Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.12.06, 20:50   #1 (linkki)
Dalihah
(Vierailija)

Mitä näistä suosittelette!?

Kennel Black kurt

Kennel Cerdau's

Kennel Fabirron

Kennel Facebear

Kennel Facebear

Kennel Lexicon

Kennel Lexicon

Kennel Mörkömurinan

Kennel Rantakaupin

Kennel Suojalan

Kennel Svarzekoks

Kennel Wild Dream's

Olen Sakua hankkimassa, vaan miten näistä pentuja tarjoavista kasvattajista sen oikean valitsee?
  Vastaa viestiin

31.12.06, 20:56   #2 (linkki)
Lisäys
(Vierailija)

Kumpi on helpompi kouluttaa Rottis vai Saku, itsellä ei Rottiksesta kokemusta muuta kun "tutuilta" ja hyviä sellaisia ja Sakusta, kotona joskus lapsena ollut. Terrieriä olen edustanut itsekkin vaan kuoli raukka pois.
  Vastaa viestiin
01.01.07, 10:02   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Noista vaihtoehdoista

Nettisivujen perusteella ottaisin tuosta viimeisestä kennelistä koiran noista vaihtoehdoista. Koirat kasvavat kotioloissa, niitä ei ole liikaa, koirista on terveystulokset ja niiden kanssa harrastetaan. Mutta päätöksen tekisin tietysti vasta sitten, kun olisin meilaillut ensin kasvattajien kanssa ja saanut selville heidän kasvatusperiaatteensa ja ovatko ne minulle mieleisiä ja pidänkö kasvattajasta (silläkin on merkitystä). Ja todella lopullisen päätöksen vasta vierailtuani kenneleissä. Ja tietysti merkitystä on, minkälaisia ovat tulevan pentueen vanhemmat.

Kannattaa vielä jalostusnetistä tutkia tietoja: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=166&Vuodet=5

Vähän ihmettelen, miten vähän muotovalioita tai käyttövalioita saksanpaimenkoirissa on verrattuna syntyneiden pentujen määriin. Pentuetta valitetessani kiinnittäisin tähänkin huomiota (näyttelyissä käyvänä ihmisenä) ja tsekkaisin noita muitakin kasvattajia. Jos otat koiran itsellesi lähinnä seuralaiseksi, ota sellaiselta kasvattajalta, jonka pennut kasvavat kotona (ei kenneltiloissa) ja joiden kanssa ollaan paljon. Ja kiinnitä huomiota vanhempien luonteeseen ja terveyteen.

Eli siitä vaan ottamaan yhteyttä kasvattajiin ja vierailemaan kenneleihin! Onnea pennun hankintaan.

Saksanpaimenkoirista tai rotikoista ei siis itse tiedä mitään. Harkitse itsekin vielä tarkoin, onko rotu tai jompi kumpi noista sinulle se oikea. Jaksatko aktivoida ja harrastaa tuollaisten melko vaativien rotujen kanssa tarpeeksi, että koirat pysyisivät tyytyväisinä.
  Vastaa viestiin
21.10.11, 18:35   #4 (linkki)
kokemusta on
(Vierailija)

älä osta kennel black kurtista!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dalihah Näytä viesti
Kennel Black kurt

Kennel Cerdau's

Kennel Fabirron

Kennel Facebear

Kennel Facebear

Kennel Lexicon

Kennel Lexicon

Kennel Mörkömurinan

Kennel Rantakaupin

Kennel Suojalan

Kennel Svarzekoks

Kennel Wild Dream's

Olen Sakua hankkimassa, vaan miten näistä pentuja tarjoavista kasvattajista sen oikean valitsee?
ÄLÄ OSTA MITTÄN BLACK KURTISTA IKINÄ.
ei itsellä ainakaan ainuttakaan positiivista kommenttia kyseisestä paikasta
  Vastaa viestiin
04.11.11, 11:47   #5 (linkki)
Mea83
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisäys Näytä viesti
Kumpi on helpompi kouluttaa Rottis vai Saku, itsellä ei Rottiksesta kokemusta muuta kun "tutuilta" ja hyviä sellaisia ja Sakusta, kotona joskus lapsena ollut. Terrieriä olen edustanut itsekkin vaan kuoli raukka pois.

Pääsääntöisesti saku on helpompi. Rotikoissa enemmän "luupäitä", sakut miellyttämisen haluisimpia ja muutenkin helpompia koiria.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku