Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.07.08, 11:16   #1 (linkki)
Teeth
(Vierailija)

Koska koiran hampaat vaihtuu?

Eli minkä ikäisenä. Jep, tyhmä kysymys taitaa olla....Koirani täyttää vuoden ja yksi kulmahammas ei ole vieläkään irronnut. Vieressä kasvaa toinen. Eläinlääkärin mukaan (toukokuussa) voi vielä odotella, mutta jokohan olisi aika mennä poistattamaan?
  Vastaa viestiin

09.07.08, 11:42   #2 (linkki)
piskilii
(Vierailija)

siinä 4-6 kk:n iässä ne vaihtuu keskikokoisella koiralla ainakin. mutta tää on taas niin koirakohtainen juttu, ettei mitään täysin pätevää vaihtumisikää ole.
  Vastaa viestiin
09.07.08, 14:07   #3 (linkki)
koiramäellä
(Vierailija)

Mun pentuni on nyt noin 7 kk ikäinen, hällä ainakin jo kaikki hampaat vaihtuneet. Kyseessä keskikokoinen/isohko koira.
  Vastaa viestiin
09.07.08, 18:45   #4 (linkki)
jo vaihtua...
(Vierailija)

Luulenpa,että olisi pitänyt

Itselläni on pieni seurakoira ja sen hampaat alkoivat vaihtua n. 4kk iässä. Muutaman hampaan takana oli uudet hampaat, josta kyselinkin eläinlääkäriltä. Hänen ohje oli, että maitohampaat pitäisi poistaa heti jos uusi hammas on kasvanut taakse/viereen ja on lähes samanpituinen uuden hampaan kanssa. Tietääkseni hampaat vaihtuvat ennen kun koira täyttää vuoden. Näin ainakin pikku koirilla.
Mun koiralla oli 8kk ikäisenä KAIKKI hampaat vaihtuneet.
  Vastaa viestiin
09.07.08, 20:12   #5 (linkki)
hampu
(Vierailija)

Mistä sen sitten näkee, että onko kyse maitohampaasta vaiko pysyvästä hampaasta, varsinkin jos ne hampaat vaihtuu pitkällä aikavälillä?
  Vastaa viestiin
10.07.08, 11:43   #6 (linkki)
koiramäellä
(Vierailija)

Varmaan maitohammas jo liikkuu jonkun verran, jos toinen pysyvähammas puskee samalle paikalle. Itse ainakin ihan sormin varovasti nitkutin, että onko jo irtoamaisillaan, että tietäis pitääkö lääkäriin lähtiä irrottaan vai mitä.
  Vastaa viestiin
12.12.10, 13:10   #7 (linkki)
Koiranomistaja
(Vierailija)

Hampaat

Koiranpentuni on nyt 4kk vanha. Ensimmäinen etuhammas on ttippunut nytten.
  Vastaa viestiin
12.12.10, 23:05   #8 (linkki)
hampit
(Vierailija)

Eiköhän maitohampaan ja pysyvänhampaan eron huomaa jo ihan rakenteestakin. Maitohampit kun ovat tosi teräviä ja "sirompia".
  Vastaa viestiin
07.11.11, 17:36   #9 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

koiran hampaat

4kk iässä useimilla koirilla mutta yleensä riippuu rodusta
  Vastaa viestiin
11.01.12, 08:17   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
Mun mielest se oli niin, että ennenkuin koira täyttää 6 kk. Sitä ennen pitäis kaikki hamput jo vaihtua. :) Mun koiralla ne vaihtu joskus 4 kk ikäisenä, mutta se on ihan yksilöllistä.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 15:25   #11 (linkki)
puol-vee ikään
(Vierailija)

Siis kasvaako ap:n koiralla maitohampaan vieressä pysyvä hammas? Jos kasvaa kannattais maitohammas jo poistaa ettei vakkari kasva vinoon. Mut jos ei vakkaria ole näkyvissä, alkaisin jo epäillä olisko se sittenkin jo vaihtunu. Kysäse huvikses toisenkin lekurin mielipide. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa, mutta voit ainaki pohtia mitä teet.

Norm hampaat vaihtuu 4-6 kk, joskus viimiset hidastelee.
  Vastaa viestiin
07.04.12, 19:04   #12 (linkki)
Karpalo
(Vierailija)

Hampaat

Koska pitää huolestua jos ei uutta hammasta ala ilmaantua, maitohammas lähtenyt pois kolme viikkoa sitten? Kyseessä on kulmahammas, muut hampaat ovat vaihtuneet.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku