähny kuolaa boksereilla!
  Vastaa viestiin
07.04.10, 11:00   #9 (linkki)
jepa
(Vierailija)

hah

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hui Näytä viesti
On siinä kestämistä, bokserihan kuolaa, on ruma ja sitten vielä ilmavaivat, huh.

Bokseri ei kuolaa,eikä ole rumakaan ja ilmavaivoja ei ole kaikilla boksereilla...
  Vastaa viestiin
08.11.11, 21:38   #10 (linkki)
Väärin
(Vierailija)

meni;

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa Näytä viesti
Bokseri ei kuolaa,eikä ole rumakaan ja ilmavaivoja ei ole kaikilla boksereilla...
...kyllä bokseri on ruma ja aina kuolaa enemmän kuin oikeat koirat - siis ei "jalostamalla" luodut rodut.
  Vastaa viestiin
24.03.12, 01:58   #11 (linkki)
suppo
(Vierailija)

huoh

tämän otsikon nimi pitäisi ilmeisesti muuttaa KUOLAAKO BOKSERI VAI EI? pitäiskö yrittää pysyä aiheessa jos joku asiallisesti jonkin kysymyksen esittää?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku