Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Rakentaminen ja remontointi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.03.12, 22:31   #101 (linkki)
Teuvo Rakentaja
(Vierailija)

Raksakimppa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ja jatkaa Näytä viesti
Ja vielä piti jatkaa, että 2000 -2500 e/m2 on varmaan lähempänä totuutta.

Jos rakennat omakotitaloa niin suosittelen liittymään Facebookin Raksakimppaan. Sieltä löydät muut alueellasi tällä hetkellä taloa rakentavat omista ryhmistään. Jäseniä ryhmissä on aika paljon. Osoite on Raksakimppa | Facebook
  Vastaa viestiin
26.03.12, 16:50   #102 (linkki)
Tre
(Vierailija)

Rakentamisen hinta

Kastellin moderni talo 170m2 + moderni kahden auton talli 60m2

Jos materiaaleissa vaihdellaan 1-5 välillä on meillä tasoa 4. Eli hivenen parempaa kuin keskitaso.

Talopakettifirma kasasi rungon itse tehtyjen perustusten päälle eli ns. säältä suojaan.
Vesikatto + tuulensuoja + eristykset.

Itse tehty tästä kokonaan eteenpäin

Talossa maalämpö.

Kaikki valvonnat + luvat laskettu mukaan hintaan.

Ilman tonttia ja pihatöitä (nurmikko, mullat, murskeet, kivetykset jne. ) joihin tulee menemään vielä n. 15.000,-

Hintaa talolle tullut tähän mennessä: 357.500,- Avaimet käteen varmaan jossakin 420 - 430.000 välillä.
  Vastaa viestiin
02.04.12, 21:25   #103 (linkki)
nyt muutetaan
(Vierailija)

218 000 e

Luulen että rahaa menee taloproktiin ihan just niinpaljon kuin sitä on siihen laittaa. Siinä mielessä tää vertailu on vähän tyhmää ja turhanpäiväistä. Mut näin meillä:

rakennettiin 130m2 yksitasoinen talo 205'220 lamellihirrestä vuokratontille. Maatyöt maksoi ihan sairaasti, savivellipohja (talon alla nyt reilu kolme metriä soraa).

-Maanvarainen laatta, radonputkistot on, 25-30cm epsit ja reunoilla finnfoamit.
- Talossa on IVT:n maalämpö vesikiertoisella latrtialämmityksellä, ilton IV-kone, varaava takka teräshormilla, puukiuas teräshormilla, kylppärissä on pari suihkua ja hienot laatoitukset. Seinissä on tapettia ja vahattua hirsipanelia, lattiassa laminaattia ja laattaa.
- Terassia on reilu 40 neliötä, ikkunat fenestran ja ovet Kasken.
- Keittiö, luikuovikomerot, eteispenkit ja kodarin kalusteet on Novartilta (aika perus, mut panostettiin mustavalkoisuuteen, tyylikkäisiin vetimiin ja pariin hienoon yksityiskohtaan).
Edullisesti sai tyylikästä.
- Hanat ja suihkut on Oraksen ja koneet Upon. WC-istuimet Idon, valaistus on ledejä ja energiansäästölamppuja. Hirret käsittelin Osmon puuvahalla.

Ite on tehty kaikki mitä on osattu ja ehditty. Pelkästään apu- ja siivoustöihin on saatu menemään kaikki vapaa-aika. Esim. Pakkelointia, maalausta, tapetointia, vahausta, siivousta ja jätekeikkaa on rittänyt.

Erikseen on ollut kuitenkin maarakennusfirma, pystytysporukka, putkari, sähkäri, vastaava mestari, lattiavalu porukka, muurari, takan pystyttäjä, väliseinä pystyttäjät, laatoittaja, keittiöasentajat, kattoturvatuotteiden ja läpivientien asentajat.

Hienosti meni osaurakka-systeemillä, rahaa meni silti enemmän kuin odotettiin. Mutta yllä lueteltu tuli meille maksamaan 218 000e, ja hyvä niin, sillä enempää ei olis pankista annettu...
  Vastaa viestiin
03.04.12, 07:39   #104 (linkki)
Fiksun isän poika
(Vierailija)

Ennen oli halvempaa

Silloin markka-aikana kun rakentaminen oli halvempaa, isäpappa rakensi 40 m2:n laajennuksen 40 000 markalla eli 6 700 eurolla. Vaikka aikaa tästä on jo parikymmentä vuotta, ei tuo 40 000 markkaa silloinkaan ollut mikään jättisumma ja hommaan ei tarvittu edes lainaa.

Alunperin omakotitalo oli maksanut 120 000 markkaa eli n. 190 €/m2. Autonkuljettajaisäni maksoi velan 10 vuodessa ja samalla elätti suuren perheen. Olihan tuo 120 000 markkaa silloin jotain, mutta kyllä sen maksoi yhdelläkin pikkupalkalla 10 vuodessa.

Näin siis silloin, kun markalla vielä sai eikä ahneus ollut iskenyt joka paikkaan. Silloin oli paremmin.

"Hieman" ovat rakennuskulut ja asuntojen nousseet tuosta ajasta, nykyään otetaan 25 vuoden lainoja, että saadaan katto pään päälle ja silti molemmat vahnemmat joutuvat raatamaan töissä pitkää päivää.. :(
  Vastaa viestiin
05.04.12, 13:00   #105 (linkki)
osta valmis
(Vierailija)

Asunnon rakennuskustannuksiin täytyy laskea muutakin kuin talonkustannukset.
Kun saat talosi lisärakennuksineen valmiiksi on vielä piha-alue, kaikkine multineen, kasveineen päivineen. Myös muualla asumisen kustannukset matkoineen lisää kustannuksia. Jos myyt osakkeen ennen talon rakentamista, on mentävä vuokralle jonnekin. Rakennat monta kuukautta tai vuoden, joten vuokralla asumiseen menee euro poikineen ja kuljet rakennuksella ja kaikki vapaa.aikasi menee rakennuksella, siis jos haluat tehdä euroja säästääksesi mahdollisimman paljon itse, sekin maksaa.
Kaikki se aika, jolloin rakennat, on pois perheen parista, voi maksaa koko ihmis-suhteen,joten kun talosi on valmis, on eukko ja lapset häippässeet.
  Vastaa viestiin
06.04.12, 19:29   #106 (linkki)
rakentaja saku
(Vierailija)

Joo, niinhän siinä kävi.
Olin rakennuksella vuoden, tehden itse, rahaa säästääkseni mahdollisimman paljon. Vaimo koki olleensa yksinhuoltaja koko rakentamisen ajan ja suhteet meni solmuun.
Vaimo, siis exä ja lapset asuvat kymmenen kilsan päässä, kuitenkin samassa kaupungissa ja nyt yritämme myydä tätä melkein valmista taloa, johon olen uhrannut työpanokseni vuoden edestä, palkkatyön lisäksi.
Jos ja kun saamme myytyä, rahat menevät puoliksi ja sitten vielä verottajalle osa, koska emme ole asuneet sitä kahta vuotta, jolloin saisimme myydä talon ilman myyntivoittoveroa.

Mitä eukosta, niitä riittää markkinoilla mutta lapset, heitä on niin kovasti ikävä...
  Vastaa viestiin
19.04.12, 08:01   #107 (linkki)
Rebekka
(Vierailija)

Talopakettien hinnat

Me ollaan tsekkaamassa talopakettien hintoja täältä: Talopaketit yhdestä osoitteesta - Talovertailu.fi
Tuolla on 26 eri talovalmistajan talopaketit ja kaikille on hinta. Suurimmat talotehtaat näyttää olevan mukana.
  Vastaa viestiin
17.08.12, 10:07   #108 (linkki)
jaan
(Vierailija)

etsivät tääd maalaus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaikeaa Näytä viesti
Vaikea sanoa budjetista mitään tarkkaa arviota, kun ei tiedä, millaiset sisustusratkaisut taloon tulee. Talon hinnaksi jäisi siis noin 200 000, kun tontin hinta on 40 000 euroa. Jos 200 000 riittää, niin saatte edullisen talon, mutta koska rakennusurakassa on mukana "edullisia" tuttavia, niin se toki auttaa.

Hei etsivät suomesta maalaus työt, voin vähän suomea, mutta kyllä ​​opiskelen, yhtiön vuoden rinkselt, ei juo, ja kohusetuntlik, 23758503835 siitä kiittäen
  Vastaa viestiin
03.01.13, 20:58   #109 (linkki)
Nainen talonrakentajana
(Vierailija)

reilu 1000e/neliö

Naisena rakensin 200 neliön omakotitalon Satakunnan maaseudulle. Reilu 1000e/neliö, kun tein mahd. paljon itse. Yks timpuri oli iltatöissä.
  Vastaa viestiin
04.01.13, 14:12   #110 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2013
omatoiminen rakentaminen

On selvää että rakennuskustannukset nousevat ja tulevat nousemaan tulevina vuosina. Jos vaan on mahdollista tekisin suurin osan töistä omin käsin, sillä säästää mielettömät määrät rahaa. Rakensin omaa taloa muutama vuosi sitten ja jo sillä että hankin itse rakennustarvikkeet niin säästin paljon.
  Vastaa viestiin

04.01.13, 17:23   #111 (linkki)
unisex rakentaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen talonrakentajana Näytä viesti
Naisena rakensin 200 neliön omakotitalon Satakunnan maaseudulle. Reilu 1000e/neliö, kun tein mahd. paljon itse. Yks timpuri oli iltatöissä.
Olisiko hintaan vaikuttanut jotenkin, jos olisit ollut mies, vai miksi halusit tuoda sukupuoltasi tässä esiin?
  Vastaa viestiin
28.01.13, 00:07   #112 (linkki)
Seppo
(Vierailija)

112 m2

120 000€ tuli maksamaan... Sorat toi ulkopuolinen sekä sähkömies... Muuten kaikki itse... Talo valmistui noin kuukausi sitten
  Vastaa viestiin
12.02.13, 15:29   #113 (linkki)
änkyrä
(Vierailija)

Sähköjen vetäminen ja vesiliitännän ja jätevesijärjestelmä maksaa myös jos rakennat talon taajaman ulkopuolelle.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku