Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Lemmikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.02.11, 15:32   #1 (linkki)
Jansku
(Vierailija)

Koirat kerrostalossa

Kuinka toimia ulvovien koirien vuoksi kerrostalossa. Kukaan naapureista ei ole vielä, ainakaan minulle, valittanut asiasta. Pari viikkoa sitten alkoi ulvonta. Yöllä yhden aikoihin vielä kuului ja alkoi joskus puolen päivän aikaan. Välillä pitää 15-30 minuutin taukoja.
Tätä aiemmin ei haukkumista, uikutusta kuulunut, joten päättelin, että rappuun on tullut uusia koiria. Tämä/nämä rapun koirat ovat saaneet myös naapurirapun koiran haukkumaan, siinä ei liene mitään ihmeellistä.

Nyt kysymys kuuluukin, mikä olisi paras tapa toimia tässä tilanteessa? Miten viestittää ongelmasta (en tiedä, missä asunnoissa koirat ovat)? Toistaiseksi tätä on vielä jaksanut kuunnella, mutta jaksaako enää kuukauden päästä ja kuinka ärtyneitä ihmiset on silloin. Enkä usko että koirat noin pitkään ulvoisi, jos omistajat ovat paikalla. Mitä koiran omistajat olette tästä mieltä, kuinka toimin?
  Vastaa viestiin

22.02.11, 11:55   #2 (linkki)
Jansku edelleen
(Vierailija)

Oliko kysymys huonosti esitetty, kun ei tullut vihjeitä, toiveita, vinkkejä...
Jatkan edelleen..mitä koiran omistajat toivovat itse, mikä olisi hyvä tapa toimia.
1. Soittaa isännöitsijälle
2. Laittaa lappu ilmoitustaululle
3. Henkilökohtaisesti

Kaikki vaihtoehdot toki on käytettävissä. Johtaako katastrofiin mikä tahansa vaihtoehto? Kokemusta menneiltä vuosilta on henkilökohtainen ilmoittaminen. Oven avasi mies, jonka hartiat olivat raamien levyiset. Pelottava tilanne minusta ja haukkuminen ja syyttely ja 'meidän koira ei hauku' ja muut sanat täytyykin sensuroida.

Eripuraa en halua naapurusten välille, en itselle enkä muille. Tuo lapun laittaminen tuntuu hmmm..hieman julkiselta, isännöitsijälle ilmoittaminen vasta, kun muut vaihtoehdot ovat kokeiltu.

Se vaan on minusta kurjaa, että naapurit alkaa hakata patteria tai jotain, kun eivät jaksa kuunnella enää haukkumista ja ulvontaa. Näin on käynyt aiemmin. Jos minulla itselläni olisi koira, tietäisin miten toimia, mutta koiraa ei ole ollut, eikä kyllä tulekaan. Pidän silti koirista, ainakin läheisteni koirista ja monesta muustakin eläimestä.
  Vastaa viestiin
22.02.11, 13:08   #3 (linkki)
Koettu
(Vierailija)

Meillä oli koira,joka ei sopeutunut uuteen kotiin, vaan alkoi valittaa yksin jäätyään. Jos joku oli kotona, se oli itse rauhallisuus. Edelliseen kotiin se tuotiin pentuna ja oli 8 vuotias muuttaessamme.

Yritimme kaikkemme, mutta lopulta jouduimme viemään sen piikille. Se oli niin surullinen päivä ja kova päätös kuin olla voi, koiruli oli kiltti nössö ja kasvoi lasten kanssa yhdessä.

Päivisin, kun perhe oli töissä ja koulussa, aiemmin nokosilla ainaaknsa rauhallisesti viettänyt koira alkoi valittaa ja ulvoa, tehdä tarpeitaan sisälle ja olla pelokas. Oli itsestään selvää, jotta naapurit häiriintyivät. Juttelimme heidän kanssaan asiasta ja naapurit olivat todella kärsivällisiä odotellessaan koiramme sopeutumista.

Mielestäni täytyy muistaa, jotta kerrostalotkin ovat ihmisten koteja, joissa täytyy ottaa muut huomioon. Jos kotieläin ei sinne häiriöttä sopeudu, omistajan täytyy miettiä muita ratkaisuja joko asumiseen tai lemmikin pitopaikkaan. Jokainen asiallinen koiranomistaja ymmärtää tämän ja sen, että ongelma on hänen.

Isännöitsijä on se taho, jonka puoleen pitää kääntyä. Jos ei tiedetä, mistä asunnosta meteli tulee, isännöitsijän velvollisuuksiin kuuluu selvittää se. Asukkaat itse joutuvat olemaan aktiivisia asiassa, sillä eihän ulkopuolinen voi häiriöstä tietää. Jollei vapaaehtoiset toimenpiteet auta, yhtiö voi järjestää niin, jotta asukas joutuu muuttamaan.

Ole asiallinen ja anna faktatietoja niin paljon kuin voit, esim. milloin ja mihin aikaan häiriöt ovat. Kyse on myös koiran hyvinvoinnista, silloin apuun tulee eläinsuojelu, joka tarkastaa sen olot.
  Vastaa viestiin
22.02.11, 14:36   #4 (linkki)
Koiruli
(Vierailija)

Koiranomistajana itse arvostaisin sitä, että tultaisiin kertomaan, mitä koira tekee poissaollessani. Itsehän en sitä voi tietää, kun olen poissa. Kun nyt et tiedä, missä asunnossa koira on, voisit ihan hyvin laittaa ystävällisen lapun ilmoitustaululle. Mutta nimenomaan ystävällisen vaikka tyyliin, että kenen koira ikävöi isäntäväkeään päivisin... Silloin koiranomistajankaan ei pitäisi provosoitua.

Ovikelloja ei oikein nykyään uskalla käydä soittelemassa, tiedä kuka sieltä vastaan tulee. Tai voit vähän katsella, jos joku tulee koiran kanssa rapussa vastaan ja kysyä tietääkö hän kenen koirasta on kyse. Silloin lapun voisi laittaa postiluukusta.

Isännöitsijä toki on myös oikea paikka, mutta heillä kai on muutakin tekemistä riittämiin,että eivät jouda rapussa nuuskimaan ovien takana. Minusta isännöitsijä tulee sitten kuvioon, jos ystävällinen keskustelu ei tuota tulosta.
  Vastaa viestiin
23.02.11, 20:19   #5 (linkki)
Jansku
(Vierailija)

Kiitos!

Koettu ja Koiruli, kiitos teille palautteesta, edes pari ystävällistä:)

Koettu: Olipa surullinen juttu. Ei käynyt ilmi, tulivatko naapurit sinulle kertomaan vai miten pääsit keskusteluyhteyteen ja sait näin tiedon? Tässä nytkin kuuntelen koirien 'itkua' ja aika pahalta tuntuu.

Koiruli: Oli niin nätisti ilmaistu vinkkisi, mitä kannattaa kirjoittaa viestiin, saanen lainata, jos siihen tilanteeseen mennään. Ei vain aina tule ajateltua toisen osapuolen näkökulmasta, tuli vähän realiteettia.

Pariin päivään (maan.-tiist.) ei ole koirista ollut mitään häiriötä, toki silloin tällöin haukkuvat, mutta kerrostalossa asuessa olen sopeutunut siihen, että elämisen ääniä tulee itsekultakin ja niitä täytyy sallia.

Toinen juttu, josta eräs toisen rapun asukas kävi kertomassa, on keltaiset merkit talomme ympärillä ja että heidän rappuunkin on ilmestynyt uusi koira-asukas. Sovittiin, että yritän selvittää omistajat ja tiedottaa heille tai ilmoitustaulun kautta. Olen vieläkin sitä mieltä, että isännöitsijä vasta sitten, kun muut keinot on kokeiltu. Mullehan se olisi helpoin keino ilmoittaa isännöitsijälle. Koiran omistajahan voi tietää jo ongelmasta ja pyrkii vaikuttamaan asiaan, vaan eihän se sormia napsauttamalla tapahdu. Varsinkin, kuten oletan, pentukoirista on kyse, oman sopeutumisaikansa vaatii niiltäkin. Voiko muuten koirilta hävitä ääni, jos monta tuntia päivässä ulvoo tai ei se oikein ole ulvomista, en osaa selittää, valitusta?
  Vastaa viestiin
23.02.11, 21:22   #6 (linkki)
sohvis
(Vierailija)

Häiriötä aiheuttavat koiranomistajat häädettävä pois koirineen. Rakentakoot vaikka iglun johonkin metsään ja asukoot koirineen siellä poissa ihmisten silmistä.
Koirahäiriköt, kyllä teillekin laki löytyy.
Te olette todella ongelmasakkia paskakoirinenne.
  Vastaa viestiin
24.02.11, 10:29   #7 (linkki)
rotikka
(Vierailija)

ei ongelmaa

ongelmia ei tule jos asioista osataan puhua. kun muutimme koiran kanssa kerrostaloon, laitoin lapun ilmoitustaululle jossa kerroin muuttaneeni asuntoon se ja se ja pyysin yhteydenottoa jos koirasta tulee meteliä. yhtään ilmoitusta ei tullut ja rappukäytävässä käydyt keskustelut osoittivat että koira oli vain satunnaisesti haukkunut esim hissin kolahdusta tai muuta erilaista ääntä.

Yleensä ongelmana ei ole haukkuva tai ulvova koira vaan se välinpitämätön omistaja jota ei kiinnosta asia pätkääkään. tämä aiheuttaa varmasti paljon närää...

Nyt asutaan rivarissa ja pian muuttamassa maalle, jossa ei sitten ole edes väliä vaikka kuinka haukkuisi.. :)
  Vastaa viestiin
24.02.11, 10:31   #8 (linkki)
Teuvo
(Vierailija)

koirimus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvis Näytä viesti
Häiriötä aiheuttavat koiranomistajat häädettävä pois koirineen. Rakentakoot vaikka iglun johonkin metsään ja asukoot koirineen siellä poissa ihmisten silmistä.
Koirahäiriköt, kyllä teillekin laki löytyy.
Te olette todella ongelmasakkia paskakoirinenne.

Sinä itse olen aivan perseestä.

Olen myös asian kokenu aivan lähiaikoina. Olin kyselly naapureilta että kuuluuko meiltä meteliä päivisin. Aina oli vastaus että ei. Sitten eräänä päivänä tuli häiriövaroitus isännöitsijältä. Olin ihmeissäni, että miksi mulle oli valehdeltu päin naamaa!! =( Mulle isännöitsijä kerto että ihmiset oli käärmeissään ja olivat käyneet oven takana kuuntelemassa että meiltä se meteli kuului. Olivat kuulemma soittaneet ovikelloakin kertoakseen mulle. Mutta jos kerran koira haukkuu sillon ku me ollaan pois, niin eihän meillä kukaan voi avata ovea kuullakseen naapureitten asian. Ihmettelen, mikseivät voineet laittaa esim lappua jossa asian kertovat, vaan ovat menneet suoraan isännöitsijälle itkemään.
Sain kuukauden aikaa tehdä asialle jotakin... oikeesti, mitä siinä ajassa voi tehdä??
Lopputulos oli sit se että sain koiralle uuden kodin ja toivottavasti hölmöt naapurit rauhansa!
Laitoin myös samalla hakupaperit toiseen asuntoon. En vaan voi asua samassa talossa sellaisten ihmisten kanssa jotka valehtelevat päin näköä ja ovat täysiä idiootteja!!!
  Vastaa viestiin
24.02.11, 11:50   #9 (linkki)
Neilikka
(Vierailija)

Koirat kerrostalossa

Hei, minä koiranomistajana olisin todella kiitollinen, jos koirani mahdollisesti aiheuttamasta häiriöstä kerrottaisiin suoraan minulle henkilökohtaisesti. Enhän välttämättä edes tiedä koirani touhuista poissaolessani.
  Vastaa viestiin
24.02.11, 13:08   #10 (linkki)
Kahden koiran omistaja
(Vierailija)

Koirat kerrostalossa

Meidän kokemus, muutimme uuteen asuntoon, mikä oli koirillemme uusi ja pelottava kokemus.
Koiramme pelkäsi kaikkia uusia ääniä ja hajuja, kaikista ylimmääräisistä kolahduksista ja hissin paukkeesta ja naapureitten ovisummereitten äänestä koiramme haukkuivat, kun eivät olleet ennen semmoista kokeneet, vaikka ollaan asuttu kerrostalossa kokoajan. Kerroin naapureille tilanteen ja sanoin, että aikaa menee jonkin verran, ennen kuin tottuvat uusiin ääniin ja hajuihin. 2-3 viikkoa kesti, ennenkuin koirat ymmärsi, että tämä on heidän uusi koti. Olen myös naapureille sanonut, jos meiltä alkaa kuulua ääniä, kun en ole kotona, niin siitä on kerrottava, enhän muuten voi tietää. Nyt on hiljaista ja rauhallista ja koirat on tasapainoisia, ainoa vain on, kun mainosten jakajat, painelevat kaikki ovisummerit läpi, että pääsevät rappuun, niin silloin haukahtaa, kun luulevat, että joku tulee, mutta sehän on koiran työ, että ilmaisee siitä ja se ei ole kokoaikaista. Tälle koiran vihaajalle sanoisin, seuraavan kerran kun näet, jos ei omistaja kerää jätöksiä, niin anna muovipussi ja sano, että
"sulta unohtui jotain" , koiran saa opetettua tekemään tarpeensa muuallekkin, kuin just portin pieleen.
Itseäni raivostuttaa omistajat, jotka ei kerää jätöksiä, se on niin itsestään selvyys koiran omistajana, ihmiset vain on laiskoja, syy ei ole koiran, vaan omistajan, kaikkeapystyy opettaa, kun on halua ja kärsivällinen ja antaa koiralle virikkeitä kotona ja paljon liikuntaa, niin koirakin on tasapainoinen.
  Vastaa viestiin
24.02.11, 14:14   #11 (linkki)
Meillä näin
(Vierailija)

Meille kävi niin, että muutimme kerrostaloon kahden ihan kiltin haukkumattoman koiran kanssa. Parin kuukuden päästä tuli postiluukusta lappu, jossa luki, että tukkikaa niiden koirienne turpa, jotta vuorotyössä käyvä naapuri saa päivän nukuttua. Lappu oli järkytys, joska koskaan ennen koiramme eivät olleet ketään häirinneet ja olisin toivonut henkilökohtaista keskustelua, kun tämän naapurin kanssa vähän väliä törmäsimme toisiimme. Lisäksi alataululle ilmestyi lappu, jossa kuvailtiin koiriemme ulkonäkö ja kerrottiin, että ne häiritsevät haukunnallaan.

Olin sitten yhtenä päivänä sairaana kotona ja kymmenen aikaan aamulla kuulin, kun joku koputti ovelle ja koirat tietysti oitis ryntäsi ovelle ja alkoi haukkua. Avasin oven ja näin kun naapuri veti nopeasti ovensa kiinni. Hän siis itse houkutteli koiramme haukkumaan!

Seuraavana päivänä soitti isännöitsijä ja kertoi naapurin valittaneen koiristamme. kerroin hänelle totuuden ja isännöitsijä totesi, että soittaa naapurille takaisin ja kertoo havaiintoni.
Sen jälkeen naapurista ei kuulunut enää mitään ja luikki pakosalle, kun meinattiin kohdata.

Etsimme kuitenkin pian uuden asunnon, kun ei huvittanut asua mokoman persreiän vieressä.
  Vastaa viestiin
24.02.11, 14:27   #12 (linkki)
Vuh vuh
(Vierailija)

Meidänkin rapussa ulvoo päivisin koira. Joku oli vienyt lapun alakerran ilmoitustaululle, ihan asiallinen lappu se minusta oli. Parin päivän päästä oli tullut koiranomistajalta vastaus siihen lappuun. Hän selitti, että koiransa on seurankipeä ja ulvoo siksi (kyllähän me kaikki sen tajusimme), pyysi tulemaan valittamaan koirista silloin kun hän on kotona (no ei koira silloin ulise) jalopuksi haistatti vielä p****at.

Koiraa minun käy sääliksi, ulvonta ei metelinä haittaa. Pelottaa seurata tilannetta, jos omistaja on noin pässi, niin vie vielä koiraparan piikille. Miksi ihmiset ottaa koiria jos ne pitää jättää yksin ja tietää, että ne siitä kärsivät?
  Vastaa viestiin
24.02.11, 19:31   #13 (linkki)
Jansku
(Vierailija)

Kiitos viesteistä. Minua ainakin on auttanut nämä kirjoitukset. Perimmäinen ajatukseni ketjulle olikin se, etteikö todella tässä ajassa ole rakentavia ratkaisuja tilanteisiin. Myönnän sen, että vanha kokemukseni vaikuttaa siihen, etten uskalla mennä suoraan puhumaan ja varsinkin tässä tilanteessa, kun en ole varma, missä asunnossa. Voisin saada kyttiksen maineen, jos minut tavoitettais kuuntelemassa kerroksissa ja ovien takana. Vaikea on myöskin uskoa, ettei näihin asioihin ole fiksuja keinoja toimia.

Rotikalla oli mielestäni hyvä tapa toimia. Kuka näin toimii, onkin eri asia. Minun olisi paljon helpompi silloin ottaa yhteyttä suoraan koirien omistajaan ja vähentäisi näin minunkin pelkoa.
Paljon on vielä tehtävää näitten kertomusten perusteella, vaan jospa tämäkin auttaisi löytämään parempia keinoja, joko uusia tai paranneltuja vanhoja.

Nyt vähän kaduttaa, että lupasin naapurille selvittää asiaa, mutta ei sekään hyvältä tuntunut, että joku vihaisena lähtee ratkomaan asiaa ja aivan väärällä tavalla.

Ainahan on joku, joka valittaa pienestä vinkauksestakin, mutta onneksi heitä on vähän (1) tässä talossa. Nyt on rauhallista koirien taholta ainakin tämän muutaman tunnin ajan. Jospa se siitä ajan kanssa....
  Vastaa viestiin
24.02.11, 20:26   #14 (linkki)
koiran mamma
(Vierailija)

Aihe on aina ajankohtainen.
Täällä tuore keskustelu asiasta koiran omistajan näkökulmasta Ihanat naapurit. com ja eläinsuojeluilmoitus. - Lemmikkipalstat
  Vastaa viestiin
25.02.11, 20:01   #15 (linkki)
Wolf
(Vierailija)

Kokenut tämän myös

Minäkin olen kokenut tämän häiriköivän naapurinkoiran ongelman, kun vielä asuin kerrostalossa. Alakertaan muutti pariskunta, jolla oli pieni koira, joka jäi aina työpäivän ajaksi yksin, ja viikonloppuisinkin oli monta yötä yksin baarien sulkemisaikaan asti. Surkeaa tilanteessa oli se, että kun iihmiset lähtivät töihin, alkoi haukunta muutaman minuutin jälkeen ja sen jälkeen koira haukkui koko ajan, jokaikistä pientä risausta, joita siis isossa talossa kuului koko ajan. Koiralla meni joka päivä ääni aivan käheäksi liiallisesta haukkumisesta. Itselläni myös oli koira, joka ei haukkunut, mutta kiersi levottomana ympäri asuntoa toisen koiran haukkuessa. Työpäivän päätteeksi saldo oli siis kaksi ylistressaantunutta koiraa.

Itse olin vielä tuolloin opiskelemassa yritin lukea kotona tentteihin, mutta eihän siitä mitään tullut. Tajusin kyllä, että ihmiset eivät voi tietää mitä koira päivällä tekee kotona yksin ollessaan, joten ensimmäisen viikon jälkeen kirjoitin heille asiallisen kirjeen, jossa selitin ongelman ja sen, kuinka vaikeaa koiralla oli. Kirjoitin myös, että ymmärrän koiran tarvitsevan aikaa sopeutumiseen, mutta koira pitää kouluttaa yksinoloon ja hiljaisuuteen jollain muulla tavalla kuin jättämällä se vain yksin.

Kirje tehosi noin viikoksi, koiralle tuli ilmeisesti päiväksi hoitaja (tai koira meni hoitoon) ja talossa oli rauhallista. Viikon jälkeen sama touhu kuitenkin jatkui. Jonkin verran jaksoin odotella, mutta päädyin kirjoittamaan toisen kirjeen, jossa selitin tilanteen uudelleen, ja kerroin, että mikäli asia ei muutu, joudun ottamaan yhteyttä isännöitsijään.

Jokin ratkaisu asiaan tuli, myöhemmin kuulin että koira muutti pariskunnan tyttären luo.

Itsekin koiranomistajana olen sitä mieltä, että kaikkein paras tapa on kirjoittaa koiran omistajalle asiallinen kirje, jossa selittää tilanteen. Mikäli koira haukkuu niin paljon, että se häiritsee elämistä, haukunnan perusteella kyllä löytää sen oikean asunnonkin, johon kirjeen tiputtaa. Tai sitten laittaa saman kirjeen useampaan todennäköiseen asuntoon ja kirjoittaa kirjeen alkuun, kenelle on kirjeen tarkoittanut. Pari kirjettä kun on lähettänyt, jos muutosta ei ole tullut, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin valitus isännöitsijälle.

Ne omistajat, jotka eivät ota koiransa haukkumista tosissaan, eivät kyllä ajattele koiran parasta. Koiralle on todella stressaavaa, jos se joutuu haukkumaan ja vahtimaan asuntoa koko päivän, ilman lepoa.
  Vastaa viestiin
25.02.11, 23:15   #16 (linkki)
Hki
(Vierailija)

Hermot menee

Asumme rivitalossa ja naapurissa koira riehuu aina yksinollessaan.
Pienen lapseni päiväunet ovat jääneet useasti nukkumatta koiran haukkumisen vuoksi ja hermot menee hereillä ollessakin sitä kuunnellessa.

Puhuin asiasta 2 kertaa koiran omistavan naisen kanssa, ei mitään muutosta. Sitten laitoin hänelle kirjeen asiasta. Kun mitään ei tapahtunut soitin kiinteistöyhtiöön ja he soittivat asiasta naiselle. Ainoa muutos asiassa oli se, että nainen lakkasi tervehtimästä meitä pihalla. Kun puhuin hänen kanssaan asiasta hän kertoi ettei koira hauku vaikka hän olikin jäänyt oven taakse kuuntelemaan, että koira jää sinne haukkumaan hänen kotoa poistuessaan.
Hän teki myös selväksi ettei aio tehdä asian vuoksi yhtään mitään. Laitoin vielä hänelle yhtiön järjestyssäännöt joissa selkeästi kerrotaan ettei eläin saa ääntelyllään häiritä ympäristöä ja muita asukkaita.

En halunnut tehdä asukkaasta virallista valitusta, halusin vain koiran metelöinnin loppuvan.
Lisäksi säälitti tuo koirakin joka riehui joskus mielipuolisena tunninkin putkeen ilman pienintäkään taukoa. Vaikutti myös siltä, että koira joutui olemaan liian kauan yksin ja käymättä ulkona pissalla.

Mitä siis seuraavaksi?
Se virallinen varoitusko? Kuinka vakavasti kaupungin vuokratalo sellaisen hoitaa?
Koiran haukkuminen todellakin heikentää meidän asumisen laatua. Haluan lapseni saada nukkua päiväunensa rauhassa.
  Vastaa viestiin
26.02.11, 06:30   #17 (linkki)
Kieltoko?
(Vierailija)

Onko syytä harkita eläintenpitokieltoa kerros, rivitaloihin? Tuntuu olevan aikamoisia riidanaiheuttajia nuo koirat omistajineen.
Sama se on myös omakotialueilla metelöivät koirat. Häiritsevien koirien omistajille jonkinlainen sakkorangaistus aiheuttamastaan häiriöstä.
Ihmisille suotava oikeus elää ilman, että joutuvat menettämään hermonsa häiritsevien koirien takia.
  Vastaa viestiin
26.02.11, 10:33   #18 (linkki)
tuttua
(Vierailija)

Minullakin on naapurissa koira joka aina yksin ollessaan ulvoo ja haukkuu. Olen kaksi kertaa asiasta omistajalle mainininnut mutta sama meno jatkuu. Sietämätöntä. Vaihtoehdoksi jää poismuuttaminen.
  Vastaa viestiin
26.02.11, 10:36   #19 (linkki)
Jansku
(Vierailija)

Viesteistä käy ilmi, etteivät koiran omistajat reagoi riittävästi saatuaan tiedon ongelmasta. Mitkä ovat ne perusteet olleet vai ovatko kertoneet, miksi eivät tee mitään? Oletteko itse kertoneet koiran omistajille, miten haukunta/ulvonta ovat teihin vaikuttaneet?

Tämä tuo mieleen takavuosien tapauksen. Runsaasti alkoholia käyttävä henkilö aiheutti häiriötä talossamme. Lopulta eräs naapuri sanoi hänelle henkilökohtaisesti ongelmasta. Vastaus tähän oli, ketään muuta hän ei häiritse, kuin sitä yhtä. Tiedän, että monet muutkin oli asiasta kärsineet, mutta eivät halunneet puuttua asiaan. Onko siis niin, että nämä muut ovat niitä selän takana valittajia ja yksi joka lähtee toimimaan?

Ajattelevatko koiran omistajat samoin, on vaan yksi, jota häiritsee? Olenko minä tässä tapauksessa se yksi? Tässä aamun mietteitä. Nyt odotan, että saisin tämän illan nauttia olostani, se kun on ainut ilta, jolloin voi rauhoittua ja tehdä asioita, joista itse nautin.
  Vastaa viestiin
26.02.11, 19:30   #20 (linkki)
sohvis
(Vierailija)

Koiranomistajissa on liikaa sellaisia, ketkä eivät välitä, tajua, että on muitakin ihmisiä samassa pihapiirissä. Heidänlaiset aiheuttavat ongelmia, riitoja naapureitten kanssa, ja riidanaiheuttajana on tollasten koira, koirat.
Kun tollaisia häirikkötapauksia on talossa, vaatikaa yhteisesti asiaan korjaus.
Jos ei sitäkään kautta homma onnistu, vaatikaa häätö tollaselle häiriötekijälle.
Menköön koirineen sinne missä pippuri kasvaa.
Minä olen kurkkua myöten täysi haukkuvia koiria.
  Vastaa viestiin
23.03.11, 08:16   #21 (linkki)
Mari
(Vierailija)

koira kerrostalossa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku Näytä viesti
Kuinka toimia ulvovien koirien vuoksi kerrostalossa. Kukaan naapureista ei ole vielä, ainakaan minulle, valittanut asiasta. Pari viikkoa sitten alkoi ulvonta. Yöllä yhden aikoihin vielä kuului ja alkoi joskus puolen päivän aikaan. Välillä pitää 15-30 minuutin taukoja.
Tätä aiemmin ei haukkumista, uikutusta kuulunut, joten päättelin, että rappuun on tullut uusia koiria. Tämä/nämä rapun koirat ovat saaneet myös naapurirapun koiran haukkumaan, siinä ei liene mitään ihmeellistä.

Nyt kysymys kuuluukin, mikä olisi paras tapa toimia tässä tilanteessa? Miten viestittää ongelmasta (en tiedä, missä asunnoissa koirat ovat)? Toistaiseksi tätä on vielä jaksanut kuunnella, mutta jaksaako enää kuukauden päästä ja kuinka ärtyneitä ihmiset on silloin. Enkä usko että koirat noin pitkään ulvoisi, jos omistajat ovat paikalla. Mitä koiran omistajat olette tästä mieltä, kuinka toimin?
Sama juttu meiän alakerrassa koira haukkuu ja ulvoo aina kun väki on poissa,päivällä ja yöllä, sitä on kuljetettu terapeutilla jotta tulisi toimeen yksin ollessaan,mutta tuloksetta,koiraa on pidetty häkissä ja kylpyhuoneessa joten ei ihme että haukkuu,la-su välisenä yönä pinna paloi ja soitin omistajalle 00.20 yöllä että tehkää nyt jotain,olivat kylässä.Kului n.20min kun koira haettiin ja vietiin ei tietoa minne.Sain toden näköisesti ikuisen vihamiehen.Itselläni on koira joten en ole koiran vihaaja,päin vastoin ihan sydämmestä riipaisi kun ei päässyt auttamaan sitä.
  Vastaa viestiin
23.03.11, 10:16   #22 (linkki)
Haukku
(Vierailija)

Haukkuvat koirat ovat häiriöksi, olivatpa ne missä hyvänsä. Kaukana korvessa ei niistä ole haittaa, mutta ihmisyhteisöissä haukkuvat koirat ovat todellinen ongelma.
Narun toisessa päässä kulkeva kaksijalkainen voisi miettiä asioita, myös kanssaolijat huomioiden.
  Vastaa viestiin
30.03.11, 15:43   #23 (linkki)
riina
(Vierailija)

ja kyllä minua sitten vaan korpeaa naapurin yötä päivää huutava lapsi! ja lisäksi uhmaikäinen hieman vanhempi pentu jolla huutaessaan on vielä kovempi ääni. Minun koirat sentään ovat hiljaa silloin kun ollaan kotona.

Saako noille vauvoillekin häädön tai voinko laittaa ystävällissävytteisen lapun, että voisivat mennä jonnekin maalle missä pippurit kasvaa...

vai mites tämä hoidetaan??
  Vastaa viestiin
31.10.11, 10:52   #24 (linkki)
vitunkoirat
(Vierailija)

itse olet idiootti, kun olet ottanut koiran. kiinaan vaan kaikki paskojat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teuvo Näytä viesti
Sinä itse olen aivan perseestä.

Olen myös asian kokenu aivan lähiaikoina. Olin kyselly naapureilta että kuuluuko meiltä meteliä päivisin. Aina oli vastaus että ei. Sitten eräänä päivänä tuli häiriövaroitus isännöitsijältä. Olin ihmeissäni, että miksi mulle oli valehdeltu päin naamaa!! =( Mulle isännöitsijä kerto että ihmiset oli käärmeissään ja olivat käyneet oven takana kuuntelemassa että meiltä se meteli kuului. Olivat kuulemma soittaneet ovikelloakin kertoakseen mulle. Mutta jos kerran koira haukkuu sillon ku me ollaan pois, niin eihän meillä kukaan voi avata ovea kuullakseen naapureitten asian. Ihmettelen, mikseivät voineet laittaa esim lappua jossa asian kertovat, vaan ovat menneet suoraan isännöitsijälle itkemään.
Sain kuukauden aikaa tehdä asialle jotakin... oikeesti, mitä siinä ajassa voi tehdä??
Lopputulos oli sit se että sain koiralle uuden kodin ja toivottavasti hölmöt naapurit rauhansa!
Laitoin myös samalla hakupaperit toiseen asuntoon. En vaan voi asua samassa talossa sellaisten ihmisten kanssa jotka valehtelevat päin näköä ja ovat täysiä idiootteja!!!
  Vastaa viestiin
31.10.11, 12:08   #25 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin Näytä viesti
Meille kävi niin, että muutimme kerrostaloon kahden ihan kiltin haukkumattoman koiran kanssa. Parin kuukuden päästä tuli postiluukusta lappu, jossa luki, että tukkikaa niiden koirienne turpa, jotta vuorotyössä käyvä naapuri saa päivän nukuttua. Lappu oli järkytys, joska koskaan ennen koiramme eivät olleet ketään häirinneet ja olisin toivonut henkilökohtaista keskustelua, kun tämän naapurin kanssa vähän väliä törmäsimme toisiimme. Lisäksi alataululle ilmestyi lappu, jossa kuvailtiin koiriemme ulkonäkö ja kerrottiin, että ne häiritsevät haukunnallaan.

Olin sitten yhtenä päivänä sairaana kotona ja kymmenen aikaan aamulla kuulin, kun joku koputti ovelle ja koirat tietysti oitis ryntäsi ovelle ja alkoi haukkua. Avasin oven ja näin kun naapuri veti nopeasti ovensa kiinni. Hän siis itse houkutteli koiramme haukkumaan!

Seuraavana päivänä soitti isännöitsijä ja kertoi naapurin valittaneen koiristamme. kerroin hänelle totuuden ja isännöitsijä totesi, että soittaa naapurille takaisin ja kertoo havaiintoni.
Sen jälkeen naapurista ei kuulunut enää mitään ja luikki pakosalle, kun meinattiin kohdata.

Etsimme kuitenkin pian uuden asunnon, kun ei huvittanut asua mokoman persreiän vieressä.
Tällaisia uskomattomia luonnevikaisia naapureita todellakin on.

Ja ihmettelen edelleen, miksi ei voida mistään asiasta kertoa naamakkain, vaan kehitellään mitä omituisimpia lusmujuttuja.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku