| |  | | |
18.10.06, 11:57
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lenkkiä 3-4 tuntia päivässä. Sitten vielä pihassa/ sisällä aktivointia, makupalan piilotusta, pallo leikkiä piilosilla oloa!
Älkää kuulkaa valehdelko. Höpö, höpö. Milloin teillä on aikaa omille jutuillenne (työt, opiskelut, omat harrastukset)
Joku roti valehtelullakin. Liennee mielikuvitusta, tai itsensä paremmaksi tuntemista noi jutut.
| |
| | |
18.10.06, 13:06
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja En usko Lenkkiä 3-4 tuntia päivässä. Sitten vielä pihassa/ sisällä aktivointia, makupalan piilotusta, pallo leikkiä piilosilla oloa!
Älkää kuulkaa valehdelko. Höpö, höpö. Milloin teillä on aikaa omille jutuillenne (työt, opiskelut, omat harrastukset)
Joku roti valehtelullakin. Liennee mielikuvitusta, tai itsensä paremmaksi tuntemista noi jutut. | Samaa olen minäkin ihmetellyt. Jos noin paljon on aikaa viettää koiran kanssa "laatuaikaa", ei taatusti ole muuta perhettä eikä harrastuksia eikä elämää.
Mutta ehkä joku pystyy omistautumaan täysin koiralleen. Mikäs siinä sitten.
| |
| | |
18.10.06, 13:41
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Dixi Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja En usko Lenkkiä 3-4 tuntia päivässä. Sitten vielä pihassa/ sisällä aktivointia, makupalan piilotusta, pallo leikkiä piilosilla oloa!
Joku roti valehtelullakin. Liennee mielikuvitusta, tai itsensä paremmaksi tuntemista noi jutut. | Samaa olen minäkin ihmetellyt. Jos noin paljon on aikaa viettää koiran kanssa "laatuaikaa", ei taatusti ole muuta perhettä eikä harrastuksia eikä elämää.
Mutta ehkä joku pystyy omistautumaan täysin koiralleen. Mikäs siinä sitten. | Luin vasta koko viestiketjun läpi. Loveangel saattaa olla koululainen, silloin toki varmasti viettää paljon aikaa koiran kanssa, kun sellaisen on saanut. Muistelen tässä omaa nuoruuttani, jolloin kyllä luuhasin metsissä koulun jälkeen rakkaan koirani kanssa. Varmasti koira sai ainakin 4 tuntia päivässä liikuntaa. Kiva niin, jos joku ihan oikeasti ehtii.
| |
| | |
09.01.08, 22:47
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on karkeakarvanen kettuterrieri. Liikuntaa varmasti tarvisi todella paljon päivässä, yli tunnin juoksulenkin ja muuta aktiviteettia. Valitettavasti aika ei vaan riitä aina opiskeluilta, perheeltä ja harrastuksilta.. Silloin tulee käytettyä koiraa n. 3x 10-15 min pikkulenkeillä päivässä. Tällöin täytyy heitellä sisällä palloa ja temuta muuten vain... Koiralle olisi varmaan unelma kun jaksaisi olla ja lenkkeillä sen kanssa kuusikin tuntia päivässä!
| |
| | |
10.01.11, 01:47
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Joku roti valehtelullakin. Liennee mielikuvitusta, tai itsensä paremmaksi tuntemista noi jutut. | - minäpä vien myöskin 3-5 tuntia lenkkiä päivässä... Teen osa-aikatyötä 6h.. En katso televisiota ja koirani ovat harrastukseni ja minulla ei vielä ole lapsia... :P... usko mitä tahdot. vaikka et itse jaksaisi,niin se ei tarkoita ettei kukaan jaksa!
| |
| | |
10.01.11, 01:49
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja :P - minäpä vien myöskin 3-5 tuntia lenkkiä päivässä... Teen osa-aikatyötä 6h.. En katso televisiota ja koirani ovat harrastukseni ja minulla ei vielä ole lapsia... :P... usko mitä tahdot. vaikka et itse jaksaisi,niin se ei tarkoita ettei kukaan jaksa! | ja minulla on myös muutakin elämää :) Ikävä että pidät tällaista asiaa negatiivisena :(
| |
| | |
24.03.11, 11:16
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu samaa mieltä minäkin että kiva jos ihmisillä on aikaa lenkittää 4-6h päivässä koiraa!
Itse olen töissä (8h + matkat 1h = 9h)
lapsi koulussa -> läksyt noin 0,5h
syödään -> ruuanlaitto + ruokailu noin 1h
aamutoimet + kämpän siistiminen ym "kotityöt" noin 1 -1,5h
Nämä tekee sitten yhteensä 11,5 - 12h / arkipäivä. Silti minulla on vaativan rotuinen koira ja hoidan senkin lenkitykset. Noin 1,5 - 2h päivässä. Ja koira on tyytyväinen. Telkkariakin katson noin reilu tunti/päivä... Viikonloppuna voidaan sit liikkua ja touhuta enemmän.
Kyllä mä oon sit monen mielestä huono koiranomistaja... Huoh!
Elämä on...
| |
| | |
21.06.11, 18:28
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | jos olis aikaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aussikoira Meillä pieni terrieri, vilkas kaveri. Aamulla tehdään tunnin lenkki, vähän vaihdellen sitten pari vastaavaa lenkkiä iltapäivällä ja illalla; päivässä on ulkona 3-4 tuntia. Kilometreissä ehkä12-15. Yleensä tehdään niin, että suuri osa matkasta mennään reippaasti, sitten välillä pidetään nuuskuttelu- ja leikkitaukoja. |
Hakeudu säkin töihin ja lopeta nostamasta työttömyyskorvauksia!
| |
| | |
26.01.12, 09:50
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | huono koiranomistaja?
En tiedä olenko nyt sitten maailman huonoin koiraomistaja, kun tätä ketjua luettuani tuli kauhean huono omatunto koiran lenkittämisestä. Pikku shih tzu herrani pääsee lenkille kolme kertaa päivässä mutta lenkin pituus ei ole varmaan kuin jotain kilometrin verran joka kerta. Lenkin kesto on kyllä yllättävän pitkä, koska haisteluun kuluu paaaaaaljon aikaa. Yksi lenkki päivässä yritetään tehdä vähän pidennettynä. Joskus juostaan melkein koko matka kotiin, jos tarpeet tulikin tehtyä jo alussa. Annan pikkuisen myös juosta vapaana metsässä, että sehän kai lisää lenkin rasittavuutta (varsinkin nyt kun on paljon lunta ja toisella on niin lyhyet jalat! :D mutta siis herra itse tuntuu tykkäävän).
Kerran viikossa tai kahdessa käydään koirapuistossa, jossa saa juosta niin paljon kuin haluaa, mutta koirani ei vaikuta mitenkään kovin riehakkaalta tyypiltä esim. ei lähde kovin kauas minusta tai karkaile yms. Kotona ei tapahdu mitään massiivista tuhoa eikä herra oikeen haukukaan, muuta kuin hännäälleen, joka aina pakenee jahdattaessa! Että en nyt sitten tiedä onko lenkkien pituus liian lyhyt, mutta sen tiedän että oma karvapalloni ei ikimaailmassa jaksaisi kävellä 8km lenkkiä tai siinä kuluisi ainakin koko päivä!! Saati sitten kolme kertaa päivässä 8km, NO WAY!
| |
| | |
26.01.12, 13:14
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olin ihan innoissani kun sain veljeni 8 v. norwitchinterrierin (tai miten se nyt kirjoitetaan ;)) hoitoon joulun aikaan ja ajattelin, että hyvä -nyt on pakko ulkoilla ja mennä lenkille.
No, koira nukkui aamulla pitempään kuin minä ja kun lenkille mentiin se löi jarrut kiinni parin korttelin jälkeen - ei kun käännös kohti kotia. Itse olin varustautunut oikein piiiitkäään kävelylenkkiin ja koiraa vaan ei huvittanut liikkua. Jouduin odottelemaan sitä muutenkin kävellessä koko ajan, että mennääs jo taas eteenpäin. Se oli varsinainen sohvaperuna. Näin meillä meni viikon päivät ;) Ajattelin, että kun sillä on niin lyhyet jalat niin se ei varmaan jaksa kävellä... ;) Muuten se ei syö kuin papanoita eikä ole lihava eikä sairas.
| |
| | |
26.01.12, 14:48
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | tuttu juttu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Olin ihan innoissani kun sain veljeni 8 v. norwitchinterrierin (tai miten se nyt kirjoitetaan ;)) hoitoon joulun aikaan ja ajattelin, että hyvä -nyt on pakko ulkoilla ja mennä lenkille.
No, koira nukkui aamulla pitempään kuin minä ja kun lenkille mentiin se löi jarrut kiinni parin korttelin jälkeen - ei kun käännös kohti kotia. Itse olin varustautunut oikein piiiitkäään kävelylenkkiin ja koiraa vaan ei huvittanut liikkua. Jouduin odottelemaan sitä muutenkin kävellessä koko ajan, että mennääs jo taas eteenpäin. Se oli varsinainen sohvaperuna. Näin meillä meni viikon päivät ;) Ajattelin, että kun sillä on niin lyhyet jalat niin se ei varmaan jaksa kävellä... ;) Muuten se ei syö kuin papanoita eikä ole lihava eikä sairas. | Meillä on kyllä vähän sama että vaikka itse haluaisin mennä pidemmälle lenkille niin pikku herra pistää jarrut päälle, jos huomaa että ollaan liian kaukana kotoa. Ja kotiin päin vetää aina ihan innolla! Mutta olen huomannyt että on tosi paljon säästä kiinni miten meidän koira tykkää ulkoilla. Jos on yhtään sateista tai loskakeli niin ei meinaa tulla lenkistä mitää! Kuivalla tai pakkassäällä jaksaa paljon pidempiä lenkkejä.
| |
| | | | |