Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.06.05, 16:10   #1 (linkki)
hyvä sänky?
(Vierailija)

Onko Jensen

Hei, olen ostamassa uutta patjaa futonin tilalle. Kävin koemakaamassa Jensenin patjoja ja tuntuivat hyviltä mutta onko kenelläkään käytännön kokemuksia hinta/laatu suhteesta? Myös Askon uudet Bonnel-mallit ja Ekens ovat harkinnassa.
  Vastaa viestiin

06.06.05, 16:17   #2 (linkki)
paras sänky
(Vierailija)

Re: Onko Jensen

Oletko kokeillut Hästensiä? Minusta se on ehdottomasti paras. Jos olet laittamassa joka tapauksessa paljon rahaa kiinni vuoteeseen niin miksi maksaa vaahtomuovista. Hästens sisältää vain luonnonmateriaaleja ja sillä on tosi pitkä takuu.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 17:03   #3 (linkki)
Meillä
(Vierailija)

On norjalaiset Ekornes Svane-sängyt ja ovat osoittautuneet huippuhyviksi; ostimme ne n. 8 vuotta sitten. Kalliithan ne olivat, mutta ihminen viettää suuren osan elämästään sängyssä...
  Vastaa viestiin
06.06.05, 18:08   #4 (linkki)
Kaisa
(Vierailija)

Meillä on jensenin moottoroidut sängyt ollut neljä vuotta ja olemme todella tyytyväisiä niihin.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 18:40   #5 (linkki)
minni
(Vierailija)

Meillä on myös norjalaiset Ekornes Svane-sängyt. Ovat todella huiput!! Mietittiin Jensenin, Duxin ja noiden välillä. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Kannattaa muuten ottaa mieluummin kaksi erillistä sänkyä ja sitten niihin yhtenäinen leveä paksu petari. Paljon kivempi siirrellä esim muuton yhteydessä kahta sänkyä kuin yhtä tosi leveätä.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 20:47   #6 (linkki)
Ex Hästensin omistaja
(Vierailija)

Jensen on ihan ehdoton. Parmpia sänkyjä saa hakea. Laatua!!!Selkäkivut loppui siihen.
  Vastaa viestiin
07.06.05, 10:11   #7 (linkki)
Malla
(Vierailija)

Meillä on Hästens ja Jensenin Ambassador sängyt. Jensen on vierashuoneessa ja siinä en pysty itse nukkumaan, patjat ovat puolikova ja pehmeä. Kahden erillisen patjan suurin ongelma on se, etteivät ne pysy kunnolla paikalla ja kun päädyn nostaa ylös petauspatja menee aina vimpulaan.

Hästens on enemmän minun makuun ja siinä olen nukkunut jo useamman vuoden. Selkävaivaiselle erittäin hyvä hankinta ja tärkeät oli myös se, että kaikki materiaalit ovat luonnonmateriaaleja ja hengittävät. Kesällä eron huomaa kun nukkuu luonnonmateriaaleista tehdyssä sängyssä, jossa myös vuodevaatteet ovat luonnonmateriaaleja, sänky ei ole kuuma ja se hengittää. Petauspatjan voi pesettää kokonaisena pesulassa. Vaahtomuovisesta voi pestä ainoastaan päällisen.
  Vastaa viestiin
07.06.05, 12:36   #8 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Jensen tuli sitten ostettua eli Diplomat kiinteä patja ja siihen tatalaylatex sijauspatja. Hintaa kertyi 1600 euroa alennusten kanssa. Kävin myös koemakaamassa Hästensejä mutta tuntuivat liian pehmeiltä selälleni. Tuo Jensen vaan tuntui parhaalta. Mutta nämä ovat maku- ja selkäasioita viime kädessä joten mitäpä niistä kiistelemään.. En tiedä mitä muuten tuolla hinnalla ois saanut Hästensiltä?
  Vastaa viestiin
07.06.05, 19:54   #9 (linkki)
Voi harmi
(Vierailija)

Nyt en enää muista, miksi myyjä varoitti meitä ostamasta latex sijauspatjoja, mutta sen verran vakuutavat perustelut olivat, että niihin emme päätyneet. Kertokaa niitä käyttävät, millaiset ne ovat!
  Vastaa viestiin
30.01.07, 23:15   #10 (linkki)
Ikuinen Jensen fani
(Vierailija)

Ostettiin Vepsäläiseltä Jensenin Active II säätösängyt Supreme patjoilla. En ole eläissäni koittanut mitään niin hyvää sänkyä! (Hästensit koettu ja heivattu...). Suosittelen!!
  Vastaa viestiin
31.01.07, 21:29   #11 (linkki)
Pipe
(Vierailija)

Miksi luovutte futoneista? Mietin juuri sängyn hankintaa (nukun huonosti, hikoilen) ja futon luonnonmateriaalisena on yksi vaihtoehto. Olen kokeillut niitä liikkeessä muutaman kerran ja pehmeinkin niistä (Futon wool) tuntuu aika kovalta. Mutta futonin petauspatja ja peitto ovat täyspuuvillaisa ja pestäviä. Olen myös kokeillut Ikean uutta Sultan skien -runkopatjaa, joka on myös täysin luonnonmateriaaleista (petaria ei voinut pestä - huono juttu), mutta ao. patja taas tuntuu jousineen ihan liian pehmeältä: kun siihen reunalle istuu, vajoaa alas...Mitä neuvoksi ? Mitään muovituotetta en enää halua.
  Vastaa viestiin
02.02.07, 10:40   #12 (linkki)
ta_ru
(Vierailija)

Kyllä Jensen on noista arvokkaammista sängyistä mielestäni kaikkein huonoin. Jos haluan Jensenin tasoisen sängyn niin käyn ostamassa saman valmistajan Hilding mallistosta 4 kertaa edullisemmat patjat. Nyt nukun askon bonnelilla, johon on tullut 2 vuodessa kuoppa keskelle!

Olen nyt tehnyt listaa parempien patjojen plussista ja miinuksista ja nyt listalla on jäljellä hästens, dux ja tempur. Pelottaa vähän ostaa noin hintava sänky kun ystävä valitti hästens excelissään monttua keskellä. Vaihdettu kuulemma kerran ja pohjalautoja naputeltu 2 kertaa.

Tempur tuntuu tosi hyvältä, kun siinä on vähän aikaa, mutta alussa se on niin kova. Kenelläkään kokemuksia Tempurista pitemmältä ajalta? Entä dux?
  Vastaa viestiin
02.02.07, 13:15   #13 (linkki)
eläintenystävä
(Vierailija)

mulla meni jensenistä pohjalauta kaarelle! nyt se on kennelissä koirien patjana.
  Vastaa viestiin
08.08.07, 12:51   #14 (linkki)
kaiken kokeillut
(Vierailija)

Maailman paras sänkyon todella DUX

Nyt on Jensenin patjat. ..ja muitakin on ollut Askon bonnelpatjaa ym vastaava. Jensenin pajta käytössä todella terve selkäni on pikku hiljaakipeytynyt ja luvumme patjoista. Maailmalta asiantuntijoilta olen saanut tiedon että DUX on ihan varmasti paras. Rahaa pitää uhrata mutta kalliiksi tämä joutava kokeilu on käynyt meille ja businessmiehet siitä hyötyivät.Tämä on tosi ikävää
  Vastaa viestiin
08.08.07, 14:23   #15 (linkki)
Duxia sen olla pitää
(Vierailija)

Totta puhut "kaiken kokeillut" Dux on kyllä ehdottomasti ykkönen. Ostin keväällä Duxin 1001 sängyn ja kipeä selkä tuli kuntoon! Eikä ollut kesätarjouksena edes kovin kallis.
  Vastaa viestiin
28.10.07, 17:43   #16 (linkki)
patjamyyjä
(Vierailija)

painosi

Lähes kaikki patjat suunniteltu normaalipainoisille. Olen ollut ja tulen olemaan usein tilanteessa, jossa asiakas reklamoi patjan keskelle tulevaa kuoppaa vuoden parin sisällä --> tulee selkä kipeäksi jne. En voi suoraan sanoa, että laihduttakaa muutama kymmen kilo ensin pois, niin elämä helpottuu monilla tavoin - saattavat selkäkivut lähteä ihan sillä pois... Yleensä myyntitilanteessa kun ei olla valmiita maksamaan ekstrahintaa betonin kovasta patjasta, jota yritän aina hienovaraisesti tarjota 'kookkaille' ostajille.
  Vastaa viestiin
03.11.07, 13:42   #17 (linkki)
N_elli
(Vierailija)

Olen hoikka ja halpa patja meni kuopalle 2 vuodessa. Eiköhän kyse ole kuitenkin huonoista jousista, eikä ihmisen painosta!
  Vastaa viestiin
05.11.07, 10:45   #18 (linkki)
Mietiskelijätär
(Vierailija)

Takavuosina tehtiin tutkimus eri patjavaihtoehdoista ja siinä Hästens ei pärjännyt esim. Ikean parhaaksi todetulle patjalle.

Mieheni on selkäongelmainen ja viimeksi fysioterapeutin kanssa keskustellessaan otti puheeksi uuden sängyn hankinnan. Fysioterapeutin mukaan on turha maksaa omaisuuksia sängystä, jolle annetaan 25 vuoden takuu, sillä joka tapauksessa jouset väsyvät enemmän tai vähemmän ja huomattavasti parempi vaihtoehto on ostaa halvempi sänky ja uusia se muutaman vuoden välein. Ja hygieenisempi.
  Vastaa viestiin
01.07.08, 19:45   #19 (linkki)
selkävaivainen nuori ihminen
(Vierailija)

kertokaa asko bonnell sängystä minulle

olen valmis sijoittamaan rahaa uuteen 160leveään sänkyyn. kertokaa onko askon onni sänky millainen
  Vastaa viestiin
08.07.08, 16:29   #20 (linkki)
HannaHe
(Vierailija)

Mietiskelijätär: Tietäisitkö, mistä sen tutkimuksen löytäisi?

*kiitos*
  Vastaa viestiin
08.07.08, 21:36   #21 (linkki)
N_elli
(Vierailija)

Haloo! Koko tutkimus perustuu yhden päivä testaukselle! Siitä millainen patja oikeasti on käytössä testi ei kerro mitään.. esim. 5 vuoden kuluttua... Tai edes viikon päästä! Halvalla ei saa hyvää.. näin se vaan on!
  Vastaa viestiin
08.07.08, 21:38   #22 (linkki)
N_elli
(Vierailija)

Ja ai niin joo vielä.. Hästens siis antaa takuun myös JOUSIEN LÖYSTYMISELLE 25 vuotta.. (patentoidut, lämpökäsitellyt jouset) ja ne ei tod. oo samat mitä jossain ikean sängyissä on.. ehkä lääkäri tietää selästä mutta tuskin sängyistä...
  Vastaa viestiin
09.07.08, 12:26   #23 (linkki)
patjatesti
(Vierailija)

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179
  Vastaa viestiin
09.07.08, 16:19   #24 (linkki)
Toinen patjatesti
(Vierailija)

http://www.testfakta.se/img/2007/4/12/6840.pdf
  Vastaa viestiin
17.07.08, 15:43   #25 (linkki)
Vertailija
(Vierailija)

Jousen löystyminen

Hästens ei anna kuin 25v. takuun jos jousi menee poikki. Näin ainakin myyjät sanovat. Ainoa sänky valmistaja ,joka lupaa jousen löystymiselle ikuisen takuun on Vi-Spring. Otin kyllä vakavasti harkintaan sen sängyn kun luin niiden esitteen ja kävin katsomassa niitä.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku