| |  | | |
09.11.08, 11:10
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | koirien ulkoilutus/pissalenkit?
Olen luvannut hoitaa eräitä koiria, emä ja n. puolivuotias pentu.
Omistajat ilmoittivat ulkoiluttavansa näitä 3 x päivässä, viimeinen kerta n 18 aikaan.
Ihmettelen riittääkö tämä?
Mielestäni veisin vielä myöhemmin illalla ne ulos. | |
| | |
09.11.08, 12:08
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo, kyllä ne koiruudet sen iltapisun tarttevat vielä just ennen kuin pannaan maaten. Kokeilkaas itte olla pisumatta iltakuudesta asti niin johan on kupla ottassa!!
| |
| | |
09.11.08, 15:41
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuinka pitkään yksi ulkoilutus kestää tai mikä yleensä on suositus?
Ihmettelen kovasti, kun naapurini vie 2 villakoiraa tolpalle noin 30 metrin päähän ja sitten takaisin. Yksi ulkoilutus kestää maksimissaan reilu 5 minuuttia. Ehkä 3-4 kertaa päivässä. | |
| | |
09.11.08, 15:51
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Riippuu koirasta ja mihin se on tottunut tai totutettu.
Minulla oli koira ja ulkoilutin sitä neljästi päivässä.
Itse veisin keskikokoista tai pientä koiraa kerran tai kahdesti päivässä noin tunnin pituiselle lenkille, siihen lisäksi aamu ja iltapissatukset, nopeat käynnit läheisessä metsässä.
Ei se matkan pituus vaan aika on koiralle tärkeää, saada haistella toisten tekemiä merkkejä ja muuta kiinnostavaa ulkona. Se on koiralle kuin sanomalehden luku ihmiselle.
| |
| | |
09.11.08, 16:07
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuis noi meidän piskit.. Joo, aamulla ennen töihin lähtöä vähintään (!!) puolen tunnin pisulenkki ja sitten heti samanmoinen kun joku ihmisenpuoli kotio ilmestyy. Iltalenkki on tommonen 5-10km jossa niin ihminen kuin koirakin saa energiansa purettua. Yleensä se 10km. Iltapisut sitten just ennen nukkumaan menoa ja sekin on ainakin about puoli tuntia. AIkaahan siihen menee, mutta mitäs otin koiria ja isoja koiria! Ja sitten on vielä kissojenkin ulkoilutus eli tuntuu että aina oon taluttimen jatkeena :)
| |
| | |
10.11.08, 11:21
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mijas Kokeilkaas itte olla pisumatta iltakuudesta asti niin johan on kupla ottassa!! | Kyllä se riippuu ihan siitä, mihin asti pitää olla ilman vessakäyntiä... Jos vaikka pitää olla kahdelta taas hereillä, niin eihän siinä ole kuin 8 tuntia. :) | |
| | |
10.11.08, 11:45
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minun rakko ei kyllä jaksa edes sitä kaheksaa tuntia ;) Okei, mitäs tuli juoduksi olutta..
| |
| | |
23.11.08, 21:14
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mijas Kuis noi meidän piskit.. Joo, aamulla ennen töihin lähtöä vähintään (!!) puolen tunnin pisulenkki ja sitten heti samanmoinen kun joku ihmisenpuoli kotio ilmestyy. Iltalenkki on tommonen 5-10km jossa niin ihminen kuin koirakin saa energiansa purettua. Yleensä se 10km. Iltapisut sitten just ennen nukkumaan menoa ja sekin on ainakin about puoli tuntia. AIkaahan siihen menee, mutta mitäs otin koiria ja isoja koiria! Ja sitten on vielä kissojenkin ulkoilutus eli tuntuu että aina oon taluttimen jatkeena :) | Hei, kauanko menee noissa 5-10 km lenkeissä? Käytkö töissä, kuinka jaksat ja ehdit noin kauan ulkoilla? Menee varmaan 3-4 h päivässä lenkkeihin.
| |
| | |
23.11.08, 22:33
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vuorotyöläinen Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mijas Kokeilkaas itte olla pisumatta iltakuudesta asti niin johan on kupla ottassa!! | Kyllä se riippuu ihan siitä, mihin asti pitää olla ilman vessakäyntiä... Jos vaikka pitää olla kahdelta taas hereillä, niin eihän siinä ole kuin 8 tuntia. :) | No, jos iltakuudelta menee yöpissalle ja sitten seuraavan kerran aamukahdeksalta, niin kyllä siinä mun mielestä on koiralla enemmän kestämistä kuin 8 tuntia. Ojalan laskuopin mukaan siinä on 14 tuntia. Huh-huh.. koira parkaa!
| |
| | |
23.11.08, 22:35
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja matikkapää Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja vuorotyöläinen Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mijas Kokeilkaas itte olla pisumatta iltakuudesta asti niin johan on kupla ottassa!! | Kyllä se riippuu ihan siitä, mihin asti pitää olla ilman vessakäyntiä... Jos vaikka pitää olla kahdelta taas hereillä, niin eihän siinä ole kuin 8 tuntia. :) | No, jos iltakuudelta menee yöpissalle ja sitten seuraavan kerran aamukahdeksalta, niin kyllä siinä mun mielestä on koiralla enemmän kestämistä kuin 8 tuntia. Ojalan laskuopin mukaan siinä on 14 tuntia. Huh-huh.. koira parkaa! | Lukihäiriöni teki tepposit. Sorry! Luin, että olisit hereillä kahdeksalta, mutta se olikin kahdelta yöllä. Sehän on sitten ihan ok koiralle.
| |
| | |
29.11.08, 18:54
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä vien koirat aamulla ulos vaan tarpeille, ei siinä kauaa mee, samoin yleensä illalla myöhään. Päivällä teen joko noin parin tunnin lenkin tai lyhkäsemmän ja illalla sitten puistoon pariksi tunniksi. Mutta tosiaan kyllä meilläkin joskus vaan käydään pissalla pöpelikössä ja siihen menee se minuutti. Koirat kuseekin käskystä ;)
Ulkoilua arkena 2-3h, viikonloppuisin saattaa olla enemmän.
| |
| | |
04.12.08, 01:07
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mistä sinä niin tarkasti tiedät, että omistaja käyttää koirat aina vain tolpalla pissillä ja tiedät vielä jopa käyntikerrat? Kyttäätkö todella 24/7 ikkunassa, jotta näin voit sanoa?
Minulla on kaksi villakoiraa ja teen pelkästään yötyötä. Käytän koiria lenkillä hyvin erikoisiin aikoihin kuten aamulla klo. 04 tai 05. Sitten saatan käyttää vasta klo. 21-22 aikaan lenkillä. Lenkkeilemme joka päivä tunnin pidemmän lenkin joka on kilometreissä 7-10km. Riippuen vähän menemmekö hölkäten vai jalan. Toinen villa on toy, joten sillä on pienen pieni rakko. Sen vuoksi sitä käytetään välillä vain pissillä pihalla, läheisen tolpan luona lenkkien välillä. Silti meillä käydään päivittäin tunnin lenkki, sekä aamulla metsälenkki 20minuuttia, vaikka välillä käydään vain tolpalla pissillä.
Lisäksi koirat ulkoilevat ns. koiratreffeillä joka viikko 2-3kertaa. Elikkä juoksevat irti koirakavereiden kanssa. Vapaa viikonloppuisin menemme mummolaan, jossa koirat juoksevat irti maalla sydämensä pohjasta.
Jokatapauksessa kummastutti se, että voit noin varmaksi sanoa missä ja milloin niitä villakoiria ulkoilutetaan ja vielä osaat sanoa monestiko päivässä. Etkö käy itse töissä lainkaan vai mihin havaintosi perustuvat?
Meillä asuu talossa paljon koiria ja voin sanoa kyllä, että minulla ei ole mitään hajua miten usein naapurit koiriaan käyttävät pihalla tai kuinka pitkiä lenkkejä. Kuulostat aikamoiselta kyttääjältä?
| |
| | |
04.12.08, 15:48
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tätiliini Olen luvannut hoitaa eräitä koiria, emä ja n. puolivuotias pentu.
Omistajat ilmoittivat ulkoiluttavansa näitä 3 x päivässä, viimeinen kerta n 18 aikaan.
Ihmettelen riittääkö tämä?
Mielestäni veisin vielä myöhemmin illalla ne ulos. |
Se on aivan koirakohtaista, että mihin ovat tottuneet. Tietysti tuo puolivuotias käy useammin pisulla, mutta aikuinen koira, ainakaan meidän uros, ei välttämättä tarvitse niin usein käydä. Toisinaan, kun sataa, niin ei varmalla mene ulos, ennen kuin on ihan pakko. Jos illalla on klo.21,00 käynyt, niin seuraavan kerran menee ulos vasta puolenpäivän aikaan, jos sataa vettä. En ole väkisin vienyt ja ei tuo ole näkynyt sitä haittaavan. | |
| | |
08.05.09, 22:25
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | koiran ulkoiluttaminen
Jos tuntuu, että ei ehdi ulkoiluttaan koiraa tarpeeksi, niin esim. allaolevan palvelun kokeilu kaiken kiireen keskellä saattaisi auttaa.
www.hurttaveks.info
| |
| | |
21.05.09, 19:14
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koirat kantsii käyttää 3 kertaa päivässä lenkillä aamulla, päivällä ja vielä illalla. Olisi hyvä jos koiraa voisi käyttää vaikka illalla jonku tunnin lenkillä !:D
| |
| | |
21.05.09, 20:19
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja juulia91 Koirat kantsii käyttää 3 kertaa päivässä lenkillä aamulla, päivällä ja vielä illalla. Olisi hyvä jos koiraa voisi käyttää vaikka illalla jonku tunnin lenkillä !:D | Meinaatko,iltaisin 2-3 tuntia koiraa ulkoiluttaa? Taitaa olla utopiaa moinen.
| |
| | |
22.05.09, 08:29
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse käytän koirani aamulla pienellä pissatuskävelyllä, päivällä sitten sellainen tunnin reipas lenkki ja illalla vähän lyhyempi n. 20 min. lenkki. Näillä meidän koira on hyvin pärjännyt ja on tyytyväinen. Tietty muutakin aktiviteettia päivän aikana on, ei pelkästään lenkit ja välillä pääsee riehumaan vapaana äitini koirien kanssa.
| |
| | |
25.07.09, 19:39
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2009
| haluuks joku koiran ulkoiluttajaa
moi. onks tääl ketää joka tarvii koiralle ulkoiluttajaa/hoitajaa? ois hyvä jos asuisit vahto, rusko ympäristös... mä tykkään tehä pitkii lenkkei ja myös tykkään käydä näyttelyis. T: janette | |
| | |
08.08.10, 18:25
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Haluamme Ulkoiluttaa koiria mieluiten pentuja
Hej,Olemme kaksi tyttöä 10 sekä 9 vuotiaita tykkäämme Tosi paljon Koirista Sekä Kissoista. 9 vuotiaalla tytöllä on kissa sekä Undulaatteja ja 10 vuotiaalla tytöllä on koira sekä Kääpiö hamstereita.Olemme KOIRAHULLUJA.Asumme Helsingin Kivikonkaaressa. Eniten Kaksi Koiraa Ulkoilutetaan. Päivillä ei ole väliä.
| |
| | |
08.08.10, 19:58
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meidän melko suuri koiruus ulkoilee perheen työvuorojen mukaan, välillä melko outoihin aikoihinkin... pääsääntö on se, että vähintään 2 kertaa 30 min pissalenkki ja yksi pidempi säästä ja ajasta yms. riippuen 1-2,5 tuntia. Ollaan yritetty vaihdella koirankin mielen virkistykseksi lenkkireittejä että olisi uusia hajujakin haisteltaviksi. Jos koiralla on treenipäivä, tottista tai jälkeä, lenkit ovat luonnollisesti lyhyempiä.
Näin helteellä ulkoilu on jäänyt melkein siihen 3 x vrk 200 m, koska koira vetää selkeästi halunsa ilmaisten takaisin sisälle ilmalämpöpumpun alle makaan. Uimismahdollisuudesta se nauttii täysin siemauksin ja mökillä se ei lenkkeile näin helteellä lainkaan vaan puljaa 5-6 tuntia päivässä järvessä. Lopulta se on niin väsynyt että se on pakotettava pois ennen kuin menee ihan överiksi.
Kun perhe poissa kotoa (max 10 h kerrallaan), se viettää aikaansa noin 100 neliön tarhassa, jossa voi seurata liikennettä, naapurin koiria, lintuja, leikkiä leluillaan, kaivaa luita tms. Tarhassa on lämmitetty koppi jossa terassi sekä lämmitetty juoma-astia. (tosin viime aikoina ei ole lämmitystä tarvittu) Hankimme myös sille lasten uima-altaan vilvoittelua ja vesileikkejä varten. Tarpeitaan koira ei tee tarhaan (vaikka joskus olisi toivottavaakin esim. isäntäväki kuumeessa), ellei ole kipeä ja muuta voi asialle. Normaalisti talvellakaan tarhassa ei näy tipantippaa keltaista. 200 m on lähin mihin suostuu koipeaan kotiovelta nostamaan.
| |
| | |
09.08.10, 17:12
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2010
| Koira
JOS TEILLÄ JOLLAKIN ON LEMMIKKIÄ KOIRAA TAI KISSAA KERRO VAIN JOS HALUAT ETTÄ MINÄ JA MINUN KAVERI katja Chindjapin VOISIMME ULKOILUTTAA HEITÄ ENITEN KAKSI MIELUITEN KOIRIA SEKÄ MIELUITEN PENTUJA JOS TEILLÄ ON LÄHETÄ SE VIESTINA MINULLE Julia_jokinen@hotmail.com TAI katja_chin@hotmail.comtai kerro vaikka tässä jos teillä on lemmikkejä.ASUMME HELSINGIN KIVIKONKAARESSA KIITOS Ystävällisin terveisiin julia ja Katja
KIITOS
| |
| | |
09.08.10, 23:37
|
#22 (linkki)
|
| n ULKOILUTTAMINEN
JOS TEILLÄ JOLLAKIN ON LEMMIKKIÄ KOIRAA TAI KISSAA KERRO VAIN JOS HALUAT ETTÄ MINÄ JA MINUN KAVERI Katja chindiapin VOISIMME ULKOILUTTAA HEITÄ ENITEN KAKSI MIELUITEN KOIRIA SEKÄ MIELUITEN PENTUJA JOS TEILLÄ ON LÄHETÄ SE VIESTINA MINULLE julia_jokinen@hotmail.comTAI katja_chin@hotmail.com ASUMME HELSINGIN KIVIKONKAARESSA KIITOS Ystävällisin terveisiin Julia Jokinen Sekä Katja Chindiapin
<3 Kiitos
| |
| | |
09.08.10, 23:41
|
#23 (linkki)
|
| koiran ulkoiluttaminen
Minä julia jokinen ja katja jokinen etitään myös sitä mutta meillä lukee aika paljon vään enemmän meillä on koira mustavalkoinen sekä kissa val
| |
| | |
09.08.10, 23:45
|
#24 (linkki)
|
| AUTTAKAA
JOS TEILLÄ JOLLAKIN ON LEMMIKKIÄ KOIRAA TAI KISSAA KERRO VAIN JOS HALUAT ETTÄ MINÄ JA MINUN KAVERI katja Chindjapin VOISIMME ULKOILUTTAA HEITÄ ENITEN KAKSI MIELUITEN KOIRIA SEKÄ MIELUITEN PENTUJA JOS TEILLÄ ON LÄHETÄ SE VIESTINA MINULLE Julia_jokinen@hotmail.com TAI katja_chin@hotmail.comtai kerro vaikka tässä jos teillä on lemmikkejä.ASUMME HELSINGIN KIVIKONKAARESSA KIITOS Ystävällisin terveisiin julia ja Katja
KIITOS
| |
| | |
09.08.10, 23:56
|
#25 (linkki)
|
| AUTTAKAA
Tietääkö joku mistä sivulta voi ilmottaa että haluaa ulkoiluttaa koiraa tai edes jotain koiran sivuja missä voi puhua jonkun ihmisen kanssa
| |
| | | | |