Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.04.11, 15:39   #51 (linkki)
Pikku Myy
(Vierailija)

moi

saako marsuille antaa herneenpalkoja, kasvatamme niitä sisällä että voiko niitä antaa?
ja toiseksi,pitääkö tyttö marsujen rasvarauhasta pestä?
kiitos ihan älyttömästi jos vastaatte omien kokemusten/tietojen perusteella :DDD
  Vastaa viestiin
17.04.11, 17:07   #52 (linkki)
masru
(Vierailija)

marsuni ovat nyt noin 6kk ja he ovat saaneet aamunappulat klo 7 ja iltanappulat yleensä klo 7, mutta joskus on saattanut unohtua ja nappulat on annettu kuitenkin ennen kahdeksaa. aamuisin marsuni huutavat jo reilusti ennen seitsemää, joskus ennen kuuttakin. en tiedä mitä pitäisi tehdä, koska en tiedä onko niilllä nälkä, heinää on kuitenkin aina aamuisin. pystyykö marsuja jotenkin "opettamaan" olemaan hiljaa aamuisin, koska en mieluusti heräisi viikonloppuisin kuudelta?

kiitos avusta jo näin etukäteen, jos joku vain auttaa :-------------))
  Vastaa viestiin
17.04.11, 17:10   #53 (linkki)
--
(Vierailija)

olen lukenut jostain, että saisi antaa. ne aiheuttavat ilmavaivoja marsuilla, joten kannataa pestä ne hyvin ja antaa pieniä määriä, ettei kaasuuntumista tapahdu :------)
  Vastaa viestiin
19.04.11, 18:22   #54 (linkki)
Suuri ihailija
(Vierailija)

Forumin huuhkajat

Olen nähnyt pari kertaa nämä kuuluisat Forumin katolla asuvat huuhkajat. Ne näyttävät aika isoilta kavereilta jo. Siellä katon reunalla huuhkaja pojat tai tytöt heijaavat itseään ja pyörittävät päätään vasemmalta oikealla ja tuntuvat nauttivan saamaastaan huomiosta.
Kyllä oli fiksu veto emo-huuhkajalta, kun hän päätti rakentaa oman pesän Forumin katolle ja hoitaa ja kasvattaa poikasensa siellä korkealla. Sieltä niillä komeat näkymät koko Helsingin ylle.
Yksi poikanen oli kuulemma pudonnut maahan kesken lentoharjoitusten. Huuhkajan poikanen oli
otettu kiinni ja se oli punnittu ja rengastettu ja se oli tullut hyvin äkäiseksi, eikä mikään ihmekkään, tuollaisen käsittelyn jälkeen.
Jos huuhkajan poikaset sattuvat vielä putoamaan kadulle ja varsinkin Mannerheiminkadun puolelle, niin liikenne on tietenkin keskeytettävä, kunnes ne on saatu turvallisesti pois kadulta.
Toivottavasti ne oppivat hyvin lentämään eivätkä kesyynny liikaa, vaan voivat elää ja nauttia turvallisesti omasta elämästään kauan aikaa.
Minusta huuhkajan poikaset näyttävät aivan ihanilta kavereilta ja olen niiden suuri ihailija.
  Vastaa viestiin
18.08.11, 17:09   #55 (linkki)
andreolove
(Vierailija)

marsu

meilä on tyttömarsu vilma niminen marsu joka ei syö eikä juo niin menimme lauantaina eläinlääkäriin ja lääkäri sanoi jotain en muista jotain sitten menimme sunnuntaina ja äiti meni maanantaina
  Vastaa viestiin
29.01.12, 16:33   #56 (linkki)
marsufani
(Vierailija)

marsut....

Mulla on kolme marsua ja ne on tosi kilttejä!:) Häkki pitää siivota vähintään kerran viikossa ja mä otan ainakin papanat pois häkistä 2 kertaa päivässä...En ota marsujani mukaan ulkomaanmatkalle, tai edes mininkään lyhyelle matkalle! SILLÄ: marsut eivät kestä olla pitkää matkaa lentokoneessa, koska ne stressaantuvat siitä. Todennäköisyys siihen, että marsu kuolisi stressiin olis varmaa toooosi iso ja en itse ainakaan ottaisi ikinä sellaista riskiä!

Tässä pikku kysymys:):

No, mulla on siis 3 marsua. Niitten nimet on: Isukki, Skippo ja Guinea. Skippo on tiineenä!:)) Synnytykseen on n. 2 vk, joten tuntuuko poikasten potkut jo selvästi? Oon tunnustellu masua varovasti ja mä tunnen ainakin jotain potkuja.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 17:11   #57 (linkki)
marsufani
(Vierailija)

vastatkaa

Mun marsu on tiineenä. Synnytykseen on n. 2vk. Ei oo viel syntyny niitä poikasia, mutta, JOS marsuemo ei jostain syystä synnytyksen jälkeen imetä poikasiaan, nii mulla on toinenkin tyttö marsu joka on samassa häkissä tän kaa. Nii voiko ne poikaset sit mennä imemään maitoa sen toisen marsun luo?:DD Luin yhestä Marsut kirjasta, että ''Jos emo ei jostain syystä imetä poikasiaan, niin ne menevät yksinkertaisesti ''tädin'' luo syömään.''
  Vastaa viestiin
29.01.12, 17:17   #58 (linkki)
marsufani
(Vierailija)

:)

-- : Määki oon lukenu jostai, et niit saisi antaa, mut ihan vähän, ettei tulis mtn ilmavaivoja yms.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 11:37   #59 (linkki)
JENSUU
(Vierailija)

hei

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörtsö Näytä viesti
En kyl tajuu miks 14-v ei osaa siivota marsun häkkiä. Sain ekan marsun 9-vuotiaana ja hyvin sujui. Kynnetkin leikkasin ite niiltä jotain 12-vuotiaana. Oikeesti: jos oot ton ikänen niin kyllä pitäis jo osata.
Anteeks vanha viesti mutta hänen laittamassaan viestissä luki että hän on alle 14.vutoias joten mistä tiedätte että hän on vaikka kymmentäkään vuotta :D:D:D:
  Vastaa viestiin
20.02.12, 15:58   #60 (linkki)
....
(Vierailija)

voiko marsu olla tiinenä yli 75 päivää????
  Vastaa viestiin
08.05.12, 14:52   #61 (linkki)
moii
(Vierailija)

marsuni tarvitsee apua!:(

Siis, mun marsu on kipee ja se ekana teki ripulia(en tiiä oliko ripulia, mut sellasta löysää kumminkin) ja sitte se ei syöny heinää eikä tehny kakkaa. Siitä sitte seurasi, että se laihtui ihan sika paljon.:( Se on täysikänen,(vai mitenkä se ny kirjotetaankaa:D) nii se on laihtunu nii paljon, että se painaa n.800grammaa...En tiedä parantuuko marsuni itsestään, pitäisikö se viedä lääkääriin, jne...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku