Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
06.09.08, 17:12   #1 (linkki)
Mikä neuvoksi?
(Vierailija)

Beaglen pentu on hankala

Mitä neuvoisitte kun 5 kk beaglen uros pentu repii ja hajottaa poissaollessani asuntoa sekä ulvoo.
Lisäksi se ei ole vieläkään sisäsiisti, vaan löydän vieläkin satunnaisia lammikoita jopa sängystä!
Onneksi enimmäkseen lattialta. Lisäksi, jos se löytää ulkoa jotain ruokaa/tavaroita, se ei anna niitä irti vaan alkaa murista ja hotkia kun siltä yrittää ottaa pois suusta jotain.
  Vastaa viestiin
06.09.08, 20:44   #2 (linkki)
ehkä..?
(Vierailija)

älä vaan hermostu sille ethän? :((
soita jonnekin koira neuvolaan/ eläinlääkäriin kait ne tietää miten toimia , ehkä se pitää viedä koira kouluun!
  Vastaa viestiin
06.09.08, 22:07   #3 (linkki)
Metsästyskoira
(Vierailija)

Herraisä sehän on ajokoira eikä mikään sohvatyyny! Sillä on tylsää. Kaveri haluaa metsään jäniksen jäljellle eikä olla möllöttää sisällä. Ajokoira pitää opettaa antamaan saaliinsa metsästäjälle ja tässä tapauksessa se saalis on nyt se sieltä ulkoa löydetty juttu. Kun koiraa opettaa ajamaan näistä tulee aina ensin vähän kinaa ennenkuin hauva tajuaa että isäntä/emäntä/metsästyskaveri ottaa sen pupun, ja koira saa palkinnoksi jotain muuta (joku antaa sisälmykset joku namin)Metsästäkö vai miten sun on tullut Beagle hankituksi? Ihanahan se on mutta itsepäinen ja useimmiten tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.
  Vastaa viestiin
11.09.08, 07:29   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2008
Ajatella, voiko se olla totta että jo vajaa 12viikkoinen jänisoira tajuaa jotain jäniksen päälle? Eilen Eppu poika siis se minun koiranpentuni haukkui ja ulisi aivan kamalasti kun pihan laidassa olevalla pellolla loikki jänis!
  Vastaa viestiin
11.09.08, 07:32   #5 (linkki)

Joo...siis jäniskoira. =)
  Vastaa viestiin
11.09.08, 08:02   #6 (linkki)
Meilläkin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena
Ajatella, voiko se olla totta että jo vajaa 12viikkoinen jänisoira tajuaa jotain jäniksen päälle? Eilen Eppu poika siis se minun koiranpentuni haukkui ja ulisi aivan kamalasti kun pihan laidassa olevalla pellolla loikki jänis!
Tottakai tajuaa. Meidän 8 viikkoinen kettuterrieripentu saa vainun joka kerta, kun ulkoillaan metsäpolulla. Täällä liikkuu paljon rusakoita ja kettuja, en tiedä kumman vainuaa, mutta kyllä nenä käy ja kauhea hinku pusikkoon.
  Vastaa viestiin
11.09.08, 08:08   #7 (linkki)

Ilo sitä oli kyllä seurata. =)
  Vastaa viestiin
11.09.08, 11:58   #8 (linkki)
jaahaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Metsästyskoira
Herraisä sehän on ajokoira eikä mikään sohvatyyny! Sillä on tylsää. Kaveri haluaa metsään jäniksen jäljellle eikä olla möllöttää sisällä. Ajokoira pitää opettaa antamaan saaliinsa metsästäjälle ja tässä tapauksessa se saalis on nyt se sieltä ulkoa löydetty juttu. Kun koiraa opettaa ajamaan näistä tulee aina ensin vähän kinaa ennenkuin hauva tajuaa että isäntä/emäntä/metsästyskaveri ottaa sen pupun, ja koira saa palkinnoksi jotain muuta (joku antaa sisälmykset joku namin)Metsästäkö vai miten sun on tullut Beagle hankituksi? Ihanahan se on mutta itsepäinen ja useimmiten tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.
Ei meillä vaan viedä alaikäistä ja alamittaista koiraa minnekään jänismetsälle töihin. Ei sen niveletkään vielä kestä mitään isoja repäisyjä.
Koiralta myös pitää voida ottaa sen lelut ja herkut, mutta myös luottamuksen vallitessa eikä ottaa ruokaa pois koiralta turhaan!
Ei beaglen pennun itsepäisyys tarkoita sitä että pitäisi aina antaa tehdä kuten se haluaa.
  Vastaa viestiin
11.09.08, 12:21   #9 (linkki)
Metsästyskoira
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahaa

Ei meillä vaan viedä alaikäistä ja alamittaista koiraa minnekään jänismetsälle töihin. Ei sen niveletkään vielä kestä mitään isoja repäisyjä.
Koiralta myös pitää voida ottaa sen lelut ja herkut, mutta myös luottamuksen vallitessa eikä ottaa ruokaa pois koiralta turhaan!
Ei beaglen pennun itsepäisyys tarkoita sitä että pitäisi aina antaa tehdä kuten se haluaa.
Ei sitä pidäkkään viedä metsästämään vaan keksiä sille tarpeeksi mielekästä puuhaa. Ongelmahan on se, että se tekemisen puutteessa järjestelee itselleen muuta hommaa. Jos haluaa sohvatyynyn beagle on väärä rotu. Tässä vaiheessa pitääkin opettaa että koira antaa lelut ja herkut yms. saaliit pois. Enkä ole sanonut että koiran pitää antaa AINA tehdä mitä haluaa, vaan että koira tekee useimmiten niin kuin itse parhaaksi näkee. Kyllä se beaglekin oppii kun opetetaan (jos haluaa).
  Vastaa viestiin
11.09.08, 12:37   #10 (linkki)
jaahaa
(Vierailija)

Jahaa. No minulla nyt sattuu olemaan alle vuodenikäinen uros, erittäin vilkas ja vauhdikas luonne ei mitenkään flekmaattinen, mutta silti en tee senkanssa mitään muuta kuin vähän etsintäleikkejä ulkona, sillä on paljon puruluita sekä leluja...liikuntaa saa kohtuudella, eli useita kertoja päivässä pissalla ja sitten muutama pitempi reissu, sekä juoksua irrallaan pallon hakemista yms.
Se teki kyllä aikansa sitä että repi kenkiä, kielsin että et revi.
Kuseskeli sinne tänne, kielsin että et kuse.
Tapettia alkoi repiä, kielsin että et revi.
Annan sille välillä tyhjän maitopurkin jota se saa repiä, sisällä vähän ruokaa. Kongi jossa on ruokaa..jne.
Mutta se kyllä osaa nukkuakin ja rauhoittua välissä. Liioitellaan aina aktivoimisen tarvetta, vähemmän korostetaan rauhoittumista vaikka se on melkein yhtä tärkeää.
Kyllä beaglellekin voi sanoa mitä se saa tehdä ja mitä ei, jos tekee siitä huolimatta kyse ei ole tekemisen vaan auktoriteetin puutteesta, koira nenäilee omistajilleen.
  Vastaa viestiin

11.09.08, 20:53   #11 (linkki)
perkele näin
(Vierailija)

näin kävi ei kelvanut

hesylle ei kelvannut terve löyö beetle 7v niinpä ammuinsen koska homma ei toiminut koko eläi suojelu homma petosta
  Vastaa viestiin
31.10.08, 09:02   #12 (linkki)
beagle ihminen;)
(Vierailija)

Vinkkejä.:)

vähän vanha, mutta vastaan silti.
kaikesta tosta päätellen koirallasi on tosi tylsää. Beagle on aktiivinen rotu joka tarvii muutakin ku lenkkeilyä. Meidän (nyt 7kk) beagle oli alussa samalainen, tuhosi paikkoja ja kusi lattialle poissa ollessamme. Siihen autto että pakotti ittensä ylös sängystä aikaisin ja käytti kunnon lenkin aamulla. Harjottelethan/harjoittelithan yksin oloa myös muullon ku olette töissä/koulussa? kuullostaa eroahditukselta.
Sitten muutenkin tosta liikunnan määrästä. melkein puolivuotias koira, varsinkin beagle jaksaa käydä hyvin monen kilometrin lenkeillä. Metsällä ton ikästä koiraa voi ja pitää käyttää. Se ei varmasti lähden jäniksen perään tossa iässä ja luusto kehittyy kun se juoksee erilaisissa maastoissa.
Lelujen irrottamisesta, ensiksi pennun pitää oppia että sillä ei ole tarvetta puolustaa omaansa. Eli aina kun sanot irti sanan anna tilalle jotain parempaa. Näin opetat pennulle, että kun se luovuttaa omansa sinulle, se saa jotain takaisin. Miksi joku haluisi luovuttaa aartensa(koiran näkökannasta puunpalanenkin on aarre) saamatta mitään takaisin. Johtajan asemaa kannattaa myös vahvistaa, eli menet ensin ovesta ulos ja sisään, syöt ensin, lopetat ja aloitat leikin jne. Kannattaa myös ennen ruoan anatamista pyytää /käskeä koira istumaan ja ottamaan kontaktin, näin se oppii että ihminen / omistaja on antava, ei ottava.
Et varmaan lue tätä, mutta jospa jollekkin on hyötyä.:)
  Vastaa viestiin
31.10.08, 10:43   #13 (linkki)
hei!ja kiitos!
(Vierailija)

Olen minä täällä vielä. Ongelma ratkesi näin: Kun se kusi seuraavankerran, heitin koiraa sanomalehdellä ja komensin koiraa, ajoin sen eteiseen enkä päästänyt pois. Ei ole sen jälkeen kussut. Yksinulvominen ratkesi niin että erääänä päivänä odotin kunnes se alkaa ulvoa, ja syöksyin täysillä ovesta sisään ja heitin räminätölkillä seinään ja ärjyin ett perkele turpakiinni.
Nyt se on hiljaa eikä kuse. Muuten kaikki ok, ulkona jäljestetään ja tehdään kaikkea hauskaa.
Irtikäskyn se oppi myös, taisi olla pentuajan murheita. Olen tehnyt vaihtareita, ja myös oikeastaan lakannut välittämästä mitä se ulkona syö. Syököön ja räjähtäköön vaikka ei haittaa.
  Vastaa viestiin
31.10.08, 10:46   #14 (linkki)
ja johtajuudesta vielä
(Vierailija)

Koira kulkee ennen minua ovista ja syö ensin. Onko tämä sitten väärin?
En tiedä mutta ei tunnu olevan ongelmia enää. Se tarvitsi vain kunnon satikutia (en kuitenkaan lyönyt enkä lyö) mutta pelottelin.
No se oppi että turha ulvoa kun tulen vaan vihaisena takaisin, mutta lähdin kanssa samantien koira jäi miettimään kannatteeko ulvoa. Mutta tämä ei toiminut jos vain "toruin"..ei, piti järjestää sille elämänsä ylläri.
  Vastaa viestiin
31.10.08, 10:47   #15 (linkki)
hei!ja kiitos!vielä
(Vierailija)

En usko kuitenkaan että tämä minun keino olisi sopinut ihan pienenä.
Eihän se haittaa jos alle 5 kk vielä pissii sisälle ja ulvoo..mutta iso koira ymmärtää jo viestin. Eli älkää muut ainakaan pentukoirianne säikytelkö:)
  Vastaa viestiin
31.10.08, 10:51   #16 (linkki)
Ainiin ja tärkein
(Vierailija)

KAIKISTA TÄRKEIN ON MUISTAA ETTÄ EI SAA RANKAISTA KOIRAA KUN SE ON KUSSUT LAMMIKON AIKAA SITTEN.
PITÄÄ NÄHDÄ SE ITSE TEOSSA JA NÄIN MINÄ TEIN, ODOTIN ETTÄ MINUN NÄHTENI KUSEE JA SITTEN RAIN RAIVARIN. MUTTA EN TOSIAAN HUUDA KOIRALLE JOS SE ON PÄIVÄLLÄ TEHNYT LAMMIKON MINUN TIETÄMÄTTÄ.
  Vastaa viestiin
31.10.08, 23:04   #17 (linkki)
SurullinenKoiranOmistaja
(Vierailija)

KOIRIEN PUOLELLA

Toivottavasti edellinen kirjoittaja on todella kirjoittanut juttunsa kieli poskessa. On niin sääli, että hankitaan lemmikkejä, mutta ei vaivauduta yhtään vaivautumaan tutustumaan siihen, miten koiria koulutetaan. Jokaiselle koirasta haaveilevalle pitäisi tehdä pakolliseksi "koiran omistaja koe", joss pitäisi lukea jokin koirakirja.

Koiralle ei koskaan tarvitse huutaa, se oppii kyllä muutenkin. Kaikenmaailman räminät ja säikyttelyt, sekä huutaminen eivät ole oikeita koulutuskeinoja. Koiraan ei koskaan myöskään saa käydä käsiksi. Alle vuoden ikäinen koira on vielä todella nuori, ja 5 kk ikäinen vielä todellakin pentu, koiralta ei voi olettaa asioita joita sille ei ole opetettu.

Koiran kouluttaminen vaatii pitkäjänteisyyttä, toistoa, palkitsemista ja johdonmukaisuutta. Niin tyhmää koiraa ei olekkaan ettei se perustapoja oppisi, kun koira ei käyttäydy kunnolla on aika katsoa peiliin: se vika ei ole siellä talutusremmin koiran puoleisessa päässä.

Itselläni on kaksi koiraa, joihin olen pentuaikana käyttänyt satoja tunteja aikaa. Koirani kulkevat ulkona rinnalla, eivät karkaile vapaana, tottelevat käskyjäni ilman räyhäämistä, mutta ovat iloisia ja pirteitä koiria. En voisi kuvitellakkaan huutavani koirille, enhän tee niin myöskään toisille ihmisille.

Järkeä käteen koirana kouluttamisen kanssa. Opeta ensin, vaadi vasta sen jälkeen. Ei kai sinultakaan vaadita semmosta, mitä sinulle ei ole opetettu. Opettaminen vaatii asiasta riippuen lukemattomia toistoja, kiitos ja palkkaaminen ovat hyviä keinoja opettamisessa.

RAIVOKOHTAUKSEN SAAMINEN EI TODELLAKAAN OLE KEINO SAADA LEMMIKKIÄ TEKEMÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN!
  Vastaa viestiin
31.10.08, 23:54   #18 (linkki)
Apua on monenlaista!
(Vierailija)

No otapa itsellesi joku itsepäinen koira, kuten uros beagle, joka ei pelkää mitään eikä ketään ja tule sitten sanomaan mitä saa tehdä ja mitä ei.
Itse istuisit koiran vankina 2 vuotta, ole hyvä ja tule hellimään tätä koiraa tänne katotaan kauan kestää perkele ennenkuin tulee se voimasana sinunkin kurkustas!
Koranhakkaajat on niitä jotka menettää tosiaan malttinsa, 2 sekuntia kestävä kurinpalautus ilman fyysistä kajoamista on täysin koirakohtaista ja armollista vs. häätö tästä kämpästä ulvovan ja kusevan korian kanssa.
Mene metsään!
  Vastaa viestiin
01.11.08, 00:01   #19 (linkki)
ja vielä
(Vierailija)

Naisille tämä koira ei sovellukaan!
  Vastaa viestiin
01.11.08, 10:14   #20 (linkki)
SurullinenKoiranOmistaja
(Vierailija)

KOIRIEN PUOLELLA

Vai että Beagle juuri rotuna on sitten se kaikkein itsepäisin? Itselläni tosiaan kaksi uroskoiraa, rotuna paljon beaglea haastavampia. Mikä lähtökohta koulutukseen se on, että koira ei pelkää mitään, eikä ketään? Sillä asialla ei ole koiran kouluttamisen kanssa mitään tekemistä. Jos olisit vähääkään vaivautunnut selvittämään miten asiat koiralle opetetaan (sellaisellekkin joka ei pelkää mitään tai ketään) osaisit kouluttaa koirasi edes joten kuten. Koiraroduissa on toki koulutettavuutensa kohdalla eroja, mutta niin haastavaa rotua ei olekkaan, etteikö sitä saa koulutettua, jos osaa, tai haluaa saada koulutukseen apua. Sitä on vaan niin helppo syyttää koiraa, ja rodun haastavuutta omista virheistä tai osaamattomuudesta, laiskuudesta ja tyhmyydestä.

Koira ei opi sisäsiistiksi itsestään, vaan siihen saa tehdä töitä, ja joutuu jopa näkemään itsekkin vaivaa (oletko esimerkiksi johdonmukaisesti pienestä pitäen vienyt koirasi aina sen herättyä ja syötyä tai leikittyä pitkään ulos samaan paikkaan, ja kiitellyt ja palkannut nameilla ulos tehdyistä tarpeista?). Seuraatko koirasi liikkeitä sisällä, ja huomaat sen hakevan pissapaikkaa, että ehdit napata sen ja viedä ulos?

Saat karjua koirallesi miten paljon vain, ei se ymmärrä muuta kuin omistajan olevan vihainen. Kertomallasi tavalla saat itsellesi vain sinua pelkäävän, hämmentyneen koiran, joka seuraa jokaista liikettäsi ja pelkää seuraavaa huutokohtausta. Luottaako tämmöinen koira sitten omistajaansa?

Ja, jos kerran pidät beaglea niin haastavana, miksi ihmeessä hankit sen rotuisen koiran? Tutustuitko rotuun lainkaan etukäteen? Ja tiedätkö muuten että täysin hiljaista koiraa ei olekkaan? Ja 5 kk ikäiseltä koiralta ei voi odottaa vielä 8 tunnin työpäivien mittaista sisäsiisteyttä.

Ja kuten ylempänäkin oli mainittu, olet hankkinut aktiivisen koirarodun edustajan, se vaatii liikuntaa, ja älyllisiä tehtäviä. Remmilenkki korttelin ympäri ei ole tätä.

Jos olet noin rikki koirasi käytöksestä (joka on siis sinun aiheuttamaasi) kun koirasi on vielä pentu, voit varmasti palauttaa sen kasvattajalle, joka etsii sille kodin, jossa on osaamista kouluttaa sitä, ja aikaa ja ennenkaikkea halua tehdä se.

Jos kuitenkin haluat yrittää vielä, osta tai lainaa kirjastosta vaikkapa Tuire kaimion koirankoulutus opas, ja lähde alusta liikeelle. Tai mene koirasi kanssa koirakouluuun, jossa lähdetään alkeista liikkeellee siitä, miten koira oppii mukavaksi koirakansalaiseksi.

Ja vielä otsikkoosis: beaglen pentu on hankala: tottakai se on hankala, se on koiranpentu, kuuluu ikään! Se on eriasia miten siihen sitten suhtautuu, lähteekö kouluttamaan koiranpentuaan, vai eikö jaksa ja huutaa ja räyhää sille sen sijaan, että oikeasti näkisi vaivaa koiransa kouluttamisen eteen.

Vastaa viestiin

01.11.08, 11:01   #21 (linkki)
Apua on monenlaista!
(Vierailija)

No millä selität sen että kaikki ongelmani ratkesivat yhdellä kertaa.
Koira lopetti sekä kusemisen että peräänulvomisen.
Eikä se todellakaan pelkää minua, tässä se nukkuu sylissäni parhaillaan!
Enkä varmana mene sitä virhettä tekemään että palkkaan kun koira paskantaa!
Siitä se riemu syntyy että koira ei pasko jos ei ole lihapullaa tarjolla.
Tai koira paskoo sitten sisälle ja ulos ainakun tekee mielensä hiukopalaa!
  Vastaa viestiin
01.11.08, 11:31   #22 (linkki)
SurullinenKoiranOmistaja
(Vierailija)

järjen köyhyyttä

Viimeisin kommenttisi kertoi sen mitä jo arvailinkin, sinulla ei ole ilmeisesti minkäänlaista käsitystä koiran kouluttamisesta. Tavaroiden heittely, räminapurkkien käyttö ja huutaminen ovat ns."koulutuksesi" kulmakiviä. Nämä keinot jokainen koirien kouluttamisesta mitään ymmärtävä tuomitsisi.

Jokainen koiraa joskus kouluttanut tietää, että namit ovat koulutuksen väline, ja kun koira oppii, niitä harvennetaan ja jätetään lopulta pois. usko pois, koiran todella saa palkita, ainakin kehuilla, kun se tarpeensa ulos tekee, omat koirani olivat jo täysin sisäsiistejä 5 kk iässä, ja osasivat mennä ovelle pyytämään ulos. Mutta niitä olikin palkittu. :)

Koiran käytösongelmissa se vika useimmiten on siinä omistajassa, oman kertomuksesi pohjlata en enää yhtään ihmettele koirasi käytöstä, oma käytöksesihän selittää sen täysin.

Ero meidän välillä toki on se, että minun ei tarvitse koirilleni huutaa, heitellä niitä millään, ahdistaa niitä nurkkiin tai pelotella niitä. Kerroit aiemmin huutaneesi koirallesi "perkele turpakiinni", mitähän kaikkea koirasi huutamastasi ymmärsi? Koiralle on jo liikaa sanoa "ei saa", pelkkä napakka "ei" rittää, kun koira tekee jotain ei toivottua tai itselleen vaarallista.

Vastaa viestiin
01.11.08, 12:26   #23 (linkki)
riippuu koirastakin hyvin paljon!
(Vierailija)

Edelleenkään et kykene selittämään, että miksi koirani sitten lakkasi ulvomasta ja kusemasta sisällä, mikäli se ei ymmärtänyt minua.
Ja miksi minulla on koirani kanssa mukava nyt elää. Lisäksi se luottaa minuun ja pitää minusta!

"osasivat mennä ovelle pyytämään ulos"
Minun koiran ei tarvitse pyytää ulos. Se viedään niin monta kertaa ettei ole tarpeen pyytää.
  Vastaa viestiin
01.11.08, 13:14   #24 (linkki)
-
(Vierailija)

" Ongelma ratkesi näin: Kun se kusi seuraavankerran, heitin koiraa sanomalehdellä ja komensin koiraa, ajoin sen eteiseen enkä päästänyt pois. Ei ole sen jälkeen kussut. Yksinulvominen ratkesi niin että erääänä päivänä odotin kunnes se alkaa ulvoa, ja syöksyin täysillä ovesta sisään ja heitin räminätölkillä seinään ja ärjyin ett perkele turpakiinni."

viet siis niin usein ulos ettei tarvitse tehdä sisälle? Siis mitä, etkö kuitenki juuri ylläolevassa lainauksessasi kerro, kuinka koirasi on tehnyt sisälle sinun ollessasi kotona? Olet siis tiennyt sen tekevän sisälle, ja mielummin kun vienyt sen ulos ajoissa, olet odottanut sen tekevän sisälle, että olet saanut kurmuuttaa sitä heittelemällä sitä tavaroilla ja ajamalla sen nurkkaan.

Koirasi ilmiselvästi on pelästynyt sinua, ja jos kerran haluat sen kanssa jatkaa "perkele"sitä ja "perkele" tätä koulutuslinjalla niin omapahan on asiasi. Kannattaa kuitenkin miettiä kasvattaisitko esimerkiksi lapsesi samoilla koulutustavoilla/metodeilla? Siinä vaiheessa kun joudut huutamaan (mitä siis ilmeisen paljon koirallesi teet) olet jo hävinnyt pelin, niin koiran, kun lastenkin kanssa.

Ihme kun et kertonut lisäksi kuuluvasi siihen koulukuntaan joka luutusi koiran pentuna sisälle tekemänsä pissat koiran kuonolla...

Tämä keskustelu saa minun puolestani jäädä tähän. Koiranomistajia mahtuu valitettavan moneen junaan, itse en usko huutamiseen, räminäpurkkeihin tai fyysiseen väkivaltaan ja koiran pelotteluun, ja olen ylpeä siitä, ja omista koristani, sekä niiden käytöksestä (joiden eteen olen jaksanut tehdä töitä).

Minun koirani eivät tottele, koska niitä olisi peloteltu, tai ne pelkäisivät reaktiotani tottelemattomuuden jälkeen. Ne totttelevat ja osaavat, koska ne on kasvattu siihen. Mikään ei ole tapahtunut yhdessä yössä, mutta ei ole vaatinut myöskään äänen korottamista, tai koiran nurkkaan ahdistamista.

jatka sinä koirasi kanssa valitsemallasi linjalla, seuraavan kerran kun tekee mielesi huutaa perkelettä, mieti miltä itsestäsi tuntuisi se, että sitä huudetaan sinulle, etkä edes tiedä kunnolla miksi? Tai kun vaadit jotain, mitä et ole kunnolla opettanut, mieti, jos sinulta vaadittaisiin jotain samanlaista, eikä olisi kärsivällisyyttä ja halua kerrata sitä kanssasi, vaan perkeleen ja räminäpurkkien kanssa joku kävisi mielummin päällesi. Kuulostaa hyvältä, eikö!
  Vastaa viestiin
01.11.08, 15:31   #25 (linkki)
Monenlaisia koiria
(Vierailija)

"viet siis niin usein ulos ettei tarvitse tehdä sisälle? Siis mitä, etkö kuitenki juuri ylläolevassa lainauksessasi kerro, kuinka koirasi on tehnyt sisälle sinun ollessasi kotona? Olet siis tiennyt sen tekevän sisälle, ja mielummin kun vienyt sen ulos ajoissa, olet odottanut sen tekevän sisälle, että olet saanut kurmuuttaa sitä heittelemällä sitä tavaroilla ja ajamalla sen nurkkaan."

No siksihän minä kusemista pidin ongelmana kun koira teki huvikseen liruja, huolimatta siitä että sitä käytettiin 4-5 kertaa päivässä kusella ja reilulla lenkillä.
Koira alkoi kuselle minun nenäni edessä telkkaria katsoessani. Annoin sille huutia.
Mutta en lyönyt. Enkä menettänyt malttiani. Ja aikaakin tässä on kulunut, pentu ei ole enää mikään 5kk vauva, vaan nostaa jo jalkaa.
En voi antaa sen nenäni edessä nostaa jalkaa tapettiin ilman että puutun asiaan, tulee muuten iso remontti!

"Ihme kun et kertonut lisäksi kuuluvasi siihen koulukuntaan joka luutusi koiran pentuna sisälle tekemänsä pissat koiran kuonolla... "

Tätäkin vaihtoehtoa harkitsin muttei sellaisesta ole apua. Koira lakkaisi luottamasta minun käteeni, enkä halua tarttua siihen kiinni ja luututa lattiaa. koira on pieni minä olen suuri, olisi helppo luututa sen nenällä kuset, mutta en halua tarttua siihen kun sekään ei tartu minuun!

"seuraavan kerran kun tekee mielesi huutaa perkelettä, mieti miltä itsestäsi tuntuisi se, että sitä huudetaan sinulle, etkä edes tiedä kunnolla miksi?"

Koira huusi itse perkelettä kurkkusuorana oven takana, Minkä takia koirani saa huuutaa minulle vaikka en ymmärrä täysin miksi, heh heh. Se protestoi kun jätin sen kotiin, siksi se huusi minulle perkelettä. En minä ala sellaista loputtomiin sietämään.
edelleeen: Jos koira ei olisi ymmärtänyt minua, se ei olisi lopettanut huutamista. Vaan se huutaisi edelleen, koska sehän ei luonnollisestikaan tietäisi että huutaminen on kiellettyä.

Koirassani ei ole minkäänlaisia pelon merkkejä nähtävissä. Jos se olisi sellainen rotunsa edustaja, joka päästelee hätäpissejä alleen ja pelkää tosissaan yksinjäämistä, niin en tekisi näin. Mutta kyllä minä oman koirani tunnen.
Sen sijaan se ei huuda enää.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku