Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Rakentaminen ja remontointi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.08.07, 09:23   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Keittiö / Kylpyhuoneremontti

Minkä hintaiset ko. remonttien teettäminen on?

Molemmat tilat menisivät kokonaan uusiksi, purkutyöt pystymme tekemään itse.

Tietty putki- ja sähkötöiden laajuus vaikuttaa hintaan, mutta noin suunnilleen..

Olen itse laskenut keittiöön n.15,000€ ja kylpyhuoneeseen korkeintaan 10,000€.
  Vastaa viestiin
03.08.07, 09:34   #2 (linkki)
pääkaupunkiseutu
(Vierailija)

Meillä on melko pieni L-mallinen keittiö, Iskun (Aura) kalusteet, asumme pääkaupunkiseudulla. Putkitöitä ei saanut kerrostaloasuntoon tehdä, joten tavarat tulee entiselle paikalle. Noin pyöreästi 5000 e kalusteet, 5000 e kaikki koneet+lavuaari, 2000 e asennukset. Purkytyöt teimme itse. Koko asunnon n. 70m2 uudelleen sähköistämiset tulisivat maksamaan 5000 e (vanha talo). Kylpyhuone (pieni) ihan alusta alkaen ja kaikki priimapäälle materiaalit n. 10000e, ammattimiehet teki.
  Vastaa viestiin
15.08.07, 08:46   #3 (linkki)
Remppa-Liisa
(Vierailija)

Noin 6.500 euroa

Mulla tulee maksamaan noin 10 neliön keittiön kalusteiden uusiminen noin 6.500 euroa. Kaappeja on L:n mallisesti kahdella seinällä. Tuolla summalla revitään vanhat kalusteet pois, laitetaan uudet tilalle, tehdään sähkötyöt ja vähän viemäriäkin, laatotetaan välitila. Uusien kalusteiden osuus on noin 3000 euroa ja loput työtä.

Lattia on uusittu pari vuotta sitten ja nyt olevat liesi sekä kylmäkalusteet ovat lähes uusia, joten uusia laitteita ei hankita muuta kuin liesituuletin.

Aikomukseni oli tehdä myös kylppäriremppa samaan aikaan, mutta se tulisi maksamaan 7.000-10.000 euroa ja siihen mulla ei ole nyt varaa.
  Vastaa viestiin
24.08.07, 14:36   #4 (linkki)
remppa takana
(Vierailija)

meillä maksoi

keittiö yhteensä n. 6200 e (kaapistot, vajaa 5 jm 3000 e, uudet rosteri koneet 2800 e, sähkö- ja putkiliitännät n. 400 e) Purku ja asennus tehtiin itse, vesipisteitä ei siirretty, eli ei isompia putkitöitä.

Kylpyhuone täysin uusiksi, ammattilaisten tekemänä, n. 15 000 e (ja tämä ylitti kaikki pahimmatkin arvauksemme!)
Urakkatyö 4500 e, kalusteet 3500 e ja siihen päälle tarvikkeet, lisätyöt sekä putki+sähkötyöt.
Pieni kylpyhuone, mutta mm. putkitöiden osuus (lattiakaivojen piikkaukset ym.) nostivat kustannuksia. Itse olimme ensikertalaisina remontoijina välillä pulassa urakoitsijoiden kanssa, joita oli vaikea saada paikalle ja sitten kun tulivat, niin tuntuivat luistavan muihn hommiin heti kun valvova silmä vältti. Kannattaa siis olla *todella* tarkkana kenen kanssa sopimusta tekee ja tarkistaa, että kaikki mahdollinen tulee siihen kirjattua, myös viivästyskorvaukset, maksuaikataulut, kaikki työvaiheet, lisätöistä sopiminen ym. Säästää hermoja, kun ei tarvitse jälkikäteen näitä selvitellä.
  Vastaa viestiin
27.08.07, 21:32   #5 (linkki)
laatukoti
(Vierailija)

veloitukseton arviokäynti

http://www.hameenlaatukoti.fi
  Vastaa viestiin
25.10.07, 09:33   #6 (linkki)
Dimper
(Vierailija)

Lisätyöt

Sähkö- tai putkimies veloittaa yleensä noin. 50e/tunti. Näitä töitä ei voi aina etukäteen arvioda, koska ei tiedetä mitä seinän takaa purettaessa löytyy. Itselläni meni noin 300-400 e parin uuden sähköpisteen vetämisessä ja lieden asentamisessa (vanha irti ja uusi tilalle).
  Vastaa viestiin
05.04.08, 21:18   #7 (linkki)
Täti tomera
(Vierailija)

Kylpyhuoneremontti

Ostin talon muutama vuosi sitten. Talo muuten kiva, mutta kylppäri kamala.

Viime vuonna sitten sain tarpeekseni. Pyysin tarjouksia eri firmoilta. Kalleimman ja
halvimman ero n.15 000 eur!! Ja halvinta emme valinneet.

Meillä revittiin kaikki runkoon saakka pois. Vaihdettiin levyt, villat, saunaa isonnettiin, kaikki laatat ja panelit uusittiin. Kokonaisuudesta tuli ihana!
Aikataulu piti hyvin. Laatat ovat oman maun mukaiset - hienot, eivätkä
varmaankaan ihan tavalliset. Kalusteet uusittiin. Samoin kiuas ja poreamme, sekä ikkuna.

Kokonaisuuden teki Laattatyö Kinnunen Vantaalta. Työn jälki on huippuhienoa.
Vesan ammattitaito, asiakaspalvelu ja ystävällisyys on 10+++. Kimmo kävi arvioimassa
ja piirsi kokonaisuuden ja suunnitteli omien toiveiden mukaan. Kimmo on ollut mukana
koko ajan hienosti. Viitisen viikkoa kesti. Koko paketti avaimet käteen palveluna.

Lämpimästi suosittelen. Ei kyllä kaduta yhtään (ainakaan vielä kun ei ole loppulaskua tullut ;-))
  Vastaa viestiin
08.04.08, 11:09   #8 (linkki)
erioil
(Vierailija)

kinnusen hinta

Hei täti tomera,

paljonko tuo remontti tuli maksamaan ja minkäkokoinen remontoitu tila on?
  Vastaa viestiin
08.04.08, 14:08   #9 (linkki)
Ei likikään 1000 e/m2
(Vierailija)

Meidän reilun neljäneliöisen kerrostalon kylpyhuoneen uusiminen maksoi noin 2000 euroa. Siis tajuttoman vähän. Ja tila kuitenkin purettiin alkutekijöihinsä eli betonipinnalle, kaikki uusittiin lattiakaivoja ja vesieristyksiä myöten. Kaikki kalusteet ovat uudet: suihkukaappi + suihkusekoittaja, lavuaari-peilikaapisto + sekoittaja ja wc-pönttö. Pintaputket vaihdettiin uusiin. Valaisimet uusittiin. Pyykinkuivausteline, roskis, lääkekaappi yms. sälä uusittiin myös.

Taloyhtiö osallistui vesieristyksen kuluihin ja osti uuden suihkusekoittajan. Putkifirma rikkoi vanhan pöntön ja toi uuden tilalle ilman kuluja. Työt teetätettiin oppilastyönä (= ilmaiseksi, mutta hitaahkosti) putki- ja sähköasennuksia lukuunottamatta, jotka olivatkin suurin yksittäinen kuluerä. Teimme hankintoja pitkin edeltävää vuotta, joten oli aikaa etsiä ja odotella hyviä tarjouksia ja poistomyyntejä.

Vaikka työ kesti kuusi viikkoa, se meni, koska meillä on toinen erillinen vessa, ja talon saunatiloissa saimme käydä suihkussa.

Kylppäristä tuli aivan loistava. Olen tavattoman tyytyväinen muuhunkin kuin hintaan.
  Vastaa viestiin
08.04.08, 15:48   #10 (linkki)
Liisa O
(Vierailija)

Meillä maksoi keittiöremppa kodinkoneineen noin 10 000 euroa. Siihen sisältyi myös töiden osuus, joista tosin sai kotitalousvähennyksen. Purimme itse kaiken ja tasoitimme seinät, mutta keittiöfirma asensi kaapit + koneet paikoilleen ja laatoitti välitilan. Sähkömies teki sähköhommat ja putkimies putkihommat. Meillä on keittiö kooltaan noin 13-14 m2. Pyysimme tarjouksia monelta keittöfirmalta ja Keittiöpisteestä saimme mieluisimma ja kohtuuhintaisimman. Puustelli ja Domus olivat hurjan paljon kalliimpia. Toisaalta eräs työkaveri teetti Puustellin keittiön ja siinä olikin vaikka mitä ongelmia toimitusten suhteen. Meillä pelas toimitukset tosi hyvin samoin asennukset ( 3 päivässä). Meille tuli keittiöön valkoiset kiiltävät ovet ja tummat laminaattitasot. Upotettu liesitaso, iso pakastin ja iso jääkaappi, tiskikone, liesikupu (rosteria kaikki koneet). Muutes hintaan sisältyy myös keittiön pöytä + tuolit. Valaistuksena spotteja ja kohdevalaisimia. Ollaan tosi tyytyväisiä.
  Vastaa viestiin

25.04.08, 13:46   #11 (linkki)
Saarappana
(Vierailija)

Muita kokemuksia oppilastöistä?

2000 euroa noin suuresta rempasta kuin yllä kerrottu on KADEHDITTAVAN
  Vastaa viestiin
25.04.08, 13:52   #12 (linkki)
Saarappana
(Vierailija)

Muita kokemuksia oppilastöistä?

2000 euroa noin suuresta rempasta kuin yllä kerrottu on KADEHDITTAVAN VÄHÄN! Itse ostin talvella Joensuun seudulta kerrostaloasunnon, jonka reilun kolmen neliön kylppäriremontti enteili n. 5000 euron suuruista, mutta joka on paisunut jo kahdeksaan tonniin. En tiedä enää mistä venyttää penniä, etten vain ala säästää väärässä paikassa. Remonttivastike vajaa 4 tonnia, johon kuuluu uudet putket, vesieriste, käyttövesipatteri, hanat ja valkea panelikatto.

Kaakelit, saumat, suihkunurkka, wc-pönttö, allaskaappi n. 2,5 tonnia. Kaakelit halvimmasta päästä.

Remonttimies, joka purkaa nykyisen kylppärin ja kasaa uuden ei ole tarjoustaan vielä jättänyt, mutta arvioi 1500-2000. Tässä miehessä plussaa on se, että sovittavat yhteistyönä putkifirman kanssa rempan, eikä minun tarvitsisi kuin lyödä rahaa pöytään. Mutta kyllä on iso hinta, ainakin tuohon 2000 euroon verrattuna.

Remonttinaista en itsestäni löydä, itse en vaikea tehdä mitään, miestä ei oo eikä kyllä osaavia kavereitakaan.

Elämä remppaanko?
  Vastaa viestiin
15.05.08, 10:38   #13 (linkki)
vimmuska
(Vierailija)

Oppilastyönä

mistä tuota oppilastyötä voi kysellä?
  Vastaa viestiin
15.05.08, 14:33   #14 (linkki)
aaaaak
(Vierailija)

Ammattioppilaitoksesta suoraan. Jos tarvitset sähkömiestä, ota yhteys paikkakuntasi ammattikouluun, jossa opiskellaan sähköasentajaksi. Yleensä netistä löytyy oppilaitoksista kattavat tiedot myös opettajista, joten esim. sähköopetuksesta vastaava henkilö osaa antaa tiedot tai ainakin tietää, kenelle yhdistää puhelu. Sama homma putkimiesten, kirvesmiesten, maalareiden ja muurareiden kanssa. Tietysti kesäaikaan eivät tee hommia, vaan koulun toiminta-aikaan.
  Vastaa viestiin
23.05.08, 17:13   #15 (linkki)
se 2000 maksanut
(Vierailija)

Myös aikuiskoulutuskeskuksista kannattaa kysyä. He oikein toivovat harjoittelukohteita. Pätevä opettaja tietenkin valvoo työtä, ja ottaa siitä täyden vastuun (eli teetättää uudelleen jos menee pieleen, ja maksaa uudet materiaalit myös).

Meillä meni ihan ok. Sattui kelvolliset oppilaat, eikä heitä, jotka on pakotettu kurssille.
  Vastaa viestiin
02.06.08, 12:43   #16 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Meillä meni

Keittiöön aikalailla tasan 10 000 Euroa. Keittiö ei ole iso, mutta koneet oli suhteellisen kalliit integroituine mikroineen ja tasot kiveä kahdella reiällä. (liesi ja lavuaari) Itse tehtiin kaikki mahdollinen. Sähkäri ja putkari olivat puolituttuja ja maksettiin virallista vähemmän.

Kylppäri ja sauna maksoi 9000 Euroa, koska laatoittaja teki poikkeuksellisen edullisesti työnsä. Palkkaan meni vain 500 Euroa (!). Kaikki mahdollinen tehtiin itse kuten kylpyhuoneen levytykset. Putkitöitä ja sähkötöitä teki taas nuo tutut edullisesti. Saunasta tuli aika tyylikäs ja siihen upposi kaikkineen noin 3000, vaikka lauteet tehtiin itse. Otettiin kallista paneelia, kuituvalot ja design-kiuas. Lauteistakin tuli tyylikkäät, kun tehtiin tarkkaan ohjeiden mukaan.
  Vastaa viestiin
02.12.08, 07:43   #17 (linkki)
Remontoija
(Vierailija)

Hinnat vaihtelevat

[viesti moderoitu - ei mainostusta]
  Vastaa viestiin
02.12.08, 07:47   #18 (linkki)
Remontoija
(Vierailija)

Kalusteet

[viesti moderoitu - ei mainostusta]
  Vastaa viestiin
04.03.09, 12:27   #19 (linkki)
ammattilaisella
(Vierailija)

Teetätin keittiöremontin

Kyllä tuo keittiöön 15,000,- on ehkä vähän liikaakin riippuu ihan täysin kalusteiden hinnasta ja 10,000,- kylppäriin samoin, kalusteet ja laatat vaikuttaa aika paljon, ja tietty kylppärin koko. Ei kai niiden hinnassa mitään ylärajaa ole.
Mä teetätin keittiöremppani Mainfuse:lla. Palvelu pelas ku junan vessa eikä hiukset harmaantuneet, ainakaan enempää ;-). Olen lukenut niin paljon näitä palstoja ennen remppaa, ja katsonut kun ihmiset haukkuu ja kiroo erinäisiä firmoja. Mun ei tarvinnut kirota. Niin että ottakaa opiksenne.

Vastaa viestiin
04.03.09, 12:41   #20 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Alle 5 tonnilla minun keittiöni rempattiin. Tuohon summaan ei tosin kuulunut kodinkoneita, lattioiden uusimista eikä sähkötöitä.
  Vastaa viestiin

04.03.09, 12:41   #21 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Remontin tekivät ammattilaliset ja parhaimmillaan töissä oli 4 henkilöä samaan aikaan + se, että työ tehtiin kolmessa päivässä.
  Vastaa viestiin
03.04.09, 19:36   #22 (linkki)
keittiön teettäjä
(Vierailija)

Meidän remontti

Meillä keittiöremontti tuli maksamaan n. 5500e, kaksi asentajaa Gaala-keittiöiltä, sokkelit, kaapit, allas, karuselli, tasot, laatikostot ja kaapinovet.
Kodin koneet omasta takaa, välitilan laatoitus ja vanhojen kaapistojen purkaminen tehtiin itse. Ei tullut mitään valaistuksia tms extraa. Asennustyötä en voi moittia, hommat hoituivat ihan niinkuin luvattiin.
Ainoa mitä olisin kaivannut oli se, että vanhat purkujätteet olisi kuljetettu pois keittiöfirman toimesta.
  Vastaa viestiin
30.09.09, 09:02   #23 (linkki)
Täti tomera
(Vierailija)

Laattatyö Kinnunen

Hiukan alle 20 tonnia.

Ottanette huomioon, että tosiaankin purkua oli. Samoin seinän siirtoa.

Työn jälki on huippua!

Veivät vielä jätteet pois!

Kuvia heidän sivuillaan..
  Vastaa viestiin
22.11.09, 11:23   #24 (linkki)
vsp
(Vierailija)

remontit

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dallu Näytä viesti
Minkä hintaiset ko. remonttien teettäminen on?

Molemmat tilat menisivät kokonaan uusiksi, purkutyöt pystymme tekemään itse.

Tietty putki- ja sähkötöiden laajuus vaikuttaa hintaan, mutta noin suunnilleen..

Olen itse laskenut keittiöön n.15,000€ ja kylpyhuoneeseen korkeintaan 10,000€.

kannataa kysyä tarjos koko hommasta esim. vsp-rakentajat
  Vastaa viestiin
25.11.09, 12:03   #25 (linkki)
urakan kilpailuttaminen
(Vierailija)

kilpailuta urakka

Itse löysin urakoitsijan duunarit.fi - Löydä ja kilpailuta ammattilaiset! sivuston kautta.
Tarjoukset sain vaivattomasti useammalta yritykseltä soittamatta yhtään puhelua.
suosittelen muillekin remontoijille, helppo tapa kilpailuttaa
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku