| |  | | |
20.07.06, 10:32
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Uunin puhdistus
Millä ihmeellä saan uunin pohjan puhtaaksi, ruoka palanut kiinni eikä lähde millään.
Olen kokeillut kaupan uuninpuhdistajia, liottanut vaikka millä, hangannut vimillä ja vaikka mitä mut ei irtoa.
| |
| | |
20.07.06, 11:59
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Uunin puhdistus
Kuumenna uuni niin että se töhnä palaa karrelle. Sitten se irtoaa lähes itsekseen.
| |
| | |
20.07.06, 12:03
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Re: Uunin puhdistus Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja eukko Kuumenna uuni niin että se töhnä palaa karrelle. Sitten se irtoaa lähes itsekseen. | Minä pesen uunin pohjan niin, että nostan sen tiskialtaaseen ja hankaan sienellä ja hankausnesteellä, huuhtelen ja kuivaan ja laitan pohjan takaisin paikoilleen. Valitettavasti tämä ei käy, jos on sähköhella. Sähköhellassa voi käyttää niitä uuninpuhdistusaineita, joita kaupoissa myydään nimiä en muista, kun siitä on noin 20 v. kun minulla viimeksi oli sähköhella.
| |
| | |
21.07.06, 07:52
|
#4 (linkki)
Testasin fairyn uuden uuniputsarin ja se toimi yllättävän hyvin. Pari eri putsauskertaa ja uuni lähes puhdas. | |
| | |
21.07.06, 11:45
|
#5 (linkki)
Kävin sukuloimassa ja auttamassa yhtä vanhaa sukulaista siivoushommissa. Hänen uuniaan ei oltu putsattu (henkilön oman muistin mukaan) ainakaan kymmeneen vuoteen, mutta kylläkin käytetty. Laitoin uuninpohdistusainetta ja annoin sen vaikuttaa yön yli. Lähti melko hyvi puhtaaksi, mutta ei kokonaan. Sitten tein saman käsittelyn uudelleen ja vaikutusaika venahti noin 16 tuntiin. Sitten tuli puhtaaksi.
| |
| | |
24.07.06, 16:28
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Re: Uunin puhdistus
Uuni + grilli puhtaaksi geelimäinen uunin puhdistusaine on tehokkainta. Sillä irtoaa pahasti palanutkin lika. Lisäksi se on huomattavasti helpompaa poistaa kuin vaahtomaiset aineet. Olen käyttänyt sitä jo vuosia. Pullo on punainen, jossa on keltainen "suti" päässä.
| |
| | |
24.07.06, 17:31
|
#7 (linkki)
mikäli pitää naarmuttamalla puhdistaa, on oiva apuväline tavallinen sokeripala, se poistaa karstaa tehokkaasti mutta ei naarmuta uunin emalipintaa. Rapsuta karstaa kostella sokeripalalla ...toimii hyvin ainakin minun uuniin jossa luulin jo olevan "ikuista" likaa.
| |
| | |
24.07.06, 19:44
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Helsinki
Alkuperäinen kirjoittaja Peppiina74 Uuni + grilli puhtaaksi geelimäinen uunin puhdistusaine on tehokkainta. Sillä irtoaa pahasti palanutkin lika. Lisäksi se on huomattavasti helpompaa poistaa kuin vaahtomaiset aineet. Olen käyttänyt sitä jo vuosia. Pullo on punainen, jossa on keltainen "suti" päässä. | Muistatko nimeä? | |
| | |
24.07.06, 21:03
|
#9 (linkki)
Joo se on paras se punainen missä on suti päällä, eikä maksa kun jotain 3 euroo. en muista nimee joku fin..
| |
| | |
25.07.06, 11:08
|
#10 (linkki)
se on FINN MAID uuni+grilli puhtaaksi,näin lukee pullon etiketissä
| |
| | |
25.07.06, 15:52
|
#11 (linkki)
Mäntysuopaliuos on myös hyvä. Kostuta uuninpohja reilusti liuoksella ja hieman vettä, anna vaukuttaa kunnolla ja hankaa keittiösienellä, huuhdo hyvin.
| |
| | |
16.08.06, 00:44
|
#12 (linkki)
S-o-k-e-r-i.
| |
| | |
17.08.06, 10:57
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Uunin puhdistus Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Skyllalle S-o-k-e-r-i. | Peppiina74 mistään sokerista kertonut vaan siitä geelimäisestä puhdistusaineesta. | |
| | |
23.08.06, 13:01
|
#14 (linkki)
Mäntysuopaliuksella ei lähde mikään palanut lika uunista. Joten turha vaiva ja kova huuhteleminen. Kokeiltu on! Uuninpuhdistusaineet tehoavat parhaiten.
| |
| | |
28.08.06, 18:29
|
#15 (linkki)
Mitenkäs uunin ritilä. laitetaanko siihenkin tätä FINN MAIDIA ?
Ja uunin grillivatukset. | |
| | |
29.08.06, 08:42
|
#16 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja vähän tumpelo Mitenkäs uunin ritilä. laitetaanko siihenkin tätä FINN MAIDIA ?
Ja uunin grillivatukset. | Ritilä otetaan pois uunista ja hangataan karkealla sienellä tai patapadalla ja huudellaan ja kuivataan ennen kuin laitetaan takaisin uuniin.
| |
| | |
29.08.06, 15:44
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Uunin puhdistus Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja vähän tumpelo Mitenkäs uunin ritilä. laitetaanko siihenkin tätä FINN MAIDIA ?
Ja uunin grillivatukset. | Minä laitan ritilän uunin pohjalle ja suihkutan siihenkin puhdistusainetta. | |
| | |
30.08.06, 07:30
|
#18 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja Skylla Lainaus: |
Ja uunin grillivatukset. | Minä laitan ritilän uunin pohjalle ja suihkutan siihenkin puhdistusainetta. |
Minä en voi noin tehdä, ettei sitä ainetta mene väärään paikkaan, kun uunin pohjassa on reikä ja sen alla on se paikka, jossa liekki on. | |
| | |
30.08.06, 09:52
|
#19 (linkki)
Täällä keskustellaan nyt SÄHKÖuunin puhdistuksesta. Kaasu-uunissa on omat kikat, mutta ne eivät ole nyt aiheena eivätkä varmaan kiinnosta aloittajaa.
Hyvä luetun ymmärtämisen taito on aina extraa, kun näillä palstoilla kirjoittelee... | |
| | |
30.08.06, 09:56
|
#20 (linkki)
|
| Re: Uunin puhdistus
Alkuperäisessä kysymyksessä ei mainita minkälainen uuni on kyseessä. Mistä minä voin tietää minkälainen hella alkuperäisellä kysyjällä on.
| |
| | |
30.08.06, 10:36
|
#21 (linkki)
Ei tullut mieleen kysyä?
| |
| | |
30.08.06, 11:26
|
#22 (linkki)
mites ruokasooda?
onko kukaan kokeillut?
| |
| | |
12.09.06, 20:37
|
#23 (linkki)
Laita AINA tarpeeksi suureen vuokaan ruoka kypsymään, niin pääset vähällä puhdistuksella. Ei tarvi kun pölyt pyyhkiä.
Ruoka kuohuu yli pienen vuoan.
| |
| | |
12.09.06, 20:51
|
#24 (linkki)
Jx:n pitää aina saada sanotuksi, että hänellä on kaasuhella? Kuitenkin suurimmalla osalla on varmasti tavallinen sähköhella/uuni. Ihan turha tänne väliin on heittää kommentteja kaasuhelasta/uunista, jos siitä ei ole erikseen kysytty.
| |
| | |
20.01.08, 20:35
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
.. ja sitten kun uunia puhdistaessaan saa uuninpuhdistusaineesta kaapinoveen ruskeita tahroja, onko kellään kokemuksia miten ne puolestaan saa puhdistettua?
| |
| | | | |