| |  | | |
07.03.08, 14:07
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Koiran kusetus
Sohaisenko nyt ampiaispesää, mutta missään viesteissä ei keskusteltu tästä asiasta.
Kyselen nyt lähinnä koiranulkoiluttajilta, mikä teillä on yleinen käytäntö. Voiko koiran opettaa pissaamaan johonkin tiettyyn paikkaan? Onko yleinen käytäntö ja hyväksyttävää kusettaa koiraa jonkun asuintalon tontin nurkassa olevaan puskaan?
| |
| | |
07.03.08, 14:56
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kun nämä koiranjätöskeskustelut alkavat. Se on varman kevään merkki :).
| |
| | |
07.03.08, 15:10
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Tseh!
On erittäin välinpitämätöntä kusettaa koiransa toisen tontille. Täälläpäin naapuri juoksuttaa koiransa meidän portinpieleen ja siihen sitten musti sihauttaa.
Kyllähän koira oppii lirauttamaan siihen mihin se opetetaan,mutta yleensä koiralla sitä pissaa riittää! Elikkä kun tuoksut tulee nenään niin ei kun merkitsemään.
| |
| | |
07.03.08, 16:14
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
siihen, mihin jokin toinen koira on merkkinsä jättänyt.
| |
| | |
09.03.08, 20:52
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kevät tulee kohisten Kun nämä koiranjätöskeskustelut alkavat. Se on varman kevään merkki :). | Pakkohan se on kun tyhmät välinpitämättömät ihmiset eivät niitä paskakasoja korjaa!
| |
| | |
09.03.08, 20:58
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja iiiiiiiii Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kevät tulee kohisten Kun nämä koiranjätöskeskustelut alkavat. Se on varman kevään merkki :). | Pakkohan se on kun tyhmät välinpitämättömät ihmiset eivät niitä paskakasoja korjaa! |
Ihmettelen myös usean koiranomistajan vastuuntunnottomuutta! Meidänkin kerrostalon takapihan puolelta kulkee hiekkatie puistikon poikki.. ja jessus kun siellä nurmikolla ja tiensivuilla on koiranpaskakasoja!!!
Itselläni on pentukoira ja mielelläni sitä vielä tässä talon lähellä olevassa puistossa ulkoiluttaisin, mutta, mutta.. Siis arvatkaa vaan ottaako päähän?!!?
| |
| | |
09.03.08, 21:31
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse asiassa olisin voinut kysellä tätä asiaa jo aikaisemmin, mutta lopullinen niitti oli se, kun olin poikani kanssa ulkona tekemässä lumitöitä ja eräs koiran ulkoiluttaja tyynesti katsoi vierestä, kun koira merkkas kukkapuskaani. Tässä mäellä koiria näemmä piisaa, mutta kuten eräs kirjoittaja jo mainitsi, mielestäni on loukkaavaa päästää koiraa kuseksimaan jonkin toisen pihaan. Ihan mielenkiinnosta kyselen koiran ulkoiluttajilta, voiko koiria opettaa kuseksimaan joihinkin tiettyihin paikkoihin. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kevät tulee kohisten Kun nämä koiranjätöskeskustelut alkavat. Se on varman kevään merkki :). | | |
| | |
10.03.08, 08:33
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koira kusee sinne minne omistaja sen vie. Yleensä koira myös kusee paikkaan, johon joku muu koira on myös kussut, koska se haluaa merktaka oman reviirinsä ja jättää hajumerkkinsä toisten haisteltavaksi.
Itselläni on tällä hetkellä narttukoira, jonka pissatus käy helposti. Se pissaa heti, kun ulosmentäessä pysähdyn. Siksi menemme aika vauhtia ulos kerrrostalomme piha-alueelta, jottei vahinkoa tapahdu. Poikakoiran kanssa on käveltävä pidempään, se ruikkii monta kertaa moneen paikkaan. Nämä paikat omistaja voi valita, ei tarvitse pysähtyä naapurin portinpieleen tai tontille. | |
| | |
11.03.08, 17:43
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselläni kaksi koiraa ja olen aina katsonut mihin tarpeensa tekevät. En anna tehdä omakotitaloalueelle, en rivitalojen, kerrostalojen luokse. Aina tien varteen, ojaan niin, että vastapäätä ei ole taloa.
Kotoa lähtiessä lenkille (rivitalo) kannan nuoremman koirani pihan poikki, koska sillä on taipumusta kusta samantien ulos mentäessä, enkä halua sen pihaan kusevan. Toisten postilaatikoiden lähellä, tontinrajalle en koskaan ole antanut koiran pissiä.
Kakat kerään pois, mikäli HARVOIN koira kakkii tienviereen. Ojasta en kerää nyt enkä tule koskaan keräämäänkään. Jos noin 2metriä pyörätiestä ojaan jotain koiran paska haittaa ja siellä täytyy oleskella, niin en ota vastuuta kyseisen ihmisen neuroottisuudesta. Toisekseen tähän vuoden aikaan en voi itse edes sinne ojaan pussi kädessä mennä, koska uppoan hankeen ja joudun kulkemaan märissä kengissä loppumatkan.
Itseänikin ärsyttää ihmiset jotka antavat koirien kusta mihin sattuu. Eniten ärsyttää pökäleet tiellä. Silti KAIKISTA eniten raivostuttaa ihmiset, joilla ei ole elämässä muuta sisältöä ja ongelmia kuin koiran kakasta itkeminen. Ajatelkaa, että senkin energian voisi käyttää oikeisiin ongelmiin, kuten yksinäisten vanhusten olojen hyväksi. Tai miettimällä vähävaraisia ja alkoholisoituneita, sekä sellaisia ongelmia.
Koitetaan muistaa aina suhteellisuus.
| |
| | |
11.03.08, 21:08
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Yöksis.
Meillä poppoo kusettaa koiransa samaan kohtaan ja pakkaslumessa on iso kolo täynnä koiran kusta:/
| |
| | |
12.03.08, 08:44
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä ärsytti entinen omakotinaapuri, joka kaksi kertaa päivässä käveli koiransa kanssa meidän postilaakikolle ja kusetti koiransa siihen. Huomautin asiasta ystävälliseen sävyyn, mutta lopetti vasta sitten, kun aloin kävellä ison uroskoirani kanssa heidän porttinsa liepeille. Lottovoitto oli, jos tuli pökäleet siihen myös.
Tämä siis maaseutupaikkakunnalla, jossa koirankakkoja ei kukaan kerää eikä niitä tarvitse kerätä.
| |
| | |
12.03.08, 18:24
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Täh? Sohaisenko nyt ampiaispesää, mutta missään viesteissä ei keskusteltu tästä asiasta.
Kyselen nyt lähinnä koiranulkoiluttajilta, mikä teillä on yleinen käytäntö. Voiko koiran opettaa pissaamaan johonkin tiettyyn paikkaan? Onko yleinen käytäntö ja hyväksyttävää kusettaa koiraa jonkun asuintalon tontin nurkassa olevaan puskaan? | Minä ainakin kusetan koirani teidän ovenrakoon:)))
| |
| | |
12.03.08, 21:28
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minun koirani paskantaisi mieluusti koiria omistavan naapurin tien haaraan tai portin pieleen. Naapurin irtikarannut pikkukoira kävi häijysti virnistäen paskantamassa meidän portaiden juureen. Huvitti nähdä koiran selvästi "haista naapurinkoira paska" -ilme. Se pelkää minun isoa uroskoiraani ja on itsekin kokoistaan suuremmaksi itseään kuvitteleva uros.
Koirille kai se jätös on aika tärkeä signaali muille hurtille, joten saa siinä omistaja olla tiukkana
| |
| | |
15.03.08, 23:05
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi ihmeessä ollaan niin tarkkoja siitä, että koira ei kuse lähimaillekaan muita taloja. En nyt toki tarkoita sitä, että suoraan toisen portaille kustaan, mutta mä ainakin annan koirani lirauttaa siihen, mihin hihna yltää kadulla kävellessäni. Jos esim. taloon johtavan tien vieressä on pensasaita tai puu niin mitä ilmeisimmin piskini siihen vetensä heittää. Kakat kyllä kerään jos ei ojaan niitä laske. Kaupungissa asuessa koira ei sitten ilmeisesti saisi kusta mihinkään, koska täällä ainakin talot ovat niin lähellä katua ja vieri vieressä. Onhan luonnossa muutenkin kaiken maailman jätöksiä niin eihän parit koiran kuset maailmaa kaada. Imeytyyhän se maahan ja sade puhdistaa kusijäämät. Kauhee haloo yksistä koiran kusista...meidän pitäis enemmän olla huolissa aikuisista ihmisistä, jotka tekevät tarpeensa minne sattuu.
| |
| | |
16.03.08, 09:40
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
kadunvarsi on kaupungin maata ja tontti alkaa muutamien metrien päässä siitä. Se on siis ei-kenenkään talon omaa, joten hyvin siihen voi koira pissansa lirauttaa. Isommat jätökset tietenkin korjaan pois.
| |
| | |
16.03.08, 20:20
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | näin meillä
Kyllä koira oppii tekemään tarpeensa tiettyyn paikkaan. Oman koirani opetin aikoinaan ettei suoraan tiensivuun/pyörätielle päästetä. Kyllä kannatti opetteluvaiheessa hyppiä muutaman metrin tiestä pusikkoon tai ojanreunalle.
Koira ei kaki kuin kauemmas tiestä eikä päästä jollen anna lupaa.
Kakkoja en ala siivoamaan koska ovat niin kaukana etteivät varmasti ketään haittaa.
Puhumattakaan siitä että on itsestään selvää ettei meillä pissitä talojen tonteille/lähelle sitä, postilaatikoille tms.
Eli ei mihinkään minne en itsekään sitä haluaisi. Sen sijaan ärsyttää kun lenkillä huomaa että jotkut antavat koiransa päästää suoraan tielle..
| |
| | |
21.03.08, 18:08
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Postilaatikolle Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kusi ei tapa Miksi ihmeessä ollaan niin tarkkoja siitä, että koira ei kuse lähimaillekaan muita taloja. En nyt toki tarkoita sitä, että suoraan toisen portaille kustaan, mutta mä ainakin annan koirani lirauttaa siihen, mihin hihna yltää kadulla kävellessäni. Jos esim. taloon johtavan tien vieressä on pensasaita tai puu niin mitä ilmeisimmin piskini siihen vetensä heittää. Kakat kyllä kerään jos ei ojaan niitä laske. Kaupungissa asuessa koira ei sitten ilmeisesti saisi kusta mihinkään, koska täällä ainakin talot ovat niin lähellä katua ja vieri vieressä. Onhan luonnossa muutenkin kaiken maailman jätöksiä niin eihän parit koiran kuset maailmaa kaada. Imeytyyhän se maahan ja sade puhdistaa kusijäämät. Kauhee haloo yksistä koiran kusista...meidän pitäis enemmän olla huolissa aikuisista ihmisistä, jotka tekevät tarpeensa minne sattuu. | Kyllä se kuule potuttaa, kun hakee aamun lehteä postilaatikolta ja siihen on joku omistaja antanut rakkinsa paskantaa. Mitäs sinä tykkäisit jos minä kävisin joka viikko heittämässä vedet tai vääntämässä tortut siihen sun kukkapuskaas? Mutta tuollaiset omistajat ei ole kyllä yhtään fiksumpia kuin niiden koiratkaan. Voidaan jopa rinnastaa noihin kaupungilla kännipäissään kuseskelijoihin.
Ja vaikka en koiria vihaakaan, on se kyllä aika paskainen eläin. Sori nyt vaan....
| |
| | |
21.03.08, 18:42
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mitä se kusi nyt haittaa maassa? Paska sentään ei heti imeydy maahan vaan voi tarttua kengäpohjaan, sen voi joillain alueilla kyllä kerätä poiskin. Samaa mieltä, että jossain ojanpohjassa oleskelija paskaantuessaan saa lähinnä sen mitä on tilanutkin.
Koiraa ei kyllä kannata omakotitalon sokkeliin kusettaa, se voi olla ikävämpää. Mutta tervetuloa kuitenkin koiranomistajat minun marjapusikoitani kusemaan, koska minä en marjapuskiani ja kukkapenkkejäni haistele kontillani, siellä se kusi menee osana luontoa. Pensaat ja puut ovat sitä varten, että ne ovat kaikkien luontokappaleiden yhteisenä ilona, ja koirien viestipaikkoina. Portinpieltäkään tai pihaa ympäröivää aitaani en nuole enkä haistele, joten kuskoot siihenkin.
Mutta välillä vaikuttaa että koirattomat oikein vahtivat niitä paskoja, itse en edes niitä niin huomaa. Johtuu siitä, että minulla ei ole "paskasilmää" paskoille ja kusille, katselen muita asioita.
Pullonsärkijät ovat oma lukunsa, jos olisi mahdollista niin paskattaisin koirani sellaisen ihmisen hattuun.
| |
| | |
21.03.08, 19:18
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nim. En käsitä kirjoitti justiinsa sen mitä mieltä minäkin olen asiasta. Ja ylipäätään normaalit ihmiset. On pikkusen elämän sisällössä ongelmaa, jos kuljetaan pitkin poikin haistelemassa ja ihmettelemässä mihin koira olisikaan saattanut pissiä. Ja voi sitä riemua kun löytyy sellainen paikka. Sitten saa päivitellä, hermoilla ja tulla vaikka nettiin kirjoittamaan löydöksestään.
| |
| | |
23.03.08, 23:09
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Hurraa ja eläkööt Nim. En käsitä kirjoitti justiinsa sen mitä mieltä minäkin olen asiasta. Ja ylipäätään normaalit ihmiset. On pikkusen elämän sisällössä ongelmaa, jos kuljetaan pitkin poikin haistelemassa ja ihmettelemässä mihin koira olisikaan saattanut pissiä. Ja voi sitä riemua kun löytyy sellainen paikka. Sitten saa päivitellä, hermoilla ja tulla vaikka nettiin kirjoittamaan löydöksestään. | Haluatko, että tuon kissani kuselle teidän eteiseen?
| |
| | |
23.03.08, 23:49
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Voi himpula Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Hurraa ja eläkööt Nim. En käsitä kirjoitti justiinsa sen mitä mieltä minäkin olen asiasta. Ja ylipäätään normaalit ihmiset. On pikkusen elämän sisällössä ongelmaa, jos kuljetaan pitkin poikin haistelemassa ja ihmettelemässä mihin koira olisikaan saattanut pissiä. Ja voi sitä riemua kun löytyy sellainen paikka. Sitten saa päivitellä, hermoilla ja tulla vaikka nettiin kirjoittamaan löydöksestään. | Haluatko, että tuon kissani kuselle teidän eteiseen? | Miksi vitussa veisit kissasi kusemaan jonkun eteiseen?
Ja sitten valitetaan koirankusista ja paskoista vielä?
Kissankusettajat ne näköjään sairaita ovatkin!!!
| |
| | |
24.03.08, 10:10
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Heh,heh:)
Täällä oli joku hoksannut laittaa tikut jokaisen koiranpaskan "nokkaan"!
| |
| | |
25.03.08, 09:43
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Höhöhöhö Vai kissan tuot eteiseeni? Miksi ihmeessä? Käytänkö minä sitten koiriani sinun eteisessä kusella? Äly hoi! | |
| | |
25.03.08, 11:40
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aina tämä saakelin sama juttu joka kevät.
Miksi aina puhutaan koiran jätöksistä?Miksei myös kattien?Nekin kusee ja paskoo minne sattuu..kukkapenkkeihin yms.Ja lasten hiekkalaatikkoon,sieltä olen muutaman kerran tonkinut katin paskaa ja kusta pois.JA HEITTÄNYT NE OMISTAJAN PIHALLE!!!Nykyään on kansi laatikon päällä,mutta kyllä vituttaa kun ne nyt paskovat ja kusevat muualle pihalle.Omistajalle sanoin,että seuraavaksi luukutan ne katit.
| |
| | |
25.03.08, 12:15
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan katteja Aina tämä saakelin sama juttu joka kevät.
Miksi aina puhutaan koiran jätöksistä?Miksei myös kattien?Nekin kusee ja paskoo minne sattuu..kukkapenkkeihin yms.Ja lasten hiekkalaatikkoon,sieltä olen muutaman kerran tonkinut katin paskaa ja kusta pois.JA HEITTÄNYT NE OMISTAJAN PIHALLE!!!Nykyään on kansi laatikon päällä,mutta kyllä vituttaa kun ne nyt paskovat ja kusevat muualle pihalle.Omistajalle sanoin,että seuraavaksi luukutan ne katit. |
Mieti miten pieni osa noista jätöksistä on kissojen jätöksiä... Ja kyllä sillä kissan ja koiran kakalla on aika iso kokoero, etenkin jos koira on yhtään isompi. Ihmisten vikahan se on, jos päästää kissojaan vapaaksi, joten vedä mielummin sitä omistajaa turpaan ja jätä kissat rauhaan!
| |
| | | | |