| |  | |
16.01.06, 15:41
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | parma-keittiö
Todella edulliselta vaikuttaa kuvaston perusteella, mutta kostautuuko edullinen hinta? Nimittäin n. 8000 eurolla näyttäisi saavan oivan keittiön peruskoneilla, mutta... onko laatu huonoa???
| |
| | |
26.03.09, 13:11
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Keittiöremonttitarjousten loppusuoralla on mm. Parma, jolla on tällä hetkellä edullisin tarjous. Kokemuksia Parmasta, onko hyvälaatuista tavaraa?
| |
| | |
14.04.09, 21:45
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Parman, Petran ja Alá Carten tavara tulee Novartilta Nastolasta. Parma niistä edullisin, vaikka malleissa ei mitään eroja.
| |
| | |
17.04.09, 15:18
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on ollut n. 6 vuotta Parman kalusteet keittiössä, makuuhuoneissa, eteisessä ja kylpyhuoneissa. Laatu on ollut hyvää ja olin todella tyytyväinen kalustetoimitukseen ja suunnitelmiin. Tulevat todellakin ihan samoilta tehtailta kuin Petra ja Ala Carte. Petran kalusteet olisivat olleet ihan samanhintaiset, nehän ovatkin ihan samat kalusteet.
Minusta 8000 euroa keittiöstä koneineen on aika keskivertohinta, jos mukana vain peruskoneet. Meillä keittiö maksoi 6000 euroa ilman koneita, kaapistoja kolmella seinällä. Ovet massiivipuuta. Taso osittain kiveä.
| |
| | |
17.04.09, 20:50
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
En itse käytä näitä ns. "merkkikeittiöitä", vaan tilaan kalusteeni pieniltä paikallisilta firmoilta, joilta saa kalusteet huomattavasti edullisemmalla ja laadukkaina. | |
| | |
20.04.09, 12:12
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin ajattelin kysyä paikalliselta toimittajalta keittiötä. Neljä kuukautta on siitä kun tarjousta kyselin, mahtaakohan vielä tälle puolen kesää ehtiä..
| |
| | |
20.04.09, 13:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meilläkin Parman kalusteet joka paikassa (K, ET, KHH, MH:T) ja ollaan tyytyväisiä, toimituksessa oli vain yksi virhe (se on minusta vähän verrattuna toisten rakentajien kokemuksiin esim. Topi-keittiöiltä), ja laatu on mielestäni oikein hyvä, samoin valikoiman laajuus. Otettiin tarjouksia myös muilta, mutta minun mielestäni Parmalta sai asiallisemmin hinnan kohdalleen kuin muilta, jotka yrittivät ensin "vedättää". Saatiin samaan syssyyn myös laadukkaat koneet edullisesti verrattuna, jos olisi muualta tai erikseen kk-liikkeestä ottanut.
| |
| | |
26.09.11, 18:11
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | parma
Lupa pistää asiakasta halvalla. Parmalla heikkoa laatua. Todella räikeitä mittavirheitä vaikka kävivät itse mittaamassa. Useat kaapit menivät vaihtoon mittavirheiden vuoksi. Maalit irti kaapesta, asennusrimat puuttuu jne jne.....
| |
| | |
26.09.11, 23:13
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Tuttu tapaus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja UGH Lupa pistää asiakasta halvalla. Parmalla heikkoa laatua. Todella räikeitä mittavirheitä vaikka kävivät itse mittaamassa. Useat kaapit menivät vaihtoon mittavirheiden vuoksi. Maalit irti kaapesta, asennusrimat puuttuu jne jne..... | Ja sinulta ei löytynytkään rahaa kun maksun aika tuli.
| |
| | |
27.09.11, 08:58
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | laadusta
Minulla on 9 vuotta vanha Parman keittiö ja toimitus oli ihan ok, ei virheitä eikä puutteita. Valitsin kirsikkapetsatun ovimallin ja petsi on kulunut luvattoman nopeasti vetimien kohdalta sellaisissa kaapeissa, joiden ovia avataan useasti. Tämä ilmiö alkoi noin 3 vuoden päästä asennuksesta ja sain tehtaalta petsipullon ja petsausohjeet paikkausta varten.
Jos tilaat petsattuja ovimalleja, niin suosittelen isoja vetimiä, missä sormet ja kynnet eivät raavi oven pintaa. En ole mikään superkyntinen, mutta en muutakaan syytä keksi miksi vetimien kohdat kuluvat helposti.
| |
| | |
20.12.11, 15:07
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | kulumista
ei kolmen vuoden kohdalla jälkien näkyminen ole mitenkään ihmeellistä. meillä on puustellin maalatut ovet ja reilussa vuodessa on jo useaa ovea paikattu kun maali lohkeilee jostakin kohtaa, en tiedä onko niihin iskeny joku vai mitä on tapahtunut. ja ovet on todella likaiset ja tahraiset juuri niistä vetimien kohdalta, vaikka ei olla itse oveen koskettu vaan ihan normisti vetimestä ovi aina avattu. keittiö nyt on sellainen paikka jossa rapatessa roiskuu. ja puu materiaalina huolenpitoa vaativa.
| |
| | |
24.01.12, 16:32
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | parma keittiö
En suosittele, olemme asennusvaiheessa ja työn kesto on ollut tähän mennessä kaksi kuukautta! Ei tietoa koska valmistuu. Alkaa pikkuhiljaa tympistyä ettei voi keittiö käyttää. Tasot olivat väärin mitoitettu, väärät kaapit, ei tullut uusia eikä tasot ole uudestaan mitattu, listat väärät jne.
| |
| | |
26.01.12, 19:30
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | ostajan pitää vaatia
Ostin noin kuukausi sitten Keittiö.net-firmasta yksiön pikkukeittiön ja homma meni ihan ok, no pieniä virheitä oli toimituksessa, mutta ei määrällisesti merkittävää.
Kun ostatte keittiötä, niin vaatikaa tarjoavalta firmalta keittiöstä tarkat "naamakuvat" eli sellaiset, josta näette heti ala- ja yläkaapin kokoonpanon edestä katsottuna mittoineen ja kaikkine laatikkojakoineen. Keittiöfirmat tykkäävät tehdä tarjouskuviksi kolmiuloitteisia "miljöökuvia" ja tarjouksessa ei ole kunnollista kalusteluetteloa.
On erittäin tärkeää, että kaikki mitat on tsekattu ja esim laatikoiden syvyydet ja lukumäärät on tarkkaan speksattu. Tämä sen takia, että ei tarvitse sitten asennusvaiheessa ihmetellä mikä minne ja miksei ne lautaset mahdukkaan tähän nimenomaiseen laatikkoon tai kaappiin.
Huomatkaa erityisesti, että esim ruokalautaset ovat nykyisin useimmin 27-28 cm, kun ne aiemmin olivat 23-24 cm. Astioiden koolla on merkitystä kun kaappia tilataan. Kaappeihin saa valtaisan määrän erilaisia lisävarusteita, mutta niiden käytettävyys ja etukäteissuunnittelu on hyvin haastavaa.
No ja pyytäkää se keittiöfirman tarjoaja vielä paikan päälle tarkistamaan mitat ja käytte ennen tilausta vielä läpi jokaikisen kalusteen ja sen paikan. Näin ei tarvitse sitten jo keittiön valmistuttua ihmetellä, että miksi tulikaan tilattua tähän vetokaappi ja tähän kiinteä hyllykaappi kun kätevämpi tässä olisi ollut ihan tavallinen saraovellinen perusjuttu.
TÄmä ei ole vaikeaa, mutta myyjät ovat mielestäni laiskoja ja pitävät ikäänkuin niitä papereita mustasukkaisesti viimeiseen saakka kainalossaan ihan niinkuin se suunnitelma olisi vienyt heiltä elämäniän. Ellette saa näitä tarkkoja spexejä ja naamakuvia, niin todetkaa että ette voi jatkaa neuvotteluja ja pistätte homman poikki. Kyllä siinä vaiheessa se fiksu myyjä antaa tarvittavat luettelot. Ellei anna, niin ei ostajan pidä ottaa riskiä että saa mitä sattuu keittiöönsä. Valinnavaraa on ja keittiötoimittajia kyllä piisaa ettekä todellakaan jää vaille keittiökalusteita.
Eli olkaa vaativia ja tiukkoja ostajia - keittiökaapit maksavat sen verran paljon että ei kannata lepsuilla ja luottaa myyjiin joiden tyyli on aina "me ollaan alan ammattilaisia". Se ammattimaisuus ei tarkoita tietojen tahallista pimittämistä.
| |
| | |
31.01.12, 15:39
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vaikkakin vaatii, niin ei sieltä mitään vastauksia tule. Seuraavaksi laitamme kyll tilanne poikki, niiden keittiö ei enää kiinnosta.
Mutta muillekin tiedoksi, en suosittele Parma-keittiö niin paljon huonoja kokemuksia nyt on ettei kiinnosta. Asentajat tulevat kyll paikan päälle mutta miksi kun tavarat eivät ole tulleet? Laitetaan teippirulla käteen ja sanovat että sahatkaa täältä niin siitä hyvää tulee...
Kahden kuukauden keittiöasennus... joka piti olla valmis kolmessa päivässä.. hyvin kyll valehtelee ja lupailee mutta ei pysy lupauksissa kiinni!
| |
| | |
31.01.12, 16:46
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Parma ihan hyvä
Yli kymmenen vuotta ollut, hyvin on kestänyt ja ihan tyytyväinen olen ollut hinta-laatusuhteeseen. Asennus tapahtui sovitusti päivässä ja seuraavana päivänä heppu tuli saumaamaan kaakeleiden välit ja homma oli siinä. Mite ihmeessä se "Parmasta" kiinni on, jos asentaja ei osaa hommiaan, kyllä asennus ostetaan ihan erikseen ja on tekijstä kiinni kuinka se sujuu. On niitä ongelmia ollut kalliimmissakin keittiöissä.. kuultu on.
| |
| | |
19.03.12, 17:20
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | parmakeittiö
En suosittele Parma Keittiö tai Novart! Jälkipyykki on kaiken kaikkiaan ollut uskomatonta, on ollut vääristeltyjä kommentteja ja hän on unohtanut mitä itse on luvannut tai nähnyt. Sekä kun tavarat olivat tulleet palvelu loppui täysin, ei vastannut puhelimeen eikä spostiin, piti ottaa yhteyttä esimieheen joka kans ei näyttänyt välittävän. Olemme katuneet valintaa monta kertaa sen jälkeen. Asiat ei koskaan ole heidän vikaa, vaan asentajien. Vääristelevät totuutta ja haukkuvat toisia eikä ota vastuuta kun asiat ovat menneet huonoksi.
Jos haluatte surkeutta ja pitkiä taisteluita, valitkaa ParmaKeittiö.
| |
| | |
19.04.12, 17:16
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Parma-keittiö
Minulla Parma-keittiöstä yhtä huonot kokemukset! Tilasin kaapit Herttoniemen Starkissa sijaitsevalta Parma-keittiöltä ja sain jopa naamakuvat, joissa kalusteiden mitat. Toimitettujen kalusteiden mitat eivät kuitenkaan vastanneet suunnitelmaa. Minun olisi kuulemma pitänyt tietää, että suunnitelmassa olevat mitat eivät täsmää standardikokoisiin kaappeihin ja että asentajan tulee muokata kalusteita uuteen uskoon että mahtuvat paikoilleen. Tässä vaiheessa myös siis yritettin painostaa asennuspalvelun ostoon. Suunnitelman tekovaiheessa myös vakuuteltiin, että he käyvät vielä mittaamassa kohteen, kuten sopimukseen kuuluu. Eivät selkeästi ole kuitenkaan käyneet mittaamassa eikä minun antamiani mittoja ole noudatettu, vaikka olivat tarkat. Tehtyäni valituksen, oli myyjän käytös pöyristyttävää ja hyvin epäasiallista. En missään nimessä voi suositella!
| |
| | |
28.08.12, 21:16
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | parmakeittiö Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä En suosittele Parma Keittiö tai Novart! Jälkipyykki on kaiken kaikkiaan ollut uskomatonta, on ollut vääristeltyjä kommentteja ja hän on unohtanut mitä itse on luvannut tai nähnyt. Sekä kun tavarat olivat tulleet palvelu loppui täysin, ei vastannut puhelimeen eikä spostiin, piti ottaa yhteyttä esimieheen joka kans ei näyttänyt välittävän. Olemme katuneet valintaa monta kertaa sen jälkeen. Asiat ei koskaan ole heidän vikaa, vaan asentajien. Vääristelevät totuutta ja haukkuvat toisia eikä ota vastuuta kun asiat ovat menneet huonoksi.
Jos haluatte surkeutta ja pitkiä taisteluita, valitkaa ParmaKeittiö. | Täysin vastaava kokemus myös minulla! Juurikin jälkipyykki on ollut tuskallista. Kaikki sujui erittäin mallikkaasti suunnitteluvaiheessa, mutta kun raha oli vaihtanut omistajaa, yhteistyö loppui täysin. Ei olla vieläkään saatu puuttuvia tavaroita, vaikka useampaan kertaan ollaan kyselty, ja alkaa olla jo useampi kuukausi mennyt. Myöskään sovituista asioista ei olla pidetty kiinni, ja myyjä yrittää pyörtää lupauksiaan. Suunnitteluvaiheessa sähköposteihini vastattiin saman päivän sisällä, nyt taas saa odotella useita päiviä. Keittiö itsessään vastaa täysin odotuksiani, asiakaspalvelu taas ei.
| |
| | |
31.10.12, 14:44
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meille tuli Parma-keittiö vuosi sitten kesällä. Ostimme keittiön Järvenpään Parma-keittiöiltä ja saimme miellyttävää ja asiantuntevaa palvelua.
Toimitus ei mennyt aivan nappiin, mutta selvisimme muutamien virheellisten / väärien tuotteiden vaihdoista ilman harmaita hiuksia. Koimme saavamme ihan kohtalaista palvelua reklamaatiotilanteessa.
Laatu on ok. Laminaattitaso oli edullinen ja sen on taso näköinenkin... Ensi kerralla ei meille tule kyllä laminaattitasoa, sen verran nopeasti ensimmäiset kestotahrat tulivat. Mutta muuten olemme kyllä olleet tyytyväisiä.
| |
| | | | |