Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Rakentaminen ja remontointi
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
25.06.08, 15:46   #1 (linkki)
vjk
(Vierailija)

keittiön välitilan kaakelointi+hinta?

hei!

haluaisin laitattaa uudet kaakelit keittiön välitilaan (ala noin 2 neilömetriä) vanhojen rumanväristen tilalle. kuinkahan paljon tuollainen homma tulisi maksamaan? itse voisimme poistaa vanhat kaakelit ja tasoittaa pinnan, joten ammattilaisen tehtäväksi jäisi vain uusien kaakelien kiinnittäminen ja viimeistely. entä mitä suunnilleen tulisi maksamaan, jos ammattilainen hoitaisi purkutöineen kaiken?

kyseessä on vuokra-asunto, joten ihan hirveitä summia en mielelläni maksaisi. toisaalta tulen asumaan asunnossa todennäköisesti monta vuotta, joten olisi kiva saada keittiöstä mieleinen. kaakeleiden maalaaminen tai kaakelitarrat eivät tule kysymykseen, vaikka toki halpoja vaihtoehtoja olisivatkin.

kiitos jos viitsitte vastata!
  Vastaa viestiin
26.06.08, 09:32   #2 (linkki)
kokemuksella
(Vierailija)

Se vanhojen kaakelien poisto ja pinnan tasoitus on koko hommassa se vaikein osuus, eli jos sen olette valmiita itse hoitamaan niin parin neliömetrin kaakelointi tavallisilla kaakeleilla tai mosaiikkikaakelimatolla on helppoa kuin heinänteko. Netistä ja kirjaston hyllystä löytyy ohjeita.
  Vastaa viestiin
26.06.08, 10:04   #3 (linkki)
<>
(Vierailija)

Minäkin tällaisena tavallisena naisihmisenä sanoisin, että miksi et tee kaakelointia itse. Ei ole todellakaan vaikeaa. Toki lupa kaakelinvaihtoon kannattaa kysyä vuokraisännältä, koska kaikki remontti on yleensä kielletty ilman eri lupaa. Varsinkin VVO:n yms. vuokra-asunnoissa ollaan hyvinkin tarkkoja, että värit pitää olla neutraalit ts. eri ihmisten erilaisiin sisustuksiin sopivat.

Kaakelointiin saa hyvät ohjeet esim. rautakaupasta, joten samalla kun kiertää katsomassa erilaisia kaakeleita eri liikkeessä, niin voi kysyä ohjeita tekemiseen. Samalla voi toki kysyä, että laittavatko kaakeleita, jolloin mitä työ maksaisi.
  Vastaa viestiin
26.06.08, 21:43   #4 (linkki)
vjk
(Vierailija)

kiitos vastauksista!

jos kaakelointi tosiaan onnistuu suht helposti niin voisin tosiaan itsekin sen tehdä. toisaalta olen äärimmäisen pikkutarkka perfektionisti, että toivottavasti se sitten on oikeasti helppoa saada hyvää jälkeä amatöörinkin:D ehkä kuitenkin menen vielä kyselemään hintoja jostakin. en vaan yhtään osaa arvioida paljon tuollaisesta olisi järkevää maksaa ja pelkään maksavani hirveää ylihintaa.

tietysti meinaan kysyä luvan vuokranantajilta. ehkä he jopa maksavat koko lystin, mutta koska he kustantavat jo seinien maalauksen ja lattian kunnostuksen, niin voi olla etteivät ole halukkaita maksamaan sinänsä siistin keittiön remontointia. valkoiset kaakelit ajattelin laittaa.
  Vastaa viestiin