Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Säästöpossu
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.12.11, 17:17   #126 (linkki)
Leijon
(Vierailija)

Meillä leivotaan tänään!

Omalle ovelle on saapunut vaikka minkälaisia rinpauttajia, jee-jeen todistajista tarkastajiin.
On hauskaa, kun omaa tietynlaisen anarkistisen luonteen.. asunnossa ei modernia töllöä ole; vanha putkitelevisio, jolla voi katsella niidä vanhoja kunnon VHS-kasetteja.
Jokainen tarkastaja ynnä muut pölynimurikauppiaat ovat ilahduttava piriste iltapäiviin. Kotiasuni koostuu nähkääs ElmuKelmusta väkerretystä mekosta, siinä on mennyt hämilleen moni kolkuttaja! Eivät tohdi edes silmiin katsoa ensinäkemisen jälkeen, saatika sisälle rohjeta. Vaikka olisi sumppia, ja nisua jos on ollut hyvä päivä. Saanpahan minä päivän kiherrykset! Jos on nuorempaa sakkia Lumilyhtykalentereineen oven takana, on lähellä pitkä ja siveä aamutakki jota repiä päälle. Joten ei ole poliisisedillä vielä kiirettä tänne, ehkä sitten kun kuolo meikäläisen korjaa.
  Vastaa viestiin
19.12.11, 18:19   #127 (linkki)
Dunno
(Vierailija)

Mää tuossa mietin että kun mulla on tuo TV-ruutu, ja siinä on ilmeisesti sisäänrakennettu digiboksi mutta piuhaa jolla vehkeeseen sais kuvan (=antennijohto telkkarista seinään) ei taloudesta löydy ni lasketaanko tuo silti välineeksi jolla voi vastaanottaa TV-kuvaa ja jos päästän tarkastajan tutkimaan tuon ni tuleeko perässä lasku?
  Vastaa viestiin
19.12.11, 18:31   #128 (linkki)
Inspector
(Vierailija)

Vapaamatkustajat liriin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dunno Näytä viesti
Mää tuossa mietin että kun mulla on tuo TV-ruutu, ja siinä on ilmeisesti sisäänrakennettu digiboksi mutta piuhaa jolla vehkeeseen sais kuvan (=antennijohto telkkarista seinään) ei taloudesta löydy ni lasketaanko tuo silti välineeksi jolla voi vastaanottaa TV-kuvaa ja jos päästän tarkastajan tutkimaan tuon ni tuleeko perässä lasku?
Tulee lasku ilman muuta ja vielä tuplana.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 19:02   #129 (linkki)
Kymysys
(Vierailija)

Tv-lupatarkastus

Moro!

Jos tv-lupatarkastaja ilmestyy ovelle ja sanon, että TV on juuri äskettäin hankittu, niin mitä tapahtuu? Joudunko todistamaan asian kuitilla, että uskovat?

Olen tähän asti maksanut tv-lupaa siitä hetkestä alkaen kun tv:n hankin eli reilun vuoden, mutta nyt näyttää budjetti niin tiukalta (opiskelija kun olen) että tekisi mieli säästää tästä, vuodessa 250e on kuitenkin paljon. Ajattelin siis ilmoittaa, että mulla ei enää ole TV:tä, mutta jos tarkastaja ovella ilmaantuu, niin en ryhdy väittämään ettei TV:tä olisi. Kelpaako siis silloin selitykseksi "vasta hankittu" ja lupaus maksaa kiltisti tästä eteen päin?
  Vastaa viestiin
12.02.12, 14:28   #130 (linkki)
miisku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kymysys Näytä viesti
Moro!

Jos tv-lupatarkastaja ilmestyy ovelle ja sanon, että TV on juuri äskettäin hankittu, niin mitä tapahtuu? Joudunko todistamaan asian kuitilla, että uskovat?

Olen tähän asti maksanut tv-lupaa siitä hetkestä alkaen kun tv:n hankin eli reilun vuoden, mutta nyt näyttää budjetti niin tiukalta (opiskelija kun olen) että tekisi mieli säästää tästä, vuodessa 250e on kuitenkin paljon. Ajattelin siis ilmoittaa, että mulla ei enää ole TV:tä, mutta jos tarkastaja ovella ilmaantuu, niin en ryhdy väittämään ettei TV:tä olisi. Kelpaako siis silloin selitykseksi "vasta hankittu" ja lupaus maksaa kiltisti tästä eteen päin?

Valheella on lyhyet jäljet. Sori. Mutta ovea ei tarvitse aina kaikille avata - luulen - vai olenko ihan väärässä? Ainakaan meitsi ei availe. Kun on nuori sinkkunainen niin ei voi tietää mikä hullu oven takana on. Tututkin soittaa ennen kuin tulee.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 14:58   #131 (linkki)
Kymysys
(Vierailija)

...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miisku Näytä viesti
Valheella on lyhyet jäljet. Sori. Mutta ovea ei tarvitse aina kaikille avata - luulen - vai olenko ihan väärässä? Ainakaan meitsi ei availe. Kun on nuori sinkkunainen niin ei voi tietää mikä hullu oven takana on. Tututkin soittaa ennen kuin tulee.

Ei tarvitse avata, mutta mulla on niin tapana tehdä jos kello soi. :) Enkä tän takia ajtellut sitä muuttaa.

Mut tarkoititko, ettei selitys kelpaa?
  Vastaa viestiin
13.02.12, 08:59   #132 (linkki)
mutku
(Vierailija)

Ei noita lupatarkastajia tarvitse sisälle päästää, pitää olla kotitarkastuslupa ja sen saa vain poliisin kautta. En ole ikinä päästänyt tarkastajaa sisälle, sanon vaan että onhan teillä tietokone, katsokaa sieltä. Lähtevät kiltisti pois eikä perästä kuulu mitään. Mulla on kuitenkin se lupa, mutten viitsi kaivaa esille.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 09:12   #133 (linkki)
hyvä hyvä
(Vierailija)

Jos teillä on luvat kunnossa, varmaan silloin eivät tule käymään, ainoastaan luvattomille.

Hyvä että nyt tulee kaikille sama maksu voimaan, ei ole enään muiden maksuilla katselijoita, saadaan nekin valehtelijat kuriin .
  Vastaa viestiin
13.02.12, 09:51   #134 (linkki)
Lupa-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mutku Näytä viesti
mulla on kuitenkin se lupa, mutten viitsi kaivaa esille.
Ei ne tarkastajat tule, jos on voimassaoleva lupa. Näkevät nimi- ja osoitetiedoista nuo asiat. Jos tarkastaja on luonasi käynyt, ei sinulla lupaa ole.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 11:54   #135 (linkki)
rrrrrrrr
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lupa- Näytä viesti
Ei ne tarkastajat tule, jos on voimassaoleva lupa. Näkevät nimi- ja osoitetiedoista nuo asiat. Jos tarkastaja on luonasi käynyt, ei sinulla lupaa ole.

Meillä kävi, vaikka maksu olikin maksettu. Ihme vänkääjäukko.

ensimmäistä kertaa elämässäni teki mieli tirvaista päin näköä. Kaivoin sitten kuitin esiin ja kehotin lukemana oikein kunnolla. Pyysi anteeksi häiriötä ja luikki pakoon.

Laitoin toki palautetta häirinnästä esimiehilleen, jotta voisivat opettaa käytöstapoja tarkastajilleen kuuntelemisen taidon lisäksi.

Sen jälkeen laskin korvaussumman, irtisanoin tv-maksuni ja palasin takaisin maksajien joukkoon, kun korvaussumma oli tullut säästetyksi.

En vain millään hyväksy yle:läistä "herrat käskee ja orjat kumartaa" politiikkaa, että on täysin nollatoleranssi ylen suhteen. Tästä kiitos Jungnerille.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 14:52   #136 (linkki)
maksu
(Vierailija)

Se vasta on väärin, jos tulee laki, että tv-lupamaksu maksetaan verovaroista. Miksi ihmeessä ihmisten, jotka eivät näe, eivät halua katsoa typeriä ohjelmia tai ovat Suomessa vain osan vuotta heidänkin pitää maksaa lupamaksu. Siis maksaa kaikkien entisten pinnareidenkin lupamaksut. Ei se ole oikeudenmukaista, ei.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 17:00   #137 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

olen ketjun ap.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maksu Näytä viesti
Se vasta on väärin, jos tulee laki, että tv-lupamaksu maksetaan verovaroista. Miksi ihmeessä ihmisten, jotka eivät näe, eivät halua katsoa typeriä ohjelmia tai ovat Suomessa vain osan vuotta heidänkin pitää maksaa lupamaksu. Siis maksaa kaikkien entisten pinnareidenkin lupamaksut. Ei se ole oikeudenmukaista, ei.
En olisi osannut kuvitella, että tästä tv-lupamaksujutusta tulee näin pitkäikäinen ketju.
Yle-maksu tulee eikä sille enää mitään mahda. Kai se telkkari pitää taas hommata.
Kyllä sieltä tulee ihan hyvää ohjelmaa ainakin ulkomaisilta kanavilta.

Ihastelin Arte-kanavalta dokumenttia Vantaan joelta. Jos en olisi suomalainen enkä ikinä käynyt tässä maassa niin kummasti alkaisi tehdä mieli piipahtaa. Niin hyvin tuo ohjelma on tehty.

Lupatarkastajista ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan. "Saanko pluvan" sanoo Loiri biisissään.
Onneksi meillä elleillä on lupa kirjoittaa ilmaiseksi hauskoja ja poskettomia juttuja.
  Vastaa viestiin
15.02.12, 09:36   #138 (linkki)
käytöskukka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rrrrrrrr Näytä viesti
Meillä kävi, vaikka maksu olikin maksettu. Ihme vänkääjäukko.

ensimmäistä kertaa elämässäni teki mieli tirvaista päin näköä. Kaivoin sitten kuitin esiin ja kehotin lukemana oikein kunnolla. Pyysi anteeksi häiriötä ja luikki pakoon.

Laitoin toki palautetta häirinnästä esimiehilleen, jotta voisivat opettaa käytöstapoja tarkastajilleen kuuntelemisen taidon lisäksi.

Sen jälkeen laskin korvaussumman, irtisanoin tv-maksuni ja palasin takaisin maksajien joukkoon, kun korvaussumma oli tullut säästetyksi.

En vain millään hyväksy yle:läistä "herrat käskee ja orjat kumartaa" politiikkaa, että on täysin nollatoleranssi ylen suhteen. Tästä kiitos Jungnerille.
Sinähän se tooosi fiksusti käyttäydyt, kun toinen tekee työtänsä! Olikohan syy pahaan oloon joku muu, kuin tuo tarkastaja? Tuskin nyt sentään niin huonosti käyttäytyi, että normi-ihmisen pinna palaa noin pahasti, että lyöminen tulee edes mieleen.
  Vastaa viestiin
15.02.12, 16:33   #139 (linkki)
Kymysys
(Vierailija)

Tv-lupatarkastus

Lainaus:
Moro!

Arvostaisin kovasti jos jollakulla olisi tietoa tai edes valistunut arvaus, ja vielä jakaisin sen tiedon täällä. :)
  Vastaa viestiin
15.02.12, 16:34   #140 (linkki)
Kymysys
(Vierailija)

Tv-lupatarkastus

Lainaus:
Moro!

Arvostaisin kovasti jos jollakulla olisi tietoa tai edes valistunut arvaus, ja vielä jakaisi sen tiedon täällä. :)
  Vastaa viestiin
15.02.12, 16:46   #141 (linkki)
Ankelika
(Vierailija)

selitykset

Ainakaan pääkaupunkiseudulla liputon matkustaja ei saa sääliä. Selitykset eivät auta vaan
tarkastusmaksu ja junalippu on maksettava.

Maksoin aikoinaan tv-lupamaksuni. En halua yleensäkään elämääni turhaa stressiä.
Luultavasti kysymyksesi on niin arka ettei siihen kukaan halua vastata.
Vapaamatkustaminen ei ole kovin hyväksyttävää millään elämän alalla vaikka onkin köyhä opiskelija.
  Vastaa viestiin
16.02.12, 17:34   #142 (linkki)
SijoittelijaC
(Vierailija)

Tv-lupatarkastus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ankelika Näytä viesti
Vapaamatkustaminen ei ole kovin hyväksyttävää millään elämän alalla vaikka onkin köyhä opiskelija.
Tiedetään... ei tää hyvältä tunnu mustakaan.

Jo muutaman kuukauden maksamattomuus helpottaisi kummasti, sitten voisi taas ilmoittautua maksajaksi. Mutta eihän sitä viitsi kokeilla, jos riski kiinnijäämisestä ja sakoista on kovin suuri.
  Vastaa viestiin
23.03.12, 20:12   #143 (linkki)
Elämää ja erotiikkaa

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Meillä ei ole koskaan TV-lupatarkastaja soittanut tai käynyt.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku