Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.07.08, 00:36   #26 (linkki)
Myyjä(m)
(Vierailija)

Hyvään sänkyyn sijoittaminen kannattaa, mutta kuten joku aikaisemmin mainitsi niin todella vaikea myydä hyvää patjaa sellaiselle reilun kokoiselle kaverille. Itse olen kiertänyt varmaan joka ikisen paikallisen liikkeen ja testannut myyjien tietoa ja patjojen ominaisuuksia,

Patjan valintaan vaikuttaa moni asia, kunhan asiakas vähänkään osaa kertoa, väsyykö kädet, onko aamulla kiristystä lapaluiden välilä, hikoileeko normaalia enemmän, joutuuko pyörimään sängyssä.. jne jne.. itse olen kouluttanut itseni täysin patjojen myyntiin ja väitän ettei tyytymättömiä asiakkaita ole ollut.(joten varatkaa aikaa ainakin 2 tuntia)

Ja kertokaa ihmiset niistä vaivoista jotka vaivaavat nukkuessaan, kyllä myyjän pitäisi sen verran tietää ja tunte oma tuote että osaa kertoa sinulle vaihtoehdon

Ja kun pariskunta ostaa sänkyä niin molemmille pitää löytää oma patja (älkää tyytykö kompromisseihin) sillä nainen useasti on hennompi rakenteinen ja mies kuin kirveellä veistetty.

Luonnonkumin petaria en itse pahemmin suosittele! Hengittävyys ei tosiaan ole sitä mitä pitäisi olla (suurimmalle osalle voi aiheuttaa enemmän hikoilua).Ja ei ne lakanat varmaan kaikkea sitä hikeä ime vaan se kulkeutuu siten petauspatjaan!!

Oikea patja myös vaikuttaa verenkiertoon ja se taasen lihaksien rentoutumiseen ja lopputuloksen voi arvata.

itse olen sänkyyn sijoittanut sen ovh hinnaltaan 3000€. Ja tämä on ennemmin sijoitus elämän laatuun kuin pakolliseen hankintaan
2tonnilla rupeaa jo saada valitsemaan mutta pitkästi alle tonnin sänkyjä kannattaa vältellä.
Testeistä sen verran että se mitä niissä puhutaan niin pitää ottaa varauksella sillä jokainen henkilö on yksilö, ei sitä voi kukaan sanoa että tämä on paras.

Sänkyyn niin paljon kiinni kuin itse kukin pystyy

Vastaa viestiin
01.08.08, 19:57   #27 (linkki)
MAC67
(Vierailija)

HEi Haloo

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vertailija
Hästens ei anna kuin 25v. takuun jos jousi menee poikki. Näin ainakin myyjät sanovat. Ainoa sänky valmistaja ,joka lupaa jousen löystymiselle ikuisen takuun on Vi-Spring. Otin kyllä vakavasti harkintaan sen sängyn kun luin niiden esitteen ja kävin katsomassa niitä.
Meinaat sitten nukkua siinä patjallasi seuraavat 25 vuotta....
  Vastaa viestiin
20.11.08, 11:58   #28 (linkki)
Häst
(Vierailija)

Hästens antaa 25v takuun

takuu koskee myös jousiston painumista.

Vastaa viestiin
06.07.09, 09:53   #29 (linkki)
Valhalla Knight
(Vierailija)

Asko Bonnel

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja selkävaivainen nuori ihminen
olen valmis sijoittamaan rahaa uuteen 160leveään sänkyyn. kertokaa onko askon onni sänky millainen
Sängystä en tiedä mutta ostin Asko Bonnelin, vuoden sisällä reklamoin kun selkäni alkoi kipeytymään. Minulle oli myyty "tavismalli" vaikka raamini vaativat ehdottomasti järempää jousutusta. Uusi "vahvistettu" patja ollut käytössä nyt vuoden ja olen jälleen menossa patjakaupoille. Molempiin patjoihin tuli montut hartioiden ja ristiselän paikkeille. Lattia on ollut hyvä selälle, luulen että seuraava patja tulee olemaan mallia "betoninkova".
  Vastaa viestiin
26.12.09, 23:51   #30 (linkki)
reygdg
(Vierailija)

fg

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häst Näytä viesti
takuu koskee myös jousiston painumista.

Jouset ovat terästä. Teräs ei löysty, rauta löystyy.
  Vastaa viestiin
29.12.09, 02:09   #31 (linkki)
Tuikkunen
(Vierailija)

Wonderlandin Opus!

Meillä on nyt 2 kk ollut Wonderlandin Opus-malli, jenkkisänky. En ole ikinä nukkunut paremmassa pedissä!

Hiukan kauhistuin ensin hintaa, kun mies raahasi sänkykaupoille. 7000 euroa sängystä kuulosti kamalalta summalta, mutta kun mies sen halusi´ostaa, niin mikäs siinä sitten.

Olen aiemmin ollut todella levoton nukkuja, kierin ja pyörin ja ollut aina väärinpäin sängyssä herätessä. Mieskin ihmetellyt nyt, kun uuden sängyn myötä en enää mottaile ja töni häntä öisin vaan nukun ihan rauhallisesti. :) Siitä ilosta kuulemma jo kannatti tuo summa pulittaa.

Meillä on luonnonkumipatja vuoteessa. En ole vielä huomannut, että hiostaisi, mutta olen kyllä aikamoinen vilukissa...

Meillä on aiemmin ollut Jyskin kalleimmat patjat (2 erillistä, oli ihan kamalaa, kun toinen aina kieri siihen patjojen rakoon ja kamalan kovatkin olivat), Ikean Sultan-runkopatja (myös hirveän epämukava ja liian kova vaikka ostimme myymälän pehmeimmän patjan), sekä Wonderlandin halvempi jenkkisänky (tarjouksessa n. 1800 euroa, malli ei enää myynnissä). Tuo WOnderlandin halvempikin jenkkipeti oli ihan ok noihin muihin verrattuna, mutta tämä uusi hakkaa sen kyllä mennen tullen.

Suosittelen sijoittamaan sänkyyn! Ennemmin kuin johonkin rotukoiraan tms.
  Vastaa viestiin
23.09.10, 14:44   #32 (linkki)
GIBRAN
(Vierailija)

Oikeasti paras

Parhaat patjat saa Unikulmasta, ja se ei ole edes mielipidekysymys vaan fakta.
  Vastaa viestiin
25.09.10, 00:13   #33 (linkki)
Ho ho
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GIBRAN Näytä viesti
Parhaat patjat saa Unikulmasta, ja se ei ole edes mielipidekysymys vaan fakta.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

Niin paljon haukkuja kuullut tuotteista etten mistään muusta näistä ns. parempien tuotteiden valmistajasta. Ja nimenomaan näistä mittatilaustuotteista

Mittatilauspatjoissa mittaustulos vaihtelee niin villisti että miten hitossa siitä voisi syntyä toimiva tuote (paitsi vahingossa), ainakaan hintansa väärti.
  Vastaa viestiin
03.11.10, 09:36   #34 (linkki)
Vi spring
(Vierailija)

maailman paras sänky

Täällä nyt on sentään joku jo huomannut, että ainut varteenotettava sänky on VI Spring. Kukaan muu valmistaja ei käytä yhtä hyviä materiaaleja sängyissä ja kukaan muu ei pysty lupaamaan jousille 20 vuoden takuuta jousien löystymistä vastaan. Eli sänky siis kestää vähintään 20 vuotta uuden veroisena ja tämä on faktaa. Sitten katselin tuossa, että joku on maksanut 1800 euroa sängystä. No onhan sekin jo iso summa laittaa rahaa sänkyyn, mutta sillä saa hyvän sängyn vain n. 5 vuodeksi eteenpäin jonka jälkeen onkin sitten jo vaihdettava uuteen jos tosiaan haluaa nukkua hyvässä sängyssä. Vi springin kanssa näin ei onneksi ole. Onhan ne hieman kallimpiia, mutta jo noin 3500 eurolla saa hyvän sängyn joka tosiaan kestää vähintään sen 20 vuotta. Uusihan tuote on suomessa, mutta sänkyjen valmistuksen aloittamisesta tulee jo ensi vuonna 110 vuotta täyteen, eli eipä taida kukaan muu valmistaja olla edes noin kokenut sänkyvalmistaja. Valitettavasti vain yksi huonekaluketju muu näitä suomessa. Taisi muistaakseni olla Finnlandia Sohvamaailma. Ja sitten on yksi pienempi yritys helsingissä, ViemeröBeds tai joku sellainen. Kannattaa tosiaan tutustua tuotteeseen jos todella haluaa, että sänky on hyvä ja kestävä. Hästens ym. kalpenee rinnalla katsoo asiaa mistä suunnalta tahansa.
  Vastaa viestiin
03.11.10, 09:42   #35 (linkki)
hoh hoh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja reygdg Näytä viesti
Jouset ovat terästä. Teräs ei löysty, rauta löystyy.
Jokaisessa pussijousitetussa patjassa on jonkin sortin terästä, jossain se on jotain kierrätysmetallista tehtyä jousta ja jossain se on lämpökäsiteltyä karkaistua terästä, mutta valittetavasti asia kyllä tosiaan on niin että Hästens sängyn teräskin löystyy tai jos ei löysty niin ainakin painuu ja uskallan väittää että hästens sänky on jo vuoden päästä 10-20% huonompi kuin ostettaessa. Näin se valitettavasti vaan menee. Hästensillä maksaa vain nimi ei tuote. Tuotteissa on myyntikatetta vähintään 60%. Ja hästens ei todellakaan lupaa jousten löystymiselle 25 vuoden takuuta. Takuu koskee vain jousenpoikkeamia tai tehtaan valmistusvirheitä. Ottakaas faktoista selvää ennen kuin kirjoittelette.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 09:37   #36 (linkki)
utelias nuhanenä
(Vierailija)

Hei Myyjä!

Onko sinulla lisää tietoa millainen sängyn tulisi olla, koska mieheni on ilmennyt nykyisen sänkymme aikana lonkkakipuisuus? Painoeromme on 20kg.
Mieheni ei ole todellakaan lihava tai että hänellä olisi muutenkaan lihaksiston heikkoutta. Mietimme siis sängyn vaihtamista parempaan.
Olen myös huomannut pysyviä painaumia/kuoppia sängyssä, vaikka myyjä kehui patjaa hyväksi. Lopullinen syyhän ei ole myyjän, vaan oma budjettimme patjaan oli liian suppea.

Totean kyllä senkin miten myyjän kuin myyjän työhön otetaan kouluttamatonta henkilökuntaa ja koulutus unohtuu... ja firman kovan budjetin mukaan, asiaan perhentynyttä työntekijää ei voida pitää uuden työntekijän parina myytnitilanteessa.

Jos kuitenkin löytyy jonkinlaista suuntaa-antavaa sängyn suhteen, odotan innolla tietoa. Mieheni on ravannut lääkärillä jo kuukausia ilman mitään ihmeellistä sisäistä vikaa... joten syy on pakko olla ulkoisista tekijöistä johtuva.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 16:39   #37 (linkki)
Huijareita ne on kaikki
(Vierailija)

Kaikki sänkyvalmistajat myy huijauksia. En tiedä kenelle ne on tarkotettu kestämään. Olen 57 kg sinkkunainen. No joskus on miesvieraita mutta harvemmin ;-O Selän takia tarvitsen pehmeän sängyn. Vähänkään liian kovat - tai "jämäkät" kuten jotku niitä kutsuu - aiheuttaa selän niin kipeeks etten sängystä ylös pääse.

Olenki ostanut jämäkän rungon ja siihen paksun pehmeämmän petarin. Vieläpä sieltä kalliimmasta päästä kun tiedän ettei halvemmat edes lähtökohtaisesti kestä vuottakaan. Ne on mökkisänkyihin tarkotettuja. Ett' pehmeys tuleekin sitte täytteen määrästä kai?

Mutta ei vaan ole kahta vuotta kestänyt edellinenkään kallis petari. Helvette menee ihan littanaan ja kuopalle. On käännelty eri päin ettei rasittuis yhdestä paikkaa. Ja ne jämäkät rungotkin on siitä keskikohdalta painuneet. Nukun ilmeisesti keskellä tai ainakin nykyään ajaudun kuoppaan joka siihen on syntynyt. Rungotkin on käännetty silleen että kuopat olis reunamilla mutta pianpa se kuoppa keskelle kerääntyy. Ja en tosiaan ole mikään norsu. Mikään pöyhiminen ei auta. Työmaa koko sänky.

On ostettu huonekaluliikkeestä. Jopa eri paikasta kun edellinen, koska luotto meni 5 vuodessa. Läsähti täysin se eka sänky. Onneksi oon sinkku, sillä jos sängyssä vielä joku mieskin nukkuisi niin sais varmaan viikottain vaihtaa.

Nii: kestävää mutta pehmeää sänkyä, mistä?
  Vastaa viestiin
01.01.12, 11:46   #38 (linkki)
utelias nuhanenä
(Vierailija)

Asiantuntevaa tietoa odotellaan!

Hei!

Edelleen odottelen, jos sattuisi kohdalle hyviä kommentteja sänkyjen kestävyydestä. Sen uskon, että jokainen ihminen on oma yksilönsä ja näin tarvitsee yksilöllisen sängyn... Mitenkäs, kun kaksi yksilöä sijoitetaan samaan sänkyyn. Onko parempi miettiä kompromissia, ottaa omat sängyt eli erilliset osiot vai olisiko jokin muu ratkaisu vielä parempi.

Katson tässä kohta sen kungiskuluttaja tiedoitteen... joten asiassa edetään. Kulukoot siihen vaikka vuosia. Siihen asti kärvistellään joka yö. Toisinaan hyvin ja toisinaan pyörien kuin väkkärä. miettien aamulla, miksi väsyttää.

Olen miettinyt olisiko parempi kova sänky vai pehmyt. Itse pidän pehmyestä, mutta tietooni on tullut tällaista, että ihmiselle parasta olisi mahd.kova sänky.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 20:01   #39 (linkki)
Ex Jensen
(Vierailija)

Uutta kiikarissa

Ostettiin Jensen 2001. Hyvät patjat.
Nyt menee usko.
2009 lopulla hankittiin Joku Stemman InnoBeds Classic runkopatjat. 2v ja petauspatja ihan valmis. Samoin itse runko kuopalla. Edustaja kävi katsomassa ja kertoi että juuri tuollainen kuoppa kuuluu kahdessa vuodessa siihen tullakkin. Vaahtomuovi joka on jousien päälle pehmusteena, kuuluukin kuulemma mennä kuopalle tuossa ajassa.
Ei sängyssä ole kuulemma mitään sellaista vikaa, josta tämän tekeleen valmistanut suomalainen nyrkkipajan olisi vastuussa.
Taas tuli varmaan tyhmyyksissään ostettua 5mk asioista satasella.
Tulin väkisin seuraavaan johtopäätelmään.
Varokaa yksinmyyntimalleja. Myyntihinnalla ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa miten laadukkaita materiaaleja tuotteessa on käytetty tai ei ole käytetty. Myydään illuusiota ja hyvät rahat ravintoketjulle.
Onkohan Jensen vielä yhtä hyvä kuin 10 v sitten ?
  Vastaa viestiin
26.01.12, 09:49   #40 (linkki)
J.F.K
(Vierailija)

Luonnonkumia vai ei

kaikissa näissä keskusteluissa ja kommenteissa tuntuu olevan yleistämisen ongelma. Esim. Jos yhtä luonnonkumi pohjaista petaria on koittanut eikä pitänyt/totttunut; kaikki on sitten huonoja. Aiheeseen kannattaa perehtyä:
- paljonko luonnonkumia? Valmistajilla on suuria eroja
- mitä muuta materiaalia?

Ostin itselleni luonnonkumipohjaisen Jensenin Tempsmartin ja olen tyytyväinen. Entinen hikoilu kesäsin jäi pois, pehmeä, mutta samalla tukeva. Kaluste Metropoli - Yksittäinen tuote

Tämänkin kanssa meni viikko tottumiseen...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku