Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.05.06, 17:40   #1 (linkki)
koira
(Vierailija)

koiran trimmaus

kuinka usein koiraanne pitää trimmata ja mitä se maksaa.mitä välineet maksaa.onko kokemusta satakunnan alueelta.
  Vastaa viestiin

16.05.06, 18:29   #2 (linkki)
tassu
(Vierailija)

Re: koiran trimmaus

Meillä on kotikoira 14v vehnäterrieri, ei siis käytetä enää näyttelyssä, trimmaan itse noin 6 viikon välein.
10 vuotta sitten maksoi 200 mk .Kerran kävi ja katsoin tarkkaan , miten tekee.
Pesen hyvin ja harjaan turkin , kuivattelen eli annan kuivaa.
Korvat ajan samalla koneella, kun miehen niskakarvat, siis parturikoneella ja korvan reunat siistin saksilla.
Muualta nostan käsin tai kammalla karvaa ja terävillä eläinkaupasta ostetuilla saksilla ( 8€) leikkaan vähin erin turkin kauttaaltaan . Hommaan menee aikaa noin 1 t ja tärkeä asia on se että koira on toimenpiteen ajan trimmauspöydällä , siinä se jotenkin alistuu olemaan aivan paikoillaan.
Meidän koira nauttii trimmauksesta, olen ottanut tavaksi lauleskella sille samalla ja lopuksi se saa sian korvan ja ihailua. Melkoinen säästö ajassa ja rahassa kun itse tekee.
  Vastaa viestiin
17.05.06, 00:21   #3 (linkki)
zet
(Vierailija)

Meillä on karkekarvainen mäyris, ja se triommataan kaksi kertaa vuodessa. En trimmaa itse -- edellistä trimmasin joskus, kasvattaja opetti, mutta teknikkani oli huono ja sormet kipeytyivät.
  Vastaa viestiin
19.05.06, 18:51   #4 (linkki)
ekkuli
(Vierailija)

Mikäs koira sulla on?Mulla on amerikancockeri ja siistin sitä 4 viikon välein naamasta ja hännän noin suurinpiirtein.Kesäksi ajan karvat lyhyeksi,kun ei ole näyttelykoira.Trimmauslaite maksaa 85e-160e riippuu mikä koira sulla on ,että minkä tasosen laitteen tarvit.Mutta kyllä siinä rahaa säästää kun itse trimmaa.Aikaahan se vaan vie ainakin näin aloittelevalta kuin minä.
  Vastaa viestiin
27.05.06, 19:26   #5 (linkki)
piski
(Vierailija)

Olen kuullut etteivät jotkut trimmaajat salli omistajan läsnäoloa. Ties vaikka oppisivat itse trimmaamaan mikä on heiltä pois.
  Vastaa viestiin
24.10.11, 23:29   #6 (linkki)
Lotta R
(Vierailija)

Villakoirien ja bichon frisen trimmausta

Hei!

Teen bichon frisejen ja villakoirien kotitrimmauksia Espoossa. Kotitrimmauksen hinta on 10 euroa, pesun kanssa 20 euroa. Isovillakoiran pesu ja trimmaus 30 euroa ja pelkkä trimmaus 20 euroa. Leikkaan myös kynnet ja selvitän takut mikäli se on mahdollista. Jos koira on pahasti huopaantunut niin on armollisempaa ajaa turkki kokonaan pois. Käytän trimmaukseen noin 2 tuntia per koira, mikäli teen myös pesun aikaa kuluu noin 3 tuntia. Isovillakoirasta puhutaan erikseen. Mikäli omistaja haluaa voin opettaa hänelle trimmauksen ja muun turkin hoidon perusteita.

Ennen kuin tuot koirasi trimmauskeen minulle:

Jos pesusta ei ole sovittu, koiran tulee olla puhdas ja turkin suoraksi föönattu. Koira ei myöskään saa olla agressiivinen käsiteltäessä. Mikäli olemme sopineet sekä pesusta, että trimmauksesta koiran tulisi mahdollisimman takuton, sillä jos koira on kovin takkuinen kuluu suurin osa ajasta takkujen selvittämiseen ja lopputuloksesta ei tule niin hyvä.

Yhteyden otot sähköpostitse: lotta.r96@gmail.com
  Vastaa viestiin
28.10.11, 09:45   #7 (linkki)
petrus
(Vierailija)

Minulla oli kaksi villakoiraa, uros ja narttu. Trimmasin nartun itse, mutta en urosta. Uroksen kynsiäkään en voinut leikata, sillä koira oli melkoisen agressiivinen.
Mutta minulla oli aivan mahtava ulkopuolinen trimmaaja, koira melkein suli hänen käsittelyssä.
Kynnet ja kuono eivät tuottaneet mitään ongelmaa.
Olin aivan ymmälläni, miksi uroskoirani oikutteli minulle, mutta ei tälle vieraalle trimmaajalle.
Ja trimmaaja ei käyttänyt koiralle mitään rauhoittavaa, koska olin myös usein mukana seuraamassa työn etenemistä.
Koiran pesu sensijaan onnistui hyvin. Kynsien leikkaus ja kuonon siistiminen jäivät minulta yritykseksi ja turkkia en sitten edes yrittänyt trimmata.

Tämä vain tästä koiran agressiivisuudesta. Vieraalle kiltti, mutta ei isännälle.
  Vastaa viestiin
30.12.11, 23:37   #8 (linkki)
koiranystava
(Vierailija)

koiratrimmaamo

Koiratrimmaamo-Fashion Dog | koirien trimmausta | Koiratrimmaus | kynsien leikkaus | helsinki, espoo, vantaa
  Vastaa viestiin
31.12.11, 11:05   #9 (linkki)
Katjuska
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piski Näytä viesti
Olen kuullut etteivät jotkut trimmaajat salli omistajan läsnäoloa. Ties vaikka oppisivat itse trimmaamaan mikä on heiltä pois.

En usko että kyse on siitä,vaan siitä että koira antaa viraan trimmata helpommin kun omistaja ei ole vieressä.

Näin ainakin oma trimmaajani kertoi, aluksi jäin itsekkin paikan päälle katsomaan mutta huomasin että koirani vilkuili koko aika minua ja yritti pyytää minulta apua pois pääsemiseksi.
Trimmaajani kertoi että mitään ongelmaa ei ole kun en ole paikan päällä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku