| |  | |
29.06.09, 12:38
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | PayPalin käyttäjiä ? Kokemuksia?
Onko täällä PayPalin käyttäjiä?
Onko siitä hyötyä, ja jos niin, millaista?
Maksaako rahansiirrot jotai (tieto oli hieman epämääräinen sivuilla)?
Mitä muuta olisi hyvä tietää?
| |
| | |
29.06.09, 13:23
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
On.
On, ei tartte kaivella luottokorttitietoja eikä lähetellä niitä pitkin nettiä. Tosi kätevä esim. ebayssa.
Ei, saattaa ne jonkun sentin ottaa kikkailemalla vaihtokursseilla mutta käytännössä ei mitään.
Eipä kai siitä muuta.
| |
| | |
29.06.09, 13:26
|
#3 (linkki)
Rekisteröitynyt: 11/1999
| Hyvä
Itse käytän ulkomailla ostaessa PayPalia aina kun se on mahdollista. Näin itse liike ei saa tietooni luottokorttini tietoja, vaan ne ovat pelkästään PayPalin tiedossa.
| |
| | |
22.07.09, 09:02
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Meitzille kysymys
Tarkoititko, että ulkomailta ostettaessa (ei ulkomailla)? Paypal ei kai sovellu myymälöissä maksamiseen, vai soveltuuko?
| |
| | |
22.07.09, 12:43
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suosittelen. Itse käytän Paypalia ulkomaisista nettikaupoista ostaessani aina kuin mahdollista (kaikilla liikkeillä ei tätä mahdollisuutta ole). Kaupat eivät saa korttisi tietoja selville ja käsittääkseni Paypal myös korvaa tilanteissa, joissa tavara on viallinen tai ei saavu perille. Tässä voin olla väärässä, korjatkoon jos joku tietää muuta.
Paypal ehdoton esim. ebaylta ostaessa, myyjät kun (suurin osa) ovat yksityisiä, tilitiedot eivät mene minne sattuu ja ostaminen on turvallista, ainakin ebay antaa rahat takaisin, jos tuote ei vaikka koskaan saavukaan perille.
| |
| | |
22.07.09, 19:22
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
No no mutta kenelles ne tiedot sitten menevät? Tai siis miten tuonne PayPaliin siirretään rahaa, tarvitseeko visanumeroa tms?
| |
| | |
22.07.09, 20:56
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Visa tai Visa Electron pitää olla | |
| | |
22.07.09, 22:51
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mutta meneehän se korttinumero kuitenkin jollekin ylimääräiselle jos kerta tuo toimii esim visalla..
| |
| | |
23.07.09, 10:14
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
menee vain paypalin tietoon.
| |
| | |
23.07.09, 16:54
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onhan sekin ylimääräinen taho jolle kortin numero menee.. ihan sama jos joku kauppa sen numeron saa, pystyyhän tuolta paypalistakin joku työntekijä numerosi varastamaan..
| |
| | |
23.07.09, 17:02
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
silloin se on paypalin vastuulla ja he ovat korvausvastuussa. ethän koskaan voi käyttää korttiasi, jos koko ajan pelkäät, että joku varastaa sen. kuka tahansa voi sen numeron varastaa, vaikka prisman kassa.
| |
| | |
29.07.09, 19:53
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voiko paypal tiliä käyttää välittömästi kun siihen on liitetty luottokortti, vai onko pakko ensin suorittaa se kortin varmistus(ja odotella pari päivää että verkkopankissa näkyy se koodi)?
| |
| | |
30.07.09, 12:01
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi käyttää, ilmeisesti ilman varmistamista on jokin raja (luokkaa 150-200e?) mitä kalliimpia ei voi ostaa. Mutta itse siis en ole varmistanut, ja pystyn kyllä pienehköjä ostoksia tekemään.
| |
| | |
23.08.09, 23:40
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | paypalsucks.com
paypal varastaa rahas ja laittaa limitin accounttiis näin on mulle käyny noin 10 kertaa.
| |
| | |
09.02.11, 13:02
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | PP vie rahat
Olen odotellut PayPalista Osuuspankin tilille siirtämiäni varoja kuin kuuta nousevaa. Virtuaalinen raha vilahtaa kyllä PP:n tilille, mutta ei ole todellakaan MITÄÄN takeita siitä, että saat ne sieltä ulos kotimaan pankkitilille!
Ohjeissa sanotaan siirtoajaksi milloin 3-5 milloin 5-7 päivää, mutta nyt on jo 13 arkipäivää kulunut, eikä rahat ole OP:n tilillä. PP sanoo, että siirto on "completed" ja asia on heidän osaltaan ilmeisesti selvä. Kovalla työllä ansaitut rahat vaan hävisi jonnekin bittiavaruuteen!
En yhtään ihmettele, miksi PP on niin huonon maksupalvelun maineessa.
| |
| | |
11.06.12, 08:02
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | ehdot rahansaannille tililleni Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wot Olen odotellut PayPalista Osuuspankin tilille siirtämiäni varoja kuin kuuta nousevaa. Virtuaalinen raha vilahtaa kyllä PP:n tilille, mutta ei ole todellakaan MITÄÄN takeita siitä, että saat ne sieltä ulos kotimaan pankkitilille!
Ohjeissa sanotaan siirtoajaksi milloin 3-5 milloin 5-7 päivää, mutta nyt on jo 13 arkipäivää kulunut, eikä rahat ole OP:n tilillä. PP sanoo, että siirto on "completed" ja asia on heidän osaltaan ilmeisesti selvä. Kovalla työllä ansaitut rahat vaan hävisi jonnekin bittiavaruuteen!
En yhtään ihmettele, miksi PP on niin huonon maksupalvelun maineessa. | Voiko olla niin, että maksaja voi asettaa rahan siirrolle tilille sellaisia ehtoja, jotka eivät tule näkyviin rahojaan odottavalle. Olen nimittäin saanut tarjouksia veneeni ulkomaisilta ostajilta ja niissä näyttää erääksi osapuoleksi nousevan joku kuljetusliike, joka antaa jonkun täydentävän asiakirjan vielä paypal-pankille. Saamani ostotarjoukset ovat liian edullisia ja kiireisiä,että asia alkaa jo haista ! Taitaa minultakin silloin jäädä rahat vain bittiavaruuteen
| |
| | |
11.06.12, 19:58
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uskallaanko Voiko olla niin, että maksaja voi asettaa rahan siirrolle tilille sellaisia ehtoja, jotka eivät tule näkyviin rahojaan odottavalle. Olen nimittäin saanut tarjouksia veneeni ulkomaisilta ostajilta ja niissä näyttää erääksi osapuoleksi nousevan joku kuljetusliike, joka antaa jonkun täydentävän asiakirjan vielä paypal-pankille. Saamani ostotarjoukset ovat liian edullisia ja kiireisiä,että asia alkaa jo haista ! Taitaa minultakin silloin jäädä rahat vain bittiavaruuteen | Kuulostaa huijaukselta. Netissä on ollut varoituksia nimenomaan autojen, veneiden ja elektroniikan myyjille tehdyistä ulkomaisista huijaritarjouksista, joista perinteisesti on käytetty katteetonta shekkiä ja viime vuosina PayPalia.
| |
| | |
25.06.12, 10:15
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Paypal on ihan kätevä. Itse käytän sitä suuren kansainvälisen Kiva-organisaation maksuihin.
Tämä järjestö antaa korotonta lainaa ympäri maailmaa yksityisille ihmisille lähinnä kehitysmaissa, esim. lisähankihtoihin omaan jo perustettuun liikkeeseen. ompelukoneen hankintaan tms. Laina maksetaan osissa takaisin paypal-tilille, ja rahan voi taas lainata toiselle. Kaikki käy tosi helposti muutamalla näpäytyksellä. Olen antanut kymmenkunta lainaa ja nyt takaisinmaksuja tulee kuukaudessa varmaan 100€ paypal-tilille, se on sopiva summa taas yhdelle uudelle lainalle.
Suositteleen paypalia.
Suositttelen myös tutustumaan: Kiva - Loans that change lives | |
| | | | |